גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התחרות שבודקת: איזה מותגים הכי מגוונים בפרסום?

השבוע התקיימה לראשונה תחרות "הגיוון הישראלי בשיווק ובפרסום" - מיזם משותף של איגוד השיווק הישראלי, איגוד חברות הפרסום בישראל וארגון מעלה לאחריות תאגידית ● וגם: פאהן קאנה בשת"פ עם דובאי, מכון מחקר חדש לחקר להט"ב וחדשות טובות ● אירועים ומינויים

אסי עזר, רעיית נשיא המדינה - מיכל הרצוג, נשיא המדינה יצחק הרצוג, מנכ''לית AIG יפעת רייטר ואלברט אסקולה / צילום: AIG
אסי עזר, רעיית נשיא המדינה - מיכל הרצוג, נשיא המדינה יצחק הרצוג, מנכ''לית AIG יפעת רייטר ואלברט אסקולה / צילום: AIG

גיוון, פלורליזם והכלה עדיין אינם נותנים את הטון בקמפיינים פרסומיים בישראל, אולם בשנים האחרונות מורגש שינוי בנושא והוא ראוי לעידוד. מתוך החשיבה הזו נולדה תחרות "הגיוון הישראלי בשיווק ובפרסום" - מיזם משותף של איגוד השיווק הישראלי, איגוד חברות הפרסום בישראל וארגון מעלה לאחריות תאגידית - שהתקיימה השבוע לראשונה.

בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים הוכרזו מספר זוכים, ובהם חברת פרוקטר אנד גמבל עם קמפיין מברשת השיניים אורל בי, שבו הוצגה לראשונה משפחה ערבית ישראלית; דלתא, ששילבה בקמפיין "כו-לם בפיג'מה" גם אנשים בעלי מוגבלויות; וארומה ישראל, שיצאה בקמפיין העסקת עובדים עם מוגבלויות בסניפי הרשת.

עם הזוכים נמנה גם המותג דאב, שידוע בפעילותו לקידום שינוי חיובי בתפיסת היופי של נערות ונשים, והפעם עם קמפיין "יופי אמיתי". לפי תפיסת העולם שהמותג מקדם, כל הנשים יכולות וצריכות לאהוב את המראה שלהן, להרגיש בטוחות בעצמן, ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהן. זוכה נוספת היא סודהסטרים, על קמפיין הפרסומת שיצרה בתקופת מבצע "שומר חומות", ובו עובדים יהודים וערבים קראו לפיוס ודו קיום תחת הסיסמה "עובדים, יחד חיים יחד".

פרס ציון לשבח ניתן ל-AIG על קמפיין 'סטורי של גאווה' עם הפרזנטורים אסי עזר ובן זוגו אלברט אסקולה. סדרת הפרסומות כללה שורת סיטואציות מחיי הזוג, הנוגעות למוצרי הביטוח השונים של החברה. לדברי יפעת רייטר, מנכ"לית AIG: "לא בחרנו באסי ואלברט על היותם גאים, אלא בשל היותם מייצגים את כל הערכים ש- AIG מאמינה בהם. אני מקווה שסייענו ולו במעט לכך שבעתיד זוג גאה ייהפך לדבר מובן מאליו".

גגם אתר ניהול הקריירה JobMaster זכה בציון לשבח, לאחר שבחר בהישאם סלימאן כפרזנטור בקמפיין החדש שלו. 

 פאהן קנה בשת"פ עם דובאי

פירמת רואי החשבון פאהן קנה, החברה ברשת הבינלאומית Grant Thornton, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם אזור הסחר החופשי DMCC, מהגדולים בדובאי. מדובר באזור סחר המשרת יותר מ-19 אלף חברות בינלאומיות, יש בו יורת מ-100 אלף עובדים, ומייצג למעלה מ-170 מדינות.

מימין לשמאל: ניר ייני אחמד בן סוליים מיקי בלומנטל יזהר קנה / צילום: דניאל הראל

על פי ההסכם, פאהן קנה תשמש כנציגה הבלעדית של DMCC בישראל, ותפקידה יהיה לזהות פוטנציאל בשוק הישראלי, לקדם את הסחר בין שתי המדינות, וללוות פתיחת עסקים ישראלים באזור הסחר החופשי בדובאי. עוד במסגרת ההסכם, שני הצדדים יקיימו כנסים וסמינרים משותפים, פגישות עם לקוחות, ומפגשים רבעוניים בין הצוותים הבכירים.

 בפגישה בין שני הצדדים, שנערכה השבוע בבורסת היהלומים ברמת גן, לקחו חלק מיקי בלומנטל ויזהר קנה, שותפים מנהלים בפאהן קנה, אחמד בן סוליים, יו"ר ומנכ"ל DMCC, ניר ייני, שותף, אחראי על הפעילות הבינלאומית בפאהן קנה, ועדי גרינבאום, מנהלת נציגות DMCC בישראל.

מכון מחקר חדש לחקר להט"ב

האגודה למען הלהט"ב השיקה את "המכון הישראלי לחקר מגדר ולהט"ב", בהובלתה של ד"ר סיגל גולדין. המכון הוקם במטרה לתת מענה לחוסר במידע עדכני ומהימן בנושאי ליבה המשפיעים על חייהם של חברי וחברות קהילת הלהט"ב בישראל.

המכון יעבוד בשיתוף פעולה עם חוקרות וחוקרים במוסדות אקדמיים, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, גופים מקצועיים, וארגוני ופעילי הקהילה הגאה - מתוך מחויבות לקידום שיח ציבורי מושכל, ולסיוע לקובעי מדיניות בנושאי מגדר ולהט"ב.

לדברי ד"ר גולדין, "המידע שקיים היום, אפילו בנושאים הבסיסיים ביותר הקשורים לחייהם של חברות וחברי קהילות הלהט"ב בארץ, הוא חלקי מאוד ומקוטע. למעשה, אנחנו יודעים מעט מאוד על חברות וחברי הקהילה, על המאפיינים והצרכים המשתנים שלהם ועל קבוצות פגיעות בתוך הקהילה. מכון המחקר הוקם כדי למלא את הוואקום זה".

"השקת המכון היא צעד משמעותי במאבק שלנו", אומר רן שלהבי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב. "הוא יאפשר לנו לייצר מענים מדויקים, לזהות ולנתח את המציאות בהתהוותה, ואף לחזות את הדברים עוד לפני שהם קורים. ידע הוא כוח, ומאבק שמבוסס נתונים הוא מאבק חזק יותר, מדויק יותר ובעיקר טוב יותר. מכון המחקר שלנו ייתן שירותים לאגודה ולארגונים הגאים, במטרה אחת - לחיות כאן בשוויון וביטחון".

חדשות טובות

גינה קהילתית בבית התרבות לעיוור. עובדי "נטפים" הקימו בהתנדבות גינה קהילתית-טיפולית עבור אנשים עם עיוורון או לקות ראייה בבית התרבות לעיוור של עיריית באר שבע, שמפעיל מרכז מגדל אור (עמותת יעדים לצפון).

עובדי נטפים מקימים גינה לעמותת מגדל אור / צילום: יח''צ נטפים

נטפים, המתמחה בפתרונות השקיה חכמים, תרמה והקימה גם את מערכות ההשקיה לגינה. במסגרת העבודות הקימו עובדי החברה קיר ירוק, ושתלו מגוון ירקות וצמחי תבלין.

אנוש יוצאת לגיוס המונים. עמותת אנוש יצאה בקמפיין גיוס המונים תחת הכותרת "יוצרים מקום לנפש", לטובת שיפוץ והרחבת סניף באר שבע. כיום מתקיימת פעילות העמותה בעיר במבנה ישן, שאינו מותאם לצרכים של מקבלי השירות ולמספר הרב של מתמודדי הנפש מבאר שבע והסביבה. יעד הגיוס עומד על 500 אלף שקל, ועד כה גויסו כ-21% ממנו. הסכום שיגויס יאפשר הרחבה של תכניות השיקום וקבלת מתמודדי נפש נוספים הזקוקים למסגרת שיקומית .

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין