גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

החדשנות הרפואית הישראלית מחפשת משקיעים בהונגריה

"בשוק המדיקל האירופי ישנן הזדמנויות יוצאות דופן עבור החברות הישראליות", אמר בכנס Improvate בבודפשט פרופ' זאב רוטשטיין, ראש תחום החדשנות הרפואית באימפרובייט ● פלטפורמת Pepper של בנק לאומי וחברת AIG יציעו ללקוחות הבנק ממשק דיגיטלי שבו יוכלו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל ● אירועים ומינויים

מנכ''לית קופ''ח כללית רות רלבג, נציג משרד הבריאות ההונגרי תומאש שאלוי, סמנכ''ל מערכות מידע קופ''ח כללית ליאורה שכטר, פרופ' רן בליצר / צילום: vegel daniel
מנכ''לית קופ''ח כללית רות רלבג, נציג משרד הבריאות ההונגרי תומאש שאלוי, סמנכ''ל מערכות מידע קופ''ח כללית ליאורה שכטר, פרופ' רן בליצר / צילום: vegel daniel

בכירי תעשיית המדיקל הישראלית והאירופית, נשיאים וראשי ממשלה לשעבר נפגשו בכנס Improvate בבודפשט, שנועד לחבר בין חברות מדיקל ישראליות לגופים רלוונטיים ברחבי אירופה, ולקדם הטמעת שירותים ומוצרים ישראלים בגופים אלה. את הכנס ארגנו אירינה נבזלין ורונית חסין הוכמן.

"בשוק המדיקל האירופי ישנן הזדמנויות יוצאות דופן עבור החברות הישראליות, בשל תהליכי הרישוי המהירים לעומת ארה"ב, ובעיקר לאור העובדה כי האיחוד האירופי והמדינות החברות בו הגדילו את תקציבי ההשקעה בתחום הזה באופן דרמטי", אמר בכנס פרופ' זאב רוטשטיין, ראש תחום החדשנות הרפואית באימפרובייט.

תיבור גולייס, שר החדשנות והבריאות בממשלת הונגריה, סיפר בכנס כי "בשנים האחרונות הבנו שהעתיד נמצא בטכנולוגיה ובחדשנות. הבנה זו הובילה לשינוי במבנה הארגונים הממשלתיים ובמערכות הפיננסיות, להקמה של מרכזי חדשנות ופיתוח, ואף להתאמות בצורת הלימוד במוסדות ההשכלה הגבוהה".

בין המשתתפים בכנס נמנו גם ראשי ממשלת רומניה ובלגיה לשעבר, נשיאי בולגריה ומקדוניה לשעבר, מנהל מערך החדשנות בשירותי בריאות כללית פרופ' רן בליצר, סמנכ"ל החדשנות בשיבא תל השומר פרופ' אייל צימליכמן, נשיא G MEDICAL ד"ר יעקב גבע ועוד.

פרופ' אייל צימליכמן ופרופ' רוטשטיין / צילום: vegel daniel

בין המגעים לשיתופי הפעולה שהחלו בכנס ניתן למנות את חברת GMedical , שמבצעת ניטור חולים מרחוק, ונמצאת במגעים עם רשת אירופית של בתי חולים; חברת Synergy, שמדפיסה איברים בתלת ממד, נמצאת במגעים מתקדמים עם מספר בתי חולים להטמעת הטכנולוגיה; חברת IGIN, שפיתחה מוצר מערכת אוטומטית ללבישת כפפות באופן סטרילי ללא מגע יד וללא העברת זיהומים, בשיתוף עם קבוצת Geomatrix הישראלית, נמצאת במגעים עם גורמים במזרח אירופה להקמת קווי ייצור; ו-Appscent, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית למניעת דום נשימה בשינה, עוררה עניין בקרב מנכ"לי בתי חולים ברחבי אירופה, ועשויה לקבל השקעה מאימפרובייט עצמה.

אימפרובייט היא פלטפורמה להנגשת חברות טכנולוגיה וחדשנות למדינות שונות, בדגש על קידום חברות טכנולוגיה ישראליות. החברה פועלת מלונדון ומתל אביב, במטרה לייצר שיתופי פעולה באמצעות כנסים בינלאומיים, משלחות עסקיות וקידום עסקאות בין ממשלות, ארגונים ומשקיעים זרים. בין חברי הבורד שלה נמנים אלוף העולם בשחמט לשעבר, גארי קספרוב, נשיא בולגריה לשעבר, רוזן פלבנייב, ראש ממשלת רומניה לשעבר, ויקטור פונטה, פרופ' זאב רוטשטיין והאלוף עמוס גלעד.

אזור התעשייה 1

מחפשים את הצעירים

שיתוף פעולה דיגיטלי: פלטפורמת Pepper של בנק לאומי וחברת AIG יציעו ללקוחות הבנק ממשק דיגיטלי שבו יוכלו לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל (כולל הרחבת קורונה), ולהשתמש באפליקציית AIG Safe Travel, המאפשרת למבוטחים לקבל ייעוץ רפואי אונליין בעברית, לאתר שירותי רפואה קרובים ולקבל החזר כספי ישירות לכרטיס האשראי של פפר.

שיתוף פעולה נוסף בין החברות כולל ממשק דיגיטלי שיאפשר לרכוש ביטוח דירה המותאם לשוכרי דירות. לדברי גיל שגיב, סמנכ"ל השיווק והדיגיטל של AIG, "כבר היום יותר מ-70% מלקוחותינו מבצעים את כל הפעולות הנדרשות להם בדיגיטל, ולכן ישנה התאמה ללקוחות פפר, שהם קהל צעיר ודיגיטלי".

המהנדסים המתחדשים

על רקע בקשות מצד חברות טכנולוגיה והייטק, כמו אלביט, רפאל, סודה סטרים, ישקר ועוד, היחידה ללימודי המשך בטכניון פותחת החודש קורס ראשון של דיגיטליזציה והדפסה בתלת ממד למהנדסים. מדובר בקורס שבמקור נבנה עבור המהנדסים של מכון המתכות הישראלי, אולם כעת ילמדו בו מהנדסי חברות ההייטק - המתמחים כיום בתחומים אחרים, כמו מכונות, חומרים, ביו-רפואה ואווירונאוטיקה - וזאת באמצעות מלגות של רשות החדשנות.

ד''ר אלכס כץ / צילום: אדיר אסרף

הקורס יימשך 200 שעות, ויכשיר מהנדסים להכיר את הדפסת תלת הממד מכל הכיוונים - עיצוב תכונות מוצר, הכרת ובחירת החומרים להדפסה, תיכנות, למידת התכונות של המוצר המודפס וחוזקתו ועוד.

"טכנולוגיות ריבוד השכבות מאופיינות ביכולת דיגיטליזציה ושימוש בתכנות מתקדם, באמצעות מחשב ובינה מלאכותית. לכן, אנשי המפתח של פיתוח תהליכי ריבוד השכבות, שהשוק הישראלי זקוק להם בדחיפות, חייבים להיות הן בעלי ידע רחב ועמוק בפיזיקה וכימיה של חומרים ובהנדסה, והן במקצועיות גבוהה בתכנות המתקדם", מסביר המנהל האקדמי של הקורס, ד"ר אלכס כץ, חוקר בכיר ומנהל פרויקטי מחקר יישומיים במכון המתכות הישראלי בטכניון. "נכון להיום, קיים פער בין שתי הדרישות האלה, ומטרת הקורס היא לייצר ידע שמגשר על הפער".

חדשנות קוסמטית

בתום תהליך של חצי שנה, לוריאל ישראל בחרה את שלושת צוותי הסטודנטים שיישלחו לתחרות ברנדסטורם לחדשנות שיווקית שמקיימת החברה זו השנה ה-30. בתחרות הגלובלית משתתפות 65 מדינות, והשנה היא עוסקת בחדשנות משבשת - המצאת רעיון או מוצר לתעשיית היופי של שנת 2030, תוך התמקדות בטכנולוגיה, שיווק אינקלוסיבי או קיימות.

שלושה צוותים זוכים ברנדסטורם לוריאל 2022 / צילום: אסף לוי

הפרויקט של הצוות מהאוניברסיטה העברית נקרא INQ, והוא מציע טכנולוגיה חדשנית לעיצוב והדפסת קעקועים אישיים וזמניים על הגוף. הפרויקט של הצוות מאוניברסיטת תל אביב נקראClear Vision והוא נועד להנגיש מידע ללקויי ראייה אודות מוצרי קוסמטיקה, ואילו הפרויקט של הצוות מאוניברסיטת רייכמן נקרא Etoile Verte, והוא מציע ייצור צבעי שיער בטכנולוגיה ירוקה ומקיימת, ובהתאמה אישית.

שלושת הצוותים הזוכים ייצגו את ישראל בתחרות חצי הגמר הבינלאומית במאי, ויתחרו מול סטודנטים מאוניברסיטאות מובילות בעולם. הגמר ייערך ביוני. חברי שלוש הצוותים הזוכים בתחרות הגלובלית, אחד מכל מסלול, יוכלו להשתלב כמתמחים במטה הראשי של לוריאל בפריז.

לדברי אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל, "התחרות מעניקה לסטודנטים מצטיינים התנסות מעשית והתמודדות אמיתית עם אתגרי עולם העסקים התחרותי. עבור החברה, התוכנית מהווה הזדמנות לזהות טאלנטים ולגייסם לשורותיה".

משקיעים במדע הישראלי

כדי לעצור את בריחת המוחות לחו"ל יש צורך ביותר מאירוע האקתון, אבל גם זה צעד בכיוון. החודש התקיים במשרדי חברת סיילספורס בתל אביב האקתון רעיונות ומיזמים של מדענים ישראלים בכירים מרחבי העולם, במעמד שגריר בחריין בישראל, ח'אלד יוסף אל-ג'לאהמה, שהגיע כאורח הכבוד.

בפאנל השופטים של האירוע ישבו היזם ומייסד Grove Ventures דב מורן, ונשיאת אוניברסיטת בן גוריון לשעבר פרופ' רבקה כרמי. הפרויקט שנבחר כבעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להצליח עסקית שייך לד"ר אנה ויטלין גרובר, שעשתה את פוסט הדוקטורט שלה בהתפתחות צמחים ב-UCLA - שהציעה הנדסה גנטית מתוכננת באמצעות בינה מלאכותית, לשיפור הערך התזונתי של יבולים.

ד''ר דנה בר-און, מנהלת קשרי אקדמיה בחטיבת המו''פ הגלובלית של טבע, סמנכ''ל מכירות של סיילספורס ישראל איתי מרגלית, שגריר בחריין בישראל חאלד אל ג'לאמה, ומנכ''ל ארגון ScienceAbroad נדב דואני / צילום: אסף פרידמן

באירוע נכחו, בין היתר, מריוס נכט ממייסדי צ'קפוינט, ד"ר דנה בר-און מנהלת קשרי אקדמיה בחטיבת המו"פ הגלובלית של טבע ואיתי מרגלית סמנכ"ל מכירות בסיילספורס ישראל. האירוע היווה סיום לשבוע "חשיפה לתעשייה" של עמותת ScienceAbroad, העוסקת בהחזרת מדענים ישראלים מחו"ל לארץ. הערב נערך בשיתוף משרד העלייה והקליטה, שמימן מלגות טיסה למדענים שהגיעו מחו"ל, וחברת טבע שפרסה חסותה על התוכנית זו השנה הרביעית.

חדשות טובות

שמיר למען תגלית. איש העסקים מאיר שמיר, בעל השליטה במבטח שמיר ויו"ר הבורד הישראלי של תגלית, תרם עשרות אלפי שקלים לרכישת ביגוד וציוד לקבוצת משתתפי תגלית מאוקראינה, שנשארו בישראל מאז פרוץ המלחמה בארצם.

קבוצת RGE למען משפחות נזקקות, קשישים וניצולי שואה. כ-100 עובדי קבוצת RGE ארזו כ-2,000 חבילות מזון שהגיעו ויגיעו למשפחות נזקקות, לקשישים ולניצולי שואה נתמכי ארגון לתת לפני, במהלך ואחרי חג הפסח.

מתנדבי לתת בסניפי שופרסל. מבצע איסוף המזון של מתנדבי ארגון לתת התקיים זו השנה ה-19 ברשת שופרסל. הפעם הגיעו 1,500 מתנדבים מקריית שמונה ועד אילת ל-195 סניפים, ואספו 11 אלף חבילות מזון בשווי 2 מיליון שקל. במסגרת מבצע האיסוף הוצע ללקוחות שופרסל לתרום בכל קנייה מוצר מזון בעמדת הקופה.

עוד כתבות

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

עליות קלות באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

גזירת סרט בפתיחת משרדי ASI, חברת הבת בהודו יחד עם שגריר ישראל בהודו, נאור גילאון / צילום: תעשייה אווירית

מתחת לרדאר: התעשייה האווירית הקימה חברה בת בהודו

התעשייה האווירית השיקה השבוע את חברת הבת ההודית שלה בניו דלהי ● החברה הוקמה במסגרת שיתוף הפעולה בין התעשייה האווירית לבין DRDO, גוף המחקר והפיתוח בנושאי הגנה של ממשלת הודו

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל