גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מפורסמים ומשקיעים: גם אברי גלעד נכנס ליזמות

גלעד ייקח חלק בסטארט-אפ החינוכי DAATA המפתח את פלטפורמת הלימוד Brain Station, וישמש כחבר בוועדה המייעצת של החברה; גלעד אף רכש מניות של החברה ● וגם: משרד התיירות מחפש סמנכ"ל/ית שיווק ● אירועים ומינויים   

גם אברי גלעד נכנס ליזמות / צילום: גל חרמוני
גם אברי גלעד נכנס ליזמות / צילום: גל חרמוני

הזמר יוני בלוך הקים את הסטארט-אפ אקו, מגיש הטלוויזיה אביב פרנקל ייסד את אנרוט, לא מעט בכירים ביטחוניים הצטרפו כמשקיעים במיזמי קנאביס, וכעת גם מגיש הטלוויזיה אברי גלעד מצטרף לעולם היזמי. גלעד ייקח חלק בסטארט-אפ החינוכי DAATA המפתח את פלטפורמת הלימוד Brain Station, וישמש כחבר בוועדה המייעצת של החברה.

גלעד יפעל לקידום הפלטפורמה והשקתה בישראל ובעולם, וישתף פעולה עם המייסדים, דב רוטשטין ודרור אלוני, מנהל הגימנסיה העברית הרצליה לשעבר. גלעד אף רכש מניות בחברה.

בדאטה, שהוקם ב-2018, מפתחים פלטפורמת לימוד דיגיטלית מבוססת בינה מלאכותית וחיישנים מתקדמים, בשילוב משחקים חברתיים וחלקים מוחשיים. הפיתוח מאפשר לימוד חווייתי ומאתגר, דיפרנציאלי ועצמאי, פיתוח מיומנויות ועבודת, והוא כולל התאמה ייחודית לילדי החינוך המיוחד ולילדים על הרצף, יחד עם פיתוח עתידי המותאם גם לגיל השלישי.

"כמי שחינוך בראש מעייניו, והניכור שגורמים המסכים לילדים מטריד אותו מאוד, אני שמח להצטרף ליוזמת השולחן החכם, שהוא אמנם סוג של מסך, אבל עם בשורת החיבור", אומר גלעד. "הפיתוח הזה מחבר ילדים ללמידה, למשחק ולשיתוף פעולה סביב שולחן, שהוא בעצם מסך חכם מאוד באופן שלא הכרנו עד כה.

"אחרי שהשולחן הגיע לניסיון אליי הביתה, ובנותיי וחברותיהן התנסו בו, הבנתי שניתן להשתמש במסך כדי לייצר עשייה משותפת, גם במרחב הדיגיטלי וגם במרחב המעשי. אני בטוח שהמיזם ישנה מהותית את היחסים בין ילדים ובני נוער".

החברה, הפועלת בתחום האד-טק (חינוך טכנולוגי), נמצאת בימים אלו בהליך גיוס הון באמצעות פלטפורמת השקעות ההמונים פיפלביז. החברה בחרה בגיוס במודל אנג'לים, כך שרק 35 משקיעים בסכומי השקעה גבוהים יכולים להשקיע במיזם. על פי הצהרת החברה, היא שואפת להיות מופצת בשוק הפרטי בכל משק בית, והמטרה היא להנפיק בבורסה ב-2024.

קרדיט: גלית חתן

אזור התעשייה

לשווק את ישראל

תיירים אין, אבל היערכות יש: משרד התיירות מחפש סמנכ"ל/ית שיווק, שלוש שנים אחרי שהתפקיד לא אויש. המשרד פרסם מכרז לאיתור מועמד, בתקווה להחזיר את המספרים שלפני הקורונה.

התפקיד כולל ניהול קמפיינים בינלאומיים, לרבות בזירה הדיגיטלית, ניהול כ-20 לשכות תיירות ברחבי העולם ואירוח אלפי מובילי דעה, בהם עיתונאים ובלוגרים בישראל. לפני המגפה עמד תקציב השיווק במשרד התיירות על יותר מחצי מיליארד דולר, אך עדיין לא ברור מה יהיה התקציב שיועמד לשווק את ישראל בעולם כעת.

מאז עלה המכרז בימים האחרונים נשלחו כ-100 קורות חיים של מועמדים ומועמדות לתפקיד. זוהי המשימה האחרונה של מנכ"ל משרד התיירות בתשע השנים האחרונות, אמיר הלוי, שבקרוב יסיים את תפקידו. הלוי משמש מאז 2018 גם כסמנכ"ל השיווק, ויישם אסטרטגיה שיווקית ששיקפה חשיבה אחרת באשר להבאת תיירים לישראל, עד למספר השיא של 4.55 מיליון תיירים ב-2019. שנת 2020 התחילה במומנטום חיובי, שחזה שיא של 5 מיליון תיירים - אך כידוע משבר הקורונה קטע את התוכניות.

לדברי הלוי, "בטרם אעביר את השרביט לבא אחריי, הבאת סמנכ"ל שיווק מהמעלה הראשונה היא מטרה בפני עצמה, כדי להוציא את ישראל מהמשבר התיירותי שאליו נקלעה בעקבות נגיף הקורונה. השארת התשתיות הנכונות לאנשי המקצוע היא הדבר המהותי ביותר בימים אלה, וכך ייעשה".

קרדיט: מיכל רז-חיימוביץ'

צעד יפני

אם לא בספורט, אולי בפודטק: אג'ינומוטו, מחברות המזון הגדולות ביפן, הודיעה שתחל לשווק מוצר המבוסס על מנקאי, צמח מים הנחשב סופרפוד, בפיתוח ישראלי של חברת הינומן. זהו אמנם מוצר ראשון, אך החברות חתמו על שיתוף פעולה ארוך טווח לפיתוח מוצרים מועשרים בצמח הירוק, שנמכר במרכולים בישראל. 

אג'ינומוטו גם השקיעה בחברה במהלך השנים האחרונות, בסכום מצטבר של כ-23 מיליון דולר. נציין כי ההשקה ביפן מצטרפת להכרזה לאחרונה של חברת שטראוס על שיתוף פעולה בלעדי עם הינומן בשילוב המנקאי בקטגוריות מזון שונות של החברה בישראל.

למרבה הפלא, המוצר הראשון שהינומן הישראלית תמכור ליפנים הוא תה: אג'ינומוטו ישווקו אריזה הכוללת 30 שקיקי מנקאי, כמשקה שמיועד לצריכה יומיומית. החברה מציינת על גבי האריזה כי הוא מכיל כשליש מתצרוכת הירקות היומית המומלצת על ידי משרד הבריאות היפני.

זוהי בשורה טובה להינומן הישראלית, שמצליחה לפלס את דרכה בשוק היפני בעזרת חברה ציבורית שנסחרת בבורסה של יפן לפי שווי של כ-14.5 מיליארד דולר, וברשותה יותר מ-120 מפעלים בכ-130 מדינות. לפי הינומן, פלח השוק האפשרי שלה ביפן נאמד בכ-700 מיליון דולר בשנה.

עד היום לא רשמה הכנסות משמעותיות, ולאחרונה הודיעה כי היא מבקשת לבצע הנפקה בבורסה לפי שווי של 100 מיליון דולר, לאחר שצברה הפסדים של כ-48 מיליון דולר.

קרדיט: שני אשכנזי

זינוק בביטוחי סייבר

מאז פרוץ הקורונה נרשמה עלייה משמעותית במספר אירועי הסייבר בארץ ובעולם, מה שהוביל לזינוק גם במחירי הביטוח. מהשוואה שערכה חברת At Bay הישראלית בין גובה הפרמיות בסוף יוני 2020 לעומת היום, עולה שבענפים המסורתיים - תעשייה ותשתיות - נרשם הזינוק החד ביותר: כ-200%, כלומר פי שלושה.

לדברי רומן יצקוביץ', מייסד וסמנכ"ל ריסק בחברה, מדובר בענפים שבעבר כמעט שלא היו יעד לתקיפות, אולם מכיוון שמערכות המיחשוב בהם "ותיקות" ועם רמת הגנה נמוכה, החברות בענף מהוות כר נרחב לפעולה עבור האקרים - בוודאי בהשוואה לחברות ההייטק. חלקן גם לא מעסיקים מנהלי אבטחת מידע ומיחשוב פנימיים, ולעיתים אינן מצליחות למצוא ביטוח גם בתעריפים גבוהים - מאחר שאינן עומדות בתנאי הסף של המבטחים.

טיפוח הסביבה

מפחיתה את הפלסטיק: מותג הטיפוח הניו-יורקי קילס Kiehl's משיק לראשונה שקיות מילוי העשויות מחומר ממוחזר, לארבעה מוצרים פופולריים של החברה. את השקיות ניתן יהיה להשיג בחנויות החברה בארץ, ועל פי החברה, הן חוסכות בממוצע 80% יותר פלסטיק ממוצר חד פעמי של קיל'ס, ומכילות כמות גדולה פי 2 עד 5 מבקבוק רגיל של 250 מ"ל. בנוסף משיקה החברה בקבוק רב שימושי העשוי מ-100% אלומיניום, המתאים גם הוא למילוי מוצרים.

חדשות טובות

חברת סינופסיס ישראל תרמה כ-30 מחשבים ניידים של עובדי החברה לנערי ונערות פנימיית נווה הדסה, שרבים מהם מגיעים מרקע משפחתי-חברתי קשה.

חברת ווסטרן דיגיטל ערכה מסיבת בני ובנות מצווה לילדי בית הנוער "קדימה" בכפר סבא, המופעל על ידי עמותת לשובע. זו השנה ה-15 שהחברה מאמצת את ילדי בית הנוער, ומלווה אותם במגוון פרויקטים לאורך השנה.

ארגון FIDF ערך השבוע, לנוכח החום הכבד, מבצע חלוקת ארטיקים וחטיפים לחיילי צה"ל ומג"ב בעשרות בסיסים בכל רחבי הארץ. במבצע, שנערך בשיתוף "יחד למען החייל", השתתפו חמש ניידות ממותגות שעברו בין הבסיסים, המוצבים בגבולות והמעברים, וחילקו ללוחמים כ-45 אלף ארטיקים ואלפי חטיפים. כל המוצרים נתרמו על ידי תומכי הארגון בארה"ב, במטרה לעודד את חיילי צה"ל ולהודות להם על עשייתם למען ביטחון המדינה.

מבצע חלוקת ארטיקים וחטיפים לחיילי צה"ל ומג"ב / צילום: אורי שמש

אגף הלקוחות העסקיים של חברת סלקום ניהל השבוע הפנינג קיץ לילדי "שלווה" בתל חי, בהשקעה של כמה עשרות אלפי שקלים. ההפנינג כלל מתנפחים, תותח קצף, שולחנות משחקים, דוכני מזון, דוכני יצירה ועוד. בנוסף חולקו לילדים תיקים ושרביטים. בסך הכול השתתפו באירוע כ-150 ילדים בעלי צרכים מיוחדים ו-150 מלווים.

בשבת הקרובה (31.7) תיפתח בגלריה GH - גבעת חביבה לאמנות - תערוכת צילום קבוצתית של קבוצת "בעיניים אחרות", הכוללת בני נוער ערבים ויהודים. במהלך שנת הקורונה הם למדו יחד צילום, בעיקר דרך הזום. כעת הם מציגים תערוכה משותפת סביב יצירת האמנות "הסעודה האחרונה" של לאונרדו דה וינצ'י. את התערוכה אצרו ג'ינאן שרוף חלבי ודנה פרידלנדר אורן, והיא תתקיים עד ה-21.8.21.

תערוכת צילום קבוצתית של קבוצת "בעיניים אחרות" / צילום: קבוצת בעיניים אחרות 21

עוד כתבות

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?