גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חיטה, תירס ונפט: מחירי הסחורות מזנקים וגל עליות מחירים בדרך

העולם מתחיל לשוב לשגרה והביקוש לסחורות לא מפסיק לעלות ואיתו המחיר ● השאלה היא מתי הצרכנים יתחילו להרגיש את זה בכיס ● גם הביקוש לנפט מזנק, כשרבים בעולם חוזרים להתנייד ומספרם צפוי לעלות עוד, ככל שמספר המחוסנים יגדל 

חיטה. מוצר משלים לתירס / צילום: Shutterstock
חיטה. מוצר משלים לתירס / צילום: Shutterstock

מחירי הסחורות מזנקים בצורה חדה בחודשים האחרונים והם עשויים להתגלגל ביתר שאת לכיסי הצרכנים. מדובר בהתייקרות חדה במיוחד מאז ימי השפל של תחילת מגפת הקורונה. ישנם גורמים שונים שמתדלקים את העליות, בין אם מקומיים כמו מזג אוויר, בין אם ביחסי גומלין בין סחורות ובין אם מדובר בשינויים בצריכה העולמית של המוצרים. 

בין היתר מדובר על מוצרים חקלאיים שמחיריהם זינקו בשנה האחרונה: חיטה, תירס וסויה שעלו בכ-90% כל אחד, סוכר שעלה בכ-70%, אבל גם במתכות שמשמשות בייצור אלקטרוניקה, כמו נחושת או פלדיום שזינקו ב-92% וב-53% בהתאמה בשנה האחרונה. גם מחירי האנרגיה ובעיקר הנפט עושים קאמבק אחרי שנה קשה - מחיר חבית מסוג ברנט עומד היום על כ-70 דולר, עלייה של 130% בשנה האחרונה. העלייה של מחירי האנרגיה כמובן מתגלגלת חזרה למחירי הסחורות, שתלויות בנפט וגז טבעי לייצור או לשינוע.

סויה. הצריכה העולמית גדלה / צילום: Associated Press, Nati Harnik

התייקרות הסחורות ההולכת ומחריפה עשויה להיות מתורגמת בסופו של דבר לעליית מחירים בישראל. עם זאת, מידת העוצמה תלויה במשתנים רבים, כמו שער השקל, הכוח של היבואן מול היצרן, מצב הצרכן הישראלי ועוד. עד כה היו עליות מחירים מינוריות בישראל: האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת על 0.2% בלבד. עם זאת, כדאי לציין ששרת האוצר האמריקאית ג'נט ילן הזהירה כי הריבית בארה"ב עלולה לעלות לנוכח "ההתחממות" של הכלכלה האמריקאית ולאחר שמדד המחירים לצרכן עלה שם בחודש מרץ ב־2.6%.

 

המקרה המוזר של התירס והחיטה 

התירס, למשל, התייקר בשנה האחרונה בכ-90% וכבר מתקרב לשיאים של 2008, 2011 ו-2012. גם הסויה מתקרבת לשיאים של 2008 ו-2012. כדאי לזכור שהשיאים של 2008 התגלגלו בסופו של דבר גם לעלייה במחירים של מוצרי בסיס וגם למהומות במדינות עניות בעולם. למשל, במצרים.

מחירי החיטה התחזקו בין השאר כתוצאה מהעלייה במחירי התירס (הם מהווים מוצרים משלימים מבחינת מזון והזנת בעלי חיים), שהגיעו לשיא בגלל ביקוש גבוה, במקביל להתאוששות הכלכלית באזורים מרכזיים בעולם וחשש לפגיעה בהיצע אחרי סופות החורף. נראה כי סין היא גורם מרכזי של העליות, כאשר הביקוש הגדול לחיטה במדינה נמשך בעוד שהיא אוגרת חיטה בכמויות. חוזים עתידיים של תירס הגיעו ביום ד' השבוע בשיקגו למחיר שקרוב לשיא של שמונה שנים, כאשר ברקע חששות לגבי האספקה בעולם.

תירס. הזינוק בביקוש מלווה בהקטנת ההיצע בגלל מזג אוויר / צילום: Shutterstock

בגלל ביקוש גבוה בעולם לתירס, כל שינוי בביקוש או בהיצע עשוי לגרום לתנודות מחיר גדולות. העלייה הממושכת במחירי התירס בחודשים האחרונים הייתה הגורם המרכזי שהעלה את מחירי החיטה, בזמן שהשוק מנסה לשמור על יחס המחירים הרגיל בין חיטה לתירס.

"אותו סיפור של מלאי מצומצם מניע את השוק", אמר טובין גורי, מנהל אסטרטגיה חקלאית בבנק המרכזי של אוסטרליה ל"רויטרס". "התחזיות של אנליסטים רבים כבר מדברות על קיצוצים גדולים בהערכות שלהם לגבי הייצור של ברזיל". על פי דיווחים שונים, הדיבור בשוק רומז לכך שסין הזמינה עד 3 מיליון טון של חיטה ותירס חדשים בשבועות האחרונים. בעוד שלא ניתן לאשר זאת, השיחות היו גורם מרכזי בהנעת עליית המחירים האחרונה, כך אמרו מקורות בשוק ל־S&P Global.

ביום שלישי השבוע, חוזים עתידיים על חיטה, תירס וסויה סיימו את יום המסחר בעליות דו־ספרתיות. בנקודה מסוימת ביולי חוזים עתידיים על תירס הגיעו ל־7 דולר כשפולי סויה היו קרובים ל־15.40 דולר. ביום רביעי עליות המחירים נמשכו, אם כי בשיעורים קלים.

לצד הביקוש לתירס מיובא על מנת לפצות על החוסר המקומי, יש בסין גם ביקוש רב לחיטה מיובאת. רוכשי חיטה סיניים המשתמשים בה להאכיל חזירים מכניסים יותר חיטה לתערובת ההאכלה לעומת תירס בגלל מחיר התירס הגבוה, והמלצות מהממשלה להקטין את התלות בתירס וסויה על ידי האכלת הבקר והחזירים במקורות מזון נוספים.

השפעות מזג האוויר ושפעת החזירים 

תחזיות מזג האוויר בינתיים צופות גשם מועט באזורי גידול התירס בדרום ברזיל, ולכן ההתמקדות של סוחרים במחסור העולמי נמשכת. בנוסף, מזג אוויר יבש וקר בארה"ב עיכב מאמצים לנטיעת תירס, דבר שישפיע בתורו על הקטנת ההיצע.

הביקושים הגבוהים לחיטה יוצרים תופעות מוזרות בשווקים. למשל, בין 25 בפברואר ל־8 באפריל הערכות המחיר לחיטה עם 12.5% חלבון וחיטה אוסטרלית לבנה ירדו ב־48.75 דולר לטון מעוקב ו־33 דולר לטון מעוקב בהתאמה. זה התאים לנורמה העונתית, שמצפה לקציר החדש באזור הים השחור, שצפוי להיות מוכן למשלוחים ביולי. עם זאת, התיקון העונתי היה קצר־טווח, ושני מדדי המחירים זינקו בעוצמה מאז 8 באפריל והוסיפו 60% ו־100% בהתאמה למה שאיבדו מאז ה־25 בפברואר.

לא רק סין העלתה את רמת הצריכה ממזרח הרחוק. גם דרום קוריאה החליפה חלק מהביקוש שלה בתירס לביקוש לחיטה ורכשה 825 אלף טון מעוקב של חיטה ב־2021, יותר מפי שניים מכמות החיטה שרכשה בתקופה המקבילה בשנה שעברה, אז קנתה פחות מ־400 אלף טון מעוקב. באינדונזיה, שבה האוכלוסייה מתמודדת עם עלייה במחירי התירס בגלל קציר עונתי גרוע, עלה הביקוש לחיטה, גם כחלק מהיותו מרכיב משמעותי בתערובת להאכלת בקר.

אולם, לא ניתן להתעלם גם מהסיכונים הגלומים בהתפרצות של שפעת החזירים שהחלה מתפשטת באפריקה בשבועות האחרונים וגלשה מאז למדינות אחרות כולל לסין. ההערכות הן שסין לא מדווחת לעולם על כל המקרים בשטחה, כך שלא ניתן לקבל תמונת מצב ריאלית. מבחינת התירס והחיטה, התפרצות של המחלה הזו אצל החיות עשויה להביא את הבהלה לרכישת סחורות לתערובת מזון לחיות, לעצירה פתאומית ובעקבותיה גם לירידת מחירים חדה למדי.

חזרתו של הנפט למרכז הבמה

במקביל לעליות במחירי הסחורות החקלאיות, גם מחירי הנפט מטפסים בשנה האחרונה. מחיר חוזה על נפט מסוג ברנט קפץ מכ-30 דולר לחבית לפני שנה, לכ-70 דולר לחבית כיום, עלייה של כ-130%. עלייה במחיר הנפט מתדלקת במקביל עליית מחיר מסויימת כמעט בכל סחורה או מוצר שנזקקים לשינוע, בעיקר כאלה שמיובאים או מיוצאים על ידי מדינות.

נפט. ההיצע צפוי לגדול בקרוב / צילום: Associated Press, Hasan Jamali

בשבועות האחרונים הביקושים לנפט בארה"ב וסין ממשיכים להתאושש בקצב מהיר, בין השאר על רקע ירידת התחלואה בארה"ב שהביאה להקלה במגבלות והתחלואה הנמוכה מאוד בסין. לצד זאת, הביקושים של הודו, יבואנית הנפט השלישית בגודלה בעולם, נחלשים על רקע עליית התחלואה הקשה.

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, מעריך כי "עליית המחיר נובעת בעיקר ממחסור בהיצע בשוק, זאת לצד הציפיות לעלייה בביקוש העתידי. כפי הנראה, למחסור בהיצע הנפט בתקופה זו יש השפעה גדולה יחסית על עליית המחיר והדבר בא לידי ביטוי ביחס שבין הפרמיה על מחיר משלוחי הנפט המידיים (Spot) לפרמיה של החוזים העתידיים, שהגיעה לרמה הגבוהה ביותר ב-15 השנים האחרונות ומצביעה על מחסור בנפט בשוק הספוט".

קבוצת OPEC+ (ארגון המדינות המייצאות נפט הכולל 13 מדינות, ועוד 10 יצואניות נפט פחות גדולות) החליטה לאחרונה על הקלה במכסות הייצור, כך שבשלושת החודשים, יחד עם הפסקת הקיצוץ מרצון של ערב הסעודית, נראה את הגדלת היצע הנפט בכ-2 מיליון חביות ביום. זאת, על רקע סימנים מעודדים המצביעים על צמיחת הביקושים הגלובליים.

נחושת. תעשיית האלקטרוניקה פורחת / צילום: Shutterstock

לפי בפמן, "ארה"ב ואיראן עשויות להגיע להסכם שיכלול הפחתת הסנקציות שהוטלו על סקטור האנרגיה. "מצב כזה יוכל להוביל לעלייה של ההיצע בשוק בטווח הבינוני, מאחר שאיראן צפויה להעלות את יצור הנפט החוקי שלה במצב כזה בכ-2 מיליון חביות ביום".

בפמן צופה, כי "אם הביקושים במדינות שהידקו לאחרונה את המגבלות יעלו בשלב מאוחר יותר של 2021 ובמהלך 2022, אזי יתכן שהשוק יצליח לספוג את עליית ההיצע הצפויה בחודשים הקרובים, בפרט על רקע האפשרות של האצה בתהליך של חיסון האוכלוסייה העולמית במהלך המחצית השנייה של השנה".

"נראה שרמת המחירים הנוכחית כוללת צפי לעליית הביקושים בשלב מאוחר יותר של השנה, באופן שיספוג את עליית ההיצע של יצרני OPEC+ ואחרים. ההתקדמות בשיווק גלובלי מגוון של חיסונים, שניתן לשנע בקלות, ולהביא למדינות העולם המתפתח במחיר נמוך, מהווה איתות חשוב לגבי פוטנציאל עליית הביקוש לנפט גולמי בהמשך, מה שנראה כגלום כבר כיום במחירי הנפט. עלייה עתידית בייצור הנפט בעולם עלולה להכביד על מחיר הנפט ובהתאם לכך, החוזים העתידיים צופים שמירה על סביבת המחירים הנוכחיים בטווח הקצר וירידה מסוימת בטווח הבינוני והארוך", הוא מסכם.

עוד כתבות

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?