גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"תחום ה'מולטי פמילי', מתחמי נדל"ן להשכרה, משגשג בזמני משבר. הקורונה עשתה לנו טוב"

רועי מעודי, מייסד, בעלים ומנכ"ל חברת הנדל"ן Valore ● בן 39, נשוי ואבא לשניים, מאשקלון ● קודם לכן עבד בחברות הייטק, ללא השכלה אקדמית ● "השיעור הכי חשוב שלמדתי ברמה הפיננסית הוא שהתזרים הרבה יותר חשוב מהאפסייד" ● גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

רועי מעודי / צילום: Plk Media Group
רועי מעודי / צילום: Plk Media Group

השלב הראשון במסלול הקריירה של רועי מעודי היה יכול להיחשב לסיפור הצלחה, שמוכיח שגם בלי להיות בוגר 8200 אפשר להצליח בהייטק. הוא היה לוחם בצבא, נפצע באמצע השירות, ועבר לחטיבת המחשוב. אחרי השחרור עבד בחברות קטנות בתחום השרתים והתשתיות, עד שהשתדרג ועבר לטלדור בתפקיד בכיר יחסית, ומשם לאמדוקס. "ואז, כשהגעתי סופסוף לתפקיד המיוחל, התפוצצה לי בועה. כל מה שחשבתי על התפקיד היה רחוק מזרח ממערב. התחלתי לסלוד ממנו.

"בנוסף, ראיתי שאנשים בני 42-44 מוצאים את עצמם בחוץ. הייתי בן 31 ואמרתי לעצמי שזה לא מקום שאנשים יוצאים ממנו לפנסיה. שאלתי את עצמי מה המחיר שאני משלם אם אני נשאר, ומה המחיר אם אני עוזב. הבנתי שאם אני נשאר, לא קורים דברים טובים. מבחינה נפשית הייתי רווי".

אחרי שחבר הציע לו לשמוע הרצאה על נדל"ן בארה"ב, "הזרע נטמן, ולא היה שום כוח בעולם שיעצור את זה. כן היו הרבה פחדים וחששות, רכבת הרים רגשית, אבל ההייטק והתפקיד שהסתכלתי עליו בעיניים נוצצות נראו לי פתאום אפורים".

השלב הראשון היה לפתוח חשבון לינקדאין. "שלחתי בקשות לכל מי שעוסק בתחום בארה"ב, וחיפשתי אנשי קשר לעסקאות בשיטת שלח לחמך. ב-99% מהזמן זה הוביל לדברים שלא קשורים לנושא, אבל אחד מהאנשים אמר לי: 'תפסיק לחפש עסקאות, בוא לעשות יזמות'. טרקתי את הדלת על הרעיון הזה 9-10 פעמים, אבל באיזשהו שלב הסכמתי לשמוע מה הוא מציע.

"הוא חשף אותי להשקעות בשיטת נון פרפורמינג נוט, שמאוד קרצה לי. ב-2013 עברתי לעשות עסקאות יזמיות שאני אחראי להן, ולא תלוי באף אחד. טסתי ללוס אנג'לס וסן דייגו, והנישה שלי שם הייתה מרכזים מסחריים וקניונים. אלה היו עסקאות אקזיט: קונים מתחמים, משביחים אותם, ואחרי שנתיים-שלוש מוכרים ברווח.

"זה מגניב בהתחלה, כי הסכומים הרבה יותר משמעותיים ממה שהרווחתי בתור שכיר, אבל בעיקר למדתי שם את השיעור הכי חשוב ברמה הפיננסית: התזרים הרבה יותר חשוב מהאפסייד. נכון שכל שנתיים-שלוש יש צ'ק נחמד, אבל הוא אמור להספיק לתקופה, ולי היה קשה עם זה. הבנתי שהתזרים ייצר לי איכות החיים שאני רוצה, בסיכון יותר נמוך וברמת ודאות יותר גבוהה".

אלא שאז הגיעה התפנית. "כשנכנסתי לשוק הזה, הכלכלה בארה"ב עדיין הייתה מושפעת ממשבר 2008 וקיבלנו הנחות, אבל אחרי שהכלכלה התחזקה ההנחות ירדו, ובעקבותיהן גם התשואה ירדה ב-40%-50%, כך שהמוצר נהיה פחות אטרקטיבי ביחס לסיכון.

"החלטתי לשנות כיוון ולעבור למולטי פמילי - מתחמי דיור שיכולים להיות מ-5 דירות ועד 2,000 במתחם אחד. כל היחידות הן להשכרה, אבל הן רשומות כמתחם אחד, והמשקיעים מתחלקים ב-100% הכנסה. כלומר, אם יש דירות שלא מושכרות, הם עדיין נהנים מהכנסה. במולטי פמילי יש סיכון נמוך ויש תזרים, וגם אפשר להיכנס כמשקיע בסכומים יחסית נמוכים. היום אני ולירז אשתי מושקעים בזה ב-100%. אנחנו חיים מהמתחמים שלנו".

במתחם מולטי פמילי יכולים להיות חדר כושר, בריכה וגם גינת כלבים. במתחמים הגדולים יש אפילו סניפים של סטארבקס. "זו שכירות הוגנת ביחס לשוק, ועם קהילה של אנשים שהם כמוך", אומר מעודי. "ובדרך כלל המיקום קרוב למעסיקים הכי גדולים שיש".

מי שליווה אותו מכניסתו לתחום הזה ועד לפני כמה חודשים, הוא המנטור שלו, ארל. "מבחינתי, מנטור זה אדם שנמצא בדיוק איפה שאני רוצה להיות בעוד 20 שנה, והוא מלמד אותי כי הוא מאמין בי, ולא כי שילמתי לו עשרות אלפי דולרים.

"לארל, שלצערי נפטר מלוקמיה לפני שמונה חדשים, היו אז 10,000 יחידות דיור, ו-AIG הייתה שותפה שלו. הוא היה בן 74, צ'ארמר עם כריזמה מטורפת אבל מאוד צנוע. הכרנו כי הייתה לו חברת ניהול למתחמי דיור. נסענו יחד מריצ'מונד לנורפולק, והוא אמר לי 'תחשיב אותי כאב העסקי שלך'. שאלתי אותו למה שישקיע בי אנרגיות, אני הרי לא משלם לו. הוא אמר לי: 'אתה ארל בן 22. אני רואה בך אותי, ואתה תגיע יותר רחוק ממני'. זה כל מה שהייתי צריך לשמוע. זה היה ההכשר שלי.

"אחת התובנות שלקחתי ממנו זה לעשות את הדבר הנכון, גם אם הוא לא רווחי עבורי. מה שמניע את כל התחום שבו אני עוסק זה האמון. אז אם אדם האמין בי, אני צריך לעשות את הדבר הנכון עבורו, ולא עבורי".

דוגמה טובה לתובנה הזו התרחשה בספטמבר 2017, כשהחליט לקנות נכס בווירג'יניה. "כשבאתי לבקש מימון מהבנק, היו שתי אופציות: מימון קלאסי רגיל, או מימון אטרקטיבי מבחינת ריביות, אבל כזה שבו הבנק שולט בכספים ומשחרר לי סכומים רק אחרי שהוא משלם לעצמו. אמרתי לעצמי, 'מה אכפת לי, סידור טוב'. ארל אמר לי לבחור באופציה הראשונה, התנגדתי, והוא אמר שזה יהיה 'ביג פיין אין דה טוכס'. הלכתי על השנייה. טעות עצומה.

"הבנק שלט בתזרים, ולא שחרר לי כספים בזמן. הבעיה התזרימית עיכבה את כל התוכנית העסקית בשנה וחצי. התשואה של המשקיעים ירדה מ9% ל-5.6%. נאלצתי להזרים 250 אלף דולר לעסקה. זה היה הדבר הנכון לעשות, גם אם זה לא היה רווחי עבורי.

"היום, אחרי שנתיים של סטרס שבהן הייתי צריך להגיד למשקיעים שעוד רבעון עבר ואנחנו במאבקים ולא עומדים בתחזיות - זו העסקה הכי מכניסה שלי. בשנה הבאה נממש אותה, וכנראה היא תהיה הכי רווחית מכל הפורטפוליו".

באמצעות חברת Valore שייסד, מעודי פועל במדינות וירג'יניה, קנטקי ואינדיאנה. "אנחנו עובדים במדינות רפובליקניות עם כלכלה קפיטליסטית, כי יותר קל לנהל שם את ההשקעה ולהתנהל מול הדיירים", הוא מסביר. כיום יש בבעלותו כ-1,700 יחידות דיור שאותן הוא מכנה "דלתות". בתחילת אוגוסט יסגור את העסקה ה-15 שלו, שתעלה אותו כמעט ל-1,900 דלתות. לדבריו, "אני לא עובד עם משקיעים שזה כסף אחרון שלהם, או שלא יכולים לעמוד בתרחישי קיצון".

הוא חי על הקו, ובזמני שגרה הוא טס פעם ברבעון לארה"ב לשבועיים, וגם כמובן בכל רכישת מתחם. "אחרי תהליך עבודה עצמית, לפני שלוש שנים הבאתי לחברה שני שותפים אמריקאים", הוא מספר. "תמיד טיפחתי את הסיפור של 'אם אעשה הכול, אני הכי טוב בעולם', אבל בסוף הבנתי שאני לא אצליח לגדול לבד, בלי אשפוזים לבביים וקריסה נפשית.

"נקודת המפנה הייתה אחרי שיחת פיבוט עם קולגה אמריקאי. הוא אמר לי בצורה מאוד לא אמריקאית, 'אתה חתיכת טיפש. יש לך חלומות להגיע ל-5,000 דלתות, ואתה נאיבי לחשוב שתעשה את זה לבד'. הוא הציע לי להביא אנשים שיעזרו לי להוריד את הסטרס. כמובן שהאגו שלי השתלט, ואמרתי לו שהוא מדבר שטויות, אבל הזרע נטמן בראש, ובכל קושי שהיה לי המילים שלו הדהדו. שמונה חודשים אחרי השיחה, החלטתי שאני מביא אנשים.

"השותף הראשון, כריס, הוא תותח-על בהשבחה. השותף השני הוא צ'ד, שחזק בפיננסים. ביחד אנחנו משולש שעובד בסנכרון מושלם. החלטנו לעשות עסקה אחת במודל של שיתוף-פעולה, ואמרנו שאם נראה שאנחנו מנגנים טוב, נעשה עוד. זה עבד מושלם, ומשם גדלנו ממש".

איך השפיעה עליכם הקורונה?
"עשתה לנו רק טוב. הממשל בארה"ב מעודד מולטי פמילי, כי אנחנו מספקים דיור הוגן ומקומות עבודה. בהתחלה כל הנביאים נתנו תרחישי אמרגדון. כבר הוצאנו מהמחסנים את הרזרבות הכלכליות לכל עסקה. ופתאום עובר חודש, ואנחנו רואים שכולם משלמים. ועוד חודש ועוד חודש, ויש תוכניות סיוע.

"קיבלנו הטבות מס מטורפות. בנוסף, במשך כל הקורונה, הממשלה שילמה את השכירות של כל הדיירים. קיבלתי את הכסף מהממשל על 1,700 דירות - זו גבייה של 98.5%, שיא שלא היה לי בתקופה נורמטיבית לפני הקורונה. במרץ 2021 קיבלתי צ'קים מממשל ארה"ב שכיסו לי שכירויות עד מאי.

"בנוסף, יצאו לשוק הרבה עסקאות, כי אנשים פחדו ממשבר והחליטו לממש. הצלחנו לעשות שלוש עסקאות ממש טובות בזכות הקורונה. בגדול, מולטי פמילי משגשג בזמני משבר, זה תחום סתגלן לכל שינוי שמגיע".

איזה עוד הסברים יש לגידול בתחום?
"בארה"ב, המיליניאלס נוטים לשכירות. שם גישה למשאבים יותר חשובה מאשר בעלות עליהם. זה נכון גם לגבי נדל"ן, וגם לגבי החזקת רכב פרטי. הרעיון הוא שאת הכסף הנותר תשקיע בעצמך ובחוויות שלך. כלומר, שתהיה לך הכנסה פנויה גבוהה למימוש הלייף סטייל. בנוסף, נהוג לעבור ממדינה למדינה בשביל עבודה, אז פחות רוצים להשתקע. זו הסיבה שהתחום שלנו מזנק כל הזמן".

מודל כזה יכול לעבוד בישראל?
"כן, אבל יש אנשים עם אינטרסים - קבוצות לחץ ולוביסטים - שיכשילו את זה, כמו שקרה עם אובר. בנוסף, עלויות הבנייה בישראל הן מטורפות ביחס לארה"ב. יכול להיות שזה לא יהיה כלכלי. וגם, אם קבלן בונה היום בניין, מוכר ומסיים את הניהול, למה שיהיה לו כדאי להקים מתחמים, ולהתעסק עם דיירים? לפי מה שאני יודע, יש בארץ ניצנים קטנים של המודל, וקבוצה שמנסה לקדם את זה בתל חי".

מה השאיפות שלך בעוד חמש שנים?
"שיהיה לחברה מעגל משקיעים איכותי, ולהגדיל את הגרעין הישראלי. אני גם רוצה להגיע לפחות ל-5,000 דלתות, ומאמין שנחצה את זה. אני לא רוצה לצאת מארה"ב, אבל חד משמעית נהיה בעוד שווקים, אולי ג'ורג'יה וטנסי, אולי נשוויל. זה תלוי בכלכלת ארה"ב, ובשאלה האם יגיע משבר שיהפוך את המצב בשווקים שהם לא אטרקטיביים היום".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il

עוד כתבות

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו