גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כך הפכה ישראל למכרה זהב להחלפת בתים: "העשור של airbnb נגמר"

ישראל, שחגגה השבוע את מסיבת הסיום של הקורונה, הפכה ליעד הכי אטרקטיבי לחופשת הקיץ של ישראלים לשעבר ● המרוויחים הגדולים הם בעלי דירות, שמציעים את בתיהם להחלפה: "משפחה מפריז מציעה לנו את הדירה שלה, ארבעה חדרי שינה, צופה על האייפל - תמורת הבית שלנו ברמת גן"

דירה שהוצעה להחלפה. עיצוב: הילה דביר ממן / צילום: דנה סטמפל עשהאל
דירה שהוצעה להחלפה. עיצוב: הילה דביר ממן / צילום: דנה סטמפל עשהאל

תיבת המייל של לירון וניר אורלב מתפוצצת בשבועות האחרונים. "אם עד 2019 קיבלנו בממוצע עשר הודעות בשנה, היום אני מקבלת בממוצע חמש הודעות ביום", מספרת לירון. "יש פניות ממשפחות מכל העולם. הרוב מארה"ב, ויש גם פניות מדרום אפריקה וממדינות אירופה כמו פולין וסלובניה". כל אלה פשוט מבקשים להתגורר לזמן מה בדירה של השניים, שנמצאת - אולי תופתעו - בקריית אונו.

משפחת אורלב, לירון וניר ושלושת ילדיהם, גילתה את החלפת הבתים כבר לפני שנים. עוד כשגרו בשכונת נווה צדק בתל אביב, ואיש בארץ כמעט לא הכיר את התחום. "אם לקריית אונו אני מקבלת חמש הודעות ביום, אני לא מדמיינת אפילו את מבול ההודעות שהיינו מקבלים אילו היינו נשארים בנווה צדק", צוחקת לירון.

הבית שלהם מופיע במאגר הידוע של HomeExchange.com וגם ב-Airbnb, אבל לדבריהם, מעולם לא הייתה התעניינות בהחלפת בתים עם ישראל כמו שיש לאחרונה - ולא רק מישראלים שגרים בחו"ל ומעוניינים לבוא לחופשת מולדת. "מי שעד כה החלפנו איתם בתים היו יהודים שבאו לישראל לביקור משפחה", מספרת לירון.

כיום, לדבריה, ההתעניינות הגוברת היא בחופשה בחודשים יולי־אוגוסט. "ב-Airbnb המועדים הללו חסומים על הנכס שלנו, ולמרות זאת, אנחנו מקבלים פניות. לכולם אני משיבה בשלילה משום שאין לנו תוכניות לנפוש הקיץ. אנחנו שוקלים לנפוש בספטמבר, וזה יהיה כמובן בהחלפת בתים".

תופעת החלפת הבתים אינה חדשה, אך היא התחילה לתפוס תאוצה לפני כעשור. העיקרון פשוט: אתם מחפשים משפחה שמעוניינת בנכס שלכם ואתם מעוניינים בנכס שלה, קובעים תאריכים - ומתחלפים. בדרך כלל, משום שעלות השהייה היא אפס, מחליפי הבתים מביאים בחשבון חופשה של שבועיים־שלושה לערך - משך זמן שכמעט אינו ריאלי כשמדובר במלון או בדירת Airbnb. לרוב מדובר במשפחות, ולעתים ההחלפה כוללת גם את המכונית המשפחתית או את חיית המחמד.

"שמונה שנים אנחנו מנויים ב-Home Exchange", מספרת איילה צורף, מומחית לכלכלה שיתופית ותחבורה שיתופית חכמה. "עד כה ביצענו שש החלפות, אחת בכל שנה, מינוס שנת קורונה, בארה"ב, בצרפת, בגרמניה ובאיטליה. בתים יוצאי דופן, טירות, וילות על שפת אגם או נחל. הכול בחינם".

מיומנה של מחליפת בתים: מעולם לא הרגשתי כל כך מבוקשת ומחוזרת 

לשאלה כיצד מסירים את החסם של הכנסת זרים הביתה משיבה אורלב: "מעולם לא היה לי חסם כזה. יש דירוגים לדירות וגם לאורחים, כך שתמיד נלך על המדורגים בציון הגבוה ביותר. היינו בחופשות נהדרות בהולנד, בהונגריה ובסלובניה".

לדבריה, פרט לחיסכון המשמעותי בכסף - ולתנאים המשודרגים, שבהם משפחה לא צריכה להצטופף בחדר מלון מצומצם - יש משהו מלהיב בחופשה כזו: "לחיות בשכונת מגורים, לחיות את היומיום של התושבים ואפילו לשבת עם השכנים. בהונגריה השכנים הביאו לנו תבשיל לארוחת ערב ונשארו לבירות וצחוקים. במלון זה לא יכול לקרות. יש משפחות שגם מחליפות ביניהן מכוניות".

הדירה של עדי. עיצוב: הילה דביר ממן / צילום: דנה סטמפל עשהאל

החיסונים סידרו לנו מוניטין

אז מה פשר ההתנפלות האחרונה על בתים בישראל? הסיבה הראשונה פשוטה: ישראל המחוסנת קנתה לעצמה שם בעולם, שם שגם המבצע הצבאי לא הצליח להוריד מסדר היום של התיירים. במידה רבה זה תיקון: ישראל נאבקת על תדמיתה בעיני התיירים זה שנים. מבצע החיסונים סידר לנו מוניטין, והיום מתנהלים פה חיים רגילים כמעט לחלוטין, זאת לעומת מקומות רבים בעולם, שעוד סגורים ומוכי קורונה. לפי המצב כיום, ישראלים שנכנסים לכאן נדרשים לעבור שתי בדיקות קורונה, לפני ההמראה ולאחר הנחיתה, ובדיקה נוספת לפני ההמראה מישראל. אזרחים זרים לא מורשים להיכנס לישראל, אלא באישור מיוחד. התיירים, שמכוונים לחופשות יולי־אוגוסט, אופטימיים שהגבולות ייפתחו עד אז.

הסיבה השנייה היא שבמקביל להתעניינות הגוברת בישראל מבחוץ, גם תיירות הפנים חוגגת, בעיקר בזווית המחיר: בשעה שהישראלים ברובם לא ממהרים לצאת לחופשה בחו"ל לנוכח חשש מבידודים וקורונה, הדחף לנפוש מוציא אותנו לחופשה בישראל. אילת, שנשענה ממילא על תיירי הפנים, ממשיכה ליהנות מהם, ותל אביב וירושלים, שמשוועות לתיירי החוץ, מתאמצות למשוך את תיירי הפנים גם אליהן. התיירות הכפרית משגשגת, הצימרים מלאים, אכסניות הנוער מתפקעות והמחירים, בהתאמה, עולים ועולים.

"כשחיפשנו מקום לנפוש בו בישראל בקיץ, גילינו שהמחירים מגיעים לפי שלושה ממלונות שווים ביוון למשל", מספר רותם קלינגר, שהחופשה שהזמין עם משפחתו בהולנד באוגוסט בוטלה בחסות המגפה. "חופשה באילת בקיץ מצאנו בלא פחות מ-10,000 שקל. זה מטורף. השנה לא ננפוש ונחכה לראות מה יהיה בחגים, בתקווה שהמגבלות יוסרו וקצב ההתחסנות במדינות השכנות יגדל".

מתוך האתר home exchange / צילום: צילום מסך

העשור של החלפת הבתים

מומחה התיירות ד"ר ערן כתר, חבר סגל במכללה האקדמית כנרת, מתוסכל מהפער בין הביקוש האדיר להיכנס לישראל לבין המגבלות החריפות על הגעת תיירים. "ישראל היא מדינה שמשקפת את היציבות שהתיירים מחפשים", אומר כתר. "המדיניות התמוהה של משרד הבריאות נגד הכנסת תיירים מזיקה לענף ולעוסקים בו. בממשלה כנראה באמת לא מבינים את החשיבות של תיירות למדינה ולכלכלה שלה. היתרון שלנו בשיעורי ההתחסנות והתחלואה אל מול המדינות האחרות הוא על זמן שאול. זה יתרון שילווה אותנו לתוך 2022, אבל הפער ילך וייסגר. נפתחה לנו הזדמנות זוהרת שהיא לא מובנת מאליה, להציע נופש בלי מגבלות קורונה, בדיוק מה שהתיירים מחפשים".

כתר סבור שאנחנו ניצבים בפני מהפכה של ממש בתחום החלפת הבתים. "ב-2008 נכנס לחיינו Airbnb, והיום הפלטפורמה הזאת מקיפה 200 מיליון לינות בשנה. עכשיו אנחנו נכנסים לעשור של החלפת בתים. זה משהו שעונה על כל כך הרבה צרכים של התייר היום - ברעיון הכלכלה המשותפת, כלכלת החוויות; ברצון לנופש אותנטי ולהיות חלק מהקהילה; זה תואם לרצון לשהות במקום מרווח ולא בחדר קטן במלון, וכמובן חוסך את רכיב הלינה מהעלות. בתקופה הנוכחית זה גם פוגש את הצורך לא להיות במלונות גדולים והומי אדם ולנפוש בקפסולה, וזה לא ייעצר אחרי שהקורונה תחלוף. להפך - אני מעריך שהביקוש להחלפת בתים ילך ויגבר. זו תופעה שלוקחת את Airbnb צעד קדימה, החלפת בתים היא חלק מהעולם החדש של התיירות, והיא תישאר שחקן משמעותי".

גם אנדריאה ברטולי, מנכ"ל Lastminute, התייחס לאחרונה בראיון ל"גלובס" לשינוי בהרגלי החופשה שלנו בימי פוסט קורונה. "אנשים יחפשו מקומות לינה פחות הומים תוך דגש על דירות, וילות או קמפינג", הוא אמר. "הרצון להימנע מהתקהלות לא יישאר איתנו לנצח, כי הפורמט של ריזורטים וקרוזים שמציעים שירות 'הכול כלול' מתאים להרבה צרכנים, בהיבט המחיר, הפעילויות והאוכל ללא הגבלה. אבל בתקופה הקרובה הם יסבלו, כי אנשים יחפשו מקומות לינה קטנים ועצמאיים".

ויש מי שלקח את רעיון החלפת הבתים צעד קדימה. היהלומן יוסי ורדי (50) הגיע לטיול אחרי צבא באיטליה ונשאר שם מאז. הוא שמע לפני עשור על טרנד החלפת הבתים ורצה לצאת לחופשה כזו באירופה. הוא פרסם את הווילה היפה שלו בפאתי פאדובה בקבוצות החלפת בתים איטלקיות, אבל לא היו קופצים. "האירופאים מפונקים מאוד בהחלפות שלהם", הוא מספר מאיטליה. "מי שגר ליד הים רוצה בית יפה בהרים, והבית שלנו נמצא במיקום לא אטרקטיבי במיוחד. אז החלטתי לפתוח קבוצה משלי בשם 'ישראלים באירופה מחליפים בתים'. מיד מצאתי מישהי ממינכן שרצתה להחליף. הקבוצה התחילה לגדול והקמתי עוד ועוד קבוצות של ישראלים להחלפת בתים. היום יש 12 קבוצות, שכוללות 50 אלף חברים, בהן 'החלפת בתים ישראל־אירופה' ו'החלפת בתים בעולם'".

השנה ישנה תנועה ערה של ישראלים שגרים בחו"ל, והחמיצו שנה של ביקור משפחתי. בשל חובת הבידוד הם נאלצים למצוא פתרונות ארוכי טווח, והחלפת בתים יכולה להתאים.

ואם ורדי הפך את החלפת הבתים לקונגלומרט של קבוצות פייסבוק, הרי שדברת ואסף גטניו מתל אביב, הורים לשניים, הפכו את זה למקצוע. השניים רצו לצאת לפני שנתיים לחופשת קיץ עם הילדים, המלונות היו מלאים ויקרים להחריד, ולפני שוויתרו על הרעיון, דברת (40) נתקלה בקבוצת פייסבוק להחלפת דירות. "מצאנו משהו שאהבנו בבית הלל ונסענו. הגענו לבית, שתי דקות מהנחל, עם ערסל בגינה. אלה היו שני לילות קסומים. מאז עשינו המון החלפות.

"בשנה האחרונה נכנסנו חזק לעולם הזה. הבנו שאנחנו חיים ונושמים אותו והחלטנו לעזוב את מקומות העבודה שלנו - אני בגיוס ו-HR בהייטק ואסף טכנולוג שעבד בסטארט־אפים והקים אחד בעצמו - ופיתחנו פלטפורמה קהילתית להחלפת בתים למטרות נופש". האפליקציה שייסדו, הומידיי, היא מעין Airbnb להחלפת בתים. ד"ר ערן כתר משמש כיועץ שלהם.

"את מעלה את הפרופיל האישי והמשפחתי, תמונות של הבית, מה מיוחד בו, אטרקציות מסביב, אם הוא מתאים לילדים, ויש פילטר שמסנן את התוצאות ומתאים אותן אלייך", מסבירים השניים. "זה הרבה יותר קל מחיפוש בפייסבוק, שהופך לא פעם לעבודה ממש".

הומידיי מדרגת את המחליפים ומאמתת את זהותם, וכרגע מודל הרווח שלה מבוסס על הפחד הכי גדול של הורים לילדים קטנים - שמשהו בבית המארח יישבר, שפיקאסו החבוי יפרוץ על אחד מהקירות הלבנים ועוד שפע קטסטרופות צפויות. לשם כך הזוג גטניו יצר קשר עם חברת מגדל, ויחד הם מציעים לרכוש ביטוח נזק, גם לצד שלישי, ובעתיד מתכוונים לספק שירותים נוספים בתשלום. במבצע "שומר החומות" העלו בהומידייי פיצ'ר שהזמין תושבים מיישובי העוטף והדרום להתארח אצל משפחות באזורים בטוחים.

אפרת שביט, עד לא מזמן מנהלת קהילה בקיבוץ דליה, רשומה בהומידיי ומרגישה היטב את התכונה הערה בבתים של ישראלים. "אם קודם היו מעט אנשים שפרסמו בתים להחלפה, היום יש המון. אז נכון, זו לא חופשה של סתלבט מלא, אלא יותר חוויה וטיול, אבל לנו זה מתאים. יש פה גם אלמנטים חברתיים שיש להם ערך, מעבר לחוויה ולחיסכון, אפשרות לקירוב לבבות ופירוק סטיגמות".

עוד כתבות

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס