ועד עובדי מקס נגד החופשה שההנהלה כפתה עליהם בימי הסגר

ועד עובדי חברת כרטיסי האשראי פנה היום לביה"ד לעבודה בטענה שמדובר בצעד חד צדדי • ההנהלה מסבירה כי נקטה בצעד "לאור השפעת הסגר על המשק ושגרת העבודה. בחרנו שלא להוציא עובדים לחל"ת ולאפשר חופשה מרוכזת בעת הרגישה הזו"

רון פאינרו / צילום: שלומי יוסף, גלובס
רון פאינרו / צילום: שלומי יוסף, גלובס

העובדים בחברת כרטיסי האשראי מקס לא רואים עין בעין עם הנהלת החברה, בכל הקשור לכוונתה להוציא חלק ניכר מהעובדים לחופשה מרוכזת במהלך סגר הקורונה החדש. אתמול הודיעה ההנהלה על כוונתה להוציא את עובדי החברה להדממה כפויה של חמישה ימי עבודה בשבועיים הקרובים, ועתה מבהיר הוועד כי מבחינתו מדובר ב"צעד חד צדדי", שהוועד מצר עליו, ולא תומך בו.

ועד עובדי החברה, בראשות היו"רית רעות פבלוביץ, שלח היום לעובדי החברה מייל ובו הבהיר כי הגיש היום "בקשה דחופה לבית הדין לעבודה, בגיבוי מלא של ההסתדרות" שבמסגרתה ביקש מבית הדין "לבטל את ההוצאה שלנו לחופשה כפוייה". על פי הודעת הוועד לעובדים, "החלטה צפויה להינתן במוצ"ש", ואז יעדכן הוועד את העובדים "אם יש להתייצב לעבודה ביום ראשון, או שיש להיות בחופשה".

מטעם הנהלת החברה נמסר הערב בתגובה כי "החברה פועלת בהתאם להוראות ולהסכם הקיבוצי, לאור השפעת הסגר על המשק ושגרת העבודה. בחרנו שלא להוציא עובדים לחל"ת ולאפשר חופשה מרוכזת בעת הרגישה הזו".

נציין כי מבחינת ההנהלה כל העובדים, כולל מנהלים וחברי הנהלה, למעט מי שממשיך לתת שירות ללקוחות, יצא בסגר הנוכחי, כל עוד הוא יימשך שבועיים, למשך חמישה ימים שפזורים על פני הסגר.

מדובר בשבוע עבודה מלא לעובד ומנהל, כנגד ימי חופשה, במה שהוגדר כהדממה מרוכזת שנובעת מהשלכות הסגר. בסביבת החברה הסבירו כי מאחר ומערכת חינוך סגורה וישנה האטה בפעילות מחויבת התייחסות כלשהי מצד ההנהלה. אם וככל שהסגר יוארך ייתכן ויחול שינוי גם במשך החופשה הכפויה.

מקס היא חברת כרטיסי אשראי שבשליטת קרן ההשקעות הזרה ורבורג פינקוס, כשמנורה מבוחים, כלל ביטוח ואלייד מחזיקות ביתרת המניות. מנכ"ל החברה הוא רון פאינרו. ב-2020, בעיצומו של הגל הראשון של משבר הקורונה, פוטרו כ-3.5% מעובדי החברה, וננקטו צעדי התייעלות נוספים.