הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ת"א ננעלה בעליות; פורסייט זינקה ב-18%, נקסט ג'ן טסה בעוד 38%

בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר • כלכלת סין התרחבה ב-2.3% בשנת 2020 • מבטח שמיר זינקה ב-14.7% על רקע המלצה חיובית מלידר שוקי הון • מיטב דש: בנק ישראל עשוי להשיג פיחות משמעותי של השקל מול סל המטבעות

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:41

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שערים נאות. מדד ת"א 35 טיפס ב-0.7%, מדד ת"א 90 עלה ב-0.2% ומדד הבנקים הוסיף 0.8% לערכו.

מנייתה של בנק לאומי הובילה את העליות מבחינת היקף מחזורי המסחר וטיפסה ב-1.1%, דיסקונט עלתה ב-1.5%, פורסייט טסה ב-18%, מבטח שמיר זינקה ב-14.7% ונקסט ג'ן זינקה ב-37.9%. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.45 מיליון שקל.

16:17

המסחר בבורסה בתל אביב עבר לטריטוריה הירוקה. מדד ת"א 35 מוסיף 0.56% לערכו, ת"א 90 עולה ב-0.1% ומדד הבנקים מטפס ב-0.8%.

15:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל סביב רמות הפתיחה. מדד ת"א 35 נסחר ללא שינוי, כך גם ת"א 90 ומדד הבנקים. 

מנייתה של מבטח שמיר מזנקת ב-14% בהמשך להמלצה חיובית מצד לידר שצופה אפסייד של 50% למניה (ראו מטה). מטריקס מטפסת ב-3.66%, דלק רכב עולה ב-3%, וויטסמוק עולה ב-5.5%, נקסט ג'ן מזנקת ב-20%, ופורסייט קופצת ב-14%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-922 מיליון שקל.

13:45

חנן מור  מדווחת על הקצאת מניות מהותית של כ-40 מיליון שקל לחברת הביטוח וההשקעות הראל. ההקצאה שהיא הקצאה פרטית חסומה, מהווה גיוס של הון לתוך החברה והיא מבוצעת לפי מחיר מניה של 37 שקל, המשקף הנחה של 5.2% על מחיר הסגירה של המניה ביום המסחר הקודם. לאחר ההקצאה קבוצת הראל תהפוך לבעל עניין ותחזיק כ-7.23% ממניות קבוצת מור.

12:55

נמשכת המגמה מעורבת בבורסה. עליות חדות רושמות מניות סאטקום, וויטסמוק, גלילאו טק, באטמ  ומטריקס. 

מחזור המסחר מסתכם בכ-593 מיליון שקל. 

11:05

מגמה מעורבת בבורסה. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.2% ומדד ת"א 90 שומר על יציבות. גם בשוק האג"ח המגמה מעורבת.

מבטח שמיר  בולטת בעלייה חדה. האנליסט יהונתן שוחט מלידר שוקי הון, חידש את הסיקור למבטח שמיר והוא כותב כי "מבטח שמיר היא מחברות האחזקה הבולטות בשוק ההון הישראלי, אשר הוכיחה לא אחת כי יודעת לייצר ערך למשקיעיה, ואנו מאמינים כי היא תמשיך לעשות זאת גם בעתיד. להערכתנו, במבטח קיימים מספר נכסים בעלי ערך רב, אשר כבר בטווח הקצר, אנו צופים כי יובילו להצפת ערך משמעותית לחברה, ובפרט בתחום פעילות האנרגיה ובאחזקות הנדל"ן שלה. לאור האמור, אנו מחדשים את הסיקור על מבטח שמיר בהמלצת קניה, במחיר יעד של 150 שקל למניה, אשר גבוה בלמעלה מ-50% ממחיר המניה בשוק". 

גם סאטקום מערכות  בולטת בעלייה חדה. החברה הודיעה היום כי התקשרה עם לקוח ממשלתי ישראלי מוביל בהסכם מסגרת לאספקת ציוד ו שירותי תקשורת לוויינית, על בסיס בלעדי, לתקופה של שלוש שנים ובהיקף של עד 40 מיליון שקל. עסקת המסגרת החדשה מהווה שדרוג וחידוש של עסקת מסגרת קיימת בהיקף של 37.5 מיליון שקל למשך ארבע שנים, שהסתיימה לאחרונה עם ניצול של 80% מהיקף המסגרת. 

עוד בולטות בעליות חדות מניות נקסט ג'ן , המשלימה התקדמות של 147% בחודש האחרון, וויטסמוק ומדיוי. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 נסוג בכ-0.2% ומדד ת"א 90 שומר על יציבות. 

עליות בולטות נרשמות במניות סלקום , קרור ובאטמ. מנגד, נובולוג  ושפיר רושמות ירידות של יותר מ-1%. 

08:45

הדולר מתחזק הבוקר בכ-1% לרמה של 3.265 שקלים. האירו מתחזק בכ-0.5% ונסחר סביב 3.94 שקלים. 

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת על רקע מגמה מעורבת בבורסות אסיה. בוול סטריט לא יתקיים היום מסחרבשל יום מרטין לותר קינג.

אתמול בתל אביב ננעל המסחר יום המסחר בירידות קלות. מדד ת"א 35 רשם ירידה של כ-0.3% ומדד ת"א 90 ננעל בירידה של 0.2%. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל. עליות בולטות רשמו מניות טבע , פורסייט , נקסט ג'ן, מדיוי , וויטסמוק, בלייד ריינג'ר, ג'נסל ומיט-טק.

2. "בנק ישראל עשוי להשיג פיחות משמעותי של השקל מול סל המטבעות"

הדולר נסחר בעולם ביציבות מול האירו, סביב 1.207 דולרים לאירו, ונחלש בכ-0.2% מול הין היפני לרמה של 103.7 יינים לדולר. בארץ, בהמשך להודעה של בנק ישראל ביום חמישי על רכישה צפויה של כ-30 מיליארד דולר בשנת 2021 וזאת בניסיון למתן את החלשות שער הדולר, המטבע האמריקני טיפס בשני ימי המסחר האחרונים ב-5% ונושק כעת לרמה של 3.26 שקלים. אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי "המסר של בנק ישראל צפוי לגרום לשינוי בהתנהגות המשקיעים הפיננסיים הזרים בשוק המקומי. גם המשקיעים המקומיים, שנמצאים בחשיפת שיא לנכסים צמודי מט"ח עשויים להקטין גידורים. רק בשנה האחרונה גידור המוסדיים תרם למכירות של יותר מעשרה מיליארד דולר. 

יחד עם זאת, "שערו של השקל מושפע גם מהתנהגות הדולר בעולם. אם הדולר בעולם ימשיך להיחלש, המרחב לפיחות השקל יהיה מצומצם יותר. הדולר בעולם מתנהג בשנה האחרונה במתאם מושלם עם S&P 500 . קשר זה מתקיים להערכתנו בגלל גידור המטבע של המשקיעים מחוץ לארה"ב בשוק המניות האמריקאי, בדומה לפעילות המוסדיים הישראליים. המשך עליות בשוק המניות צפוי להחליש את הדולר. לכן, בנק ישראל עשוי להשיג פיחות משמעותי של השקל מול סל המטבעות, אך פחות מול הדולר". 

3. הביטקוין מאבד גובה

הביטקוין נחלש ונסחר ברמה של 34,900 דולר. בגזרת הסחורות רושם הזהב ירידה קלה ונסחר סביב 1,828 דולר לאונקיה, והנפט מסוג ברנט רושם ירידה של 1% ונסחר ברמה של כ-54.5 דולר לחבית

4. כלכלת סין צמחה ב-2.3% ב-2020

בסין דווח היום כי הכלכלה התרחבה ב-2.3% בשנת 2020. זאת לעומת צפי כלכלנים לצמיחה של כ-2%. ברבעון הרביעי צמח המשק הסיני ב-6.5% לעומת הרבעון המקביל ב-2019.

עונות דוחות ראשונה ל-2021 בוול סטריט נפתחה והשבוע יפרסמו תוצאות בנק אוף אמריקה וגולדמן זאקס לפני המסחר ביום שלישי, ושל נטפליקס לאחר המסחר. אינטל תפרסם את דוחותיה ביום חמישי בסימן החלפת המנכ"ל והתערבות של קרן אקטיביסטית בחברה. ביום שלישי סין תפרסם את נתוני הצמיחה.

5. לאומי: סביבת האינפלציה בשנה הקרובה צפויה לנוע סביב 1% 

ולסיום, ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, ודודי רזניק, אסטרטג הריביות בלאומי שוקי הון מתייחסים בסקירתם השבועית למגמה החיובית בשוק האגח הממשלתי: "היתרון שהיה בהשקעה בצמודי המדד בתקופה האחרונה קרוב מאוד למיצוי". בפמן ורזניק מסבירים כי "למעשה ציפיות האינפלציה נמצאות מעל רמה של מעל לאחוז לאורך כל העקום (למעט בטווח של שנה) ולמעשה הן ברמתן הגבוהה מאז פרוץ משבר הקורונה . במהלך החודש האחרון נרשמה עלייה של 30 - 50 נ"ב בציפיות האינפלציה לטווח של 1-5 שנים. אנו סבורים כי סביבת האינפלציה בשנה הקרובה צפויה לנוע סביב 1% ועשויה לרדת שוב בשנת 2022 ; לפיכך, נראה כרגע כי ציפיות האינפלציה מצויות ברמה המשקפת נאמנה את סביבת האינפלציה החזויה לשנים הקרובות".