גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חשבתם שרק צעירים מחליפים עבודות? גם המבוגרים מפנימים את השינויים בעולם התעסוקה

שאלנו עובדים בני שלושת הדורות הדומיננטיים היום בשוק העבודה מה חשוב להם במקום העבודה, וגילינו שבין המהפכות שעשתה הקורונה אפשר למצוא גם צמצום הפערים בתפיסות בין הצעירים למבוגרים ● פרויקט מיוחד

שלושת הדורות הדומיננטיים בשוק העבודה / צילום: Shutterstock
שלושת הדורות הדומיננטיים בשוק העבודה / צילום: Shutterstock

 

בשנים האחרונות, החלו לראשונה להתקבץ במקומות העבודה ארבעה דורות של עובדים: מבייבי בומרס, הנמצאים לקראת פרישה, ועד הדיירים החדשים של שוק העבודה, בני דור ה-Z. לא תמיד ברור היכן דור אחד נגמר ואחר מתחיל, ונדמה שמשבר הקורונה טשטש עוד יותר את הגבולות. בין שלל הטלטלות שחולל בשוק העבודה, אפשר למנות גם את ההתקרבות בין הדורות. תפיסות שבעבר זכו ללגלוג מצד בני דור ה-X העובדים הבוגרים יותר, כמו חיפוש אחר משמעות בעבודה והחלפה תדירה של קריירות, מחלחל עכשיו גם אליהם. דרישות לגמישות, עבודה מכל מקום ועצמאות בעבודה הפכו, כך נראה, לנחלת הכלל. ובכל זאת, יש עדיין הבדלים ניכרים בדרישות עובדים בני דורות שונים מהמעסיקים שלהם.

 

1. בני דור ה-Z : עדיין מחפשים

סקר שערכה מיקרוסופט במרץ 2021 מצא ש-41% מהעובדים שוקלים להתפטר מעבודתם, אבל בקרב בני דור ה-Z שיעורם עמד על 54%. לדברי מלי אלקובי, מומחית לפערי דורות בשוק העבודה, הנתון הזה נובע מכך שבני הדור הזה, שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם העבודה, מחפשים מקום בטוח אבל נוטים לעזוב די בקלות אם התנאים לא מתאימים. משיחות עם כמה מנציגי הדור, עולה שהם בעיקר מחפשים את עצמם בתוך עולם העבודה המשתנה, אבל כבר הפנימו שהכללים בו השתנו, לטובתם.

פליאה מנדל, בת 27, נשואה ואם לתינוקת, היא היום בעלת סטודיו לשמלות כלה יד שנייה בירושלים וסטודנטית לעיצוב תעשייתי. "יש לי איזה דמיון שאני אלך לעבודה ואחזור הביתה ואשכח שהייתי פעם עצמאית, ומצד שני משעמם אותי לחשוב על ללכת כל יום למשרד. אני מדמיינת מה זה שכירה, אני לא יודעת מה זה, אני לא יודעת עדיין מה מתאים לי". בכל מקרה, היא לא מרגישה שההכשרה שלה נותנת לה ביטחון תעסוקתי.

 

ר', 26, סטודנט למזרח אסיה והמזרח התיכון באוניברסיטת תל אביב, עובד כבר עשור כמעט כמלצר בתל אביב. "משהו השתנה בי אחרי הקורונה", הוא אומר. "הבנתי שאין לי בעיה לוותר על משכורת גבוהה, אבל חשוב לי להיות מוקף באנשים נעימים ובמקום שאני מזדהה איתו יותר. מה שעבד לטובתי זה שפתאום הכוח עבר לידי העובדים. לפני הקורונה, בראיונות עבודה המנהלים היו מבהירים יפה מאוד שיש תור של 20 אנשים לפניי ואני צריך להוכיח את עצמי, והיום יש מקומות שרק מחפשים דופק. יש פתאום יותר דיונים על השכר והגמישות של השעות, היום אני יכול לקבוע, אני יכול להחליט. בדיוק תפסת אותי אחרי ראיון עבודה. עזבתי את המקום כי פחות התחברתי אליו, פחות הסתדרתי עם ההנהלה".

פליאה מנדל / צילום: תמונה פרטית

בני דור ה-Y: רוצים שיראו אותם

בני דור ה-Y כבר צברו ותק משמעותי בעבודה, ופחות מחפשים יציבות אלא יותר משמעות, וגם הזדמנות לשנות קצת את העולם.

יוסי, בן 36, מתמחה בכירורגיה אורתופדית, בחר בבית חולים פריפריאלי להתמחות, "כדי לעבוד ב-150% ולא ב-200% כמו בבתי חולים מרכזיים", הוא אומר. "אני מאמין בזה שאני לא יכול לתת 100% מהחיים לרפואה ואני מקפיד על התחביבים שלי. הפרופסורים מתבאסים שאני לא כותב גם מאמרים ומשקיע מאה אחוז מהזמן שלי גם כשאני לא בעבודה. אבל אני אתקדם בשיטה שלי.

"אני לא מתחבר למנטליות של העבד שיש להרבה מתמחים ומתמחות שמרגישים שהם חייבים לתת את עצמם לעבודה, אחרת יזרקו אותם. כשהגעתי כסטז'ר, הגישה שלי הייתה 'האינטרס שלכם הוא שאהיה פה. לא רוצים? לא צריך'. כשאתה מציג את עצמך ככה, הקודקודים מופתעים, זה מוציא אותם מריכוז והם מקבלים אותך".

יש לך הרבה ביקורת על המערכת.
"המערכת שלנו גרועה מאוד. אני נלחם בלי הפסקה בטחנות רוח מול המנהלים. אני מנסה לאסוף את המתמחים והמתמחות שנפעל כקאדר של אנשים שעובדים יחד ולא דוחקים אחד את השני. אני רואה חשיבות גם בשיפור התנאים לאלה שיבואו אחריי, ואני חושב שזה רק יועיל למערכת הציבורית. מבחינתי, לאבד מקום עבודה זה לא אסון, תמצא מקום עבודה אחר. מקום עבודה הוא לא אבא שלך, הוא לא אמא שלך, תסתדר בלעדיו".

 

עבור ארנת כהן, 30, התפקיד הנוכחי שלה בחברת Wix, כותבת בצוות התקשורת הפנימית, הוא כבר קריירה שנייה. הראשונה הייתה בעיתונות, באתר חדשות מוביל. "לפני כשנתיים הבנתי שאני צריכה לעשות שינוי, שמאוד לא טוב לי ברמה האישית. לא עזבתי בגלל השכר, אלא בגלל העניין האנושי. שלחתי קורות חיים ל-Wix כי ידעתי שזו חברה שיש בה הרבה תפקידי כתיבה. התמזל מזלי שהתפנה תקן".

חוץ מתפקיד מתאים, כהן מספרת שהיה לה חשוב לחפש "חברות הייטק שלא עושות נזק, שלא עוסקות בדברים שאני לא מתחברת אליהם, כמו סייבר התקפי או ריגול. הרגשתי שהמעבר מעיתונות להייטק הוא קשה מוסרית. גם ככה הייתי אידאליסטית, היו לי המון ויכוחים עם העורכים והרגשתי שאני מוותרת כשאני עוזבת את העיתונות".

גם עדי, 34, שעובדת בסטארט-אפ של פרסום דיגיטלי, הגיעה להייטק מהעיתונות, בלי לתכנן מראש. "חשבתי שאשאר בעיתונות עד הפנסיה. אמרתי, 'כל המילניאלים רק עוזבים עבודות, אני לא אהיה כזאת'. אבל אז חבר שלי הקים חברה וביקש שאעזור לו שעה ביום. השותף שלו שכנע אותי לעזוב את העיתון ולעבוד שם במשרה מלאה".

מה פיתה אותך לעבור?
"בעיתונות קשה מאוד להתקדם. אם את מתחילה כמפיקה, גם אם הייתי עורכת, תמיד רואים אותך כמפיקה, ופה אמרו 'תהיי אדיטורינג צ'יף'. בהתחלה השכר היה אותו דבר, אבל בכל שנה קיבלתי העלאה. גם למדתי מה זה איזון בין בית לעבודה. בעיתון עבדתי מסביב לשעון, היום אני עובדת תשע שעות, אוכלת ארוחת צהריים בחוץ. זה קצת לוותר על הנשמה, אבל אתה מרוויח מזה חיים, ויש לזה ערך".

ש', בת 30, שעובדת בחברה גלובלית כעוזרת אישית של סמנכ"ל, אומרת שהייתה צריכה לחשב מסלול מחדש כבר פעמיים במהלך הקריירה שלה. פעם אחרי הסטאז' במשפטים ופעם נוספת אחרי שסיימה את התואר השני והבינה שעתידה אינו באקדמיה. בין לבין היא עבדה בעבודות ניהול משרד וכך הגיעה לתפקיד הנוכחי.

"אני כבר ארבע שנים כאן ואני רואה פה את העתיד שלי. הדבר הכי חשוב לי זה מנהל טוב, מנהל שרואה אותי. בעבודה הזאת יש לי שלוש משלוש: מנהלת טובה, תפקיד טוב ואני אוהבת את האנשים. זה פי אלף יותר חשוב משכר ומתנאים".

3. בני דור ה-X: מפנימים שינויים

"דור ה-X הוא במצב טוב יחסית מבחינת הקריירה: מחזיק משרות מבוקשות ויש לו כישורים טכנולוגיים. בניגוד לבייבי בומרס, שקשה להם מאוד להבין את העולם החדש, להבין שביטקוין זה רציני, שהעבודה מהבית היא כאן להישאר, שאפשר לעבוד מבית קפה, דור ה-X הפנים את כל השינויים האלה", אומרת אלקובי. זאת לעומת הבומרים, "מנהלים בכירים, בעלים של עסקים, שמתקשים לעבוד בלי הניירת שלהם ובלי המזכירה".

מלי אלקובי / צילום: רמי זרנגר

עדי, בת 47, שעובדת כגיאולוגית בשירות הציבורי, היא דוגמה לבת הדור שהפנימה את השינויים. למרות הקביעות המובטחת, היא מעוניינת לעזוב. "את תופסת אותי בנקודת מפנה. הגעתי לאן שרציתי, אבל אין לאן ללכת מפה. אני עדיין צעירה, ולא סביר בעיניי לשבת בתפקיד הזה עד הפנסיה. אני שייכת לדור ה-X שאמר 'רגע רגע רגע, בוא נסתכל על הצעירים שעוזבים מקומות עבודה'. כמו רוב החברות שלי הדוקטוריות, אמרו לנו 'אתן מצוינות לאקדמיה אבל חייבות לצאת לפוסט-דוקטורט. עשינו הכול וגילינו שאנחנו עדיין לא משתלבות והגברים הלבנים כן מתאימים. חשבתי שאולי אנחנו לא צריכות להישאר במערכת ולעבוד לפי החוקים".

זו מחשבה חדשה?
"לחלוטין. לפני כמה שנים לא חשבתי על זה. זה גם בעקבות הקורונה וגם בגלל ההרגשה שיש לי מספיק, הילדות שלי גדולות ואני יכולה להרשות לעצמי לחשוב על משהו שהוא מעבר לצורך המיידי בפרנסה".

מה את מצפה מהמעסיק הבא?
"אני מצפה לאפשרות לעבוד מהבית באופן חלקי. חשובה לי התרבות הארגונית. השירות הציבורי הוא מאובן, יש בינוניות. אני רוצה מקום דינמי שמסתכל קדימה ועובד ביעילות".

אמיר, בן 46, מהנדס תוכנה ובעל דוקטורט בתחום, לא מוטרד מעתידו התעסוקתי אבל גם אין לו דחף לעבור מקום עבודה בכל כמה שנים. "יש בום מבחינת תקציבים ופתיחה של מקומות חדשים שלא ראיתי בכל ימי חיי", הוא אומר, "אני מאחל לעצמי למות עם מקלדת ביד. אני נהנה מהעבודה. השמועה שמבוגרים נפלטים מההייטק היא רק שמועה".

מה חשוב לך במקום עבודה?
"יש רף שאני לא יורד מתחתיו. אני אישית לא מעוניין לעבוד בתעשייה הביטחונית, וגם לא בשוליים שלה - סייבר התקפי, לדוגמה - או בחברות שיש להן מודל רווח מפוקפק. אני בודק את החברה חמש או עשר פעמים. יש מספיק הזדמנויות שלא נמצאות בתחום האפור. הרבה יותר חשוב לי שתהיה התנהלות מקצועית בתוך הצוות ושאנשים יעבדו עם כלים מתאימים מאשר שמישהו יפתח לי אקסבוקס או פינת קפה. מהניסיון הארוך שלי, אם אין כלי עבודה מסודרים, משלמים על זה בהרבה שעות של תסכול".

עוד כתבות

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

"עשיתי דברים מסוכנים": המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

הפגנה של פרו-פלסטינים נגד גוגל, 2022 / צילום: ap, Eric Risberg

הפגנות ומעצרים: פרויקט נימבוס הישראלי מעורר סערה בארה"ב

מספר עובדי גוגל פתחו בשביתת מחאה נגד העבודה של החברה עם ממשלת ישראל במסגרת פרויקט נימבוס להעברת המחשוב הממשלתי לענן ● באתר Wired דווח כי עשרות עובדים התבצרו במשרדי החברה בניו יורק ובקליפורניה, ואחרי מספר שעות, האבטחה של גוגל האשימה אותם ב"הסגת גבול"

טיל איראני ליד ים המלח, ששוגר לעבר ישראל ויורט / צילום: Reuters, ALON BEN MORDECHAI

איראן אוזרת אומץ ולוקחת הימור מסוכן בעימות גלוי מול ישראל

ההתקפה של טהראן על ישראל סימנה שינוי אסטרטגי בעימות בין המדינות ●  מלחמת הצללים הפכה לעימות ישיר, ולא ברור עדיין מה יהיה הצעד הבא ● ברקע, הלחץ על איראן להוכיח כי היא מובילה את 'ציר ההתנגדות' מתגבר

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

עסקים ברמת גן / צילום: טלי בוגדנובסקי

תביעה ייצוגית נגד מילואימניק העלתה מחלוקת ישנה. האם נמצא לה פתרון?

תובעים ייצוגים מתנגדים זה שנים לרצון לחייב אותם להתריע בפני עסקים טרם הגשת תביעה נגדם ● אולם כעת, סיפורו של בעל עסק שחזר מעזה וגילה שהוא נתבע ב־2.5 מיליון שקל, עשוי לגרום לזה לקרות ● מומחים חלוקים לגבי ההשלכות

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

האם זה מה שיעצור את הנשק האיראני?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

שכונת קריית משה ברחובות / צילום: איל יצהר

פינוי בינוי ברחובות: 65 מ"ר תוספת לכל דירה ומענק כספי של 100 אלף שקל

במרינה בהרצליה ייבנה מלון יוקרה שיכלול 365 חדרים שבו שותף גם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו ● במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, יהרסו 40 דירות ישנות ובמקומן ייבנו 224 דירות חדשות ● שכונה חדשה בבאר שבע תכלול 840 יחידות דיור שיוקמו ב-11 מבני מגורים ● חדשות הנדל"ן

בניין הבורסה בשנזן, סין / צילום: Shutterstock, Fabio Nodari

מגמה חיובית באסיה; ההנג סנג מטפס בכ-1%

הניקיי עולה ב-0.3% ● החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית ● בגוגל פיטרו כ-30 עובדים שמחאו נגד מתן שירותים של החברה לישראל ● בבלקרוק אופטימיים לגבי עונת הדוחות בארה"ב ומעריכים צמיחה ברווחיות גם מחוץ לסקטור הטכנולוגיה

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח בעליות קלות ● הדולר בשיא של חמישה חודשים מול השקל ● בגוגל פיטרו כ-30 עובדים שמחאו נגד מתן שירותים של החברה לישראל ● בבלקרוק אופטימיים לגבי עונת הדוחות בארה"ב ומעריכים צמיחה ברווחיות גם מחוץ לסקטור הטכנולוגיה

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

צוות המייסדים של מנטי רובוטיקס / צילום: Mentee Robotics

ישטוף כלים ויעשה כביסה? אמנון שעשוע משיק רובוט דמוי אדם

הרובוט המכונה "מנטיבוט", פותח במסגרת חברה שהקים שעשוע לפני כשנתיים עם פרופ' ליאור וולף, שבעבר היה חוקר בינה מלאכותית במטא ● מדובר ברובוט דמוי אדם המיועד לבצע מטלות בסיסיות במשקי הבית או במחסנים תעשייתיים

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 צלל ב-1.7%

ת"א 35 ירד ב-1% ● ישראייר חזרה לגודל צי מטוסים שהיה זמין לפני המלחמה ●  קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה של ישראל ● בעקבות האג"ח האמריקאי, תשואת האג"ח הממשלתית הארוכה בישראל בשיא של 12 שנים ● ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" ● יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה, זה לוקח יותר זמן משחשבנו"

אוקראינה עברה מהצלחה צבאית לכישלון. זה יכול לקרות גם לישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: המציאות העגומה של ההגנה האווירית באוקראינה עלולה לקרות גם לישראל, סין הולכת על קו דק במזרח התיכון ואפל מבצעת עדכון למערכת אחרי סערת האימוג'י של דגל פלסטין ● כותרות העיתונים בעולם 

מסילות רכבת בחדרה, באזור מתחם 27 / צילום: תמר מצפי

המאבק שתוקע הכפלת מסילת הרכבת ופיתוח קרקע ביותר ממיליארד שקל

הוועדה לתשתיות לאומיות רוצה להפקיע כ-400 דונם במערב חדרה ● בעלי הקרקעות עתרו לבג"ץ והזהירו: ההפקעה, הפיצויים וביטול אזור התעסוקה יגרמו נזק של יותר ממיליארד שקל

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת הלב של רשות ניירות ערך?

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים