גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לפיד קיבל את המנדט; נתניהו: "בנט מנסה להטעות את הציבור"

לאחר שנשיא המדינה העניק ליאיר לפיד את המנדט להקמת ממשלה, ולאחר שנפתלי בנט הודיע כי הוא ימשיך במאמצים להקמת ממשלת אחדות, תקף נתניהו את בנט ● לדבריו, "בנט ושקד נשבעו בפני הציבור שהם לא ילכו לממשלה כזאת עם לפיד, מרצ והעבודה"

בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

19:55

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב לדבריו של יו"ר ימינה נפתלי בנט ואמר כי "נפתלי בנט דיבר היום על 'ממשלת אחדות'. זה ניסיון להטעות את הציבור. כולם יודעים שהוא מבקש להקים ממשלת שמאל מסוכנת".

לדבריו, "בנט ושקד נשבעו בפני הציבור שהם לא ילכו לממשלה כזאת עם לפיד, מרצ והעבודה. בנט חתם על התחייבות כזאת יום לפני הבחירות, בשידור חי בטלוויזיה. עכשיו בנט ושקד עושים בדיוק את ההפך ומפרים אחת לאחת את כל ההבטחות שלהם".

19:10

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, מסר לאחר קבלת המנדט מנשיא המדינה כי "הנשיא הטיל עלי היום את המנדט לנסות להקים בישראל ממשלת אחדות. אחרי שנתיים של סיוט פוליטי מתמשך החברה הישראלית פצועה. ממשלת האחדות אינה פשרה - היא מטרה.

"עלינו להקים ממשלה שתשקף את העובדה שאנחנו לא שונאים אחד את השני. שבה ימין שמאל ומרכז פועלים יחד להתמודד עם האתגרים הכלכליים והביטחוניים. אנחנו זקוקים לממשלה שתוכיח לנו שהעובדה שאנחנו שונים זה מזה אינה חולשה, אלא מקור הכוח של ישראל".

"אעשה הכל כדי שממשלת האחדות תוקם מהר ככל האפשר ותלך לעבוד למען אזרחי ישראל".

18:30

הנשיא ראובן ריבלין החליט להעניק את המנדט ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "שוחחתי עם בנט ולפיד והתברר לפני שבנט נותר עם 7 ממליצים וללפיד נוספו 11 ממליצים כך שיש לו 56 ממליצים", אמר הנשיא. "ח"כ מנסור עבאס כתב לי שישתף פעולה עם מי שיקבל את מספר הממליצים הגבוה ביותר. בנט הבהיר כי אינו פוסל את האפשרות להקים ממשלה עם יאיר לפיד. מתנועת הממליצים עולה שללפיד יש את הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. החזרה המנדט לכנסת במצב הזה חוטאת לחוק".

"מתוקף סמכותי הודעתי ללפיד שאני מעניק לו את המנדט להרכבת הממשלה בין אם הוא יעמוד בראשה תחילה ובין אם יעמוד אחר והוא יכהן כראש ממשלה חליפי. אמרתי לו שאני בטוח שעבורו זה רגע האוצר בתוכו חשיבות ואחריות לאומית מהדרגה הראשונה".

18:10

לקראת העברת המנדט ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד ועל רקע המתחים בתוך מפלגתו, יצא הערב יו"ר ימינה נפתלי בנט בהצהרה לתקשורת לפיה ימשיך במאמצים להקים ממשלה שתישאר פתוחה לכל מפלגות הימין שירצו להצטרף.

"עוד בחירות ועוד בחירות - זה לא רק פארסה יקרה ומיותרת - זו גם פגיעה ישירה ומיידית בחיים של בני אדם. בפגועי המלחמות שאין ממשלה מתפקדת שתעזור להם. בעסקים שקרסו בקורונה שאין ממשלה מתפקדת כדי להסיר מהם ביורוקרטיה".

בנט יצא נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר שסירב להמליץ להעביר אליו את המנדט ואמר כי "האמת היא פשוטה - נתניהו נכשל בהרכבת ממשלה ימנית. עשיתי הכל, יחד עם חבריי, כדי שזה יצליח. חברי הכנסת של ימינה היו מהראשונים שהתייצבו ואמרו פומבית - ניכנס לממשלה ימנית. לא דרשנו שררה. דרשנו ממשלה שאכפת לה מהאזרחים. משך 28 יום הפכנו כל אבן, עשינו כל מאמץ, בשיתוף עם ראשי מפלגות אחרים מגוש הימין שגילו אחריות ורצון טוב".

בנט פנה לחברי הכנסת במפלגות הימין ואמר "אני רוצה לפנות פה לחבריי הטובים בימין ולומר להם: זה הזמן לעצור ולחשב מסלול מחדש. מי שייקח את ישראל, בציניות, לבחירות חמישיות, על בסיס אינטרסים אישיים, בניגוד מוחלט לצרכי העם והמדינה -העם לא יסלח לו. זה הזמן להקמת ממשלת אחדות. כל מפלגות הימין מוזמנות פנינה.

"אל תתלוננו על המציאות, תייצרו מציאות. אינני יכול להבטיח שנצליח בהקמת ממשלת החירום הזו, אבל אני מבטיח שננסה.

"הממשלה שאנו שואפים להקים לא תהיה ממשלת נגד, אלא ממשלת בעד. בעד הטוב, בעד הרוגע, בעד הפעילות, הפעולה, בענייניות.

"זה אפשרי. על מנת להקימה לא נחסוך בשום מאמץ, אך לא נשלם כל מחיר. לא במחיר עקרונותינו וערכינו. בימים הקרובים ניכנס למ"מ ונעמוד על עקרונות היסוד החשובים לנו במחנה הימין".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר בתגובה להצהרה של נפתלי בנט כי "את כל הדברים שבנט אמר אפשר גם לומר על ממשלה מהימין, הרי לא לנו ולא להם יש 61 מנדטים להקמת ממשלה.

"אף אחד לא טיפש, בנט מהרגע הראשון העדיף ממשלה עם לפיד ולא עם נתניהו.
אני דוחה את הזמנתו להצטרף לממשלה כזו, לא. תודה".

17:50

נשיא המדינה ריבלין ימסור הצהרה בדבר הטלת מלאכת הרכבת הממשלה היום בשעה 18:30 בבית הנשיא. על פי הערכות, הוא ימליץ על לפיד.

16:40

סיעת הרשימה המשותפת הודיעה לנשיא המדינה כי תמליץ על לפיד. בדברים שנשלחו על ידי נציגי הסיעה אל הנשיא נכתב: "בבחירה בין הטלת המנדט על ח"כ נפתלי בנט, החזרת המנדט לכנסת, והטלת המנדט על ח"כ יאיר לפיד, הרשימה המשותפת, ברוב דעות, מעדיפה את הטלת המנדט על ח"כ יאיר לפיד. הרשימה המשותפת מדגישה כי אינה תומכת בממשלה שבראשה יעמוד ח"כ נפתלי בנט, ותמשיך לנהל מגעים מול ח"כ יאיר לפיד. יצוין, כי חד"ש ותע"ל תמכו בהחלטה זו ואילו בל"ד התנגדה על כל המשתמע מכך".

כעת מספר הממליצים של לפיד עומד על 56.

15:55

יו"ר ימינה בנט צפוי למסור היום הודעה לתקשורת ב-17:30.

15:40

חילופי האשמות בין ימינה לליכוד בסוגיית העברת המנדט ללפיד. בעוד בימינה טוענים כי נתניהו היה צריך להעביר לבנט את המנדט כדי לקדם הקמת ממשלת ימין, בליכוד אומרים כעת כי בנט סירב להתחייב להקמת ממשלה עם הימין בלבד ולכן לא המליצו עליו לבסוף. גורם המעורב במו"מ מטעם הליכוד אמר כי "היו מגעים מתקדמים עם בנט להמלצה של כל גוש הימין עליו אצל הנשיא. סוכם כי ההמלצה תינתן תמורת התחייבות שלו להקים ממשלת ימין במהלך תקופת המנדט".

"בתחילה בנט הסכים, אך חזר בו אתמול וסירב אפילו להפקיד מכתב (שסוכם שלא יפורסם פומבית), שיכלול התחייבות אישית להקמת ממשלת ימין שתוביל ותקדם את ערכי הימין בדיוק כפי שהתחייב לפני הבחירות. לדעתנו בנט מתעתע בכולם ומשחק על כל המגרש ולא ניתן להאמין לאף מילה שיוצאת מפיו".

15:00

שלב ההתייעצויות השני אצל נשיא המדינה הגיע לסיומו לפני שעה קלה. כאשר לפיד מחזיק ב-51 ממליצים וגוש הימין ביקש את העברת המנדט אל הכנסת עם 52 תומכים. על פי ההערכות במערכת הפוליטית וכפי שכבר פרסמנו, הנשיא יעביר את המלצתו ללפיד.

14:00

חברי גוש הימין הכולל את הליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית הודיעו לנשיא: ממבקשים להעביר את המנדט לכנסת. מדובר ב-52 מנדטים בסך הכל, למול 51 מנדטים של מפלגות שהודיעו שיתמכו בלפיד ו-7 שיתמכו בנפתלי בנט. המפלגות הערביות נמנעו בפעם שעברה מהמלצה על מועמד כלשהו, והיום לא הודיעו על שינוי עמדה בנושא זה. 

בליכוד כתבו לריבלין כי "במענה לפנייתך בעניין שבנידון, נבקש להודיעך שאנו סבורים כי במצב הדברים הנוכחי, אין היתכנות להקמת ממשלה במהלך התקופה של הטלת מנדט נוסף. על כן אנו סבורים שנכון להעביר את ההכרעה לכנסת. העברה לכנסת תגדיל מאוד את הסיכוי להקמת ממשלה תוך זמן קצר בדרך שתמנע בחירות. בכך ייחסך פרק זמן נוסף של חוסר וודאות למדינת ישראל".

12:45

מפלגת העבודה הודיעה לנשיא שהיא תומכת ביאיר לפיד לראשות הממשלה. 

12:20

כחול לבן בראשות השר בני גנץ, הגישה לנשיא המדינה את המלצתה על ח״כ יאיר לפיד, יו״ר יש עתיד כמועמד לקבלת המנדט להרכבת ממשלה. יחד עם סער, זה אומר שיש ללפיד 51 ממליצים. 

11:45

נשיא המדינה נפגש עם יו"ר ימינה ח"כ בנט. בנט הבהיר כי הוא עומד מאחורי בקשתו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה.

11:00

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיע לפגישה עם ריבלין. לפיד עומד על בקשתו לקבל את המנדט להרכבת ממשלה.

10:30

28 ימי המנדט של בנימין נתניהו באו הלילה אל סיומם בחצות לאחר שלא הצליח להרכיב ממשלה. הבוקר יקיים נשיא המדינה ראובן ריבלין סבב התייעצויות מהיר עם הסיעות ולאחריו יחליט על מי להטיל את המנדט להרכבת הממשלה עוד לפני סוף השבוע. ריבלין שלכתחילה אותת למערכת הפוליטית שאין בכוונתו לתת יד למריחת התהליכים, רמז בסבב ההתייעצויות הראשון כי בכוונתו להחזיר את המנדט לכנסת, אולם כעת מתגברות ההערכות כי בהיעדר מועמד חלופי הוא יעניק את הניסיון להרכיב ממשלה ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד. 

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הודיע כי ימליץ על לפיד לראשות הממשלה, זאת לאחר שבסבב ההמלצות הקודם סיעת תקווה חדשה לא המליצה על אף מועמד. 

בשעות הבוקר עתיד הנשיא להיוועד עם ח״כ נפתלי בנט וכן עם ח״כ יאיר לפיד. בהמשך היום יקבעו פגישות נוספות בהתאם לבקשת חברי הסיעות ולשיקול דעתו של הנשיא.

בכירים בליכוד הביעו הלילה אכזבה מהתנהלותו של יו"ר ימינה נפתלי בנט לאחר שלא שיתף פעולה עם הרצון של המפלגה להמליץ עליו ובתנאי שיתחייב להקמת ממשלת ימין בלבד: "נתנו לו כל מה שרצה, כולל ראשות ממשלה. הכול היה תלוי בו, אבל הוא כבר החליט לסגור עם לפיד", אמר בכיר בליכוד. במקביל, גורמים במערכת הפוליטית דיווחו כי בתחילת הלילה חלה התקדמות במגעים בנט ולפיד.

הבוקר, במקביל להודעת סיעת תקווה חדשה של גדעון סער כי ימליצו על לפיד בפני הנשיא בניגוד להבטחות הבחירות שלהם, נמצא בימינה מי שמבקש לשמור על התחייבויותיו לבוחר. כפי שפרסמנו לראשונה לפני יומיים ח"כ עמיחי שיקלי הודיע לבנט כי לא יתמוך בממשלה שיקים עם השמאל. למרות שהכחיש אז את הפרסום, במכתב ששלח הבוקר לבנט כתב שיקלי כי הוא רואה צורך לעמוד בהתחייבויות של המפלגה לבוחר, בין היתר בזו לפיה לא ישבו תחת לפיד.

מאחורי הקלעים הופעלו לחצים כבדים על שיקלי להתנגד לממשלה המתגבשת, בין היתר על ידי תנועת הביטחוניסטים. אולם כאשר אמר לבנט שבכוונתו להתנגד לממשלה כזו בתחילת השבוע הוא קיבל אזהרה מסביבתו שלא לדבר בנושא הזה ובטח שלא לאיים. מי שייעצו לשיקלי מאחורי הקלעים אמרו לו שעליו לא לפרוש מהמפלגה אלא להתנגד בפועל להקמת ממשלה כזו, מה שהוביל להכרזתו היום.

גורמים במערכת הפוליטית אמרו כי למרות שלפיד הוא שצפוי לקבל את המנדט מהנשיא להרכבת ממשלה, הוא יוכל לכאורה לחתום מול בנט על מינוי שלו לראשות הממשלה. הבסיס החוקי לכך נמצא בתיקון שנתניהו וגנץ עשו לחוק יסוד הממשלה לפני קצת יותר משנה שאיפשר את הקמת ממשלת החליפים.

כזכור, יו"ר ימינה הודיע מספר פעמים כי אין בכוונתו להיגרר לחודש נוסף של מגעים בתוך גוש המרכז-שמאל, אלא להגיע אל הנשיא כבר בימים הקרובים עם ממשלה מוכנה. כך הוא נשמע רק ביום שני האחרון בישיבת סיעת ימינה: "אני אומר בקול ברור את מה שאמרתי מההתחלה: אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלת ימין, ננסה להקים ממשלת אחדות, מתוך מחשבה שהדבר הכי מזיק, הכי הרסני, למדינת ישראל ולציבור הישראלי בימים אלה, אלה עוד בחירות".

הבוקר צפויה להתכנס שוב הוועדה המסדרת, שעד להודעתו של הנשיא ריבלין נשארת בידי הליכוד. יו"ר הוועדה מיקי זוהר הודיע אמש כי יביא הבוקר להצבעה את חוק בחירה ישירה וחוק לביטול הממשלה הפריטטית, אולם כרגע אין לו רוב להעברתם. בהמשך היום תתכנס מליאת הכנסת ובליכוד יוכלו כבר להעלות להצבעה בקריאה טרומית חלק מהחוקים שקיבלו אתמול פטור מחובת הנחה ובהם פסקת ההתגברות והחוק להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון.

עוד כתבות

תקיפת צה''ל בלבנון / צילום: ap, Hussein Malla

בצה"ל מאשרים: חוסלו שני מחבלי חיזבאללה מרכזיים

בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה חוסל בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● צה"ל תקף מבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב יארון שבדרום לבנון ● ארבע רקטות שוגרו לאזור שדרות, מחסן עלה באש בעקבות נפילת רסיסי מיירט ● כל העדכונים

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

איזה נשק ישראל תקנה בתקציב של 14 מיליארד דולר?

הסיוע האמריקאי לישראל שאושר בבית הנבחרים עומד על כ-26 מיליארד דולר, מתוכו 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

10 המניות היקרות ביותר בוול סטריט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

אלה הן 10 המניות הכי יקרות בוול סטריט

הן נחשבות למניות לוהטות במיוחד, אבל האם הן התחממו מדי? ● לאחרונה הצביע מגזין ביזנס אינסיידר על עשר חברות בשווי 10 מיליארד דולר לפחות הנסחרות בתמחור יקר במיוחד ביחס להכנסותיהן ● לרשימה נכנסו אנבידיה, מיקרוסטרטג'י ומניות טכנולוגיה נוספות, אבל גם רשת מזון מהיר ● לאחרונה, כשמשקיעים הופכים סלקטיביים יותר ואנליסטים חוששים מבועה חדשה, גם המניות היקרות חוטפות

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

טסלה 3 / צילום: יח''צ

טסלה מורידה את מחירי הדגמים בישראל. כמה הם יעלו?

כחלק ממהלך גלובלי של החברה, שהחל בסוף השבוע בארצות הברית, טסלה מוזילה את המחירים של דגמי טסלה 3 וטסלה S ● במקביל, סימנים ראשונים לכך שהקיצוץ הגלובלי בכוח האדם עליו הכריזה טסלה החודש, מגיע גם לישראל

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר