גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל אסם נסטלה: "אנחנו חייבים להשתנות - אי אפשר יהיה להמשיך לשחוט ולחלוב פרות"

למרות צמיחה שנתית נאה, אבי בן אסאייג, מנכ"ל אסם נסטלה, מתכנן הפיכה ארגונית: "אנחנו צריכים להיות חברה עם חדשנות קיצונית כדי לשרוד - להחליף את כל המפעלים, לספק שרשרת אספקה אחרת ולהחליף 90% מהפורטפוליו של המוצרים שלנו"

מנכ"ל אסם נסטלה, אבי בן אסאייג / צילום: איציק שוקל
מנכ"ל אסם נסטלה, אבי בן אסאייג / צילום: איציק שוקל

אבי בן אסאייג והארגון שאותו הוא מוביל נמצאים בצומת היסטורי, אף שעל פניו הכל נראה טוב: אסם נסטלה היא חברה צומחת - 9% רק בשנה האחרונה - היא אחת משלוש חברות המזון הגדולות בישראל וחלק מנסטלה - תאגיד המזון הגדול בעולם.

אבל מהצד השני גם בן אסאייג מבין שכדי להמשיך להתקיים בעתיד, הם חייבים להשתנות בצורה דרסטית בתרבות הארגונית, בסוג האנשים שהם מעסיקים ואפילו בהחלפת 90% מפורטפוליו המוצרים.

כל זאת כדי להמציא מחדש את התזונה העתידית, למצוא פתרונות לנושא הקיימות ולשלב מקורות חלבון חלופיים באמצעות שילוב של טכנלוגיות, או כפי שהוא אומר "אי אפשר יהיה להמשיך לשחוט ולחלוב פרות". בן אסאייג מכיר בכך שזו משימה על גבול הבלתי אפשרית, ולכן מה הפלא שהוא עובד מסביב לשעון.

Eran Gefen | חצי שעה של השראה עם ערן גפן · אבי בן אסאייג | מנכ"ל אסם נסטלה: אנחנו חייבים להשתנות כדי להמשיך להתקיים

מתי הגעת היום למשרד?
"7:30 בבוקר"

ומתי אתה מסיים?
"ב-1 לפנות בוקר"

מה הקטע?
"זה סוג של שיגעון. בין שבע וחצי לתשע זה השעות לעצמי. אלו השעות שבהן אני חושב, קורא, פחות מדבר".

תמיד עבדת ככה קשה?
"כן".

מאיפה קיבלת את זה, זה מהבית?
"יש מצב. נולדתי בדרום הארץ, בשדרות. התחנכתי שם בבית ספר יסודי וחטיבת ביניים, אחרי זה יצאתי לכפר נוער. זה רוח משפחתית כזו שכדי להצליח אתה לעולם לא מפסיק ללמוד ולהשתדל להוביל בכל מה שתבחר".

למה זו הייתה רוח המפקד?
"הורי הגיעו ארצה ממרוקו בשנות ה-50 וה-60 ההגירה בגיל 30 למדינה חדשה, בשלבים הצעירים של ההתיישבות ביישוב כמו שדרות הוא לא עניין של מה בכך, חלקם פספסו את ה"אני" שלהם. זה בהחלט משנה חיים.

"וכשההורים ניתחו את המצב, אני חושב שהם הגיעו למסקנה שהמימוש המלא של העלייה שלהם ארצה, יהיה באמצעות הערכים והחינוך של הילדים שלהם כי הם עסוקים כרגע בפרנסה והם עבדו בחקלאות ובמפעלים המקומיים שהיו במה שניתן היה לעשות".

כמה אחים אתם?
"חמישה. אח שלי מנכ"ל מנורה מבטחים, יש לי אחות סמנכ"לית בחברת שילוח, אח שהוא שותף בחברת השקעות ואח אחר שבחר לפתח את חייו מעבר לים.

"הוריי לא פתרו לי שום תרגיל במתמטיקה וגם לא בפיזיקה, הם פשוט לא ידעו להתמודד עם זה, כי לא נתקלו בזה מעולם. אבל הם ידעו תמיד לעורר בנו את הסקרנות ואת השאיפה לא להפסיק לרגע אחד ללמוד ולהשתדל להיות בחוד החנית. אני זוכר את עצמי כילד, ואת ההורים מחכים לילדים שמגיעים הביתה עם תעודות הגמר, יושבים, מסתכלים ויש מי שמקבל מדליות ויש מי שיקבל פרצוף קצת פחות מחויך".

בוא נדבר על אסם נסטלה, אני זוכר שפעם קראתי ראיון עם התעשיין דן פרופר שהוא אמר שאחת הסיבות למהלך שבו הוא מכר את אסם לנסטלה הבינ"ל היה כדי לפרוץ לעולם.
"נכון. נסטלה לפני מספר שנים אימצה את טבעול כאחת הפלטפורמות לצמיחה גלובלית והיום יש בתוך קבוצת נסטלה גם את גרדן גורמה וסוויט ארת', שכולם מתבססים על טכנולוגיה של טבעול שפותחה כאן בישראל בקיבוץ לוחמי הגטאות".

ערן גפן / צילום: מנחם רייס

אבל טבעול קצת פספסו את המובילות העולמית של זה, הם הרי היו מחלוציי התחום, אבל היום כולם מדברים על "אימפוסיבל בורגר".
"
אימפוסיבל לא מאיימת על נסטלה. טבעול בשמה האחר, "גארדן גורמה", היא מותג מוכר יותר שמדבר יותר לקהל האירופאי והיום שולט בשוק האירופאי. צריך לזכור שנסטלה במקור היא חברה אירופאית וכל הצעדים הראשוניים שלה מתחילים שם ואחר כך מתפשטים לעולם.

"אני יכול לומר לך שבימים אלו נבנים 4 מפעלים כמו של טבעול ברחבי העולם. באירופה נבנה מפעל נוסף שני, אנחנו בונים כאן מפעל נוסף בישראל, נבנה כרגע מפעל בסין, מפעל אחד בדרום מזרח אסיה וגם בארצות הברית. אנחנו יכולים להיות בהחלט מאוד גאים על המהלך הזה".

אני מצפה בשנה הקרובה לקרוא ידיעה שבה נסטלה משקיעה 300 מיליון דולר יחד עם המדינה באיזה חממת פודטק מטורפת שתממש את כל הפוטנציאל הלא משוחרר בתחום הזה.
"נסטלה משקיעה ורוכשת חברות ישראליות כל הזמן. אנחנו נמצאים בפיתוח מיזמים בעלי פוטנציאל של מאות מיליארדי דולרים פה במדינת ישראל. החממות הטכנולוגיות הוא אירוע שהוא קצת שונה וזר. לא ברור לי איזה אגו היא מלטפת יותר, את האגו הלאומי, האגו הממשלתי או את האגו של היזם.

"אנחנו פועלים בגישה שבה אנחנו מאתרים את מה שאנחנו צריכים ומאמינים שאנחנו רוצים לפתח ונתמקד בו. אז אנחנו מאוד ממוקדים היום בכל מה שקשור בחלבונים אלטרנטיביים, באיתור טכנולוגיות שעוסקות בעולם הדיגיטל וה-AI לרבות אמצעי חישה שבהם נוכל לקבל מידע על מצבנו הגופני בכל רגע נתון. ובאיתור טכנולוגיות שעוסקות באיכות הסביבה כמו אריזות מתכלות, טכנולוגיות שמפחיתות את השימוש באנרגיה, במים וכו'. לאגריטק ולפוד טק הישראלי יש לא מעט להציע בשלושת התחומים הללו היום".

אבל אתם יכולים להרוג בטעות את הדברים האלה: אתם תאגיד גדול, בעוד שהסטארט-אפים מתנהלים אחרת. הרבה פעמים מזהירים סטארט-אפ מלהיכנס "לחתונה" עם תאגיד בשלב מוקדם מדי בדיוק בגלל בגלל התרבות הארגונית השונה.
"ללא ספק. וזה האתגר. אנחנו עוסקים בזה כל הזמן. השנה אני אצטרך להציג את התוכנית הארבע שנתית הבאה שלי לכל הנהלת נסטלה ושאלתי את עצמי, מה אני רוצה לעשות. יעד עסקי מוביל הוא שאני רוצה שהארגון שלנו יהיה מקור לחדשנות. לא חדשנות מסורתית מוכרת, אלא חדשנות מעבר לליבת העסקים שלנו. בנסטלה אנחנו קוראים לזה beyond the core.

"ואז שאלתי את עצמי איזה סוג ארגון צריך לדבר הזה? איזה מנהלים צריך כדי להצליח במשימה הזאת? ארגון שצריך אנשים אחרים. צריך הרבה מאוד תעוזה, צריך אנשים קצת משוגעים, צריך להיות מאוד חסין מפני כישלונות, צריך לאפשר וצריך ליצור אקלים אולי טיפה שונה מלייצר במבה וביסלי ופסטה ועוגיות. קודם כל אני חושב שאנחנו צריכים להיות חברה שמטפחת תרבות של disruptive. ארגון שמוכן להיות מופרע בכל רגע נתון בגלל כל הדברים שקורים סביבו, להיות ערוך, מוכן ופתוח לזה. אסם המסורתית היא לא כזו.

"לשם כך אנחנו צריכים להיות ארגון מאוד מגוון, ארגון שכל מי שיכול ורוצה יהיה חלק מהדיון - ללא קשר אם הוא עובד חדש או מנהל וותיק. כאשר אנחנו עוסקים בהפרעות ובחדשנות אין שום יתרון למנהל ותיק, נהפוך הוא, למי שנמצא 20 שנה בארגון יש פוטנציאל להזיק.

"הדבר הנוסף הוא איך אני, כמנהל בן 55, ואיתי חבריי להנהלה, לא נפריע לתהליכים הללו להתפתח. איך היומיום לא יפריע לנו לפתח את הדברים שאנחנו רוצים לייצר כאן בארץ והתשובות אינן טריוויאליות אבל אנחנו עוסקים בזה ומדברים את זה כל הזמן".

זה נשמע לי לא ישים. בסוף לאורגניזם כזה גדול יש כבר אופי.
"על פניו אפשר להגיד שאתה צודק, אבל האתגר הוא להוכיח שאתה לא. זה לא די אן איי שנמצא בארגונים שלנו. הדי אן איי שלנו הוא לדבר עם שופרסל ועם רמי לוי ולפתח מוצרים שינצחו את היום ואת הרבעון ואת השנה. אני מדבר על לפתח פתרונות שיחליפו 90% מפורטפוליו המוצרים שאותם אני יודע לייצר כל כך טוב היום. אנחנו מדברים על לפתח עולם שיספק פתרונות תזונתיים אישיים פרסונליים לאנשים. אנחנו מדברים על מפעלים אחרים, צרכים אחרים,שרשרת אספקה אחרת, אנשים שונים.

"אני חושב שמתבססת אצל כולנו ההבנה שאם לא נעשה את זה, אם לא נשתנה אז לא בהכרח נתקיים. מוטל על כתפינו תפקיד מאוד חשוב והוא להמציא מחדש את התזונה העתידית. אנחנו לא יכולים להמשיך להאכיל את אוכלוסיית העולם בפרות וגם לא נוכל להמשיך להשקות את העולם בחלב.

"כדור הארץ לא יוכל להכיל את זה. כשמסתכלים על הגרפיים העולמיים במאה השנים האחרונות, הגידול הוא אקספוננציאלי. ועקומת הצריכה היא עוד יותר אקספוננציאלית מסיבה אחת פשוטה כי האוכלוסייה גדלה בעיקר באסיה ואפריקה ושם הצריכה גדלה בשיעורים מאוד גבוהים ביחס למה שהייתה כאשר הם היו עד לא מזמן כפריים.

"כל זה אומר שאנחנו נהיה חייבים להמציא את עצמנו מחדש. אם לא נחולל מהפכה מדעית חקלאית תעשייתית לא נוכל באמת להזין את העולם בעוד 100 שנה ואז התחזיות הפסימיות של חלק מהחוקרים יתממשו ואנחנו נמצא את עצמנו במלחמות ולכן אנחנו חייבים להשקיע הרבה מאוד מאמצים בכל תזונה אחרת.

"אני בטוח שהתעשייה הזו הולכת לקראת מהפכה ובעוד 30 שנה כאשר אוכלוסיית העולם תמנה קרוב ל-10 מיליארד בני אדם אני נוטה להעריך שבין 30% ל-50% מהבשר שנאכל לא יגיע מהשדה, ובין 30% ל-50% מהחלב שנשתה גם הוא לא יגיע מהשדה.

"ואנחנו נראה ארגונים כמו נסטלה ויוניליוור מפחיתות את פליטת גזי החממה שלהם לשיעורים מאוד נמוכים שבעצם יאפשרו לאנושות להמשיך ולהתפתח במקום הזה".

אני איתך, השאלה אם זה יהיה אסם ונסטלה. גם בתעשיות אחרות כמו רכב ותקשורת, השינוי לא קרה בזכות החברות ההיסטוריות שהיו עסוקות, תרתי משמע, בלחלוב את הפרה הקיימת.
"מה שאתה מתאר זה איום ממשי. אנחנו עדים לחברות שקמו ונעלמו כעבור עשור. הסיכון שאנחנו כחברות גדולות נוטלים על כתפינו הוא סיכון אמיתי ואם לא נפעל אחרת מהאופן שבו אנחנו פועלים בעשרות השנים האחרונות אז בהחלט יכול להיות שחלקנו לא ימשיך להתקיים. כדי להמשיך להתקיים אנחנו חייבים לאמץ לעצמנו תרבות ארגונית ניהולית שהיא שונה בתכלית מאותה תרבות שמלווה את הארגונים הללו בעשרות השנים האחרונות".

אם אני המנהל שלך בנסטלה ואתה מציג לי את התוכנית הזו שיש בה 90% מוצרים חדשים יכול להיות שאני אגיד לך שעדיף להתמקד, לצמוח ב-9% בשנה, בלי להיכנס להרפתקאות מטורפות.
"אני לא אקבל את זה. אני לא בטוח שאני אהיה כאן במצב הזה. אני כאן כי אני אוהב את המקום, אני אוהב את האנשים, את המותגים, את התעשייה שבא אני פועל. אבל מה שמעיר אותי בבוקר עם הרבה מוטיבציה, זו השאיפה קדימה, והחזון להפוך את המקום להרבה יותר טוב, עתידני ומתפתח ממה שהוא היום.

"כיום יש בנסטלה יותר ויותר אנשים ששותפים לחשיבה הזו. מדינת ישראל היא אמנם רק שוק אחד מבין 200 בקבוצת נסטלה העולמית, אבל אנחנו זוכים לקבל הרבה מאוד זמן וקשב מכל המנהלים.

"היום, סתם לדוגמה, אני הולך לשוחח עם מנהל ה-R&D של כל קבוצת נסטלה ועם סמנכ"ל התפעול הראשי של נסטלה ששולט באלפי מפעלים בכל העולם. לא ניתן לי איזשהו כבוד מיוחד אלא יש בעיניי הבנה שקורים פה דברים חשובים, שצריך לפתח את אותם ערוצים ולאפשר להם לזרום ישירות אל שולחן מקבלי ההחלטות. אני חושב שקבוצת נסטלה מאוד קשובה למה שקורה אצלנו כאן".

דיברנו על על העולם הישן והחדש אבל יש עוד שני עולמות: חברה ישראלית מול חברה בינלאומית. מה זה היצור הזה, הוא כבר בינלאומי? איך אתה שם את הדיסוננס הזה בין התינוק של במבה לבין מיילים באנגלית בדיווחים למנהלים למעלה?
"אני אתן לך תשובה שאולי תפתיע אותך קצת. וידוי אישי - אני זוכר שלפני 20 שנה נתתי ראיון שהיום לא הייתי נותן אותו, לאחד העיתונים הכלכליים. הייתי אז סמנכ"ל ב-eci ואני זוכר שקיטרתי על האקזיטים המהירים שאנחנו עושים פה במדינת ישראל.

"אני חושב שלא צדקתי בטענה שטענתי אז: הכניסה של הקונגלומרטים הבינלאומיים בין אם זה ה'גוגלים' או ה'נסטלאים' של העולם, משנה את שוק העבודה, את תרבות העבודה, את התרבויות הארגוניות בשוק העבודה הישראלי והופכת אותו למקום הרבה יותר טוב ממה שהוא היה לפני כן.

"אנחנו מגדלים פה דור של מנהלים שלומדים כיצד לפעול בזירה הגלובלית. האופן שבו אנחנו מתנהלים זה בית ספר. אנחנו שולחים אנשים שלנו לעולם, מקבלים מנהלים מהעולם אלינו ומדינת ישראל הולכת ומתפתחת. זה נכס שהוא בל יתואר. הרבה יותר מקציני צבא ישראלים שנוסעים ללמוד בארצות הברית או בצבאות אחרים וחוזרים ארצה".

זה סוג של 8200 בניהול? אם מיקי שטראוס ז"ל היה מן מגדל מנהלים - אז זה 2.0?
"אין ספק. כמי שגם היה בשטראוס בעבר ויודע להעריך גם את אמצעי הניהול והמתודות שפיתחנו שם, אז כשאתה מגיע לארגון כמו נסטלה, אתה מבין שזה 2.0 או 4.0. זה פשוט מספר רמות מעל".

אתה יכול לתת דוגמה? נניח, אם מחר מישהו מועמד לתפקיד סמנכ"ל אצלך, מה אתה מצפה? על מה אתה מסתכל?
"זה חייב להיות אדם שמסוגל להכיל ולהסתגל לסגנונות ניהול שונים ומגוונים ביותר .זה אדם שמבין שההצלחה שלו והמשימה שהוא מקבל בתחום שעליו הוא הופקד היא כנראה תלויה בו ב-20%. ב-80% היא תלויה ביכולת שלו לעבוד נכון עם כל הגורמים שמקיפים אותו. אני פחות ופחות מאמין היום במנהלים וירטואוזיים. גדלנו על הדמויות האלה אבל בלי מערכת שתדע לקחת את השיגעון הזה ולהפוך אותו לעסק אמיתי אי אפשר להצליח".

ועסק אמיתי הוא הרתימה בתוך הארגון?
"העסק אמיתי הוא היכולת לשתף פעולה, היכולת להכיל, יכולת לעשות משהו בצורה מעולה גם כשאתה חשבת ורצית לעשות בדיוק הפוך. זה כל כך לא ישראלי אבל ההצלחה נמדדת שם. לא פעם ולא פעמיים, אפילו לאנשי נסטלה אני אומר, שאני מצטער שלא הגעתי לכאן בגיל 30, כדי שבגיל 40 או 50 אני אוכל לתת מכל מה שלמדתי כאן לארגונים ישראלים אחרים ולפתח את הנסטלה הישראלי. לא סיימתי ללמוד, זה ארגון שהוא מקור בלתי נדלה של אמצעים ומתודולוגיות ניהול".

לעומת המתחרות שלכם, אתם, אסם, נחשבים החברה הצנועה. תנובה נתפשת כנושאת המטוסים ההיסטורית ושטראוס כחדשנית. איך אתה רואה את זה?
"אני אמנע מלתייג את המתחרות בכותרות אבל אני אומר על עצמנו שמה שמוביל אותנו זה בעיקר ערך המצוינות. אנחנו מגדירים את זה כמצוינות תפעולית. קבוצת אסם נסטלה בישראל יודעת למצות מתוך מקום מסוים הרבה יותר מכל גוף אחר שקיים במדינת ישראל, זה הבדל מאד משמעותי.

"אני לא יודע אם לייחס את זה לצניעות, שהיא חלק מה-DNA של הארגון שלנו. אנחנו עסוקים בלמצות את המיטב מהאנשים שלנו, מהמערכות שלנו, מהמותגים שלנו ומהטכנולוגיות שלנו.

"ובכך ניכר פער גדול מאוד בינינו לתנובה, לשטראוס ולאחרים. יחסי הציבור שלנו פחות הולכים לפנינו. אנחנו עסוקים מאד בתוך העשייה. בסופו של יום, רעיון טוב, חדשני ככל שיהיה, בלי שיטתיות ויכולת תפעולית - נשאר בגדר רעיון. וזה היופי שלנו".

איך אתה מתנהל כהורה? כמו המנהל שאתה - או יותר משוחרר?
"אני טוען שאני יותר משוחרר אבל אני כנראה לא מדבר אמת. יש לנו שלוש בנות והן כולן שואפות מאוד להצליח, להיות בחוד החנית באותן תחומים שהם פועלות. ההורים שלי העבירו את זה במסרים והילדים שלנו רואים את זה על עצמנו".

במה אתה מצייד את הבנות שלך כעצה לשוק המקצועי? על מה אתה שם דגש?
"חפשו את האושר שלכם. האושר שלכם הוא רק שלכם. הוא לא שלי, ולא של אמא, ולא של אף אחד אחר. אני מאמין שאת האושר שלכם תשיגו כשתרגישו שאתם עושים, יוצרים, קמים בבוקר בשביל משהו שיש לו משמעות. תחפשו את המשמעות של חייכם וכשתגיעו לשם ותענו על שאלת המשמעות אני מאמין שתגיעו גם לממש את האושר האישי שלכם".

ערן גפן הוא מייסד G^Team חברה לייעוץ אסטרטגי שעוזרת לחברות לצמוח. הוא בעל ניסיון בעבודה עם חברות מובילות בארץ ובעולם ביניהן: קוקה-קולה, מיקרוסופט, קימברלי קלארק וסודה סטרים. חברה קודמת שהקים נקנתה בשנה שעברה על ידי wix. גפן מפעיל את הפודקאסט "חצי שעה של השראה" ומחבר הספר "יוצרים צמיחה - כך הופכים יצירתיות עסקית לתוכנית עבודה".

עוד כתבות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו