הציעה ניירות ערך ללא תשקיף - ונקנסה ב-350 אלף שקל

חברת "אקולנד המקום שלך בטבע" פרסמה מיזמים וכללה בפרסום נתונים כספיים של תשואה מוערכת צפויה - זאת באופן אסור עפ"י חוק, מאחר שהפרסום נחשב להצעה לציבור

רשות ניירות ערך / צילום: תמר מצפי
רשות ניירות ערך / צילום: תמר מצפי

רשות ניירות ערך הטילה עיצום כספי בסכום של 350 אלף שקל על חברת "אקולנד המקום שלך בטבע", ששיווקה וגייסה הון עבור מיזמים - בין היתר שני מיזמים בתחום הנדל"ן, שבמסגרת כל אחד מהם נרכשה חווה חקלאית לגידול קנאביס בארה"ב.

החברה פרסמה את המיזמים - במהלך 2018-2019, באתר real-invest - וכללה בפרסום נתונים כספיים של תשואה מוערכת צפויה. זאת באופן אסור, מאחר שהפרסום נחשב להצעה לציבור, מכיוון שהגיע ליותר מ-35 ניצעים.

בנוסף, הציגה החברה למאות משקיעים פוטנציאליים שהגיעו לפגישה פרונטלית בחברה מצגת עסקית של נתונים כספיים בדבר עלויות והוצאות תפעוליות, הכנסות, רווחים צפויים ותשואות. גם זאת בניגוד לחוק הדורש תשקיף כאשר מדובר בהצעה לציבור של יותר מ-35 ניצעים.

במסגרת ההסדר הודתה החברה בביצוע שתי הפרות של הצעת ניירות ערך ללא תשקיף. ועדת האכיפה המינהלית, בראשות השופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא, וחברות הרכב הוועדה, ד"ר מורן אופיר ועו"ד יעל דקל-שפריר, אישרה את הסדר האכיפה המינהלי.

הבירור המינהלי בתיק בוצע על-ידי מחלקת מודיעין, חקירות ובקרת מסחר של רשות ניירות ערך. ההסדר נוהל על-ידי עו"ד ורד סלומון ממחלקת אכיפה מינהלית ברשות.

עו"ד מאור ברדיצ'בסקי, המייצג את חברת אקולנד, מסר כי "מדובר בסיפור ישן, הנוגע לפעילות שיווק של החברה שהסתיימה כבר ב-2019. החברה בחרה לנקוט גישה נכונה וערכית - לקחה אחריות ונשאה בתוצאות. הלקחים הופקו, והפעילות השיווקית הופסקה, לאחר שהחברה סגרה את משרדיה בישראל והחליטה למקד את פעילותה העסקית בארצות-הברית".