גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

היונים יורדות מהעץ: תקציב ביטוח ישיר עובר למקאן

לגלובס נודע כי תקציב הפרסום של ביטוח ישיר עוזב את משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, ועובר למשרד הפרסום מקאן ת"א ● קניון עופר רמת אביב משיק חנות פופ-אפ יד שנייה, שכל הכנסותיה ייתרמו לעמותות הפועלות למען נערות בסיכון ● אירועים ומינויים 

קמפיין היונים של ביטוח ישיר / צילום: יח"צ רן דנינו
קמפיין היונים של ביטוח ישיר / צילום: יח"צ רן דנינו

עשור של עבודה משותפת מגיע לקיצו: לגלובס נודע כי תקציב הפרסום של ביטוח ישיר עוזב את משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, ועובר למשרד הפרסום מקאן ת"א. עוד נודע כי העברת התקציב מתרחשת לאחר מכרז שבו התמודדו שני משרדים: מקאן ת"א וגיתם BBDO.

המכרז יצא לדרך לאחר שבביטוח ישיר החליטו להחליף את השפה הפרסומית, ולוותר על "היונים" - אותו צמד ציפורים מדובב, שהפך עם השנים אייקון המזוהה עם החברה. לאורך כל השנים, בכל פעם שביטוח ישיר החליפו שפה הם ניהלו מכרז על השפה החדשה, והזמינו את המשרד המכהן להתמודד על התקציב. כך קרה גם הפעם, אלא שבבאומן בר ריבנאי החליטו שלא להשתתף - ההיסטוריה בענף הפרסום מוכיחה כי ברוב המקרים בתקציב כזה יזכה משרד אחר.

האופציות שהיו פתוחות בפני ביטוח ישיר לקיום מכרז לא היו רבות, שכן רוב משרדי הפרסום הגדולים כבר מטפלים בתקציבי ביטוח - שהפכו בשנים האחרונות לתקציבים עתירי השקעה. אדלר חומסקי מטפל בתקציב כלל, ראובני פרידן ב-AIG, יהושע TBWA בתקציב מנורה, ברוקנר יער לוי מטפל בתקציב כלל, No No No No No yes מטפל בתקציב הפניקס, וגליקמן שמיר סמסונוב מטפל במותג תשע, שכמו ביטוח ישיר משתייך לקבוצת איי.די.איי.

נדגיש כי תקציב כמו ביטוח ישיר דורש משאבים ניהול רבים מצד משרד הפרסום ויכולות דיגיטליות מתקדמות, ולכן פנייה למשרד קטן לא הייתה סבירה - מה שהותיר בעיקר את מקאן וגיתם. המכרז ארך מספר שבועות, וכלל שני סבבים שבסופם כאמור זכה מקאן.

נזכיר כי רק לפני חודשים ספורים עשתה איי.די.איי שינוי משמעותי גם בשפה הפרסומית של המותג 9 מיליון, שקיבל שם חדש (תשע) ופרזנטור חדש (אודי כגן שהחליף את שני כהן). גם הנוכחות במדיה של החברה ירידה משמעותית, והקו החדש לא זוכה לאותה אינטנסיביות שקיבלו הקמפיינים בכיכובה של כהן. עתה כאמור צפוי שינוי גם בקו הפרסומי של ביטוח ישיר, והיונים הוותיקות ירדו לאחר כמעט עשור מהעץ.

מביטוח ישיר נמסר בתגובה: "אחרי שנים של עבודה משותפת ומוצלחת עם באומן בר ריבנאי הוחלט לצאת למהלך של ריענון השפה הפרסומית בהשתתפות מספר חברות. ביטוח ישיר מוקירה ומעריכה את באומן בר ריבנאי ואת התרומה ושיתוף הפעולה לאורך השנים. חברת הפרסום מקאן נבחרה ללוות אותנו כשותפים בהמשך הדרך".

אזור התעשייה 1

המדבקה שתתריע מראש על התקפי אלרגיה מסכני חיים

הסטארט-אפ EpiPatch, שפיתח מדבקת גוף חכמה להתרעה מפני התקף אלרגיה מסכן חיים הוא הזוכה בתחרות BIOMIX 2021 של טבע. שלב הגמר של התחרות התקיים השבוע בהשתתפות חמש מתמודדות - כולן דוקטורנטיות בתחומי מדעי החיים ורפואה. הרעיונות והיוזמות שלהן בתחום הביוטק והביו-רפואה נבחרו על ידי צוות שופטים, והן גברו בדרך על 28 חוקרים וחוקרות אחרים.

המיזם הזוכה שייך לרון קליינר, דוקטורנטית בתחום האימונותרפיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב. מדבקת הגוף היא גלאי משולב אפליקציה המתריעה מראש על שוק אנפילקטי, במקרה של אלרגיות מסכנות חיים. ההתרעה תגיע לכוחות סיוע והצלה או למבוגר (במקרה של ילדים) באזור, שיוכל לסייע במהירות.

הפיתוחים הנוספים שהגיעו לגמר הם תחבושת אנטי-בקטריאלית חדשנית שתמנע זיהומי כוויות; הנדסת חיידקים שיפחיתו את הורמון הלחץ קורטיזול; הדפסת תלת ממד של חומרים ביולוגיים כך שתהליך העבודה במעבדות ובבתי חולים יתייעל; ומתן תרופות מותאם אישית על פי השעון הביולוגי של כל אדם.

לדברי קאר שולץ, נשיא ומנכ"ל טבע, "התחרות משקפת את היוזמות והרעיונות המקוריים של החוקרים והחוקרות המבריקים הפועלים בישראל לפיתוח פתרונות רפואיים פורצי דרך. אני מאמין גדול במדע ובמדענים הישראלים".

פרופ' ישע סיון, מחברת Digital Rosh שליוותה את החוקרים בכל הנוגע לחדשנות עסקית, הוסיף כי "השנה, גם בעקבות הקורונה, אנו עדים לגל של יזמויות חדשניות המצמצמות משמעותית את הזמן מרעיון ליוניקורן. נראה כי גם עולם הביוטק עומד בפני קפיצות מדרגה".

אזור התעשייה 2

מנגישים מובייל

חברת התוכנה אווינסד (Evinced) הפועלת להנגשת המרחב הווירטואלי לבעלי מוגבלויות, מציעה לראשונה סל פתרונות מלא שמאפשר למפתחים להטמיע נגישות בתהליך הפיתוח של אפליקציות מובייל.

יותר ממיליארד איש ברחבי העולם סובלים ממוגבלויות שונות, וענקיות טכנולוגיה בתחום המובייל כמו אפל וגוגל ביצעו השקעות משמעותיות על מנת לתת להם מענה. עם זאת, עד כה לא הוצע סט שלם ומלא של כלים לבדיקת נגישות לסביבות האייפון והאנדרואיד גם יחד.

"תעשיית המובייל צריכה להוביל את פתיחתו של עידן חדש שבו הכלה והנגשה יהיו בראש סדר העדיפויות", אומר גל מואב, מייסד משותף וסמנכ"ל המוצרים באווינסנד. "בעשותנו זאת ניתן יהיה לבנות עולם מקושר יותר, מכיל יותר, שגלומות בו גם תועלות עצומות לארגונים עצמם".

חברת Evincedנוסדה ב-2018 על ידי מואב ונאבין ת'דאני, שהכירו במהלך עבודתם המשותפת בסטארט-אפ ראבלו (Ravello Systems), שנמכר ב-2016 לאורקל. החברה גייסה עד היום 19.5 מיליון דולר, ומשרדיה ממוקמים בפאלו אלטו ובתל אביב. היא מעסיקה כ-25 עובדים, והתכנון הוא להכפיל את מספרם עד סוף 2022.

להמציא עם גיקון

האם אפשר לקדם יצירתיות וחדשנות ולפרוץ גבולות דווקא דרך רעיונות לא שימושיים? ב"גיקון", המחנה השנתי של קהילת המייקרים בישראל, חושבים שכן. השנה יתקיים המחנה בתאריכים 30.9 עד ה-2.10 במרכז הימי קיסריה, ובין היזמים שייקחו בו חלק נמנים רועי מן ממאנדיי, צביקה נטר מאינוביד, נמרוד להבי מסימפלקס, ליעד אגמון מדיינמיק יילד, ישי גרין וד"ר קירה רדינסקי.

המחנה, שנערך ברציפות מאז 2005, מפגיש בין מייקרים (מהנדסים, מעצבים וממציאים יצירתיים), מדענים, מעצבים, רופאים, שפים ואמנים מישראל ומחו"ל. כל אלה מתקבצים למשך 52 שעות, שבמהלכן הם בונים פרויקטים לא שימושיים, תוך התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים מורכבים. נותני החסות השנה כוללים חברות עולמיות ובהן סולוטו, סמסונג נקסט, אמדוקס, מאנדיי ולול ונצ'רס.

חדשות טובות

קניון עופר רמת אביב משיק חנות פופ-אפ יד שנייה, שכל הכנסותיה ייתרמו לעמותות הפועלות למען נערות בסיכון, ובהן "בית רות" בעפולה, "כפר זוהרות" במגדל העמק ועמותת "אותות". החנות תפעל בתאריכים 3-8 באוקטובר תחת השם "Fashion with Love".

לרגל חג הסוכות ייצאו עובדי חברת ריסקיפייד, העוסקת במתן פתרונות תשלומים ומניעת הונאות אשראי במסחר אלקטרוני, לחלק חבילות לקשישים בודדים ולבלות עמם זמן איכות. המהלך יתבצע בשיתוף עמותת דור לדור.

מצנח הזהב

חברת הטכנולוגיה וריפון ישראל מבצעת 4 מינויים נשיים: ענבל דיין מונתה לסמנכ"לית השיווק, אורנית ברנדס מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש, עו"ד סיגל ברננקה מונתה ליועצת המשפטית ואירית אבני מונתה לסמנכ"לית Delivery.

עו"ד איתן שור, 42, ימונה לסמנכ"ל בכיר בקבוצת הנדל"ן More. מתן קוטאי, 33, ימונה לסמנכ"ל המשאבים בקבוצה.

רוזה קובלנס, 44, מונתה לסמנכ"לית לקיימות בחברת סטרטסיס, המציעה מדפסות תלת ממד חכמות ומחוברות, חומרים פולימריים ומערכות תוכנה חכמות לתעשיות החלל, הרכב, מוצרי הצריכה והבריאות.

מירב פלד, 46, מונתה לסמנכ"לית ייצור ודיזיין במשרד הפרסום גיתם BBDO.

סיוון קיסר, 35, מונתה לסמנכ"לית 'הבצפר' של חברות הפרסום והדיגיטל.

עוד כתבות

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר