עסקת ענק בתל אביב: ישראל קנדה הופכת לבעלים היחידי ב"בניין לאומי"

בעסקה שנחתמה היום (ה') רכשה ישראל קנדה את חלקה של אקרו במגדל, בסכום המשקף שווי של 440 מיליון שקל למגרש כולו • שתי החברות רכשו במשותף את הבניין ביוני 2017 במסגרת מכרז אותו ערך בנק לאומי, תמורת סכום של כ-277 מיליון שקל

אקרו נדל"ן הודיעה היום שחתמה על עסקה עם ישראל קנדה למכירת חלקה של אקרו בבניין הסניף המרכזי של בנק לאומי הממוקם בפינת הרחובות יהודה הלוי והרצל בתל אביב.

שתי החברות רכשו במשותף את הבניין ביוני 2017 במסגרת מכרז אותו ערך בנק לאומי, תמורת סכום של כ-277 מיליון שקלים. בעסקה שנחתמה היום רכשה ישראל קנדה את חלקה של אקרו, מחצית מהבניין כאמור, תמורת 220 מיליון שקלים - סכום המשקף שווי של 440 מיליון שקלים למגרש בשלמותו.

בעלי השליטה באקרו נדל"ן: מימין צחי ארבוב, זיו יעקובי ואילן קפון / צילום: אלירן אביטל
 בעלי השליטה באקרו נדל"ן: מימין צחי ארבוב, זיו יעקובי ואילן קפון / צילום: אלירן אביטל

הסניף המרכזי בתל אביב, שהוקם עוד לפני קום המדינה - באמצע שנות ה-30, משתרע על פני חמש קומות וכ-6,800 מ"ר. המגרש שבתחומו ממוקם הסניף משתרע על שטח של כ-1,600 מ"ר. מאז שרכשו את הקרקע, פעלו שתי החברות לפינוי השוכר והשבחת הנכס באמצעות תוכנית בניין עיר חדשה המאפשרת זכויות למגדל בגובה של כ-40 קומות בשטח כולל של כ-38 אלף שקל, כשרובו, כ-24 אלף מ"ר מיועד למסחר, תעסוקה או מלונאות. כ-11 אלף מ"ר מיועדים לבניית 102 יחידות דיור וכ-3,500 מ"ר נוספים מיועדים לשימושים ציבוריים שיהיה על היזם להקים עבור העירייה.