הקרב על קולות המרכז: חולדאי צפוי להכריז על מפלגה חדשה

בהודעה מטעמו נמסר: "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה" • במפלגת העבודה היו מי שקיוו כי חולדאי, חבר המפלגה בעבר, ישוב אליה וינהיג אותה

רון חולדאי / צילום: שלומי יוסף
רון חולדאי / צילום: שלומי יוסף

הקרב על קולות המרכז שמאל מתחמם. כצפוי, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, צפוי להודיע מחר על כניסתו למערכת הפוליטית הארצית והקמת מפלגה חדשה. בהודעה מטעמו נמסר: "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה. לאחר שחברו אלי מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית, הגיע הזמן להציג אלטרנטיבה ברורה."

חולדאי צפוי להודיע על אישים שיצטרפו אליו. בשלב זה לא מדובר על דמויות מוכרות במיוחד או בולטות במערכת הפוליטית הישראלית, אך הוא מנהל מגעים עם כמה מהשמות שהוזכרו בזמן האחרון ובהם הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט. במפלגת העבודה היו מי שקיוו כי חולדאי, חבר המפלגה בעבר, ישוב אליה וינהיג אותה לאחר הודעת עמיר פרץ כי הוא מפנה את כס ההנהגה, אך התקווה הזו נכזבה.

כעת בקרב מפלגות המרכז-שמאל, יש את "יש עתיד", "כחול לבן", "העבודה", "מרצ" וגם מפלגתו החדשה של עופר שלח. בסקרים האחרונים מספר המנדטים שמקבלות כל המפלגות בקבוצה זו מתקרב ל-30 בלבד, והתקווה במחנה השמאל היא כי אישיות בכירה תוביל איחוד שיסחף חזרה מצביעים שכרגע שוקלים להצביע למפלגות כמו זו של גדעון סער. אלפי ישראלים קיבלו היום משאל בסמס שבדק בין השאר את יחסם לכך שאהוד ברק ישוב לפוליטיקה בראש מחנה השמאל. ברק בשלב זה שומר על שתיקה.