גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות: נייס איבדה 2%, אנלייט ירדה ב-3.7%

ת"א 35 איבד 0.3%, ת"א 90 ירד ב-0.8% ● בארה"ב תפורסם היום החלטת ריבית ● ירידות באירופה ובחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ● מחזור המסחר הסתכם בכ-2.2 מיליארד שקל

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:39

המסחר בבורסה המקומית ננעל בירידות ברקע לסנטימנט השלילי מעבר לים. מדד ת"א 35 איבד 0.3%, ת"א 90 ירד ב-0.8% ומדד הבנקים הוסיף 0.5% לערכו.

נייס איבדה 2%, אנלייט ירדה ב-3.7%, לייבפרסון ואנרג'י'ס ירדו בכ-4%, פתאל איבדה 2.4%, נובה ירדה ב-3.2% וג'נריישן קפיטל איבדה 3%.

מחזור המסחר הסתכם ב-2.28 מיליארד שקל.

17:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות לקראת הנעילה וזאת על רקע הפתיחה השלילית בוול סטריט. פורסייט מזנקת ב-9%, אינטרקיור עולה ב-5% בהמשך לזינוק של 40% אתמול.

14:40

הבורסה עברה לירידות, במקביל למגמה שלילית באירופה ובמסחר בחוזים על מדדי וול סטריט . מדד ת"א 35 רושם ירידה של כ-0.2% ומדד ת"א 90 נסוג בכ-0.4%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל. 

חברת הקנאביס הרפואי יוניבו  דיווחה היום כי קיבלה רישיון חדש לבית המסחר, המאפשר הגדלת היקף האחסנה של התוצרת הגמורה מ-180 ק"ג ל-600 ק"ג.

13:00

נמשכת המגמה החיובית בבורסה. מדד ת"א 35 רושם עלייה של כ-0.7% ומדד ת"א 90 מטפס בכ-1.1%. מחזור המסחר מסתכם בכ-720 מיליון שקל. 

אינטרקיור  ממשיכה לבלוט גם היום ורושמת עלייה של 11% במחזור ענק. 

קאנומד  מזנקת לאחר שדיווחה הבוקר כי על פי אומדן שלה, הכנסות החברה בשנת 2020 עמדו על כ-20.1 מיליון שקל. במחצית השנייה של 2020 הסתכמו ההכנסות  בכ-13.56 מיליון שקל. 

11:00

עליות בבורסה. מדד ת"א 35 רושם עלייה של כ-0.7% ומדד ת"א 90 מטפס בכ-1.1%. מחזור המסחר מסתכם בכ-317 מיליון שקל. 

חברת או.פי.סי אנרגיה  מדווחת היום כי השלימה מהלך של גיוס הון בהיקף של כ-350 מיליון שקל במסגרת הנפקה פרטית לבית ההשקעות אלטשולר-שחם (וגופים המנוהלים על ידו). במסגרת ההנפקה רכש בית ההשקעות כ-10.3 מיליון מניות של החברה, המהוות כ-5.5% ממניותיה, ובכך הפך לבעל עניין בחברה. 

שי זיגלמן, אנליסט בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין כי "חדשות טובות לטאואר מכיוון הדוחות של טקסס אינסטרומנטס מפתחת ויצרנית השבבים האנלוגיים הגדולה בעולם. לאחר שלושה רבעונים חלשים, הכנסות TI היכו את התחזיות ברבעון האחרון עם צמיחה של 22% ביחס לאשתקד, כשמכירות השבבים האנלוגיים צמחו ב-25%. משקיעי טאואר  יכולים להתעודד מכך שהצמיחה בהכנסות TI ברבעון נתמכה בעיקר מהתאוששות במכירות השבבים לשוקי הקצה של מגזרים שהיו חבוטים עד כה: הרכב, התעשייה, ומוצרי אלקטרוניקה אישיים. הירידה בביקושים ממגזרים אלה הכבידה ברבעונים האחרונים גם על פעילות טאואר, אשר צפויה להציג ברבעון האחרון צמיחה בהכנסות של 11%. TI צופה כעת ברבעון הראשון צמיחה בהכנסות של 18% לעומת צפי השוק טרום הדוחות לצמיחה של 8%.

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. מדד ת"א 35 רושם עלייה של כ-0.1% ומדד ת"א 90 מטפס בכ-0.3%.

עליות בולטות רושמות מניות גילת , אופקו וקבוצת דלק 

בשוק המט"ח נחלש הדולר בכ-0.1% ונסחר סביב 3.263 שקלים והאירו שומר על יציבות סביב 3.967 שקלים.

09:10

ישראמקו  הודיעה כי דירקטוריון השותף הכללי בשותפות אישר את מינויו של רון מאור למנכ"ל השותפות במשרה מלאה . המינוי יכנס לתוקף ביום 30 במרץ ובכפוף לאישור תנאי כהונתו ע"י האסיפה הכללית של בעלי יחידות ההשתתפות. מאור (56) מכהן משנת 2010 כמנכ"ל וסגן יו"ר דירקטוריון שותפות הגז והנפט מודיעין אנרגיה. 

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת 

יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר במגמה מעורבת, לאחר שאתמול נרשמו ירידות קלות במסחר בניו יורק, והמדדים המובילים נחלשו בכ-0.1%.

אתמול הסתיים המסחר בתל אביב בירידות קלות: מדד ת"א 90 ירד ב-0.5%, מדד ת"א 125 איבד 0.1% ומדד ת"א 35 נחלש ב-0.05%. אינטרקיור  הודיעה על מיזוג עם חברת SPAC קנדית בדרך לנאסד"ק וזינקה ב-41%.

מבין המניות הדואליות, אופקו  שבה עם פער ארביטראז' חיובי של 6.3%, גילת  9%, מדיגוס 30% ופורסייט  כ-15%. השפעתן צפויות לקזז נובה ששבה עם פער שלילי של 0.6%, לייבפרסון עם 0.9%, טבע עם 0.8% וטאואר עם 1%.

2. הפד לא צפוי לשנות מדיניות היום

הפדרל ריזרב יסיים היום את ישיבת המדיניות שלו שהחלה אתמול ויפרסם את החלטת הריבית (ב-21:00 שעון ישראל). ההודעה עשויה לשפוך אור על מצב כלכלת ארה"ב והתמודדותה עם משבר הקורונה.

בישיבת הפד הערב לא צפויה להשתנות המדיניות הקיימת אך עשויים לצאת ממנה מסרים חשובים. הנגיד פאואל אומנם אמר לאחרונה כי אין טעם בשלב זה אפילו לדון בצמצום הרכישות, אך בשוק מצפים לקבל חיזוק מצד הוועדה המוניטארית, במיוחד נוכח הדיונים לאישור תוכנית תמריצים נוספת. לדברי אלכס ז'בזינסקי ממיטב דש, "עד לפני כמה שנים לא היה סיכוי לקבל תמיכת הפד בנסיבות דומות. אם הפד יטיל צל קטן של ספק בנכונותו להמשיך ולתמוך בשווקים, זה עלול לגרום לזעזוע, לא רק לשוק האג"ח אלא גם למניות". 

3. עונת הדוחות: מיקרוסופט היכתה הצפי. היום יפרסמו בואינג, טסלה ואפל 

עונת הדוחות בארה"ב נכנסת להילוך גבוה ואמש לאחר סיום המסחר דיווחה מיקרוסופט על  הכנסות של 43.08 מיליארד דולר ברבעון האחרון, מעל צפי האנליסטים, צמיחה של 17% לעומת הרבעון המקביל ב-2019. גם בשורת הרווח הפתיעה החברה לטובה, כשהציגה רווח של 2.03 דולר למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.64 דולר. בשורה התחתונה, הרווח הנקי הסתכם ב-15.5 מיליארד דולר, עלייה של 33% לעומת הרבעון המקביל. 

היום תפרסם בואינג תוצאות לפני פתיחת המסחר בוול סטריט, ולאחר סיום המסחר צפויות לפרסם דוחות אפל וטסלה.

4. עליות קלות באסיה

בורסות אסיה רושמות עליות קלות של 0.1%-0.3% היום. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת. 

5. הזהב ממשיך לאבד גובה, גם הביטקוין 

ולסיום, הזהב רשם אמש ירידה של 0.2% וננעל במחיר 1,850.9 דולר לאונקיה. זו הפעם הראשונה שהזהב יורד ארבעה ימים ברצף זה למעלה משמונה חודשים. היום ממשיך הזהב לאבד גובה ונסחר סביב 1,845 דולר לאונקיה. 

גם הביטקוין נחלש ונסחר ברמה של 31,520 דולר. הנפט (חוזה ברנט) מנגד מתחזק קלות לרמה של 56.3 דולר לחבית. 

עוד כתבות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

עליות קלות באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה ישראלית בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב