"אין תפקיד כפוי טובה משר אוצר": ליברמן חושף טפח ממשנתו לתפקיד המיועד

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיע לכנס לשכת עוה"ד באילת ודיבר על שלל נושאים, ביניהם תפקידו המיועד בממשלת השינוי: "מאז 1996 לא היה תקציב מדינה שלא ליוויתי אותו, ויש לנו פה אתגר ענק. האתגר הכי גדול בחברה הישראלית הוא הכלכלה"

אביגדור ליברמן בכנס לשכת עורכי הדין באילת / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין
אביגדור ליברמן בכנס לשכת עורכי הדין באילת / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

שר האוצר המיועד בממשלת השינוי, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הגיע לכנס לשכת עורכי הדין באילת וחשף טפח ממשנתו הכלכלית ומאיך שהוא תופס את הממשלה הנרקמת. "סיימתי את ההסכם הקואליציוני מזמן. מבחינתי ההסכם סגור", אמר ליברמן.

ליברמן התייחס גם ליחסיו הרעועים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני אולי איש נוראי. אני רוסי, יש לי זקן, אני מתנחל ובן אדם פרובלמטי. אבל גם יועז הנדל, איילת שקד, נפתלי בנט, צביקה האוזר וגדעון סער עבדו עם נתניהו. אף אחד מהם רוצה לשמוע מנתניהו ואף אחד מהם לא מאמין לו".

ביחס לתפקיד המיועד, אמר ליברמן כי "אין תפקיד יותר כפוי טובה משר אוצר. מאז 1996 לא היה תקציב מדינה שלא ליוויתי אותו, ויש לנו פה אתגר ענק. האתגר הכי גדול בחברה הישראלית הוא הכלכלה".

עוד הוסיף ליברמן כי הוא קורא לכל החברות הגדולות לפנות אליו עם הצעות. "מי שיכולה להוסיף 100 מקומות עבודה במפעל, תגידו לי מה הבעיה שלכם כדי לעשות את זה". בנוסף, הדגיש כי בכוונתו להתמקד בתחום התשתיות, ולקדם לא פחות מ-50 פרויקטים חדשים בתחום.

שני תחומים נוספים שעלו בנאומו הם עמדותיו המשפטיות והבחירות לנשיאות שיתקיימו מחר: "האג'נדה שלי היא ממשלה מתפקדת. אם גדעון סער הוא שר המשפטים, אני מציע שאף אחד לא יתערב לו בנושא המשפטי. גדעון סער יקבל ממני גיבוי מלא, אני לא הולך להתערב לו". ביחס לנשיאות, סרב ליברמן לחשוף אם בכוונתו לתמוך ביצחק (בוז'י הרצוג) או במרים פרץ. הבחירות, כזכור, יתקיימו מחר במליאת הכנסת.