גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השאיפה של פנאקסיה מתחילה להתגשם; האם היא תחלחל גם לשורה התחתונה?

חברת הקנאביס פנאקסיה עשתה בשבוע שעבר קפיצה משמעותית בדרך להגשמת החזון שלה, אחרי שמשרד הבריאות התיר לה לשווק מחוץ לישראל את תמציות הקנאביס הייחודיות שלה למתן בשאיפה ● בחברה מאמינים שהעולם החדש שנפתח בפניה ישנה גם את תנועת המניה, בציפייה לכסף שעומד להיכנס

ד''ר דדי סגל / צילום: ענבל מרמרי
ד''ר דדי סגל / צילום: ענבל מרמרי

חברת הקנאביס פנאקסיה  הגשימה בשבוע שעבר חלום, או לכל הפחות נדבך משמעותי מאוד בחזון שלה. החברה קיבלה את היתר משרד הבריאות לשווק תמציות קנאביס ייחודיות למתן בשאיפה, מחוץ לישראל.

פנאקסיה לא מגדלת קנאביס בעצמה אלא מתמקדת בעיבוד שלו, והאסטרטגיה המוצהרת שלה מתחילת דרכה היא, כי יתרונה (והיתרון של ישראל כולה בשוק הקנאביס) יהיה ביצוא מוצרים מיוחדים. ואולם, עד כה התיר משרד הבריאות לשווק בישראל רק תפרחות בתצורות שונות ומיצויי שמן, מוצרים שאין בהם ערך מוסף, ולא הותר להוציא לחו"ל באופן מסחרי מוצרים שאינם משווקים בישראל. כך נמנע מפנאקסיה להגשים את החזון ואת התוכנית העסקית שלה.

"הרגשתי כאילו אני עומד להיכנס לשוק שכולו עגלות עם סוס, ולי יש מכונית", אומר ד"ר דדי סגל, מנכ"ל החברה, לגבי שוק הקנאביס הגרמני. "אבל מישהו נעל לי את המכונית בגראז'".

לדברי סגל, "היינו במצב מוזר שבו כל הזמן אומרים לנו 'לישראל יש יתרון יחסי בקנאביס', אבל מה עוזר לי היתרון הזה אם לא נותנים לי לשווק את המוצר? היתרון של ישראל הוא לא בזנים מיוחדים. הזנים בצפון אמריקה טובים יותר. היתרון הוא רק במוצרים מיוחדים, וגם הוא הולך ופוחת ככל שהמתחרים תופסים תאוצה".

כעת, הדלת נפתחה. האישור הנוכחי מאפשר לראשונה להוציא לחו"ל מוצרים ייחודיים לפנאקסיה. למוצר כבר יש אישור שיווק בגרמניה, וגם הסכם שיווק עם חברת התרופות Neuraxpharm (נורקספארם), כך שהכול מוכן, ושיווק המוצרים יחל בקרוב.

היתרון תורגם להכנסות, אבל לא לרווחים

פנאקסיה ישראל נסחרת לפי שווי של 188 מיליון שקל. השנה האחרונה אופיינה דווקא בירידה של כ-50% במניית החברה, לאחר שהצליחה להפוך את המעמד המוביל שלה בתחום הטכנולוגי של עיבוד הקנאביס להכנסות נאות, אך לא לרווחים. במחצית הראשונה של 2021 רשמה הכנסות של 37 מיליון שקל, גידול של 37% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. על כך רשמה הפסד תפעולי של 4.3 מיליון שקל, והפסד נקי של 4.6 מיליון שקל.

זה לא ריגש אותה. פנאקסיה הצהירה מאז ומעולם כי היא ממוקדת בחו"ל, והייתה מהחלוצות שהחלו בייצור של מוצרי הקנאביס הקלאסיים לשוק הגרמני. היא גם זכתה במכרז לפיילוט יוקרתי בצרפת, אולם אותן מגבלות שתוארו לעיל עיכבו אותה.

אבל החברה לא סטתה מהדרך שהגדירה לעצמה, וגם כאשר הפעילות בחו"ל נתקלה במחסומים, היא המשיכה במתן דגש על חו"ל לעומת ישראל, ואפילו מכרה את פעילות בתי המרקחת שלה בארץ, בתקופה שבה רוב החברות דווקא בונות פעילות כזו, ורושמות כך עלייה משמעותית בהכנסותיהן.

"האמריקאים לא מעשנים, הם עושים וייפינג"

סגל מאמין שכל עוד היצוא של המוצרים המיוחדים היה תקוע, שוק ההון הישראלי שפט את החברה לפי פעילותה בשוק הישראלי בלבד. כרגע, נפתח בפניה עולם חדש, והוא מאמין כי יהיה גם שינוי מגמה בתנועת המניה. בינתיים, בעקבות ההודעה היא עלתה כ-4%. נראה כי השוק מחכה לראות את המשלוחים יוצאים ואת הכסף נכנס.

"מאז שפנאקסיה התחילה את דרכה, הכול מתרכז לנקודת הזמן הזו", אומר סגל. "אנחנו סוף סוף מביאים לשוק מוצר שאף אחד עדיין לא רשם באירופה. לעומת זאת בצפון אמריקה, אנשים הצביעו ברגליים, כלומר בריאות. השוק האמריקאי לא מעשן, הוא עושה וייפינג (כלומר נוטל קנאביס בשאיפה). אפילו משתמשי הפנאי בארה"ב מעדיפים וייפינג על פני עישון".

מדוע אין מתחרים בתחום הזה בשוק הגרמני?
סגל: "הדרישות ממוצר בשאיפה בגרמניה הן מאוד קשוחות. לעומת ארה"ב שבה הווייפינג הוא מוצר פנאי, כאן ההתייחסות אליו היא כמעט כמו מוצר אינהלציה רפואי, מבחינת הניקיון שלו, חומרי הגלם, תוצרי הלוואי של החימום, וגם ההדירות - כלומר אנחנו צריכים להראות שכל מנה של החומר היא כמעט אותו דבר.

"צריך לעשות רגולציה כמו של תרופה, ניסוי קליני במאות אנשים. הניסוי בווייפינג קשוח אפילו יותר מאשר בטבליות לבליעה. בגרמניה, אנחנו החברה היחידה שנכנסה למסלול של ניסויים קליניים במוצר הזה. אני מעריך שקיים מחסום כניסה של 2-3 שנים בערך וזה פרק זמן מספיק כדי להתבסס בשוק".

גרמניה היא רק ההתחלה. פנאקסיה מגישה בקשות לאישור המוצר במדינות נוספות באירופה. "שם הדרישות אפילו יותר מחמירות, משמע - החסמים לתחרות יותר גבוהים", אומר סגל. המדינה הראשונה תהיה כנראה פולין, שגם בה יש לפנאקסיה שיתוף פעולה עם נורקספארם. מדינות נוספות על הכוונת הן יוון, פורטוגל, קפריסין וצרפת, שם כאמור כבר יש לה פיילוט.

חברות ישראליות נוספות מפתחות שיטות מתן מיוחדות, אם כי אף אחד מהן לא מדגישה את זה כחלק עיקרי בפעילות שלה כמו פנאקסיה, למעט חברת סייקי הלא-בורסאית, אשר מתמקדת במשאף עצמו. המוצר שלה אושר לשיווק באפריל בקנדה.

כל עוד לא אושר היצוא מישראל, הצהירה פנאקסיה כי תייצר את אותם המוצרים, אך מהמפעל שלה במלטה. "המפעל הזה מוכן, ואנחנו ממשיכים להחזיק באופציה הזו. יש יתרונות רגולטוריים למלטה", אומר היום סגל, אבל רוב היצוא בינתיים צפוי להתבצע מישראל.

כל חברה שרוצה לייצא צריכה לעבור דרך פנאקסיה

מלבד המוצר בשאיפה, פנאקסיה משווק גם מוצרים קלאסיים לשוק הגרמני, בעיקר מיצויי שמן. המפעל של פנאקסיה אושר על ידי גורם מוסמך מן האיחוד האירופי רגע לפני תחילת מגפת הקורונה. אף אחד מן המפעלים האחרים בישראל לא הספיק לקבל את האישור, וכרגע אין ביקורים של המפקחים בישראל, וגם לא אישור ישראלי מקביל מגורם המקובל על האיחוד.

עד שתיפתר המגבלה הזו, כל חברת קנאביס שרוצה לייצא לאירופה בעצם צריכה לעבור דרך פנאקסיה. המוצרים הממותגים במותג פנאקסיה מבוססים על חומר גלם של חברת שיח. במהלך השנה הקרובה סביר כי גם מפעלים אחרים, כמו של יוניבו , קנאשור , תיקון עולם  ו-BOL יבקשו, ואף יקבלו את האישור, אך פנאקסיה מנצלת את היתרון הזה כל עוד אפשר.

"משרד הבריאות מתיר היום את היצוא מישראל", אומר סגל, "אבל צריך לזכור ששוק מיצויי השמן הוא לא שוק גדול, והתפרחות שמייצרות חלק מן החברות הישראליות לא עומדות במונוגרף הגרמני (הטבלה הקובעת את ריכוזי המקסימום והמינומום של כל החומרים הפעילים), בעוד שמשרד הבריאות מתיר סטייה גדולה יותר".

התקווה היא כי דגש על השוק הגרמני "יתקן" גם את סוגיית הרווחיות של פנאקסיה. היום הרווחיות שלה נמוכה מחברות שמגדלות או מייבאות את הסחורה שלהן. "המוצרים בגרמניה רווחיים יותר מבישראל. מנה חודשית יכולה להימכר ב-500-600 אירו, בעוד שבישראל זה המחיר בשקלים", אומר אסי רוטברט, ממייסדי החברה והמנהל הכללי שלה. "אנחנו מאמינים שגרמניה תהיה משמעותית בדוחות שלנו תוך חצי שנה עד שנה".

מספר חברות קנאביס ישראליות כבר נסחרות בנאסד"ק. אינטרקיור  ו-איי.אם. קנאביס  נרשמו שתיהן למסחר בנאסד"ק אחרי שכבר היו רשומות בבורסה הקנדית. נראה כי גם פנאקסיה מכוונת לכך. לאחרונה הודיעה על כוונתה למזג את החברה, הנסחרת בתל אביב, עם החברה האם פנאקסיה ארה"ב.

הפעילות בארה"ב הייתה המקור של פנאקסיה, עוד טרם החלה פעילותה הישראלית להיסחר בתל אביב. היא הקימה מספר מפעלים, אולם בהדרגה הפך השוק האמריקאי לשוק של פנאי, ופנאקסיה, שמייסדיה מגיעים מעולם התרופות, לא מצאו לעצמם יתרון יחסי בשוק.

"המוצרים שלנו לא מיוחדים בשוק הזה. היום חברות קנאביס שנסחרות בנאסד"ק - אסור שתהיה להן פעילות קנאביס בארה"ב, משום שהיא אסורה פדרלית. בברירה בין השוק האמריקאי ובין שוק ההון האמריקאי, נכון לנו יותר לבחור בשוק ההון", אומר סגל. הפעילות בארה"ב צפויה להימכר.

מה יקרה אם גם בישראל תהיה לגליזציה? אתם אוהבים להיות בשוק כמה שיותר רפואי.
"אם יהיה קנאביס לפנאי, לא ברור לאן הצרכן הרפואי ילך. גם במדינות שבהן הלגליזציה מלאה, יש ביקוש למוצרים רפואיים, למוצרים בשאיפה, למוצרים שברור בדיוק מה יש בהם. הדיבורים על לגליזציה כרגע לא משפיעים על המדינות העיקריות באירופה. אולי קצת לוקסנבורג, פורטוגל, מלטה, אבל לא על הגדולות".

במהלך השנה מכרה פנאקסיה כאמור את פעילות בתי המרקחת שלה, דווקא בתקופה שבה יתר החברות קונות בתי מרקחת. IMC הישראלית רכשה את בית המרקחת יחד עם מערך ההפצה של החברה. זו עוד סיבה לכך שהכנסות החברה צומחות מהר פחות משל המתחרות, שהוסיפו השנה פעילות קמעונית.

"השוק שופט אותנו לעומת החברות האחרות, למרות שאנחנו הולכים למקום אחר לגמרי", אומר סגל. "חברה צריכה להתמקד. הפוטנציאל באירופה כל כך גדול, ומבחינת תשומת הלב הניהולית היה חבל שנתמקד במה שלא בפוקוס שלנו".

פנאקסיה

תחום עיסוק: עיבוד קנאביס למוצריו, בדגש על מוצרים מיוחדים, ושיווקו בעולם

היסטוריה: החברה הוקמה ע"י ד"ר דדי סגל, ד"ר ערן גולדברג ואסי רוטברט, והייתה מחלוצות עיבוד הקנאביס בישראל ובמדינות מסוימות בארה"ב

נתונים: רשמה הכנסות של 37 מיליון שקל ברבעון, והפסד של 5.6 מיליון שקל. נסחרת לפי שווי של 190 מיליון שקל

עוד משהו: שניים ממייסדי החברה הם בוגרי מכון ויצמן. החברה צמחה בתוך קבוצת חברות התרופות והמכשור הרפואי של משפחת סגל, שכוללת גם את לומינרה וטרי אוף לייף

עוד כתבות

מדפי חלב בסופרמרקט / צילום: גלובס

האם ישראל תחזור לייבא חלב? תלוי את מי שואלים ומתי

העלייה הצפויה במחירי החלב הניגר מעלה את השאלה האם המנגנון שקובע מכסים ומחירים מפוקחים לא מיותר ● כיצד ייראה השוק אם התחרות תיפתח, ואיך כדאי לפתור מחסור בפעם הבאה?

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחותם של הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● על פי דיווח הוול סטריט ג'ורנל, ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 צלל ב-1.7%

ת"א 35 ירד ב-1% ● ישראייר חזרה לגודל צי מטוסים שהיה זמין לפני המלחמה ●  קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה של ישראל ● בעקבות האג"ח האמריקאי, תשואת האג"ח הממשלתית הארוכה בישראל בשיא של 12 שנים ● ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" ● יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה, זה לוקח יותר זמן משחשבנו"

רצפת המסחר בבורסות וול סטריט בניו יורק. זו לא בועה, אבל יש סיבה לדאגה / צילום: ap, Seth Wenig

תגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה

העליות והמורדות בימי שישי ושני בוול סטריט הקלו זמנית על החששות לגבי היווצרות בועה אפשרית ● המשקיעים אולי נותנים הערכות שווי גבוהות על מניות, אבל הם עדיין מסוגלים לקבל החלטות מנומקות

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו?

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

ישראל וארה"ב בוחנות נשק חדש נגד איום הכטב"מים האיראני

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ארה"ב וישראל בוחנות מערכות נשק מיקרו־גל ולייזר נגד כלי טיס בלתי מאוישים ● בזמן שיירוט באמצעות כיפת ברזל, למשל, מוערך בכ־30 אלף דולר, עלות יירוט באמצעות לייזר היא זניחה

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר, אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר משופרסל התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת-הלב של רשות ניירות ערך?

צוות המייסדים של מנטי רובוטיקס / צילום: Mentee Robotics

ישטוף כלים ויעשה כביסה? אמנון שעשוע משיק רובוט דמוי אדם

הרובוט המכונה "מנטיבוט", פותח במסגרת חברה שהקים שעשוע לפני כשנתיים עם פרופ' ליאור וולף, שבעבר היה חוקר בינה מלאכותית במטא ● מדובר ברובוט דמוי אדם המיועד לבצע מטלות בסיסיות במשקי הבית או במחסנים תעשייתיים

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה מעורבת בבורסה המקומית; ת"א בנקים 5 מטפס ב-1.5%

ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 נסחר סביב רמות הבסיס ● הדולר בשיא של חמישה חודשים מול השקל ● בגוגל פיטרו כ-30 עובדים שמחאו נגד מתן שירותים של החברה לישראל ● בבלקרוק אופטימיים לגבי עונת הדוחות בארה"ב ומעריכים צמיחה ברווחיות גם מחוץ לסקטור הטכנולוגיה

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

החליטו שלא להחליט: הסחבת שמעכבת הקמת תחנת כוח חדשה

ברוב של שמונה מול שישה החליטה היום הממשלה להחזיר את התוכניות לדיונים בות"ל בנוגע להקמת תחנת הכוח ריינדיר ● ההחלטה הזו מתווספת לסחבת תמוהה של רשות החשמל שבמשך שנה לא פרסמה אסדרה לשלוש תחנות כוח שהקמתן דווקא כן אושרה

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות