גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הירידות בוול סטריט החריפו בשעה האחרונה של המסחר: טסלה צנחה ב-3.4%, מודרנה ב-6.7%

בורסות אירופה רשמו עליות קלות בסיום המסחר ● התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ירדה לכ-1.84% ● מדד המחירים לצרכן בבריטניה עלה (שנתי) ב-5.4% ● מחירי הנפט בשיא מאז אוקטובר 2014

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

עוד יום של ירידות בוול סטריט, בסיומו של יום מסחר הפכפך. בשעה האחרונה החריפו הירידות ובסיום נסוגו מדדי המניות המובילים  ב-1%-1.15%.

ירידות בולטות רשמו מניות טסלה , פורד, אנבידיה  ומודרנה. מנגד, פרוקטר אנד גמבל עלתה ב-3.4%. 

22:05

יום הפכפך בוול סטריט. מדדי המניות המובילים עברו לירידות קלות. בזירת הקריפטו רושם הביטקוין עלייה קלה ונסחר סביב 41,800 דולר.

20:20

עליות קלות בניו יורק. מדדי המניות מטפסים בשיעורים של עד 0.5%. מניות מודרנה  ופורד  בולטות בירידות חדות.

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות מניות ראדא, מאנדיי, איירון סורס , גמידה סל, וויקס  וסנטינל וואן.

18:45

בורסות אירופה רשמו עליות קלות בסיום המסחר. בניו יורק רושמים כעת מדדי המניות המרכזיים ירידות של עד 0.4%. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת ב-3 נקודות בסיס לכ-1.84%.

בגזרת המסחר בסחורות הנפט לא עוצר וחוזה WTI קופץ ביותר מ-2% ל-87.2 דולר לחבית. הברנט עולה ב-1.5% ל-88.8 דולר לחבית.

הזהב מטפס ב-1.6% ל-1,840 דולר לאונקיה וחוזה על מתכת הכסף עולה בעוד 2.6%. 

17:30

מגמה מעורבת בניו יורק כעת. הנאסד"ק נסחר בעלייה קלה ומנגד מדד הדאו ג'ונס עבר לירידה קלה.

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות חדות גמידה סל, אורמד , פלייטיקה , פייבר , ראדא , סיווה וראדוור.

חברת דריו הלת'  הודיעה היום על חתימת הסכם עם תכנית אזורית גדולה למתן שירותי בריאות לספק את הפתרון הטיפולי הדיגיטלי שלה לניהול מחלת הסוכרת עבור חברי "מדיקאייד" הזכאים לכך באזור המרכז אטלנטי של ארה"ב וסביבתו. החוזה צפוי לתרום להכנסותיה של דריו החל מהרבעון השני של 2022. בנוסף דיווח על רכישה של חברה שלישית תוך כשנה, רכישה של טכנולוגיה בתחום פיזיוטרפיה דיגיטלית - פיזימקס, לפיזימקס טכנולוגיית AI אשר תתממשק לפתרון הכולל של דריו ותאפשר טיפול שהוא יותר מדוייק ואוטומטי, לפלטפורמה של דריו , העסקה היא עסקת מניות בשווי כולל של 4 מיליון דולר.

החברה גם הודיעה ששווי ההסכמים עליהם חתמה בשבעת החודשים האחרונים מוערכים בסכום 35 מיליון דולר בהשקה מלאה , החברה כרגע מוכרת בקצב של 24 מיליון דולר ובהינתן השקעה והטמעה מלאה של החוזים החדשים ישנה אפשרות לצמיחה משמעותית ב-2022 .

16:30

יום המסחר בניו יורק נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המרכזיים. מאנדיי מטפסת ב-2.2%.

עוד בולטות בעליות מניות טסלה  , בנק אוף אמריקה ומורגן סטנלי . שני האחרונים פרסמו היום דוחות טובים לרבעון הרביעי.

14:30

המסחר באירופה ממשיך להתקיים במגמה חיובית. דאקס ופוטסי עולים ב-0.3%, קאק מוסיף 0.6% ויורוסטוקס 50 עולה ב-0.5%. החוזים העתידיים בניו יורק עולים ב-0.1%-0.3%, ובזירת הטרום מסחר נרשמות עליות קלות לענקיות הטכנולוגיה.

גמידה סל  הודיעה שתחל במסלול להגשת בקשה ל-FDA עבור רישיון ביולוגי לתרופה omidubicel לטיפול בסרטני דם.

פרוקטר אנד גמבל  עקפה את התחזיות והעלתה את תחזית הצמיחה במכירות מטווח של 2% ל-4% לטווח של 3% עד 6%. החברה דיווחה על הכנסות של 21 מיליארד דולר ברבעון האחרון, עלייה של 6% בהשוואה לאשתקד. תמחור המוצרים עלה בממוצע ב-3%, כך שעליות המחירים היוו מחצית מגידול ההכנסות בתקופה.

בנק אוף אמריקה  גם פרסם דוחות רבעוניים, ודיווח על רווח של 82 סנט למניה - בעוד שהתחזיות עמדו על 77 סנט למניה. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-22 מיליארד דולר, עלייה של קרוב ל-10% בהשוואה לאשתקד אך מתחת לתחזיות, שציפו ל-22.18 מיליארד דולר הכנסות. למרות הפספוס בשורה העליונה, המניה מטפסת ב-2.9% בטרום.

12:20

האווירה בשווקים מתבהרת, והמסחר בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט עבר למגמה חיובית. מדדי דאקס ופוטסי עולים בכ-0.1%, קאק מטפס בקרוב ל-0.6% ויורוסטוקס 50 מוסיף 0.5%.

החוזים בוול סטריט מחקו את הירידות: החוזים על נאסד"ק עולים כעת ב-0.3%, על דאו ג'ונס ו-S&P500 בכ-0.1%. 

בזירת הטרום מסחר בניו יורק ניכרת התאוששות קלה של חברות הטכנולוגיה שספגו ירידות רבות בימי המסחר האחרונים. טסלה  עולה בכ-1.5%, מיקרוסופט  שירדה אתמול 2.4% בשל הדיווח על רכישת אקטיוויז'ן בליזארד  מוסיפה 0.4%, וגם אפל, אנבידיה, AMD ומטא מתקדמות מעט.

11:35

הירידות באירופה מתמתנות. מדד דאקס יורד ב-0.15%, פוטסי נסחר בירידה מזערית בלבד וקאק מתחזק ב-0.3%. יורוסטוקס 50 עולה ב-0.1%, הסטוקס 600 נסחר ביציבות. גם החוזים העתידיים בוול סטריט עברו למגמה מעורבת, כשכעת החוזים על נאסד"ק ללא שינוי מהותי או אף עולים קלות לפרקים.

וולוו יורדת ב-2% בשטוקהולם, אדידס מאבדת שיעור דומה בפרנקפורט, וגם דויטשה בנק, מרק, BMW, פולקסווגן וסימנס מאבדות גובה. בלונדון קבוצת ברברי מזנקת ב-6% לאחר שפרסמה תוצאות כספיות, אינטרקונטיננטל עולה ב-1%. בצרפת עליות בולטות ללואי ויטון, הרמס, ספרן, רנו וקרינג.

בשוק הסחורות נרשמות עליות של 1% בשני סוגי הנפט הגולמי, הזהב מתחזק ב-0.2%, הגז הטבעי יורד ב-1%.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. מדד דאקס יורד ב-0.7% ופוטסי נחלש ב-0.2% על רקע נתוני האינפלציה המפתיעים לרעה בבריטניה. מדד קאק הצרפתי, מנגד, עולה ב-0.1%, וגם היורוסטוקס 50 בעלייה קלה.

בפרנקפורט נרשמות ירידות בולטות לחברת התרופות מרק , פורשה, דליוורי הירו ו-SAP. בלונדון הבנקים רושמים עליות קלות וגם ענקית האנרגיה BP  מוסיפה 0.8% על רקע עליית מחירי הנפט. קבוצת התעופה שמחזיקה בבריטיש איירווייז, IAG , יורדת 1.2%. בצרפת תומכות במדד מניות לואי ויטון , קרינג, הרמס, רנו  וקרפור.

הירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט מתמתנות: החוזים על נאסד"ק יורדים ב-0.5%, על דאו ג'ונס ו-S&P500 בכ-0.3%. באסיה ננעל המסחר בירידות שערים. מדד שנחאי ירד ב-0.3%, שנזן מחק 1.3%, האנג סנג איבד 0.2% וקוספי ירד ב-0.7%.

09:25

לראשונה זה כשנתיים וחצי, תשואה חיובית באג"ח ל-10 שנים של הממשלה הגרמנית. התשואה על האיגרת עומדת על 0.005%, אמנם צנועה ביותר אך מאז מאי 2019 נסחרה בשיעור שלילי. אמש תשואת האג"ח עוד עמדה על 0.017%-. גם התשואות על שאר האג"ח לטווחים ארוכים מזנקות.

09:10

האינפלציה בבריטניה הגיעה לרמה שנתית של 5.4%, הגבוהה ביותר מאז מרץ 1992 ועלייה מ-5.1% בנובמבר. הצפי בשוק היה לעלייה של 5.2% במדד המחירים. בדצמבר לבדו טיפסו המחירים ב-0.5%, בעוד תחזיות העריכו עלייה של 0.3%.

החוזים העתידיים על מדד פוטסי יורדים ב-0.6% לקראת המסחר שייפתח בעוד כשעה.

בדצמבר האחרון הבנק המרכזי של בריטניה (BOE) הפך לבנק המרכזי הגדול הראשון שהחל בהעלאת הריבית לאחר ההקלות המרחיבות בשל משבר הקורונה, כשהעלה אותה ל-0.25%. ב-3 בפברואר תתקיים ישיבה נוספת של הוועדה למדיניות מוניטרית של הבנק, שבה יוכרע האם להעלות את הריבית שוב.

08:05

הנפילה של מדד ניקיי התמתנה מעט לקראת סגירת המסחר והוא ננעל בירידה של 2.9%. סוני השילה קרוב ל-12.5%.

07:55

המגמה השלילית בשווקים ממשיכה גם הבוקר בבורסות אסיה. ביפן מדד ניקיי צונח ב-3.2%, מדדי סידני והקוספי בסיאול יורדים ב-1%, שנחאי ב-0.7%, שנזן ב-1.3%, הונג קונג ב-0.6%.

בטוקיו בולטות סוני שצונחת ב-11.5%, טויטה שמשילה 4.7% וגם ניפון, קוואסאקי, Z הולדינגס ומיטסוי רושמות ירידות חדות. בהונג קונג צ'יינה אוברסיס וקאנטרי גארדן מזנקות, שיאומי יורדת ב-1.8%, עליבאבא ב-1.5% וג'ילי מאבדת 2%.

וול סטריט שבה מסוף השבוע הארוך (ביום שני לא התקיים מסחר בשל יום מרטין לות'ר קינג) והאווירה העכורה עדיין כאן. יום המסחר בבורסות ניו יורק אמש ננעל בירידות חדות: מדד נאסד"ק נחתך ב-2.6%, מדד דאו ג'ונס ירד 1.5% ומדד S&P 500 נסוג 1.8%. החוזים נסחרים כעת בירידות של 0.6%-0.9% ומאותתים כי עוד יום קשה לפנינו.

במקביל, תשואות אג"ח ממשלת ארה"ב זינקו: התשואה על אג"ח ל-10 שנים עלתה בכ-11 נקודות בסיס לרמה של 1.88%, הגבוהה ביותר מאז ינואר 2020, וגם הבוקר היא בשיעור זה. התשואה על אג"ח לשנתיים, עלתה מעל 1% לראשונה מאז פברואר 2020, והיום היא ממשיכה לטפס ועומדת כעת על 1.06%.

היום יפוסמו, בין השאר, דוחות מורגן סטנלי, פרוקטר אנד גמבל, יונייטד איירליינס, יונייטד הלת' ו-US בנקורפ. כמו כן, היום יפורסם מדד המחירים לצרכן בבריטניה ובגרמניה.

בין השווקים היחידים שנסחרים בירוק הבוקר אפשר לציין את שוק הנפט הגולמי. הברנט עולה ב-1% ומתקרב אט אט למחיר של 90 דולר לחבית. הוא נסחר תמורת 88.4 דולר, רמת המחיר הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2014. 

עוד כתבות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

הפגנה הקוראת לשוויון בנטל. בלי נתונים מסולפים / צילום: שב״פ sha_b_p@

אותה אוזלת היד מאפשרת למגזר גדול לא לשאת בנטל וחונקת אותנו בפקקים

משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה ● הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

צה"ל מאשר: חיסלנו את סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש