לאחר זינוק של 2000% במניה: אקסיליון נערכת לרישום בנאסד"ק

רק לפני כמה חודשים הגיעה החברה לזירת המסחר המקומית באמצעות מיזוג לשלד בורסאי, וכבר נסחרת בשווי מרשים של כ-1.2 מיליארד שקל

נאסד"ק / צילום: רויטרס
נאסד"ק / צילום: רויטרס

אחת המצטרפות החדשות למדד ת"א 90 בעדכון הקרוב תהיה המניה הלוהטת של  חברת אקסיליון , שרק לפני כמה חודשים הגיעה לזירת המסחר המקומית באמצעות מיזוג לשלד בורסאי, וכבר נסחרת בשווי מרשים של כ-1.2 מיליארד שקל.

הודות להייפ האדיר סביב פעילות חברות הטכנולוגיה בעולם, שתודלק בחסות משבר הקורונה, נהנתה מנייתה של אקסיליון מעליית ערך המצטברת ליותר מ-2,000% תוך חודשים ספורים. זאת למרות שכמו חברות טכנולוגיה רבות אחרות שהצטרפו לזירת המסחר באחרונה, היא מציגה היקפי פעילות זניחים יחסית לערכה.

ככל הידוע, בשלב הנוכחי יש לאקסיליון חוזים חתומים בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים, לעשר שנים, בהם חוזה מול עיריית ירושלים עליו חתמה באחרונה בהיקף של כ-12 מיליון שקל.

את שבוע המסחר הנוכחי מניית החברה פתחה עם המשך הסנטימנט החיובי, ועליות נאות במחזור מסחר ער, על רקע המשך התקדמות בפעילות עליה דיווחה.

הצטרפה לבורסה רק לפני כחצי שנה

אקסיליון עדכנה על זכייה צפויה במכרז להקמת עיר דיגיטלית תאומה - לניתוח מערך התחבורה במחוז פיטקין והעיר אספן במדינת קולורדו שבארה"ב, בשיתוף עם חברת מיקרוסופט וחברת הנדסת התנועה האמריקאית Mead&Hunt. בנוסף דיווחה על אישור דירקטוריון החברה "להתחיל לבצע בדיקות ופעולות לרישום מניות החברה בנאסד"ק" - זאת כחלק מהאסטרטגיה לפיתוח פעילות בינלאומית.

אקסיליון תחבורה חכמה, שהתמזגה בחודשים האחרונים לשלד הבורסאי אפיו אפריקה, היא חברה העוסקת בפיתוח, יישום והטמעה של תוכנה מבוססת בינה מלאכותית, לניהול וייעול של מערך התחבורה בערים. דבר הצטרפותה לבורסה נודע לראשונה לפני פחות מחצי שנה.

מוקדם יותר החודש השלימה החברה גיוס הון של כ-60 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות פרטית, לפי שווי חברה של כ-800 מיליון שקל, בו לקחו חלק גופים מוסדיים בולטים, בהם בתי ההשקעות אקסלנס ומור, חברת הביטוח הפניקס, אלפא ערך, קרן קוליברי ועוד.

"תחום התוכנה הולך לכיוון ה-AI"

אורן דרור, מנכ"ל ויו"ר החברה, אמר באחרונה לגלובס כי "שוק ההון הישראלי עדיין לא מבין שחלה מהפכה בתעשייה עם מעבר לבינה מלאכותית (AI). כל האנשים שעוסקים בתחום התוכנה יודעים שהוא הולך לכיוון הבינה המלאכותית. בארה"ב כבר הבינו את זה, ואפשר לראות שוויים של מיליארדי דולרים שלפיהם נסחרות חברות AI בארה"ב ובסין".

דרור, לצידו של אילן וייצמן, סמנכ"ל הטכנולוגיות של אקסיליון, הם בעלי המניות הגדולים בחברה, עם החזקה של כ-24% מהונה כל אחד. זינוק הערך האדיר בשוויה הפך אותם לאנשים אמידים מאוד "על הנייר", עם החזקות בשווי נוכחי של בכ-500 מיליון שקל - מחצית הסכום כל אחד.