חברת התחקירים של יוצאי חיל האוויר בדרך לבורסה: שמיים מקדמת הנפקה בת"א

שמיים, הפועלת ליישם את תרבות התחקירים בארגונים עסקיים, מבקשת לגייס 30-40 מיליון שקל • גם חברת הטלרפואה פולסאנמור, הפועלת לביצוע בדיקות אולטרסאונד מהבית, מקדמת גיוס הון ראשוני בת"א בהיקף מוערך של כ-40 מיליון דולר

שקדי אליעזר / צילום: שלומי יוסף
שקדי אליעזר / צילום: שלומי יוסף

לשיטפון ההנפקות הראשוניות בבורסה בת"א מבקשת להצטרף גם חברת שמיים, המסייעת לארגונים עסקיים להפיק לקחים באמצעות למידה מבוססת תחקיר. לגלובס נודע כי שמיים מבקשת לגייס 30-40 מיליון שקל בהנפקה ראשונית לציבור. 

שמיים, המכוונת לשווי של 100 מיליון שקל לפני הכסף, הוקמה על-ידי אופיר פלדי, בעברו טייס בחיל האוויר, המבקש להעתיק את עקרונות נוהג התחקירים הקיים בחיל לארגונים אזרחיים באמצעות החברה שהקים. צוות העובדים כולל טייסים לשעבר, הפועלים ליישם את תרבות התחקור והשיפור הנהוגה בחיל האוויר בעיקר בארגוני ענק.

מי שמכהן כנשיא שמיים הוא האלוף במילואים אליעזר שקדי, מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל על לשעבר. לפי תיאורי החברה, שמיים מציעה "פלטפורמה ללמידה בזמן אמת" ויכולה לסייע להפוך כל פעילות להזדמנות למידה, עם שימוש בידע הרלוונטי בעת הצורך, לשתף את המידע הנלמד עם עמיתים לעבודה ולהפוך את הלמידה לחלק מהתרבות הארגונית.

 
  

שמיים נחשפה בכמה פרסומים בתקשורת בשנים האחרונות, בחלקם בין היתר פרס פלדי כמה כללים ראשוניים עבור ארגונים המעוניינים להפוך טעויות להזדמנויות, והסביר כי רק תרבות ארגונית של בדיקה עצמית ותחקירים תסייע לארגון לצעוד קדימה ולשפר את תוצאותיו.

עוד הוצגו בחלק מאותם פרסומים כמה משיתופי הפעולה של שמיים עם גופים שונים, בהם בית החולים בילינסון וחברות רבות במגזר העסקי. על פי אתר האינטרנט שלה, שמיים בקשר עם החברות טבע, אל-על, אקאמאי, לייבפרסון, סטראסיס, אפלייד מטיריאלס ועוד.

לפולסאנמור שת"פ עם הכללית ופועלת לגבש עם קופ"ח נוספות

התחום החם של עולם הטלרפואה, שהפופולריות שלו עלתה משמעותית מאז פרוץ משבר הקורונה, מגיע גם הוא לבורסה בת"א, כשבין שלל הנפקות האקוויטי הראשוניות (IPO) המתוכננות נמצאת גם זו של חברת הטכנולוגיה פולסאנמור (Pulsenmore) שייסד  אלעזר זוננשיין. החברה ככל הידוע מקדמת גיוס הון ראשוני בהיקף מוערך של כ-40 מיליון דולר, לפי שווי חברה שינוע סביב כ-200 מיליון דולר.

פולסאנמור מפתחת ומייצרת טכנולוגיה לביצוע בדיקות אולטרסאונד לנשים בהריון מהבית, ובחודשים האחרונים חתמה במסגרת זו על הסכם לשיתוף פעולה עם קופת חולים כללית, שגם יצאה בקמפיין פרסום בנושא ומציעה למכירה את המכשיר של החברה במחיר של 650 שקל, עם אפשרות לביצוע 50 בדיקות ביתיות באמצעותו במהלך ההריון.

מכשיר הבדיקה הביתי של פולסאנמור / צילום: פולסאנמור
 מכשיר הבדיקה הביתי של פולסאנמור / צילום: פולסאנמור

לפי פולסאנמור, מדובר בבדיקה הנמשכת כשלוש דקות אשר נעשית באמצעות חיבור מכשיר הסלולר למכשיר שמציעה החברה וסריקה עם מכשיר הסלולר על הבטן. אותה סריקה נשלחת לפענוח ולאבחון רפואי. מלבד שיתוף הפעולה מול הכללית שסוכם כבר במהלך השנה שעברה, ככל הידוע פולסאנמור פועלת גם לגיבוש הסכמים לשיתוף פעולה עם קופות חולים נוספות וכן מול גופים בחו"ל.

זוננשיין, היזם שמאחורי פולסאנמור, היה בין מייסדי חברת המכשור הרפואי מדיגוס, שמניותיה נמחקו מהמסחר בת"א בתחילת השנה, וככל הידוע בין המשקיעים בחברה נמנים לא מעט רופאים.

השנים האחרונות היו מצוינות עבור תחום הרפואה הביתית, כולל תחום הניטור מרחוק אליו משתייכת פולסאנמור. תקופת הקורונה לימדה את הציבור לצרוך שירותים רבים יותר מן הבית, וביניהם שירותים רפואיים, וכעת קשה למטופלים לחזור אחורה למצב שבו עבור כל רצון לברר מידע על מצבם הרפואי, עליהם להגיע פיזית לביקור אצל רופא.

חברות המציעות פתרון לניטור ספציפי של מדד אחד, כמו פולסאנמור, נדרשות למכור את הפתרונות שלהן למערכות הבריאות, ובמקביל גם למשתמש, ולוודא כי האינטרסים של שני הצדדים מסונכרנים. כך במקרה הזה המכשיר עונה על הצורך של נשים לראות את מצב העובר בבית, ובד בבד על הצורך של מערכות הבריאות לחסוך ביקורים במיון לנשים שמודאגות ממיעוט תנועות. החשש יכול להיות מתביעות במקרה שהמכשיר נותן תשובה שגויה, וזהו אחד האתגרים הגדולים של הניטור הביתי. אתגר נוסף הוא לוודא כי מרגע שעלתה במכשיר התראה, ברור איזה גורם במערכת הבריאות אחראי לטפל בה, ובאיזה אופן.

נאייקס נערכת לאחת מהנפקות ההון הראשוני הגדולות בת"א

עוד על הפרק, מתקדמת הנפקת המניות הראשונית של חברת הפינטק נאייקס, הצפויה על-פי ההערכות להיות אחת מהנפקות ההון הראשוניות הגדולות בגל שחווה שוק ההון המקומי מאז השנה שעברה, עם שווי שיגדיר את נאייקס כחברת "חד-קרן".

אופיר פלדי, מייסד החברה / צילום: תמונה פרטית
 אופיר פלדי, מייסד החברה / צילום: תמונה פרטית

נאייקס (Nayax), ככל הידוע, תפרסם בימים הקרובים טיוטת תשקיף ציבורית ראשונה לקראת גיוס בהיקף המוערך בכ-200 מיליון דולר, לפי שווי חברה שינוע סביב כ-1 מיליארד דולר, בהנפקת כ-20% ממניותיה.

נאייקס מאפשרת תשלומים באשראי ובאמצעים נוספים למכונות מכירה אוטומטיות, דוגמת מכונות שתייה ומזון.

עוד מתקדמת לקראת הנפקת מניותיה בת"א - חברת פתרונות הדיו ליישומים שונים בדפוס דיגיטלי, נור אינק אינוביישנס, כפי שנחשף לאחרונה בגלובס.

לקראת ההנפקה, שבה על-פי ההערכות תבקש נור לגייס כ-35 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-100 מיליון שקל, פרסמה נור בתחילת השבוע טיוטת תשקיף ציבורית ראשונה.

נור אינק, שנוסדה בשנת 2018 על-ידי משה נור, מהאבות המייסדים של תעשיית הדפוס הדיגיטלי בישראל ושותפו ד"ר מוחמד עירקי, עוסקת במחקר ופיתוח "של פתרונות ומוצרי דיו פיגמנטי מבוסס מים להדפסה דיגיטלית בהזרקת דיו ( Digital ink-jet Printing) עבור שווקים טכנולוגיות ויישומים שונים". אלה כוללים הדפסה על טפטים, חולצות, בדים, שלטי חוצות, חומרי גלם שונים ועוד.

טיוטת התשקיף חושפת כי נור אינק אינוביישנס טרם רשמה הכנסות והפסדיה בשנתיים האחרונות (2019-2020) הצטברו לכ-6 מיליון שקל.

רואי החשבון של נור מפנים את תשומת לב המשקיעים לכך שהחברה "נמצאת בשלביה הראשוניים של פעילותה, וזו מאופיינת בדרגה גבוהה של סיכון כספי ואי-ודאות". עוד מציינים רואי החשבון כי החברה "טרם ביצעה מכירות" וכי לצורך המשך פעילותה היא פועלת "לגייס מימון ממקורות שונים".