דוח האמון השנתי של גלובס: מחוייבים ליצירת ערך

בשנה החולפת המשכנו לסקר נושאים בעלי חשיבות ציבורית, הצפנו סוגיות שונות והצגנו כיוונים לפתרונות • השתדלנו לתרום לשינוי המציאות וזו הייתה השנה הראשונה שהקדשנו שערים להצפת אתגרי העמותות • מתוך דוח האמון השנתי של גלובס שיפורסם ביום חמישי

דוח אמון 2021
דוח אמון 2021

בשנה החולפת המשכנו לסקר נושאים בעלי חשיבות ציבורית - גם כאלה שלא נגזרים מסדר היום הציבורי, אלא מגדירים אותו. הצפנו סוגיות שונות, מזוויות מגוונות והצגנו כיוונים לפתרונות, בצד הביקורת. לעתים הצלחנו לתרום לשינוי המציאות ולעיתים לא.

הדוגמאות משקפות על קצה המזלג את החתירה שלנו ליצירת ערך בראש ובראשונה לקוראים - אבל גם לכלל מחזיקי העניין.

זכויות עצמאים ועסקים קטנים

מדור "עצמאים במשבר" שהושק במרץ 2020, הפך למדור היומי "עסק ביום", ועד היום קיבלו דרכו במה מעל ל-300 עסקים קטנים, שנדחקו לשוליים ונאבקים לשרוד.

כלכלת המגזר השלישי

בדקנו: זו הפעם הראשונה שגלובס מקדיש שערים להצפת אתגרי העמותות. במגזר השלישי 48 אלף ארגונים בעלי השפעה ישירה על החברה בישראל ועל מדיניות הממשל. הם מהווים חלק בלתי נפרד מהכלכלה - ולא רק ראוי לעסוק בנושא, אלא חובה. מעבר להצפת הנושא, תרמנו למגזר השלישי בשנה החולפת שטחי מדיה (עמודי פרסום וקמפיינים בדיגיטל) בשווי של 680 אלף שקל, כחלק מפרויקט "באים בטוב".

 

להציג את כל המציאות, גם אם לעתים היא אינה נעימה | זאב חספר

כעיתון כלכלי תפקידנו להעמיד לרשות הקוראות והקוראים שלנו כלים, בעיקר מידע וקונטקסט, המאפשרים להם לגבש עמדה עצמאית בכל סוגיה רלוונטית לחיים הפרטיים, העסקיים או הציבוריים.

כל עסק חותר להעניק ערך ללקוחות שלו. אבל עיתון איננו עסק רגיל. ההבדל המהותי הוא שבעסק רגיל משמעות מתן ערך הוא סיפוק רצון הלקוחות.

בעיתון, ערך משמעו לעתים לספק לקוראים גם מה שהם לא בהכרח רוצים.

כי תפקיד העיתונות להציג את כל המציאות, גם אם לעתים היא אינה נעימה או אינה תואמת את השקפתנו על החיים. כדי שנוכל לקבל החלטות נכונות אנחנו חייבים לראות את מלוא התמונה, ושיהיו בה מינימום הטיות ו"שטחים מתים". המשחק העדין, המאזן בין רצונם של הקוראים/ות לבין מתן ערך אמיתי ומלא - זהו לב-ליבו של מקצוע העריכה.