גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה חיובית בארה"ב; טסלה עלתה לקראת הדוחות

S&P 500 והדאו ג'ונס התחזקו קלות בעוד הנאסד"ק נותר ללא שינוי ● נעילה מעורבת בבורסות אירופה ● המדדים בסין נפלו במעל ל-2%, ובהונג קונג הירידות התקרבו ל-4% ● ביפן נרשמו עליות שערים ● הביטקוין נוסק מעל 39 אלף דולר

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:15
נעילה חיובית בוול סטריט: S&P 500 הוסיף 0.3%, דאו ג'ונס התחזק ב-0.2% ונאסד"ק נותר ללא שינוי של ממש. 

22:35
המסחר בוול סטריט מתנהל כעת בעליות. דאו ג'ונס ו-S&P 500 מוסיפים 0.2%, והנאסד"ק נותר ללא שינוי של ממש.

מניית חברת  TripAdvisor  קופצת ב-7%, ומניית טוויטר מאבדת 4.1%.

21:00

תנודות קלות נרשמות במדדי וול סטריט הערב, כאשר S&P 500 ודאו ג'ונס מתחזקים בכ-0.1% בעוד שהנאסד"ק יורד בשיעור דומה.

חברת הצעצועים הסברו  מזנקת מעל 12% לאחר שפרסמה תוצאות רבעוניות טובות מהתחזיות. בעוד שהאנליסטים בוול סטריט חזו רווח למניה של 48 סנט בלבד, החברה רשמה רווח של 1.05 דולר למניה. החברה הכתה את התחזיות גם בסעיף ההכנסות, כאשר רשמה הכנסות רבעוניות של 1.32 מיליארד דולר לעומת צפי של 1.16 מיליארד. מנגד, תאגיד התעופה והטכנולוגיה לוקהיד מרטין  מאבד 3.4% לאחר שפירסם דוחות פושרים.

עוד רושמות עליות: חברת הצעצועים מאטל  ורשת בתי הקולנוע AMC  שמטפסות 9%, וכן בורסת הקריפטו קוינבייס  שנהנית מהראלי בשוק הקריפטו ומנייתה עולה מעל 8% הערב.

בקרב החברות הישראליות, אורמד  שומרת על מומנטום חיובי, וגם איי.סי.אל , ביום אקס , סנטינל וואן , טרמור , גילת , מאנדיי  ולמונייד  רושמות עליות נאות.

בגזרת הנפט נרשמת כעת מגמה מעורבת, שכן הנפט האמריקאי יורד 0.1% אך נפט מסוג ברנט מתחזק ב-0.2% ועולה לרמה של 73.58 דולר לחבית.

20:00

המסחר בוול סטריט מתקיים במגמה מעורבת, כאשר דאו ג'ונס ו-S&P 500 מתחזקים מעט, ואילו הנאסד"ק נסחר בירידה של כ-0.1%.

בקרב ענקיות הטכנולוגיה, טסלה  מטפסת 3% בעוד המשקיעים ממתינים שהחברה תפרסם את תוצאותיה הכספיים (אחרי סיום המסחר), אמזון  עולה 1% ואינטל  עולה 1.8%. עליות קלות נרשמות גם אצל אפל , גוגל  ופייסבוק , בעוד אנבידיה  יורדת כ-1.5%.

מנייתה של חברת החינוך הסינית TAL צונחת יותר מ-20% על רקע ההגבלות הרגולטריות בסין. גם שאר המניות הסיניות מצטרפות למפולת, בהן טנסנט שיורדת 9%, עליבאבא  שמשילה מעל 7%, וכן פינדודו , JD.com  וביידו . גם מניית מודרנה מאבדת גובה היום ויורדת קרוב ל-4%, טוויטר יורדת 3% ונייקי משילה 0.8%. טאבולה הישראלית יורדת 4.2%, ווקמי משילה 2.9%.

בגזרת הסחורות נרשמות ירידות הן בזהב והן בנפט. הזהב נחלש קלות ויורד ל-1,798 דולר לאונקיה. נפט אמריקאי WTI מאבד 0.5% ויורד ל-71.6 דולר לחבית, בעוד שנפט מסוג ברנט משיל 0.2% ויורד לרמה של 73.2 דולר לחבית.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות שערים, והביטקוין שוב נסחר מעל 39 אלף דולר. מטבע המם דוג'קוין נהנה גם מהראלי בשוק ומטפס ל-22 סנט. כמו כן, נתח השוק שלו צמח במהלך היום והוא שב להיות המטבע השביעי בגודלו, ותפס את מקומו של ה-USD Coin.

