תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

וילה רוטשילד - האתגר שבתכנון בית פרטי יוקרתי לשימור בשדרה הפופולרית בתל אביב

"בית עווד" ההיסטורי או בשמו המודרני "וילה רוטשילד", נבנה בשנת 1926 ותוכנן בסגנון אקלקטי באחד הרחובות המרכזיים בתל אביב מבחינה היסטורית ואדריכלית • כיום עובר המקום תהליך שימור מחמיר וטרנספורמציה ההופכת אותו לבית יוקרה ייחודי בנוף התל-אביבי • מדובר במעין אי ירוק בלב שדרות רוטשילד עם בריכה פרטית, קומת חניון ושאר התאמות לרמת האלפיון העליון, מסבירים בחברת לוטוס REAL המשווקת את הנכס

וילה רוטשילד מבט לחזית, השימור נותר נאמן לחלוטין למקור / הדמיה: 3division
וילה רוטשילד מבט לחזית, השימור נותר נאמן לחלוטין למקור / הדמיה: 3division

הכתבה מטעם לוטוס REAL 

דרישות השימור המחמירות הופכות כמעט כל פרויקט הנדרש לשימור מחמיר לפרויקט יוקרה מאחר ועל בניינים לשימור לעמוד בדרישות תכנוניות ועיצוביות מגוונת, המושפעות מערכים אדריכליים ומעלויות גבוהות ויוצאות דופן. כך למשל, "וילה רוטשילד" בתל אביב שתכנן האדריכל גידי בר אוריין, בית פרטי יוקרתי ורחב מידות בלב העיר במבנה לשימור מחמיר ("בית עווד"), אליה נחזור בהמשך. "הייתה כאן הזדמנות לתכנון המחבר בין אז לעכשיו, בין חומרי בנייה מסורתיים לריהוט ואבזור חדשני", הוא מסביר.

איך משלבים אדריכלות ואלמנטים של המאה ה-21 במבני מגורים שנבנו לפני 100 שנה ויותר? כיצד מבטיחים את המשך קיומם של ערכים תרבותיים היסטוריים וארכיטקטוניים, בתוך תרבות עכשווית ובעלת צרכים מידיים ועתידיים? האתגר הזה מעסיק אדריכלים רבים המתכננים בתים שנקבעו כמבנים המיועדים לשימור. התכנון אמנם מורכב ומאתגר מאין כמוהו, אך התוצאה הסופית יכולה להיות מרהיבת עין.

"חובת שימור מבנים היא תוצאה של דרישה סטטוטורית שנקבעת במסגרת תוכנית בניין עיר", מסביר בר אוריין, "יחד עם זאת הסיבות לקביעת מבנה לשימור מגוונת ביותר ויכולות להיות מושפעות מערכים אדריכליים יוצאי דופן. כך למשל, מבנים רבים בסגנון הבינלאומי בתל אביב שהתאפיינו בקומפוזיציה מדויקת ורעיונות מודרניסטיים, שיטות בנייה ייחודיות, אדריכלים ידועים שתכננו את המבנה המקורי או מבנים בעלי ערכים היסטוריים ולאומיים - החל במבנה הכרזת העצמאות ובית בן גוריון וכלה במגדלי שמירה ובתי באר. עם זאת, בשנים האחרונות, החלה מגמה לשימור מבנים גם משנות ה-50 וה-60 שנבנו בסגנון ברוטליסטי (המאופיין בבנייה בבטון חשוף) ואפיינו את האדריכלות המקומית של מדינת ישראל הצעירה".

- מהי רוח התכנון האדריכלי במבנה לשימור, ובמילים אחרות: מה מותר ומה אסור לעשות באדריכלות שכזו לעומת מבנה רגיל?

"קיימים אין ספור חוקים וכללים של אסור ומותר באדריכלות לשימור מבנים. כל מבנה וכל סגנון נדרשים לטיפול אחר וגישות תכנון שונות. לפעמים מדובר על דרך ההנגדה, כלומר תוספת עכשוויות שמדגישה את שכבות הזמן ואת הפרופורציות המקוריות. במקרים אחרים, מדובר על דרך של השלמה קוהרנטית למבנה".

לפרטים על מועדון הלקוחות של לוטוס Real הקליקו כאן>>

כ-1,000 מ"ר בלב תל אביב

כאמור, אחד המבנים היותר ייחודיים אותם מתכנן כעת משרדו של בר אוריין הוא "בית עווד" ההיסטורי או בשמו המודרני וילה רוטשילד. "זו הווילה היחידה באזור שתיהנה מבריכה פרטית בלב ליבו של מרכז תל אביב", מספרים שניר עובדיה ועידן בהרב, בעלי חברת לוטוס REAL תיווך ושיווק נכסי יוקרה, אשר משווקים את המבנה היוקרתי. "היא משתרעת על שטח עצום של כ-530 מ"ר בנוי ובנוסף כ-560 מ"ר חצר. על גג הווילה יוקם מתחם מעוצב ורחב ידיים ("רופטופ").

  • הסלון בקומת הכניסה / הדמיה: 3division

    הסלון בקומת הכניסה / הדמיה: 3division

  • חדר השינה שבקומה הראשונה / הדמיה: 3division

    חדר השינה שבקומה הראשונה / הדמיה: 3division

  • החצר האחורית בבית, שטח פרטי בלב תל אביב / הדמיה: 3division

    החצר האחורית בבית, שטח פרטי בלב תל אביב / הדמיה: 3division

  • הרופטופ מאובזר גם הוא / הדמיה: 3division

    הרופטופ מאובזר גם הוא / הדמיה: 3division

 

"בנוסף, הדיירים יזכו לשירותי נוחות זמינים בכל רגע: שמירה 24 שעות ביממה, שירותי אחזקה ברמה גבוהה, ואב-בית הדואג באופן אישי לפניות הדיירים ולשירותי קונסיירז'".

לדברי שניר ועידן, קבוצת לוטוס REAL מתמחה בשיווק ומכירה של נכסים ופרויקטי יוקרה בישראל. "אנו מזהים ביקוש עולה לנכסי יוקרה מצד ישראלים חוזרים, עולים חדשים וכן מצד מתעשרים חדשים המעוניינים לשפר את איכות חייהם ולא דווקא לעבור למגדלים", הם מציינים.

החברה שבבעלותם מחזיקה לדבריהם בצבר נכסים אקסקלוסיביים בכל רחבי תל-אביב, בתים פרטיים, פנטהאוזים עם בריכות ולופטים הנהנים מביקוש ער פוסט קורונה. צוות החברה פועל כל הזמן לאתר ולהציע ללקוחותיו נכסים ייחודיים, בבלעדיות ובדיסקרטיות מלאה.

"וילה רוטשילד היא דוגמה אחת מיני רבות לנכסים הבלעדיים והמיוחדים אותם הסוכנות משווקת, הצטרפות לקבוצת לוטוס הינה בעצם חברות במועדון אקסקלוסיבי בו ניתן למצוא נכסי פרימיום ייחודיים שמשווקים ללקוחותינו ואינם נמצאים בשוק", מסבירים שניר ועידן.

"תלינו את הבניין באוויר"

לאור ייחודיותו הרבה של בית עווד הוא הוגדר כבניין לשימור בהגבלות מחמירות מתוקף תוכנית השימור 2650 ב'. לפיכך, לא ניתן היה להוסיף בו ולו תוספת בנייה אחת, מה שהיווה כמובן אתגר לא קטן לאדריכל בר אוריין. "לא יכולנו לבנות דבר, פרט לקומת מרתף שאינה פוגעת בתכנון המקורי של הבניין", הוא מספר.

- איך עושים את זה בפועל?

"בכדי להוסיף את קומת המרתף, תלינו למעשה את הבניין באוויר באמצעות כלונסאות זמניות ויציקת קומת המרתף וביסוסו. לאחר יציקת קומת המרתף נדרש היה לחבר בין הבניין הקיים לקומת המרתף החדשה על ידי גרם מדרגות שנוסף לגרם המדרגות הראשי. חשוב להדגיש כי בניגוד למדרגות החדשות שנוספו ותוכננו מקונסטרוקציית פלדה מינימליסטית שנצבעה בשחור, גרם המדרגות הראשי והמפואר שומר על כל מרכיביו - הפרזול ומעקה העץ נוקו ונצבעו מחדש, מדרגות הטרצו שויפו, תיבות הדואר המקוריות הוחזרו למקומן וציורי הקיר תועדו ושוחזרו".

- באילו אלמנטים מתבטא הסגנון "החדש" של מבנה?

"לצד השחזור הדקדקני של רבים מפרטי הבית המקוריים, כל מערכות המבנה הן חדשות ומהמתקדמות שיש - מיזוג אוויר באמצעות יחידות VRF, חשמל חכם, חימום תת רצפתי, מערכת אזעקה מתקדמת, מערכות שמע סמויות בתקרה לצד שילוב בריכת שחיה בחצר. השילוב בין המבנה לשימור, על פרטיו הקיימים המרשימים, לבין עיצוב פנים המבנה החדש, יצר הזדמנות לתכנון המחבר בין אז לעכשיו, בין חומרי בנייה מסורתיים לריהוט ואבזור חדשני. כך, ציורי הקיר המקוריים שולבו בחדרי המגורים, במטבח שולב 'אי' מאלומיניום וכמו כן בחרנו ריהוט מינימליסטי במיוחד עבור המבנה. בשורה התחתונה, עיצוב הפנים של וילה רוטשילד מעניק לדייריו מחד את ההנאה ממגורים בבניין לשימור עם ניחוח של פעם, ומאידך, חוויה של עיצוב עכשווי ומפנק".

ושניר ועידן מסכמים ואומרים כי "לרוכשים ומוכרים של נכסים אקסקלוסיביים ויוקרתיים דוגמת וילה רוטשילד חשובה דיסקרטיות. מדובר לרוב בנכסים בסכומים גבוהים לכן לבחירה בסוכנות נדל"ן ותיקה ואמינה שתלווה את התהליך חשיבות קריטית לביצוע עסקה מוצלחת לכל צד - החל משלב איתור הנכס, דרך איפיון הקונים הפוטנציאלים, ליווי צמוד בתהליך, שקיפות ודיוק ועד לביצוע העסקה".

לפרטים על מועדון הלקוחות של לוטוס Real הקליקו כאן>>