גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אדום בוול סטריט: עליית התשואות על האג"ח הממשלתיות הפילה את המדדים

הנאסד"ק צנח ב-3.5%, הדאו ג'ונס איבד 1.75%, מדד S&P 500 צנח 2.5%  ● התשואה על האג"ח ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב חצתה את הרמה של 1.5% ● הדרישות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב בשפל של 3 חודשים ● מכירות הבתים שבהמתנה בארה"ב נפלו במפתיע בינואר

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

בורסות וול סטריט ננעלו באדום בוהק: הנאסד"ק נפל ב-3.5%, ה-S&O 500 צנח בכ-2.5%, הדאו ירד ב-1.75%.

21:10

ירידות בוול סטריט בצל העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב. הנאסד"ק צונח ב-2.2%, הדאו ג'ונס מאבד 1.1%, מדד S&P 500 מאבד 1.5%.

התשואה ל10 שנים עלתה מוקדם יותר הערב ל1.6%, לפני שירדה קלות ל1.49%, וזאת לאחר נתוני מאקרו טובים שמצביעים על המשך התאוששות הכלכלה האמריקאית. זאת, למרות דבריו של יו"ר הפד פאוול השבוע כי האינפלציה ושוק העבודה רחוקים מהיעד.

העלייה בתשואות מהווה אפשרות 'חנייה' אטרקטיבית של ההשקעות בעולם של ריביות נמוכות ושוק מניות שנושק לשיא כל הזמנים.

יונתן כץ, הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון, אמר לגלובס כי "בסך הכל, התשואות באג"ח הממשלתיות האמריקאיות זוחלות כבר כמה חודשים. הן מושפעות מהעלייה במחירי הסחורות בעולם, המעלה את ציפיות האינפלציה גם בטווח של שנה וגם בטווחים ארוכים יותר, ומושפעות גם מהניצחון של ג'ו ביידן במרוץ לנשיאות ארה"ב, עם מדיניות פיסקלית מאוד מרחיבה שהוא רוצה ליישם, בניגוד לתוכניות שהיו לדונלד טראמפ. כמו בארה"ב, גם בישראל נרשמת עליית תשואות באג"ח הממשלתיות".

לדבריו, ניצבת בארה"ב על הפרק חבילת סיוע נוספת, בהיקף של 1.9 טריליון דולר, שמבקש ביידן להעניק למשק האמריקאי, אחרי 0.9 טריליון דולר שאושרו בדצמבר האחרון, ותוכנית נוספת בהיקף של כ-2 טריליון דולר ליישום בעוד כחצי שנה, לעידוד בניית תשתיות, תמיכה בייצור אנרגיה ירוקה ומהלכים נוספים להגדלת הצמיחה.

כץ מסביר כי "המשמעות של המהלכים האלה היא הגדלת הגירעון בארה"ב, מה שיצריך את הממשל לגייס יותר אג"ח, כך שהשוק כבר מבין שיש לחץ לעליית תשואות. ביידן הולך 'לשפוך' המון כסף על המשק האמריקאי - מה שאומר שתירשם עלייה משמעותית בהיקף גיוסי האג"ח הממשלתיות.

20:10

מעמיקות הירידות בבורסות וול סטריט בצל העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב, בעוד מדד הפחד מזנק ב-30%. הנאסד"ק צונח ב-3.4%, הדאו ג'ונס מאבד 1.5%, מדד S&P 500 מאבד 2.3% והראסל 2000 צונח ב-3.5%. התשואה על האג"ח ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב חצתה את הרמה של 1.5%.

18:00

בשעה זו הירידות שנרשמו במדדים המובילים בוול סטריט מעמיקות בעד 1.2% במדד הנאסד"ק, כאשר מדד הפחד (VIX ) מזנק במקביל.

רשות ני"ע בארה"ב (SEC) תבדוק את התבטאויותיו של מייסד טסלה אלון מאסק על מטבע הקריפטו דוגקוין. דוגקוין נוצר בשנת 2013 כמחווה סאטירית לביטקוין. המטבע לא עוצב כצורת תשלום או כמשהו מעבר לבדיחה. 

17:22

מכירות הבתים שבהמתנה בארה"ב ירדו באופן מפתיע ב-2.8% בחוד ינואר, לעומת הצפי לאי שינוי במכירות.

מניית גיימסטופ , AMC  וגם נוקיה  מרכזות עניין על רקע התחדשות המלחמה בשורטיסטים.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות קלות על רקע העלייה בתשואות האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים. מדד הפחד (VIX) מטפס ב-5%.

15:50

דרישות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב הסתכמו ב-730,000 דרישות - שפל של שלוה חודשים. מדובר בנתון טוב לעומת התחזיות של הכלכלנים שצפו 838,000 דרישות בשבוע החולף.

נתוני הצמיחה של ארה"ב לרבעון הרביעי עודכנו לקצב של 4.1% ברבעון, לעומת הצפי לנתון של 4.2%, ולעומת קריאה של 4%  באמדן הראשוני.

הירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט התמתנו לאחר פרסום נתוני המאקרו.

15:20

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוולס סטריט יורדים בעד 1% בשעה זו, ברקע לעלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים לרמה של 1.48%. גם התשואות על האג"ח הממשלתי של גרמניה מטפסת לשיא של כמעט שנה.

העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות משקפות עלייה בציפיות האינפלציה על רקע הצפי להתאוששות מהירה ממשבר הקורונה. 

מנייתה של גיימסטופ מזנקת ב-50% בטרום-מסחר לאחר זינוק של 100% אתמול במסחר.

סמנכ"ל הרפואה של חברת התרופות מודרנה, פרופ' טל זקס, הודיע כי הוא מתכנן לעזוב את החברה בסוף ספטמבר הקרוב לאחר קרוב לשש שנים במודרנה. המניה של מודרנה עולה בכ-4.8% במסחר המקדים.

12:05

מגמה מעורבת באירופה כעת. התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ל-1.44% .

מניית גיימסטופ  קופצת בעוד 44% במסחר המוקדם בוול סטריט, לאחר שאתמול זינקה בכ-104%. 

10:25

בורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית. בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת.

הביטקוין נסחר ברמה של 49,900 דולר והנפט ממשיך בעלייה וחוזה ברנט נסחר על 67.6 דולר לחבית.

אורמת טכנולוגיות דיווחה הבוקר על עלייה של 64% ברווח הנקי ברבעון הרביעי של 2020 לעומת הרבעון המקביל ב-2019, לרמה של כ-20.7 מיליון דולר (39 סנט למניה). בשורה העליונה הציגה חברת האנרגיה הגיאותרמית ירידה של כ-7% בהכנסות ברבעון לרמה של כ-179 מיליון דולר. הנתון היה נמוך בכ-3 מיליון דולר מצפי האנליסטים המסקרים את החברה. הרווח למניה היה גבוה בכ-5 סנט מהצפי.

08:00

בורסות אסיה נסחרות היום בעליות של עד 2% ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות. בורסות סיאול והונג קונג מטפסות ביותר מ-2%. 

מניית יצרנית השבבים  SK Hynix מזנקת כ-8% בסיאול לאחר שאנבידיה פרסמה אמש דוחות חזקים לרבעון הרביעי.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות של 1%-1.4% במדדי המניות המובילים. מדד הדאו ג'ונס ננעל בשיא חדש - 31,974 נקודות. 

הביטקוין נסחר כעת ברמה של 50,160 דולר. אתמול בבוקר קפץ מטבע הקריפטו ב-6% לרמה של מעל ל-51,000 דולר ולאחר מכן נפל מתחת ל-49,000 דולר. הנפט ממשיך לטפס וחוזה ברנט נסחר כעת בעלייה קלה לרמה של 67.4 דולר לחבית. 

 התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עומת כעת ברמה של כ-1.40% לאחר שאתמול במהלך המסחר טיפסה עד ל-1.43%. דודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, מתייחס להתפתחויות בשוקי האג"ח בימים האחרונים וכותב כי "בימים האחרונים אנו עדים למסחר סוער יחסית בשוקי האג"ח הממשלתיים. המגמה החלה בארה"ב, שם רושמות התשואות הממשלתיות לטווח ארוך עלייה חדה לאחרונה, על רקע חשש מעלייה בסביבת האינפלציה וחשש לתגובה מהירה מהצפוי של הפד. מדובר בתגובה לירידה בתחלואה מקורונה בארה"ב בתקופה האחרונה וצפי להתחלה של חזרה לשגרה, גם אם לא מלאה. העלייה בתשואות הביאה במקביל לירידה בשוקי המניות, בדגש על סקטור הטכנולוגיה, על רקע חשש כי עליית התשואות מבשרת אולי העלאת ריבית קרובה מהצפוי, דבר ממנו חוששים בשוקי המניות יותר מכל". 

 "נראה כי מדובר כרגע בטריגר למימוש רווחים בשוקי המניות (שעלו כמעט ברציפות מאז חודש נובמבר 2020) הנשענים על חשש מהעלאות ריבית חשש שכנראה מוגזם ובסופו של דבר לכשיתפוגג צפוי להחזיר את שוקי המניות חזרה לתוואי עלייה גם אם תוואי מתון מקצב העלייה של החודשים האחרונים", כותב רזניק. 

עוד כתבות

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות אגד: הרווח הנקי של קיסטון זינק ב-300%

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: קיסטון מציגה תוצאות חזקות בזכות אגד, והרווח הנקי של רציו ירד ל-127 מיליון דולר ● מדור חדש

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד - אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

נשק אמריקאי נוחת בישראל אחרי המתקפה ב־7 באוקטובר / צילום: ap, Lolita Baldor

אמברגו הנשק הקנדי על ישראל רק נכנס לתוקף, וכבר עומד בסימן שאלה

ברקע החלטת הפרלמנט הקנדי לעצור את היצוא הביטחוני לארץ, הודיע משרד החוץ במדינה כי חברות עם אישורים בתוקף, יוכלו להמשיך ● בשלהי 2023, זינק יצוא הנשק מקנדה לישראל

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים שהטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

עופרה שטראוס / צילום: יונתן בלום

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה (יו"ר החברה), עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות החברה ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

השופט עוזי פוגלמן. דחה בקשה לדיון נוסף שהגישה המדינה / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

המדינה התנגדה לפצות אדם שקנה דירה ממתחזה - ונדחתה פעמיים בעליון

המדינה הגישה באופן חריג בקשה לדיון נוסף, בטענה כי הדרישה להציג צו ירושה מקורי תשפיע באופן שלילי על שוק הנדל"ן ● בשבוע שעבר בית המשפט העליון דחה את בקשתה

דורי נאוי / צילום: איל יצהר

דורי נאוי על ישראכרט: "צריכים להחליט אם להכניס שותף או לוותר"

לאחר שבנק ישראל הבהיר לחברת אחים נאוי כי לא תוכל לשלוט בחברת כרטיסי האשראי עם פחות מ-30% מהמניות, בעל השליטה אומר כי "לא תם המשחק מבחינתנו; ישראכרט יכולה להמריא ולייצר תחרות אם יתנו לה את הכלים המתאימים"

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

אימו של החייל החטוף: "גורמי הביטחון הפחידו אותנו"

מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני ובן 21 ובן 13 נפצעו קל ● דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה; במקביל, פעילות נרחבת של הכוחות באיו"ש ● קבינט המלחמה דן בחידוש המגעים לעסקה ● סמ"ר ניסים כחלון, בן 21 מחדרה, נהרג בדרום הרצועה • דיווחים: 9 הרוגים בתקיפת צה"ל בשני מוקדים בדרום לבנון • עדכונים שוטפים

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה שהוא גם בעלים של חלק מהחצר ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

בנייה חדשה בירושלים / צילום: Shutterstock

תל אביב מול ירושלים: הגרפים שמראים איפה שוק הנדל"ן צומח יותר

לפי נתוני הלמ"ס, אחת משש דירות שהחלה בנייתן אשתקד נמצאה בערים תל אביב או ירושלים, כשבאחרונה מדובר בהיקף שיא של 2.5% מהדירות הקיימות ● אבל כשברקע מגמת ההאטה הכללית, תל אביב הידרדרה למקום חמישי במספר העסקאות, בעוד שירושלים מובילה בבטחה