18:47

נעילה מעורבת בבורסות אירופה. מדד דאקס ירד 0.3%, הפוטסי ירד פחות מ-0.1% וקאק התחזק ב-0.1%. המדד הווינאי התחזק היום ב-1.5% כמעט, ונרשמו עליות גם במדריד, מילאנו, ליסבון וסטוקהולם.

בוול סטריט נמחקו הירידות שנרשמו עם פתיחת המסחר וכעת נרשמות עליות קלות של עד 0.2% במדדים המובילים. AMC מזנקת 11.5%, חברת האנרגיה BP מטפסת מעל 3.2% בעוד מחירי הנפט דווקא מאבדים מעט גובה. עליבאבא ממשיכה לרדת ושיעור הירידה מעמיק ל-6.4%.

מבין הישראליות, אורמד ממשיכה את המומנטום החיובי שרשמה בתל אביב ומזנקת גם בוול סטריט בקרוב ל-9%. סנטינל וואן עולה 7.3%, איירון סורס עולה 2.7%. מנגד, קומפיוג'ן מאבדת 4.5%, וגם ווקמי , צים , צ'ק פוינט , סיירן  ופיוניר  רושמות ירידות. 

17:53

ירידות קלות נרשמות כעת בוול סטריט, כאשר דאו ג'ונס יורד קרוב ל-0.2%, ו-S&P 500 ונאסד"ק יורדים פחות מ-0.1%. 

בהמשך למומנטום השלילי בבורסות אסיה הבוקר, המניות הסיניות מאבדות גובה גם בארה"ב. חברת TAL Education Group צונחת 8% לאחר שהרשויות הורו על הפיכת פלטפורמות אינטרנטיות העוסקות בתחום החינוך לגופים ללא מטרת רווח, וגם עליבאבא  וטנסנט רושמות ירידות. חברת דידי  לעומתן, "אובר הסינית" שאפליקציית שיתוף הנסיעות שלה נחסמה בסין, עולה 2.6%.

באירופה ממשיך להתקיים מסחר מעורב. מדד דאקס בפרנקפורט משיל 0.4%, הפוטסי בלונדון יורד 0.1% ונרשמות ירידות גם באמסטרדם וציריך. מנגד, מדד קאק נסחר ביציבות עם תנודות קלות מעלה, ונרשמות עליות בבורסות מדריד, מילאנו, וינה וליסבון.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח היום במגמה שלילית. דאו ג'ונס יורד ב-0.1%, נאסד"ק מאבד 0.3% ו-S&P 500 נותר ללא שינוי. המסחר באירופה מתנהל כעת במגמה מעורבת: דאקס יורד ב-0.2%, הפוטסי מאבד 0.1% והקאק מוסיף 0.1%.


15:20

הירידות באירופה נמשכות: דאקס יורד ב-0.27%; פוטסי 100 יורד ב-0.07%; ויורוסטוקס 50 יורד ב-0.19%. קאק 40 עולה ב-0.02%.

מחיר הנפט הגולמי יורד ב-0.25% ועומד על 71.9 דולר (חוזים עתידיים).

מחיר הנפט ברנט יורד ב-0.08% ועומד על 73.39 דולר (חוזים עתידיים).

מחיר הזהב עולה ב-0.19% ועומד על 1,805.35 דולר (חוזים עתידיים).

13:50

הירידות באירופה מתמתנות: הפוטסי והקאק נסחרים סביב 0.24%, והדאקס יורד ב-0.43%. מניית איזיג'ט  ממשיכה לנסוק ועולה ב-4.5%. 

11:10

בורסות סין נסגרו בירידות חדות: מדדי שנחאי ושנזן נפלו ב-2.34% ו-2.65%, ובורסות הונג קונג נפלו ב-3.9%. בינתיים, הנפילות באירופה מחמירות, והדאקס והקאק מאבדים שניהם כ-0.75%, בעוד הפוטסי יורד ב-0.66%. 

בגרמניה נופלות מניות BMW ופולסווגן ב-2% ו-2.3% (בהתאמה), ובבריטניה מניית איזיג'ט יורדת ב-2%. 

10:15

בורסות אירופה נפתחו בירידות שערים. מדד דאקס יורד קרוב ל-0.6%, הפוטסי והקאק מאבדים 0.4%. ירידות נרשמות גם בבורסות אמסטרדם, מדריד, ציריך ובריסל. מנגד, המדדים בליסבון ובווינה רושמים עליות של יותר מ-1%.

ביפן ננעל המסחר כאשר מדד הניקיי עלה 1%. המדד האוסטרלי ננעל ללא שינוי מהותי. בסין ממשיכות הירידות בשעה זו, כאשר שנחאי מאבדת 2.3%, שנזן יורדת 2.7%, מדד סין 50 צונח 4.5%, מדד הנג סאנג משיל 3.3%.

8:25

הירידות באסיה מחמירות בשעות האחרונות של המסחר. מדד שנחאי יורד 2.7%, מדד שנזן נסוג 2.5% והמדד ההונג קונגי נופל כבר מעל 3%. מדד סין 50 צונח 4.3%.

בהונג קונג בולטות בירידות טנסנט שמאבדת 6.8% מערכה, עליבאבא שמשילה 5.2%, שיאומי שיורדת 2.3% ופטרוצ'יינה נסוגה 1.2%. רשת המסעדות Haidilao נופלת ביותר מ-17% לאחר שפירסמה תוצאות רבעוניות, על אף שהצליחה לעבור מהפסד לרווח.

אייל גורן, מנכ"ל פסגות קרנות נאמנות, התייחס להתרסקות המדדים בסין החל מסוף השבוע האחרון וציין כי "הנפילות בהונג קונג הבוקר הן המשך ישיר לכך ותוצאה של משקיעים שבורחים בגלל אי הוודאות שנוצרה מהרגולציה. בשנים האחרונות משקיעים רבים השקיעו בסין בגלל תחזיות כלכליות של צמיחה מהירה ותמחור. ואולם, לא לקחו בחשבון שבסין הממשל בעייתי ולא עובד כמו בשוק החופשי כך שבהשקעה בסין יש סיכון מובנה של שיטת הממשל והמעורבות שלהם. דוגמה לכך היא ההתערבות שהייתה בסוף השבוע האחריון במניות החינוך שירדו בכ-60% בגלל שהממשל החל לשקול שהשירות שלהן יינתן בחינם. בכל הקשור בהשקעות בסין, יש סיכון מובנה שאסור לשכוח אותו".

ביפן כאמור דווקא נרשמות עליות כאשר מדד ניקיי מטפס 0.9%. עליות נאות נרשמות בקרב מניות הרכב והטכנולוגיה, בעוד שקבוצת סופטבנק יורדת 1.9% וחברת החשמל בטוקיו נחתכת ב-3.3%.

7:38

הבורסות בסין רושמות ירידות שערים חדות הבוקר. מדד שנחאי מאבד 2.1%, שנזן יורדת 2.5% ומדד הנג סאנג נופל 2.7%. הירידות לא הגיעו ליפן, ומדד הניקיי עולה 1%.

ענקית הטכנולוגיה הסינית טנסנט צונחת בהונג קונג 6.7% הבוקר, וגם עליבאבא מאבדת גובה. הירידות נרשמות לאחר שהרגולטור להגבלים עסקיים בסין הורה לטנסנט לוותר על זכויות הרישוי הבלעדיות שלה למוזיקה והטיל עליה קנס בגין התנהגות לא תחרותית. גם מניות חברות החינוך הפרטיות הרשומות בהונג קונג צונחות, לאחר שהרשויות הסיניות הגבירו את המגבלות גם על המגזר הזה. 

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, התייחס בסקירתו השבועית למצב בסין, ולירידה של 8.5% במדד Nasdaq Golden Dragon China ביום שישי, לאחר הידיעה שהרשויות הורו על הפיכת פלטפורמות אינטרנטיות העוסקות בתחום החינוך לגופים ללא מטרת רווח. "למעט הירידה בשיא משבר הקורונה בתחילת 2020, זאת הירידה היומית החדה ביותר מאז משבר 2008. ההתפתחות האחרונה מתווספת לאירועים שהיו בחודשים האחרונים ומעלה סיכון של השקעה בסין מדרגה נוספת", הדגיש.

בשוק הקריפטו נרשמות עליות שערים חדות, והביטקוין עומד כבר על 38.2 אלף דולר - עלייה של כמעט 10,000 דולר מאז סוף השבוע. גם האת'ריום מתחזק ועולה לרמה של 2,300 דולר. בשני המטבעות מדובר בעלייה של כ-20% בתוך שבוע.

עוד כתבות

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט