גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מכרטיסים לאוסקר עד סרטונים ותרומות: הדרכים היצירתיות של רוכשי דירות להתבלט בתור

כששוק הדיור בארה"ב בשיא של עשור, הרוכשים מנסים לחשוב על דרכים יצירתיות לגרום להצעות שלהם ללכוד את תשומת-הלב של בעלי הנכסים

בית בלוס אנג'לס / צילום: Shutterstock
בית בלוס אנג'לס / צילום: Shutterstock

לאחר שנה שבה חיפשו דירה באוקלנד, קליפורניה, ג'ק הירש (מנכ"ל חברת טכנולוגיה) ואשתו קיי הירש מצאו בנובמבר את המקום המושלם למשפחתם המתרחבת - בית מקסים בסגנון שנות ה-30, בן שלושה חדרים, בשכונה ידידותית למשפחות בפאתי העיר. הייתה רק בעיה אחת: כמו בהרבה מקרים ב-2020, היו מתחרים רבים על הבית.

כדי שההצעה שלהם תבלוט בתוך מלחמת התמחור של הרוכשים הפוטנציאלים, מינפה הירש את הידע הנרחב שלה במוזיקה. היא הייתה בטוחה שגם המוכרים הם חובבי רוק. כשעשתה עם בעלה סיור בבית, ראתה תקליטים של B-52s, ניל יאנג ו-U2, מערכת תופים, גיטרה ומקלדת. הבעלים הציגו בגאווה קופסה שבה כל הכרטיסים ששמרו מהופעות ישנות. הירש זיהתה הזדמנות.

ההצעה הראשונה שהגישו הייתה בגובה 1,450,138 דולר בדיוק. לסוכן המשכנתה זה נראה ספציפי באופן מוזר; המספר 138 בסוף ההצעה היה רפרנס לשיר "אנחנו בני 138" של להקת המיספיטס, אמרה הירש. ההצעה השנייה שהציעו הייתה בגובה 1,471,979 דולר, רפרנס לשיר "1979" של הסמשינג פמפקינז. ההצעה האחרונה, בגובה 1,486,753.09 דולר, רפרנס לשיר "867-5309 Jenny" של טומי טוטונה מ-1981, הייתה הזוכה. העסקה נסגרה בהצלחה.

"חשבתי שזה לונג שוט אבל אולי, רק אולי, הם יבינו את הרמזים", אמרה הירש, בת 33. היא ובעלה בן ה-37 ניסו לפני כן להגיש הצעה על בית וכמעט ויתרו על החיפוש. "ניסינו לדבר אליהם דרך המספרים".

כמו אמריקאים רבים הרוכשים בתים, בני הזוג הירש הרגישו שהם צריכים להיות יצירתיים כדי ללכוד את תשומת-הלב של המוכרים. חלפו הימים שניתן היה פשוט לכתוב מכתב מהלב על כמה אוהבים את הבית, אומרת הסוכנת של בני הזוג, קייט נורטון מחברת Redfin. כששוק הדיור האמריקאי נמצא במצב הכי לוהט מזה שנים, קונים חושבים מחוץ לקופסה על דרכים להפוך את ההצעות שלהם למושכות יותר, אמרה נורטון.
"ברור שהמחיר הוא הגורם החשוב ביותר. אך אם ההצעות קרובות, זה יכול להיות מה שיקבע", אמרה.

השוק מזמן לא היה מאתגר כל כך לרוכשים. באוקטובר, ביקוש חזק הביא את מכירות הבתים לשיא של 14 שנים. מדד S&P קייס שילר, העוקב אחר מחירי הדיור הממוצעים במרכזים עירוניים ברחבי ארה"ב, עלה ב-8.4% בשנה שנגמרה באוקטובר, מעלייה שנתית כוללת של 7% בשנה שנגמרה בנובמבר. בשווקים שונים נכסים מקבלים הצעות רבות ונמכרים הרבה מעל המחיר המבוקש.

"זה תהליך מתיש ולעתים שובר לב", אמרה מנכ"לית השיווק אנדריאה קיסלינג, בת 40 מלוס אנג'לס, על החיפוש של משפחתה אחר בית. "היו שלושה או ארבעה בתים שממש רצינו ולא השגנו. בעלי, שהוא מעצב, כבר התחיל לתכנן איך לחלק את החללים ואז גילינו שההצעה שלנו לא התקבלה".

קיסלינג מספרת שהיא ובעלה בראד, בן 42, חיפשו באופן נואש בית גדול יותר. הם סיירו בלא פחות מ-50 דירות בלוס אנג'לס. הם הגישו 16 הצעות, לעתים גבוהות, ועדיין נעקפו. כשסוף סוף מצאו בקיץ את בית חלומותיהם, בן שלושה חדרים עם בריכה באזור נורתרידג', שאמור היה לעלות 725 אלף דולר, הם ידעו שכדי להשיג אותו יצטרכו לתת את הכול. "היינו מגיעים לסיורים והיה תור של אנשים שהגיעו לפנינו. הבתים האלה קיבלו 30 או 40 הצעות, חלקן 100 אלף דולר מעל המחיר המבוקש", אמרה קיסלינג.

מזכרות שהיו פזורות ברחבי הבית הצביעו על כך שהמוכרים הם חובבים של סרטי הארי פוטר, אז קיסלינג החלה לערוך סרטון עם מוטיב של הארי פוטר בניסיון לשכנע את המוכרים למה הם צריכים לבחור דווקא בהצעה הזו.

הסרטון נפתח עם המוזיקה של הסרט וכותרות עם הכיתוב: "משפחת קיסלינג". אחר כך נראים קטעים שבהם המשפחה מתלהבת מהבית ורואים צילומים שבהם נראים ההורים והילדים מבקרים באטרקציה הקשורה לספרים או קטע שבו ההורים מקריאים את הספר לילדיהם. בני הזוג סיימו את הסרטון בהבטחה לקנות למוכרי הנכס כרטיסי VIP לסיור בהוליווד אם יקבלו את ההצעה.

למרבה הצער, המוכרים אפילו לא הזכירו את העובדה שקיבלו את הסרטון. הם בחרו בהצעה גבוהה יותר, של 800 אלף דולר. קיסלינג אמרה שהמשפחה לא מיואשת. "אם לא משחקים לא מנצחים, לא? ירצו - יאכלו, לא ירצו - לא יאכלו".

סוכן הנדל"ן כריס פורסטנבורג מחברת נורמנד אומר שהטקטיקות האלה לעתים מצליחות ולעתים לא. פורסטנברג מספר שאחד מהלקוחות שלו צירף פעם להצעה הבטחה להשיג כרטיסים לטקס האוסקר. המוכר בחר בהצעה אחרת, גבוהה יותר. פורסטנברג אומר שתרגילים כאלה עובדים רק כשצריך להתיר תיקו בהתמחרות ולעתים קרובות מדובר בגורם הקובע עבור הקונה.

טקס האוסקר / צילום: Shutterstock

"היה להם סיכוי להתחכך עם הכוכבים המפורסמים אבל בסופו של דבר זה הוחלט בגלל הסכום", אמר.

לפעמים, הקונים מגזימים. מרי לו וורץ מחברת הנכסים Maison בצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, מספרת שלאחרונה ייצגה זוג רופאים מניו יורק שהתלהבו מבית שראו באינטרנט, במחיר 1.2 מיליון דולר. בעלי הדירה, בת ארבעה חדרים באזור מאונט פלזנט, הסכים להצעה אחרת. "הם היו מאוד מאוכזבים", סיפרה.

בניסיון לזכות בדירה, הם עשו הצעה בלתי רגילה: בנוסף להתחייבות לשלם 10,000 דולר יותר מכל הצעה מתחרה, הם הציעו לתת למציע ההצעה הזוכה 25 אלף דולר כדי שייסוג ממנה ואפילו אמרו למוכר, שאשתו נפטרה לאחרונה מסרטן, שיתרמו 30 אלף דולר לבית חולים המתמחה בטיפול בחולי סרטן בניו יורק. הצעת הרופאים לא התקבלה, אמרה וורץ. המוכר רצה לכבד את ההבטחה שלו לקונה השני.

עבור משפחת הירש מאוקלנד, ההצעות המוזרות המצטטות שמות שירים עבדו מצוין. המתווכת אמרה שהם קיבלו הזדמנות להציע הצעה שלישית משום שהמוכרים נהנו מכושר ההמצאה שלהם. העסקה נסגרה על בדיוק 1,486,753 דולר. למרבה הצער מערכת התיוג השמיטה את 9 הסנטים שהשלימו את שם השיר. 

כשג'ק הירש רצה לעשות סיור מהיר של הנכס אחרי הקנייה, הוא נתקל האחד הבעלים, שהיה באמצע אריזות. "הוא אמר, 'אני חייב לשאול אותך: ה-138, זה היה רפרנס למיספיטס?'" נזכר הירש. מסתבר שהדוד של המוכר היה פעם מתופף הלהקה. אחר כך, סיפר הירש, קיפל המוכר שרוולים. על הזרוע שלו היה קעקוע של הסמשינג פמפקינז.

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה ישראלית בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"