גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לא רק הפרידה משני כהן: סמנכ"לית השיווק של ביטוח ישיר בראיון

למרות הגידול ברכישות האונליין של ישראלים, עולם הביטוח עדיין נמצא מאחור, אומרת מרב קליפר-פרץ, סמנכ"לית השיווק של ביטוח ישיר ● מה הוביל לפרידה מהפרזנטורית שני כהן, ואיזה תובנות הפיקה בעזרת יחידת הדאטה ● הזווית של סמנכ"לי השיווק בחברות הבולטות במשק

סמנכלית ביטוח ישיר מרב קליפר פרץ / צילום: איל יצהר
סמנכלית ביטוח ישיר מרב קליפר פרץ / צילום: איל יצהר

בשנה האחרונה נעלמו ממקבצי הפרסומות שני מיתוסים: את שני כהן שכיכבה במשך שנים בפרסומות של 9 מיליון נגד הסוכן שוקה החליף הקומיקאי אודי כגן, ובמקביל הוחלפו היונים המדברות של ביטוח ישיר בשחקן ליאור רז. שני המותגים שייכים לחברה אחת: איי.די.איי חברה לביטוח. "ב-2021 השקנו שני מהלכים גדולים, מהסוג שסמנכ"ל שיווק חווה אחת לכמה שנים", מספרת מרב קליפר-פרץ סמנכ"לית השיווק, הדיגיטל והדאטה בביטוח ישיר  (שאחראית על שני המותגים).

"ב-9 הדגש הוא על הסיפור הדיגיטלי שפונה ללקוחות הצעירים יותר וביטוח ישיר מקיפה את כלל מוצרי הביטוח, רכב, דירה, בריאות משכנתה וכולי. שני המותגים מהווים יתרון, הם מאפשרים לנו לפנות לעוד קהלים ולגרוף נתח שוק יותר גדול, גם אם הם מתחרים זה בזה".

מהלך שהצליח

"המהלך הראשון הוא מיתוג מחדש ל-9 מיליון שהפכה ל-9. יצאנו עם מוצר ביטוחי שהצרכן קונה ישירות באונליין, והשקנו שפה עיצובית ופרסומית חדשה עם אודי כגן שהחליף את שני כהן. שני הייתה מדהימה, אבל כדי להגיד משהו חדש צריך להיראות אחרת".

נזכיר שכאשר כהן הובילה את קמפיין החברה, הפוקוס היה 'מלחמה' בסוכני הביטוח על דרך הגיחוך באמצעות הדמות "שוקה". לא כולם צחקו מהעניין: ב-2017 לשכת סוכני הביטוח, יחד עם מספר סוכנים, תבעו את ביטוח ישיר. התביעה התגלגלה עד לביהמ"ש העליון, שקבע כי מדובר ב"פרודיה ברורה ושקופה".

כאמור, לאחרונה גם נפרד המותג ביטוח ישיר מהיונים "יוני ויונה" אחרי עשור. "באנו עם מסר חדש, לוגו חדש ושפה עיצובית אחרת. בחרנו בליאור כפרזנטור אהוב, שמדבר בגובה העיניים. על שני המהלכים אנחנו מקבלים פידבקים מעולים".

מהלך שנכשל

"בשנתיים האחרונות, עם התחרות הגוברת, ראינו שיש שחיקה בשפה של היונים בקמפיינים של ביטוח ישיר, אבל היה קשה לנו לוותר. ניסינו לחדש עם פרסומות שכללו דיבוב של היונים על ידי מפורסמים כמו נועה קירל והסוכן שלה, עדן פינס וגיא פינס וטיילור ובן זיני. בקמפיין הראשון זה עבד מצוין, ואחר כך פחות. היינו צריכים לחשוב אחרת, או להקדים את החלפת השפה".

מהלך מעורר קנאה

"החודש צוין חודש המודעות למניעת אלימות נגד נשים. לא יכולתי להתעלם מהקמפיין המצמרר של נשים שנרצחו על ידי בעליהן ובו, בטכנולוגיית דיפ-פייס, הן 'חוזרות' לרגע לספר את סיפורן. מדובר במהלך שיווקי אמיץ ובולט, שאי אפשר להיות אדישים אליו. היכולת להיות חלק ממהלך משנה מודעות היא זכות מאוד גדולה".

אתגרי השיווק

"האתגר המרכזי הוא למצוא את הערך המבדל שלך בשוק. הרעש הפרסומי-שיווקי שמציף את הלקוחות בכל הפלטפורמות, לצד ההתקדמות המהירה של חברות, מקשה על היכולת של החברות לבלוט ועל היכולת של הצרכנים להשוות בין חלופות. אם בעבר מספיק היה להיות טוב או אפילו בינוני עם תקציב פרסום גדול, היום זה לא מספיק. עלינו לייצר הצעת ערך מצוינת, ברורה בערך שלה ללקוח וגם מול האחרים, ועם יכולת העברת מסרים חדה ובולטת".

אתם פועלים בתחום מאוד תחרותי, בכל הפסקת פרסומות יש קמפיין של חברת ביטוח.
"נכון, ולמעשה אפילו 2-3 קמפיינים בכל מקבץ. לכן משימת הבידול מאתגרת יותר. המסר שאתה רוצה להעביר לצרכן מתחיל ממוצר שיהיה מספיק טוב, ואת הצעת הערך צריך להגיש בשפה הפרסומית ודרך נציגי המכירות. התחרות העמיקה גם אחרי שכל החברות פיתחו זרוע ישירה, כי גם הן הבינו שלא חייבים סוכנים".

מודל השראה

"ללילך אשר טופילסקי, שפגשתי בבנק הפועלים, יש יכולת לשלב חזון, חוכמה, אסרטיביות וניהול בגובה העיניים. הייתה לי הזכות לעבוד לצידה כמה שנים בכמה תפקידים, וללמוד מקצועית וניהולית דברים שמלווים אותי עד היום".

שיווק או שירות

"אי אפשר באמת להפריד בין הדברים. כבר 26 שנים שכל הדנ"א שלנו מבוסס על עולמות השירות, וכל השיווק מבוסס על זה - השיח והאופן שבו מדברים על ביטוח. מוצר מצוין עם שירות גרוע לא יכול לעבור את הסף הנדרש מול הלקוח".

הצרכנים משתנים

"בשנתיים האחרונות, גם בעקבות הקורונה, אנחנו רואים עלייה משמעותית בכל מה שנוגע לאונליין, ועם זאת, עולם הביטוח נמצא עדיין מאחור בהשוואה לתחום הפיננסים. הרוב עדיין לא קונים ביטוח לבד באונליין. בעולם זה שונה - באנגליה, למשל, 80% מהביטוחים נרכשים אונליין.

"הקורונה גרמה לאנשים שלא האמינו שיזמינו מהסופר באונליין לעשות זאת, אבל בביטוח עוד יש חסמים. השקנו את 9 עם המסר הדיגיטלי בשיא הקורונה, זה מהלך שעבדנו עליו שנה ואתה לא תמיד בוחר את הטיימינג, אבל בדיעבד היה אידיאלי להשיק מותג דיגיטלי בעולם של קורונה. בדומה לתחום הפיננסים, השקנו גם אפליקציות וגם השירות מונגש יותר בווטסאפ".

האם המחיר הוא חזות הכול עבור צרכן שבוחר ביטוח?
"אם מדובר בלקוח שלא חווה אירוע ביטוחי, רמת האדישות שלו לחברה שבה הוא יקנה ביטוח גבוהה יותר מזו של לקוחות שהגישו שחוו הליך של תביעה וקיבלו שירות. הם יהיו יותר נאמנים. בתוך התחרות הקשה, אנחנו מנסים להמחיש את חשיבות המוצר שלנו ליום שבו יהיה צורך בביטוח.

"ב-9 הבאנו בשורה של רכישה מלאה באונליין והבטחה שהמחיר שיוצג הוא הנמוך ביותר, ללא צורך לדבר ו/או להתמקח עם נציג. אין לי ספק, שחברות נוספות ילכו בעקבותינו. אם לקוח כיום רוכש כרטיס טיסה או נוטל הלוואה באונליין, אין סיבה שזה לא יקרה בעולמות הביטוח".

טעות של מתחילים

"להניח הנחות, ולחשוב שהם יודעים בדיוק מה הצרכן צריך ורוצה. אפילו להניח שמה שנכון עבורך - נכון עבור הלקוחות. איש שיווק טוב שואל שאלות, מבצע מחקר, אנליזה, בודק את המספרים ורק אז מקבל החלטות".

מה למדתי בדרך

"אני עוסקת בתפקידים ניהוליים יותר מ-20 שנה, כולם בשוק הפיננסים שמתאפיין, בטח בעבר, בניהול גברי. ההנחה שצריך לאמץ התנהגויות 'גבריות' בכדי להצליח ולהתקדם התבררה לשמחתי מהר מאוד כלא נכונה".

תפיסת עתיד

"תחום הדאטה והבינה המלאכותית הם התחומים החמים ביותר בעולמות השיווק, וההשפעה שלהם על הארגונים בשנים הבאות תהיה לא פחות מדרמטית. יש לנו דאטה עצומה, והיא מאפשרת לייצר הצעות פרסונליות ולהגיע ללקוח בזמן הנכון בערוץ הנכון, במקום לפעול בגישה של One size fits all. זה עולם שצומח אקספוננציאלית. יחידת הדאטה יושבת אצלי בשיווק. השקענו בעולמות התשתיות גם בטכנולוגיה ובהון האנושי, לא רק ממקום של לנתח את הדאטה אלא גם במטרה לבנות מודלים שיאפשרו חיזוי".

זה אומר שהפרסומות שלכם ייעלמו מהטלוויזיה, ותעברו לפרסום פרסונלי?

"אני לא רואה שיפטינג כזה של מעבר לפרסום רק בדיגיטל, אבל זה משהו שיתרחב כפועל יוצא של מינוף הדאטה. היכולת לקבל תובנות ולנהל תהליכים מורכבים מבוססי דאטה, משנה את הדרך שבה אנחנו פועלים. הדאטה יהפוך ל-Enabler עבור החברה בכל מהלך כמעט, דרך זה נוכל לשפר את חווית הלקוח, ובצד השני לשפר את התוצאות העסקיות והיעילות התפעולית".

מרב קליפר-פרץ

אישי: בת 50, נשואה ואם לשלושה. מתגוררת בתל אביב.

מקצועי: בעלת תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. במשך 17 שנים שימשה בתפקידים שונים בבנק הפועלים, ולאחר מכן שימשה כסמנכ"לית השיווק של ישראכרט. בשלוש השנים האחרונות משמשת כסמנכ"לית שיווק, דיגיטל ודאטה בביטוח ישיר.

עוד משהו: חובבת מוזיקה ישראלית, בעיקר אהוד בנאי.

עוד כתבות

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד