גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בזכות הקורונה וגמביט המלכה: נטפליקס חוצה לראשונה את 200 מיליון המנויים

ענקית הסטרימינג מדווחת שהיא הוסיפה מספר שיא של 37 מיליון מנויים ב–2020 • בסוף השנה סך כל מנוייה הגיע ל–203.7 מיליון - יותר מכפליים ממספר המנויים שהיו לה רק שלוש שנים קודם לכן • רוב הצמיחה התרחשה בשני הרבעונים הראשונים, עם השינוי בחיי היומיום

גמביט המלכה. אחת הסדרות המצליחות / צילום: NETFLIX PHIL BRAY
גמביט המלכה. אחת הסדרות המצליחות / צילום: NETFLIX PHIL BRAY

נטפליקס סיימה את השנה שעברה עם יותר מ־200 מיליון מנויים, אבן דרך שהגיעה אליה בכוחם של צרכנים שמגפת הקורונה השאירה בבתים, רעבים לבידור, בתוך שוק סטרימינג בינלאומי גדל בו לחברה יתרון, בגלל שנכנסה לתחום לפני הרבה מהמתחרות שלה.

כעת אומרת החברה, שהיא יכולה לייצר יותר מזומן ממה שהיא צריכה והיא אינה צופה שתצטרך ללוות כספים על מנת לממן את אסטרטגיית ההתרחבות שלה. מניות נטפליקס מזנקות ב­־15% בשעה זו.

העלייה המתמשכת בגידול במספר המנויים מגיעה בתוך כך שהחברה נתונה לתחרות קשה מצד משתתפות חדשות בשוק, כולל דיסני+, אפל טיוי, שירות HBOMax של AT&T ושירות Peacock של תאגיד קומקאסט (Comcast), שכולן נולדו בערך לפני שנה.

החברה קיבלה עידוד ממגפת הקורונה, אשר הכריחה צרכנים לקצץ במגוון פעילויות פנאי - מארוחות במסעדות ועד חופשות או ביקורים בתיאטרון או באולמות הקונצרטים - בעקבות סגרים שהוטלו ברחבי העולם. כשאנשים בילו זמן רב יותר בבית, הביקוש לסטרימינג זינק.

בעוד רוב רשתות הטלוויזיה ממשיכות לשדר בלי חלק ניכר מהתוכן המקורי שלהן בגלל שהקורונה סגרה הפקות, לנטפליקס יש ארסנל תוכן עשיר שהזניק אותה לשיאים חדשים. החברה החתימה על מספר שיא של 37 מנויים חדשים בשנת 2020 ובסוף השנה סך כל מנוייה הגיע ל־203.7 מיליון - יותר מכפליים מספר המנויים שהיו לה רק שלוש שנים קודם לכן.

בזמן שהקורונה ממשיכה לפגוע בהפקות טלוויזיה וסרטים, יש היום לנטפליקס  יותר מ־500 כותרים שנמצאים בפוסט פרודקשן או מוכנות להפצה, כך מסרו בחברה. בשבוע שעבר, חשפה נטפליקס רשימת סרטים חדשים שכוללת בכורה בכל שבוע במהלך השנה הקרובה.

סיפקה תוכן טרי עם פרוץ המגפה

נטפליקס יוצרת תוכן הרבה לפני שהוא משודר, לעומת ערוצי הכבלים והרשתות, וזה אפשר לחברה להיות יותר מוכנה להציע תוכן טרי כשהחלה המגפה - משהו ששירותי סטרימינג אחרים שעדיין היו בחיתוליהם לא יכלו לעשות.

בין המוצרים המצליחים של נטפליקס הייתה הדרמה ההיסטורית השובבה "ברידג'רטון", המיני סדרה "גמביט המלכה", עונה חדשה של "הכתר" והסרט של ג'ורג' קלוני "שמי חצות". לחברה כבר יש הצלחות עם עונה 3 של "קוברה קאי", סדרה שהצילה מיוטיוב, ועם דרמת הפשע הצרפתית "לופן", אשר הפכה מהר למדי לאחת התוכניות הפופולריות בפלטפורמה.

כיום צופים בחברה שתזרים המזומנים ב־2021 יהיה שווה להוצאות, שיפור מהתחזית הקודמת שעל פיה ההכנסות היו מגיעות למיליארד דולר פחות לפני שיהיו שוות להוצאות. נטפליקס מסרה שהיא חושבת להחזיר לכמה בעלי מניות חלק מהכסף על ידי רכישה חזרה של מניותיה.

החברה מלוס גאטוס, קליפורניה, הודיעה שייצרה הכנסות של 6.64 מיליארד דולר ברבעון האחרון של השנה, עלייה מ־5.45 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2019. בכך עברה את תחזיות האנליסטים. אבל רווחי החברה ירדו ל־542 מיליון, או 1.19 דולר למניה, מ־587 מיליון, או 1.30 דולר למניה, בשנה שלפני כן. אנליסטים חזו רווח של 1.36 דולר למניה לתקופה האחרונה ביותר, כך לפי נתונים מחברת FactSet. לרבעון שנגמר ב־31 לדצמבר, הוסיפה נטפליקס נטו של יותר מ־8.5 מיליון מנויים, עלייה שעברה את תחזיתה לתקופה זו.

רוב הצמיחה של החברה ב־2020 קרתה בשני הרבעונים הראשונים, כשהקורונה והמאמץ לבלום את התפשטותה שינו ללא הכר את חיי היומיום ברחבי העולם. כמות המנויים החדשים ירדה, בינתיים, משנה לשנה עבור התקופה המקבילה, ירידה שהחברה אומרת שצפתה אותה. נטפליקס שלחה לעובדים קונפטי ובקבוק שמפניה לחגיגת 200 מיליון המנויים, כך אמר אדם המכיר את הנושא.

באוקטובר, העלתה נטפליקס את מחיר המנוי החודשי בתוכנית הפופולרית ביותר שלה, בדולר אחד ל־13.99 דולר לחודש. עדיין יש לחברה תוכניות בסיסיות יותר, כמו גם שירות פרמיום שכיום עולה 17.99 דולר לחודש.


גם דיסני+ צמחה בחסות הקורונה

נטפליקס אינה שירות הסטרימינג היחיד שהרוויח מהמגפה. דיסני+ כבר מתקרבת ל־90 מיליון מנויים מאז שהחל השירות בנובמבר 2019. החברה חזתה לאחרונה שתגיע ל־240 מיליון מנויים בכל העולם עד 2024. כמו נטפליקס, גם דיסני+ העלתה את מחיר המנוי החודש בדולר אחד, למחיר של 7.99 דולר לחודש החל ממרץ 2021.

פלטפורמת הסטרימינג החדשה HBO Max, של וורנר מדיה, הוצגה לראשונה במאי ולא צמחה בקצב דומה. עם זאת, החברה חשפה לאחרונה תוכניות להציג סרטי קולנוע של האחים וורנר בבכורה סימולטנית על גבי השירות בתקווה למשוך עוד מנויים. וורנר מדיה היא חברת בת של AT&T. שירות הסטרימינג של Comcast, Peacock, מציע מגוון תוכניות מנוי כולל אחת חינמית, ויש לשירות 26 מיליון מצטרפים חדשים.

החברות החדשות בשוק הצפוף הזה הן דיסקאברי+, של Discovery Communications, שהחל לפעול מוקדם יותר החודש, ופארמונט+, של ViacomCBS, אשר צפויה להתחיל להזרים תוכן במרץ בארה"ב, קנדה ודרום אמריקה.

תחרות היא אחת הסיבות לכך "שאנו זזים כל כך מהר לכיוון צמיחה וחיזוק ספריית התוכן המקורי שלנו על פני מגוון ז'אנרים ומדינות", נכתב במכתב של נטפליקס לבעלי המניות שלה. "האסטרטגיה שלנו פשוטה: אם אנו יכולים להמשיך לשפר את נטפליקס כל יום על מנת להביא יותר עונג למנויים שלנו, נוכל להישאר הבחירה הראשונה שלהם לבידור בסטרימינג".

נטפליקס דיווחה על גידול מואץ במספר המנויים בשווקים בינלאומיים ברבעון הרביעי, לעומת מספר המנויים בארה"ב, וזה ממשיך מגמה שנראתה לאחרונה לא מעט. בתקופה זו הוסיפה החברה 860 אלף מנויים בארה"ב ובקנדה, אך יותר מ־2 מיליון מנויים באסיה, יותר מ־1.2 מיליון מנויים בדרום אמריקה ויותר מ־4.5 מיליון מנויים חדשים באזור הכולל את אירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

החברה מנסה להגיע לשווקים חדשים מחוץ לארה"ב, כולל באפריקה מדרום לסהרה שם כמה אנליסטים של התעשייה אומרים שהבידור בסטרימינג יתרחב במהירות בשנים הקרובות. 

ביום שלישי השבוע הודיעה נטפליקס שהיא צופה להוסיף עוד 6 מיליון מנויים ברבעון הקרוב, פחות מחצי מהכמות שנרשמה לשירות באותה תקופה בשנה שעברה, אז הייתה עלייה עצומה בסגרים עקב המגפה.

עוד כתבות

דיקלה כהן שיינפלד, ראשת הסגל של נשיא המדינה / צילום: קובי גדעון, לע''מ

מהילדות בבית שמש והלימודים בפנימייה דתית, לפגישות עם הנשיא ביידן

אחרי אחד הנאומים של יצחק הרצוג, אי שם ב־2010, ניגשה אליו דיקלה כהן שיינפלד  וביקשה להתנדב אצלו ● גם היא לא האמינה ששנים אחר כך היא תקבל שיחת טלפון שתהפוך אותה לראשת הסגל של נשיא המדינה:"ברגעים היסטוריים, אני שואלת את עצמי איך הצלחתי להגיע לזה. בפעם הראשונה שלי בבית הלבן, הייתי צריכה לסגור פה פעור"

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

 

אחרי שבוע על המדף: בכמה נמכרה וילת יוקרה בהוד השרון?

בשכונת הדר בהוד השרון נמכרה וילת יוקרה בשטח בנוי של 280 מ"ר לאחר שעמדה כשבוע בלבד על המדף, תמורת 11 מיליון שקל ● "שוק היוקרה במצב קשה כרגע - הקונים מאוד בררנים כי יש להם היצע גדול" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

נהר הסיין בפריז / צילום: ap, Pavel Golovkin

הישג נועז באולימפיאדת פריז: הפיכת נהר הסיין לבטוח לשחייה

במשך עשורים לא הצליחה פריז לנקות את נהר הסיין, שמזוהם ממי ביוב ● לקראת האולימפיאדה, שתכלול שחייה ושיט בנהר, היא מוכרחה לעשות זאת ● אבל לא כולם מאמינים שזה אפשרי, "צריך תוכנית אחרת", אומרת האלופה האולימפית בשחייה במים פתוחים

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters

דיווח בארה״ב: הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את קטאר לטובת המדינה הזו

על פי הוול סטריט ג׳ורנל ברקע המו״מ השברירי לעסקת חטופים והלחץ שמופעל עליהם, בכירים בהנהגה המדינית של חמאס פנו לשתי מדינות באזור ובהן עומאן

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

עיראק / צילום: Associated Press, JEROME DELAY

הפצצה בבסיס המיליציות הפרו-איראניות בעיראק

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה