גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הביקוש לעובדים בשיא, והמעסיקים מוכנים לעשות המון: "העלינו את השכר ב-35%"

אחרי יותר משנה של חל”ת, בעולם התעסוקה פוסט–קורונה נרשם מחסור גבוה בעובדים - ולא רק בענף ההייטק ● חברות שאינן מסוגלות להציע רמות שכר גבוהות, מציעות הטבות שוות כסף ועבודה גמישה כדי למשוך אליהן מועמדים, אבל גם זה לא תמיד מספיק ● המגייסים מודים: "השוק בנקודת רתיחה. בחודשים האחרונים אנחנו חווים קושי הולך וגדל"

איך משכנעים את הישראלים לחזור לעבודה / צילום: Shutterstock
איך משכנעים את הישראלים לחזור לעבודה / צילום: Shutterstock

בשבוע האחרון נחשפנו לשוק הגיוסים הלוהט של ההייטק במהלך הקורונה, ובמיוחד בתקופה האחרונה. החברות הגדולות זקוקות לאלפי עובדים, התחרות ביניהן גוברת והשכר בהתאם. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו השבוע, השכר הממוצע בהייטק עמד בפברואר על 28,837 שקל ברוטו לחודש, פי 2.3 מהשכר הממוצע במשק - עלייה של 12.6% לעומת ינואר.

התחרות המחריפה בהייטק מתדלקת גם את התחרות בענפים אחרים, בין היתר כיוון שחלק מהחברות נלחמות על אותם עובדים טכנולוגיים שיכולים לסייע להן בתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית, שהואצו מאוד במרבית הענפים. אמנם מחוץ להייטק לא יכולים להציע רמות שכר כאלה או אפילו קרובות להן, אבל מנסים להציע הטבות דומות, וביניהן אפשרות לעבודה גמישה והטבות שוות כסף.

לפי אומדני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר המשרות הפנויות בכלל המשק עמד במרץ 2021 על 112.5 אלף - האומדן הגבוה ביותר שנצפה מאז תחילת הסקר בשנת 2009. לכאורה, אפשר להסביר זאת ביציאה מהסגר, אלא ששיעור המשרות הפנויות לחודש מרץ היה 4.34% לעומת ממוצע שיעור משרות פנויות של 3.95% בשנת 2019 ו-2.47% בשנת 2020.

הגידול חל בכל הענפים, ובמיוחד בענפי האירוח והאוכל, הבידור והפנאי והמסחר, ובמרביתם מספר המשרות הפנויות גבוה אף ממספרן טרום משבר הקורונה. למעט ענפי מידע ותקשורת (הייטק) ובריאות וסיעוד, מספר המועסקים בענפים השונים נמוך משמעותית ממספרם בשנת 2019. לפי נתוני הלמ"ס לחודש מרץ, כ-30% מהעסקים זקוקים לעובדים לעומת 21% מהעסקים בפברואר.

לדברי ערן מרדכי, מנכ"ל דנאל משאבי אנוש מקבוצת דנאל, המתמחה בגיוס, השמה והעסקת עובדים, הביקושים גבוהים לא רק בקרב משתכרי שכר מינימום, אלא גם ברמות שכר של 8,000 שקל ומעלה מחוץ להייטק. "גם בלואו טק יש ביקושים מטורפים והיצע נמוך", הוא מספר.

"גם בשוק הבכירים יש גידול בביקושים וגם בשכבת הביניים, כמו מהנדסים צעירים, חשמלאים ראשיים וטכנאים בכירים. זה בולט במקומות כמו חברת החשמל. בחברות בנייה דרושים מהנדסי קונסטרוקציה ומהנדסי חשמל ואינסטלציה. לפרויקט החשמול של רכבת ישראל יש ביקושים מטורפים. את פותחת את הטלוויזיה, ומי עושה קמפיינים? לוחות הדרושים. זה לא בכדי, זה המאני טיים שלהם".

 

מגייסים אנשי גיוס

לפי מדד דרושים IL מבית yad2, היצע העובדים הנוכחי עומד על כ-93% מהיצע העובדים בתקופה המקבילה אשתקד, והביקוש הוא בשיעור של 126% לעומת 2019 (ב-2020 לא היו ביקושים). בשקלול מדד התעסוקה של האתר עולה שיש כיום 35% יותר משרות מעובדים.

שני פרמטרים נוספים המוצגים באתר הם מדד התחרות, העומד על 81% ומשקף כמה אנשים שולחים קורות חיים למשרות לעומת 2019; ומדד המאמץ, המשקף את כמות המשרות שהמועמדים נכנסים אליהן, והוא דווקא עלה מאז 2019 ועומד על 113%.

נתוני החברה מראים כי חל גידול של 200% במספר המשרות של רואי חשבון בין אפריל 2021 לאפריל 2020 (ראו כתבה נפרדת), ואפילו גידול של 100% במספר המשרות המוצעות לעורכי דין, מקצוע שבשנים האחרונות נחשב לכזה שיש בו עודפי היצע. בתחום הנהלת חשבונות חל גידול של 190% במספר המשרות, וגידול דומה נרשם במספר המשרות לכלכלנים. שני תחומים נוספים שמופיע בהם גידול הם מנהלי גיוס ומנהלי משאבי אנוש.

לדברי ליאת הדר שרביט, מנכ"לית דרושים IL, "באפריל 2020 תחום משאבי האנוש היה במינוס 70%, ויש איזה סוג מסוים של פיצוי. רואים את זה בתחומים נוספים שנפלו חזק והיו under employed, ועכשיו הם עולים חזק".

מרדכי מדבר על הלחץ הקיים בחברות: "מערך הגיוס העצמי הולך וגדל, ויש ביקוש מטורף לאנשי גיוס. ארגון מסוים שהיה לו שלושה מגייסים מגייס עוד שניים, כדי להגביר את הקצב. נלקחים מאיתנו עובדים, ומציעים להם סכומים מטורפים.

"השוק פשוט בפיק, בנקודת רתיחה. אני הרבה מאוד שנים בתחום, ופער כזה בין היצע לביקוש אני לא זוכר. קחי אותנו - אנחנו גוף שמעסיק מעל 20 אלף עובדים, ואנחנו צריכים 350 עובדים שרובם המוחלט מקצועיים. אנחנו משוועים לעובדים סוציאליים. בחודשים האחרונים אנחנו חווים קושי הולך וגדל".

לדברי נתן לוי, מנכ"ל אתר JobMaster המתמחה בניהול קריירה למעסיקים ולמועמדים, "חודשיים אחרי פתיחת המשק וחודשיים לפני סוף תקופת החל"ת, נראה ששוק העבודה חוזר להיקפי פעילות גבוהים מאוד. מהנתונים אצלנו עולה שבאפריל 2021 נרשמה עלייה של 22% בהיקף המשרות החדשות בהשוואה לדצמבר 2020 (טרום מבצע החיסונים). ההתאוששות מורגשת במיוחד בענפי התעשייה, המחשבים, המכירות, שירות הלקוחות והמזכירות".

לוי מספר כי מועמדים רבים עדיין יושבים על הגדר. חלקם מחכים לסוף תקופת החל"ת, וחלקם בוחנים את השוק ואת האפשרויות המוצעות. הפער הזה מייצר מצוקת עובדים קשה בקרב מעסיקים רבים, והעניין בולט אפילו בפריפריה שבה לרוב היצע המשרות הוא קטן. לדברי הדר שרביט, מחפשי העבודה מאוד בררנים. "הם כן נכנסים ומסתכלים על משרות אבל לא בלחץ, כי יש להם עוד חודשיים. לכן הם לא שולחים קורות חיים לכל משרה".

היצירתיות החדשה

מעסיקים רבים בוחנים דרכים יצירתיות כדי לייצר לעצמם יתרון מול המתחרים. "מגוון התמריצים הוא מאוד רחב", מספר לוי. "מדובר בשיפור בשכר, שעות עבודה גמישות או אפשרות לעבודה חלקית מהבית; שיפור בתנאים סוציאליים, מענק של קרנות השתלמות, סבסוד חנייה, הענקת תווי אוכל ועוד. חלק מהמעסיקים מציינים את זה כבר במודעות הדרושים שהם מפרסמים, כדי למשוך את תשומת לב המועמדים".

מרדכי מספר שהחברה שלו העלתה את השכר המוצע לעובדות סוציאליות ב-35%, ועדיין יש מעט פניות. "כולם מעלים שכר, כל השוק נמתח כלפי מעלה. כשיש מצב שהביקושים כל כך גדולים וההיצע כל כך נמוך, אם אני לא אשלם, אני לא אקבל את העובד. אם כבר מוצאים מישהו, הוא עושה שופינג, מקבל הצעה משופרת והולך למקום אחר".

קרן דיקמן, סמנכ"לית משאבי אנוש בבית ההשקעות מיטב דש, מספרת על התהליך שעבר על ענף הפיננסים במהלך הקורונה. "החודשים הראשונים היו קשים מאוד, זה פגע בנו, וממש בתחילת הקורונה הוצאנו עובדים לחל"ת. ב-1 ביולי כל העובדים חזרו, לא פיטרנו אף עובד. לשמחתנו, העולם של שוק ההון קיבל פנים יותר זוהרות. הרבה צעירים שנמצאים בחל"ת התחילו להתעניין, וזה שם אותנו בתקופה של צמיחה והתפתחות. המצב הזה דורש עוד עובדים".

מה אתם מחפשים?
"עובדים של מוקדי שירות תמיד חסרים, אבל גם סוחרים, אנשי תפעול ובק אופיס לאותם מקומות שצומחים. אנחנו מוצאים את עצמנו בתחרות הקשה עם הווייב של חברות פינטק והייטק, כולנו פונים לאותו פלח של אנשים צעירים. דווקא החבר'ה שאנחנו הכי צריכים זה בוגרי אוניברסיטאות ללא ניסיון, ושם אנחנו מרגישים את התחרות הכי קשה".

למה בעצם לחפש עובדים חסרי ניסיון? כדי לתת להם שכר התחלתי?
"אנחנו מאמינים בסיפור של צמיחה והתפתחות אצלנו בחברה. עובדים שצומחים אצלנו הם אלה שהכי נשארים".

מה אתם מציעים להם כדי להתחרות בהייטק?
"המועמדים מחפשים בעיקר גמישות. פעם חיפשו יציבות תעסוקתית, והיום הם גילו את הכיף של לעבוד מהבית ומעוניינים למעט בנסיעות ארוכות, אז זה המקום שבו אנחנו נותנים מענה. עוד בדצמבר הכרזנו על עבודה היברידית. אנחנו אומרים למועמדים שאפשר לעבוד מהבית עד שלושה ימים בשבוע, בהתאם לתפקיד. אנחנו גם נותנים ציוד לעבודה מהבית".

אתם מציעים שכר גבוה יותר? שיניתם את הפנייה אל העובדים?
"לא באנו מהמקום של השכר אלא מהמקום של תנאי עבודה. היום אנחנו מגייסים הרבה דרך הרשתות החברתיות. הסטנו תקציבים למקום הזה, כי שם הם נמצאים. שכללנו גם את שיטת החבר מביא חבר - הגדלנו את המענק למי שמביא עובד חדש ל-2,000 שקל, ואנחנו עושים סביב זה תחרויות, נמצאים בשטח ומעוררים את האנשים".

לי אבני, מנהלת כוח אדם בחברת הנדל"ן סלע בינוי, הביאה אליה את תרבות ההייטק מהחברה הקודמת שבה עבדה. "אנחנו 120 עובדים, קלטנו 40 בשנה האחרונה ויש 20 משרות פתוחות. דווקא יש אלינו הרבה פניות, אבל כדי למצוא את העובדים האיכותיים ו'לעקור' אותם מחברות גדולות כמו אשטרום למשל, שמנו לעצמנו מטרה להפוך להייטק של חברות נדל"ן.

"אנחנו מציעים סיבוס, אירועי חברה והפי האוור. זה מושך אנשים. תנאי השכר הם די דומים, בענף הנדל"ן יש למשל משכורת 13, אבל כאן אנחנו מציעים את מה שמעבר - ימי גיבוש, ימי הולדת. התחלנו לעשות סקרים אנונימיים כדי לראות מה העובדים רוצים. זה משהו שאי שאפשר לקנות בכסף".

הניוד חשוב לתיירות

תחום התיירות הוא בין התחומים שנפגעו הכי קשה, ורבים מעובדי המלונות עדיין בחל"ת. כך, למשל, רק חצי ממלונות אפריקה ישראל פתוחים, אבל גם בהם חסרים 200 עובדים. לדברי רונן כהן, סמנכ"ל משאבי אנוש של הרשת, בניגוד לסברה הרווחת - אין שכר מינימום בענף. כדי לנסות למשוך עובדים העלו שם את השכר ב-10%-12%, אבל הקושי בגיוס הוא עדיין משמעותי.

"מכיוון שהעלינו את השכר לחדשים, יישרנו קו עם כל הוותיקים. זה לא הגיוני שעובד חדש מרוויח 6,500 שקל, ועובד שהגיע לפני כמה חודשים מרוויח 6,000. זה מייצר המון עלויות, אבל זו המציאות", אומר כהן.

ההטבה המשמעותית שמוצעת היא הגמישות התעסוקתית. "ענף המלונאות היה תמיד תובעני, עבודה 24/7, שבתות וחגים, והיינו פחות גמישים במה שהיינו מוכנים להציע, כמו משרות חלקיות סטודנטיאליות. מעולם לא שקלנו עבודה מהבית, אבל היום אנחנו ממש רואים בזה תועלת, בעיקר בכל הנוגע לנציגי מכירות, הזמנות, שיווק ובכלל תחומי אדמינסטרציה. זה קוסם למועמדים מאוד.

"בעבר התקשינו מאוד לגייס עובדים שיבואו למוקד בבני ברק, וכשפתחנו את האפשרות, זה מאוד עודד אנשים לבוא והחזיר אפילו עובדים לשעבר שעזבו בגלל הריחוק. החברה גם שיפרה את מענקי ההתמדה. אם בעבר קיבלו מענקי התמדה אחרי עשרה חודשים או שנה, כעת מקבלים אותם אחרי שישה חודשים. גובה המענק הוא 6,000-10,000 שקל, ואחרי זה שכר העבודה עולה.

"דבר משמעותי שעשינו הוא ניודים בין תפקידים ובין מלונות. אנשים אוהבים גיוון בתעסוקה, ומצאנו שכל העניין של הניוד שהגיע מאילוץ בגלל המשבר, מעודד את העובדים. לכן החלטנו לעשות גיוסים שהם לאו דווקא למלון ספציפי. היום הניוד הוא הארד קור של העסק.

"אני אומר למנהלים שלי: כל עובד שרוצה לעזוב, אתם מוודאים 20 אלף פעם אם הוא רוצה לעשות משהו אחר בחברה, ולא אומרים לו כמו פעם 'זה מה שיש'. לפעמים אנחנו מגלים שדברים שהתחילו כאילוץ עושים טוב לכולם".

אתם מקבלים פניות גם ממועמדים שלא עבדו במלונות קודם לכן?
"ראיינתי בשבוע שעבר עורך דין לתוכנית להסבה לאקדמאים לתפקידי ניהול, שכוללת התמחות מעשית בבתי מלון במשך כשנה. אנחנו מגלים שזה צובר תאוצה, וזה מעניין שלמרות שאנחנו נפגענו מאוד, נוצר עניין בתחום בקרב אנשים שנפגעו מתעשיות אחרות. היה לי גם מישהו שבא מתחום הביטוח".

עוד כתבות

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

ימי הזוהר מאחוריה? הקרן של משקיע העל דועכת

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה החברה ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI), חברה ישראלית שפיתחה מערכת הפעלה לניהול מעבדים גרפיים ולשיפור הניצולת שלהם, בכ-680 מיליון דולר

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לישראל

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין