גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הירידות בוול סטריט החריפו בשעה האחרונה של המסחר: טסלה צנחה ב-3.4%, מודרנה ב-6.7%

בורסות אירופה רשמו עליות קלות בסיום המסחר ● התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים ירדה לכ-1.84% ● מדד המחירים לצרכן בבריטניה עלה (שנתי) ב-5.4% ● מחירי הנפט בשיא מאז אוקטובר 2014

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

עוד יום של ירידות בוול סטריט, בסיומו של יום מסחר הפכפך. בשעה האחרונה החריפו הירידות ובסיום נסוגו מדדי המניות המובילים  ב-1%-1.15%.

ירידות בולטות רשמו מניות טסלה , פורד, אנבידיה  ומודרנה. מנגד, פרוקטר אנד גמבל עלתה ב-3.4%. 

22:05

יום הפכפך בוול סטריט. מדדי המניות המובילים עברו לירידות קלות. בזירת הקריפטו רושם הביטקוין עלייה קלה ונסחר סביב 41,800 דולר.

20:20

עליות קלות בניו יורק. מדדי המניות מטפסים בשיעורים של עד 0.5%. מניות מודרנה  ופורד  בולטות בירידות חדות.

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות מניות ראדא, מאנדיי, איירון סורס , גמידה סל, וויקס  וסנטינל וואן.

18:45

בורסות אירופה רשמו עליות קלות בסיום המסחר. בניו יורק רושמים כעת מדדי המניות המרכזיים ירידות של עד 0.4%. 

התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים יורדת ב-3 נקודות בסיס לכ-1.84%.

בגזרת המסחר בסחורות הנפט לא עוצר וחוזה WTI קופץ ביותר מ-2% ל-87.2 דולר לחבית. הברנט עולה ב-1.5% ל-88.8 דולר לחבית.

הזהב מטפס ב-1.6% ל-1,840 דולר לאונקיה וחוזה על מתכת הכסף עולה בעוד 2.6%. 

17:30

מגמה מעורבת בניו יורק כעת. הנאסד"ק נסחר בעלייה קלה ומנגד מדד הדאו ג'ונס עבר לירידה קלה.

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות חדות גמידה סל, אורמד , פלייטיקה , פייבר , ראדא , סיווה וראדוור.

חברת דריו הלת'  הודיעה היום על חתימת הסכם עם תכנית אזורית גדולה למתן שירותי בריאות לספק את הפתרון הטיפולי הדיגיטלי שלה לניהול מחלת הסוכרת עבור חברי "מדיקאייד" הזכאים לכך באזור המרכז אטלנטי של ארה"ב וסביבתו. החוזה צפוי לתרום להכנסותיה של דריו החל מהרבעון השני של 2022. בנוסף דיווח על רכישה של חברה שלישית תוך כשנה, רכישה של טכנולוגיה בתחום פיזיוטרפיה דיגיטלית - פיזימקס, לפיזימקס טכנולוגיית AI אשר תתממשק לפתרון הכולל של דריו ותאפשר טיפול שהוא יותר מדוייק ואוטומטי, לפלטפורמה של דריו , העסקה היא עסקת מניות בשווי כולל של 4 מיליון דולר.

החברה גם הודיעה ששווי ההסכמים עליהם חתמה בשבעת החודשים האחרונים מוערכים בסכום 35 מיליון דולר בהשקה מלאה , החברה כרגע מוכרת בקצב של 24 מיליון דולר ובהינתן השקעה והטמעה מלאה של החוזים החדשים ישנה אפשרות לצמיחה משמעותית ב-2022 .

16:30

יום המסחר בניו יורק נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות המרכזיים. מאנדיי מטפסת ב-2.2%.

עוד בולטות בעליות מניות טסלה  , בנק אוף אמריקה ומורגן סטנלי . שני האחרונים פרסמו היום דוחות טובים לרבעון הרביעי.

14:30

המסחר באירופה ממשיך להתקיים במגמה חיובית. דאקס ופוטסי עולים ב-0.3%, קאק מוסיף 0.6% ויורוסטוקס 50 עולה ב-0.5%. החוזים העתידיים בניו יורק עולים ב-0.1%-0.3%, ובזירת הטרום מסחר נרשמות עליות קלות לענקיות הטכנולוגיה.

גמידה סל  הודיעה שתחל במסלול להגשת בקשה ל-FDA עבור רישיון ביולוגי לתרופה omidubicel לטיפול בסרטני דם.

פרוקטר אנד גמבל  עקפה את התחזיות והעלתה את תחזית הצמיחה במכירות מטווח של 2% ל-4% לטווח של 3% עד 6%. החברה דיווחה על הכנסות של 21 מיליארד דולר ברבעון האחרון, עלייה של 6% בהשוואה לאשתקד. תמחור המוצרים עלה בממוצע ב-3%, כך שעליות המחירים היוו מחצית מגידול ההכנסות בתקופה.

בנק אוף אמריקה  גם פרסם דוחות רבעוניים, ודיווח על רווח של 82 סנט למניה - בעוד שהתחזיות עמדו על 77 סנט למניה. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-22 מיליארד דולר, עלייה של קרוב ל-10% בהשוואה לאשתקד אך מתחת לתחזיות, שציפו ל-22.18 מיליארד דולר הכנסות. למרות הפספוס בשורה העליונה, המניה מטפסת ב-2.9% בטרום.

12:20

האווירה בשווקים מתבהרת, והמסחר בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט עבר למגמה חיובית. מדדי דאקס ופוטסי עולים בכ-0.1%, קאק מטפס בקרוב ל-0.6% ויורוסטוקס 50 מוסיף 0.5%.

החוזים בוול סטריט מחקו את הירידות: החוזים על נאסד"ק עולים כעת ב-0.3%, על דאו ג'ונס ו-S&P500 בכ-0.1%. 

בזירת הטרום מסחר בניו יורק ניכרת התאוששות קלה של חברות הטכנולוגיה שספגו ירידות רבות בימי המסחר האחרונים. טסלה  עולה בכ-1.5%, מיקרוסופט  שירדה אתמול 2.4% בשל הדיווח על רכישת אקטיוויז'ן בליזארד  מוסיפה 0.4%, וגם אפל, אנבידיה, AMD ומטא מתקדמות מעט.

11:35

הירידות באירופה מתמתנות. מדד דאקס יורד ב-0.15%, פוטסי נסחר בירידה מזערית בלבד וקאק מתחזק ב-0.3%. יורוסטוקס 50 עולה ב-0.1%, הסטוקס 600 נסחר ביציבות. גם החוזים העתידיים בוול סטריט עברו למגמה מעורבת, כשכעת החוזים על נאסד"ק ללא שינוי מהותי או אף עולים קלות לפרקים.

וולוו יורדת ב-2% בשטוקהולם, אדידס מאבדת שיעור דומה בפרנקפורט, וגם דויטשה בנק, מרק, BMW, פולקסווגן וסימנס מאבדות גובה. בלונדון קבוצת ברברי מזנקת ב-6% לאחר שפרסמה תוצאות כספיות, אינטרקונטיננטל עולה ב-1%. בצרפת עליות בולטות ללואי ויטון, הרמס, ספרן, רנו וקרינג.

בשוק הסחורות נרשמות עליות של 1% בשני סוגי הנפט הגולמי, הזהב מתחזק ב-0.2%, הגז הטבעי יורד ב-1%.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. מדד דאקס יורד ב-0.7% ופוטסי נחלש ב-0.2% על רקע נתוני האינפלציה המפתיעים לרעה בבריטניה. מדד קאק הצרפתי, מנגד, עולה ב-0.1%, וגם היורוסטוקס 50 בעלייה קלה.

בפרנקפורט נרשמות ירידות בולטות לחברת התרופות מרק , פורשה, דליוורי הירו ו-SAP. בלונדון הבנקים רושמים עליות קלות וגם ענקית האנרגיה BP  מוסיפה 0.8% על רקע עליית מחירי הנפט. קבוצת התעופה שמחזיקה בבריטיש איירווייז, IAG , יורדת 1.2%. בצרפת תומכות במדד מניות לואי ויטון , קרינג, הרמס, רנו  וקרפור.

הירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט מתמתנות: החוזים על נאסד"ק יורדים ב-0.5%, על דאו ג'ונס ו-S&P500 בכ-0.3%. באסיה ננעל המסחר בירידות שערים. מדד שנחאי ירד ב-0.3%, שנזן מחק 1.3%, האנג סנג איבד 0.2% וקוספי ירד ב-0.7%.

09:25

לראשונה זה כשנתיים וחצי, תשואה חיובית באג"ח ל-10 שנים של הממשלה הגרמנית. התשואה על האיגרת עומדת על 0.005%, אמנם צנועה ביותר אך מאז מאי 2019 נסחרה בשיעור שלילי. אמש תשואת האג"ח עוד עמדה על 0.017%-. גם התשואות על שאר האג"ח לטווחים ארוכים מזנקות.

09:10

האינפלציה בבריטניה הגיעה לרמה שנתית של 5.4%, הגבוהה ביותר מאז מרץ 1992 ועלייה מ-5.1% בנובמבר. הצפי בשוק היה לעלייה של 5.2% במדד המחירים. בדצמבר לבדו טיפסו המחירים ב-0.5%, בעוד תחזיות העריכו עלייה של 0.3%.

החוזים העתידיים על מדד פוטסי יורדים ב-0.6% לקראת המסחר שייפתח בעוד כשעה.

בדצמבר האחרון הבנק המרכזי של בריטניה (BOE) הפך לבנק המרכזי הגדול הראשון שהחל בהעלאת הריבית לאחר ההקלות המרחיבות בשל משבר הקורונה, כשהעלה אותה ל-0.25%. ב-3 בפברואר תתקיים ישיבה נוספת של הוועדה למדיניות מוניטרית של הבנק, שבה יוכרע האם להעלות את הריבית שוב.

08:05

הנפילה של מדד ניקיי התמתנה מעט לקראת סגירת המסחר והוא ננעל בירידה של 2.9%. סוני השילה קרוב ל-12.5%.

07:55

המגמה השלילית בשווקים ממשיכה גם הבוקר בבורסות אסיה. ביפן מדד ניקיי צונח ב-3.2%, מדדי סידני והקוספי בסיאול יורדים ב-1%, שנחאי ב-0.7%, שנזן ב-1.3%, הונג קונג ב-0.6%.

בטוקיו בולטות סוני שצונחת ב-11.5%, טויטה שמשילה 4.7% וגם ניפון, קוואסאקי, Z הולדינגס ומיטסוי רושמות ירידות חדות. בהונג קונג צ'יינה אוברסיס וקאנטרי גארדן מזנקות, שיאומי יורדת ב-1.8%, עליבאבא ב-1.5% וג'ילי מאבדת 2%.

וול סטריט שבה מסוף השבוע הארוך (ביום שני לא התקיים מסחר בשל יום מרטין לות'ר קינג) והאווירה העכורה עדיין כאן. יום המסחר בבורסות ניו יורק אמש ננעל בירידות חדות: מדד נאסד"ק נחתך ב-2.6%, מדד דאו ג'ונס ירד 1.5% ומדד S&P 500 נסוג 1.8%. החוזים נסחרים כעת בירידות של 0.6%-0.9% ומאותתים כי עוד יום קשה לפנינו.

במקביל, תשואות אג"ח ממשלת ארה"ב זינקו: התשואה על אג"ח ל-10 שנים עלתה בכ-11 נקודות בסיס לרמה של 1.88%, הגבוהה ביותר מאז ינואר 2020, וגם הבוקר היא בשיעור זה. התשואה על אג"ח לשנתיים, עלתה מעל 1% לראשונה מאז פברואר 2020, והיום היא ממשיכה לטפס ועומדת כעת על 1.06%.

היום יפוסמו, בין השאר, דוחות מורגן סטנלי, פרוקטר אנד גמבל, יונייטד איירליינס, יונייטד הלת' ו-US בנקורפ. כמו כן, היום יפורסם מדד המחירים לצרכן בבריטניה ובגרמניה.

בין השווקים היחידים שנסחרים בירוק הבוקר אפשר לציין את שוק הנפט הגולמי. הברנט עולה ב-1% ומתקרב אט אט למחיר של 90 דולר לחבית. הוא נסחר תמורת 88.4 דולר, רמת המחיר הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2014. 

עוד כתבות

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים ירד ב-0.5%, הדולר התחזק

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיקה על הבורסה ● השקל שהתחזק הבוקר, נחלש עתה ונסחר ב-3.77 שקלים ● אלארום זינקה ב-20%, נובה ב-4% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

גבול לבנון / צילום: ap, Hassan Ammar

בלבנון מדווחים על עשרות מטרות שהותקפו בבת-אחת בדרום המדינה

פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף • צה"ל: סוכל פיגוע ליד חברון, מחבלת חוסלה אחרי שהסתערה עם סכין לעבר כוח • פגיעה ישירה בלול במרגליות; חיזבאללה: "שיגרנו עשרות קטיושות" • תיעוד מהתקיפה הלילית בלבנון: מחבל ירד מאופנוע, נכנס למבנה וחוסל מהאוויר • אלפי בני אדם מחו יחד עם משפחות החטופים מחוץ לקריה בת"א • עדכונים שוטפים

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק