גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נדל"ן, תשתיות או אנרגיה: מומחים מייעצים במה להשקיע כשהשווקים נופלים

מנהלי ההשקעות בשוק הישראלי מאמינים כי אסור לנסות לתזמן את סוף הירידות, אך המניות ירדו להערכתם מספיק כדי לייצר הזדמנויות השקעה • אבירם נאה, מיטב: "זה אומנם הפוך מהאינסטינקט שלנו, אבל כל מי שעוסק בשוק ההון יגיד שאת המציאות הכי טובות מוצאים בזמנים כאלו"

אבירם נאה, סמנכ''ל השקעות במיטב ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ
אבירם נאה, סמנכ''ל השקעות במיטב ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ

הירידות החדות בשוקי ההון ברחבי העולם מאז תחילת החודש גרמו למשקיעים רבים לחזור שנתיים לאחור, אל פרוץ משבר הקורונה ואל הנפילות הכואבות שחוו הבורסות באותה עת. עם זאת, מעטים זוכרים כי במרץ 2020, החודש שבו הגיעה המגפה לישראל והמדדים קרסו, נשבר שיא במספר החשבונות החדשים של משקיעים שהצטרפו למסחר בבורסה בת"א - כמעט 22 אלף חשבונות.

בסוף אותה שנה פרסמה הבורסה נתונים על המסחר בשנה המאתגרת שעברה עליה. "בחודש מרץ 2020, כאשר חלו ירידות חדות בשווקים, והציבור הרחב פדה קרנות נאמנות בהיקפים גדולים, המשקיעים החדשים הגדילו את סכומי המחזור החודשי לכ-71 אלף שקל (בממוצע למשקיע, ר' ו')", כתבה הדר רומנו, אנליסטית מחלקת אסטרטגיה ופיתוח עסקי. "עובדות אלה מבססות את ההנחה כי המשקיעים החדשים ניצלו את הירידות החדות בשווקים וראו בהן הזדמנויות השקעה".

ואכן, מדדי המניות המובילים של הבורסה עלו בעוצמה מאז אותה מפולת ועד דצמבר 2021, והניבו למשקיעים החדשים תשואה מצוינת על השקעתם. כך עלה מדד ת"א-125 בתקופה הזו ב-61% ואילו ת"א-35 עלה בכ-49%.

אולם כפי שהעולם כולו נוכח מאז תחילת השנה, לא לעולם חוסן. בשבועיים האחרונים איבד מדד ת"א-35 כ-8% מערכו ואילו מדד-ת"א 125 ירד בכ-9%. למרות המסכים האדומים, המשקיעים בבורסה המקומית יכולים להתנחם שמדובר בירידות מתונות מאוד לעומת המדדים המובילים בארה"ב, שצנחו מתחילת השנה  ב-17% (S&P 500) וב-27% (נאסד"ק).

"כולם מקבלים מצב רוח טוב יותר ממסכים ירוקים"

גם את יום המסחר האחרון של השבוע פתחה הבורסה בתל אביב עם ירידות חדות, אחרי עוד לילה סוער בוול סטריט, אך מנהלי השקעות מקומיים חושבים - אולי לא במפתיע - שדווקא כעת זהו הזמן המתאים ביותר להיכנס להשקעה.

"משקיע חדש שרוצה להיכנס לשוק צריך להבין שזה הזמן הכי טוב בשבילו", מסביר אבירם נאה, סמנכ"ל השקעות במיטב ניהול תיקי השקעות. "זה אומנם הפוך מהאינסטינקט שלנו, כי כולנו מקבלים מצב רוח יותר טוב ממסכים ירוקים, אבל כשאתה בחוץ והירידות לא נוגעות לך אתה יכול לחשוב בשיקול דעת טוב יותר.

"לרוב אלו הזמנים שבהם מייצרים את הרווח היותר גדול מהשקעות, וכל מי שעוסק בשוק ההון יגיד שאת המציאות הכי טובות מוצאים בזמנים כאלו. זה כמובן מצריך אורך רוח ומשמעת עצמית, אך לא צריך לפחד מכך, ולא מעט משקיעים מתוחכמים מחכים לתקופות האלה".

עם זאת, הוא מסביר כי במיטב מעריכים שעדיין יש מקום לזהירות, ולכן הם יותר צופים מהצד מאשר קונים. "יש דברים שמתחילים להתקרב לשוויים שתואמים את המצב החדש (אינפלציה וריביות עולות, ר' ו'), אבל הם עוד לא נמצאים במקום שאנחנו רוצים אותם.

מצד שני, גם המציאות החדשה עוד לא ברורה. אנחנו מעריכים שאנחנו יודעים לאן הפד לוקח את הריבית, אבל לא יודעים מה תהיה הרווחיות של החברות במציאות החדשה, כך שמכיוון שהסיפור הוא גדול אנחנו יותר שמרניים ורוצים ללמוד יותר כשיהיה יותר מידע, וכשנחשוב שאנחנו על קרקע יותר יציבה נפעל. עד אז אנחנו מהססים להגדיל פוזיציות", מציין סמנכ"ל השקעות במיטב ניהול תיקי השקעות.

"מכפילי הרווח במדדים חזרו לסביבה סבירה"

דנאור ארז, מנהל מערך השקעות בפסגות קרנות נאמנות, טוען כי משפט המפתח הוא שלא ניתן לתזמן את השוק. "אנשים תמיד רוצים לקנות בשפל ולמכור בשיא, אך בפועל רבים מהם עושים בדיוק את ההיפך. אנחנו חושבים שכשהשוק חוטף 20%-30% זו נקודת כניסה עדיפה למשקיע בראייה ארוכת-טווח. אומנם זה לא אומר שבהכרח הגענו לתחתית, השוק בהחלט יכול להמשיך לרדת, אך אם אתה משקיע לטווח ארוך זו בהחלט נקודת כניסה טובה", הוא אומר.

דנאור ארז, מנהל מערך השקעות בפסגות קרנות נאמנות / צילום: רמי זרנגר

לדבריו, כך קורה גם כשהתמונה הפוכה. "כשחברות חלום מגיעות להנפיק בשוויים מנופחים אתה יכול להבין שאתה בסביבה לא בריאה. זה לא אומר שהאופוריה תיפסק מיד, היא יכולה להימשך עוד, וכאמור, לא תדע לתזמן אותה", מסביר ארז.

 

"בנוגע לתקופה הנוכחית, מבחינת תמחור - מכפילי הרווח במדדים המובילים חזרו לסביבה סבירה שלפני הקורונה אך לא מעבר לכך. אנחנו חושבים שלמרות העלאות הריבית והתשואות שעולות בעולם, עדיין, השקעה בשוק המניות תיתן תשואה עודפת גם בסביבה כזו", הוא מציין.

"זה לא הזמן למי שמחפש רווח מהיר"

דניאל לייטנר, מנהל ההשקעות של תמיר פישמן, מסביר כי בבית ההשקעות לא מסתכלים על מפולות אלא על התמחור בשוק, ומספק תשובה קצת שונה משני עמיתיו. "אנחנו בהחלט רואים הרבה הזדמנויות, אבל חשוב להבין שמי שמחפש רווח מהיר בשוק ההון, כרגע אולי זה לא המקום עבורו להיות בו.

דניאל לייטנר, מנהל ההשקעות של תמיר פישמן / צילום: שריי עוז

"יחד עם זאת, יש הרבה חברות מעניינות שנסחרות בתמחור שנראה לנו אטרקטיבי. סיימנו את עונת הדוחות האחרונה וראינו בחלק מהחברות תוצאות מעולות, והמטרה של מי שמחליט להיכנס עכשיו לשוק היא לא להתרגש מעליות וירידות, כי היסטורית שוק ההון, ובעיקר עולם המניות, משיג תשואות עודפות על השקעות אחרות", אומר לייטנר.

איך לעשות זאת נכון?

מנהלי ההשקעות בהחלט מזהים הזדמנויות בשוק, אך יש להם גם כמה עצות למשקיעים חדשים. "צריכים להישאר צנועים ולהבין שאף פעם לא נמצא את נקודת התחתית, כמו שלא תדע במדויק מתי יהיה ה'פיק'", אומר נאה ממיטב.

"על כן, אני מציע להשקיע במנות ועם כל ירידה מסוימת להיכנס לשוק במנה נוספת, ולא להיכנס בפעם אחת עם כל סכום ההשקעה. כך שמי שנמצא כיום בחוץ ורוצה להיכנס לשוק - עבודה במנות ובמשמעת עצמית היא הדרך הנכונה", הוא אומר.

לדברי לייטנר, יש הרבה גישות של איך להיכנס לשוק בתקופות כאלה. "יש אסכולות שאומרות לחלק את סכום ההשקעה לחמישה חלקים ולהיכנס בהדרגה לתוך הירידות. אבל בגלל שאין לי כדור בדולח, ושוק ההון הוא מקום שמצריך אורך רוח, כשנסתכל בעוד עשר שנים לאחור זה כמעט חסר משמעות. לכן כדאי להגדיל חשיפה לשוק ההון ולהשקיע בכל מיני צורות, גם בקרנות סל (ETF) ובאינדקסים של מדדים, כלומר בכל מה שיכול לתת חשיפה לשוק ההון", הוא מסביר.

ארז מפסגות מציין, כי מבלי להיכנס לסקטור מסוים, בבית ההשקעות תמיד אוהבים להשקיע ב"ווינרים" גם אם הענף שלהם מאוים. "אנו יודעים שלאורך זמן הם עושים ביצועים נהדרים. מגה אור למשל, של צחי נחמיאס, היא דוגמה טובה, לאחר שלאחרונה התממשה בכ-25%. בטווח הקצר הם לאו דווקא יעשו ביצועי יתר, אך חברות עם ניהול איכותי הן יצרני ערך, וישיגו ביצועים טובים בראייה ארוכת-טווח".

האם ישנם כלי עזר נוספים העומדים לרשות המשקיעים?
נאה: "הקלישאה אומרת שכשכולם מיואשים המשמעות היא שכולם כבר מכרו את הסחורה, ואז המחירים הם הכי נמוכים שאפשר למצוא. עוד אינדיקטור הוא קניות של בעלי עניין. כפי שמתייחסים למכירות מצד בעלי עניין ככאלה שמצביעות על מחירים מלאים, אז פניות לרכישה מצד בלי עניין יכולות להוות אינדיקציה למחירים נוחים".

תשתיות, נדל"ן או אנרגיה ירוקה: במה להשקיע, ממה להיזהר

ההזדמנויות בשוק, על פי מנהלי ההשקעות, הן מגוונות, אך באופן כללי הם מעדיפים חברות יציבות ולא חברות חלום. כך למשל, בסקטור קמעונות המזון נוצרו לטענתם הזדמנויות: "הרבעון הרביעי של 2021 והראשון של 2022 היו חלשים יחסית לאחר שהחברות חגגו בתקופת הקורונה, והשוק 'קנס' את חלקן, אולי יותר מדי. להערכתנו, ויקטורי למשל מתומחרת מאוד בזול וכך גם טיב טעם", אומר דנאור ארז מפסגות.

הוא מוסיף שהבנקים נהנים מעליית הריבית, וכרגע אין צפי להאטה דרמטית בפעילות, "אז ההנחה שלנו היא שהתוצאות שלהם יהיו טובות וזהו סקטור סביר להשקעה".

לדבריו, במגזר התשתיות - שיכון ובינוי, אלקטרה ודומותיהן יכולות להיות השקעה מעניינת. "הן נפגעות פחות מהתייקרות המימון לפרויקטים חדשים (בשל עליית תשואות האג"ח, ר' ו'), פרויקטי התשתית ממשיכים קדימה והתמחור מעניין.

"בתחום התקשורת, בזק היא חברה שנהנית מתזרים גבוה ומחלקת דיבידנד. בנוסף, ההשקעות הגדולות של פרויקט הסיבים יתמתנו לקראת סוף 2023 וגם התזרים יגדל. מקום נוסף שיכול להיות השקעה מעניינת הוא מניות הטכנולוגיה המובילות, כמו אפל וגוגל, שחטפו בדוחות האחרונים ויכולות להיות הזדמנות".

אבירם נאה ממיטב מסביר, כי הוא מחפש את החברות שהביקוש שלהן יציב. "זה לא אומר שהן לא נפגעות אלא חושבים שכשכל המהומה תיגמר הן יכולות לבלוט. למשל מניות האנרגיה המתחדשת נהנות מביקושים שלא צפויים להיחלש בשלוש-ארבע השנים הקרובות. המלחמה באוקראינה מגבירה את הביקוש וגודל השוק הוא אינסופי. ולכן אנחנו לא מודאגים גם אם עלויות המימון שלהן עולות או עלות ההיוון עולה.

"תחום נוסף שמומלץ כעת הוא החברות הדולריות, וזאת על רקע הייסוף בשער המטבע. למשל אלביט מערכות או חברות שיש להן במאזן סכום נכבד בדולרים או חברות שמוכרות סחורה או שירותים בדולרים אך ההוצאות שלהן הן בשקלים", הוא אומר.

לדבריו, שוק האג"ח מספק כיום תמונה יותר נוחה מאשר שוק המניות. "בתיקים שמשלבים מניות ואג"ח אנחנו מתייחסים לחלק האג"חי כנתון קבוע וידוע. בתקופה האחרונה האג"ח הממשלתיות, בעיקר בישראל אך גם בארה"ב, מתחילות לשקף את המציאות שאנחנו חושבים שתישאר פה לאורך זמן.

"אג"ח ממשלתיות לשלוש שנים נותן תשואה של 1.8%-1.9%, שהיא כבר תשואה מכובדת, ועד לא מזמן היו מקבלים אפס אחוז על פיקדון. גם האג"ח הקונצרניות הקצרות מתחילות להיסחר במספרים שמתחילים לעניין אותנו, ונותנות ריביות של 2.5%-3%", מסביר נאה.

במה לא הייתם משקיעים?
ארז: "בתקופה הנוכחית, הנדל"ן נמצא בלב הסערה לאור הצפי להמשך העלאות ריבית והתשואות העולות בשוק האג"ח. ההנחה שלנו שבטווח הקצר התחום יהיה תנודתי כיוון שעלויות המימון מתייקרות וזה ענף עתיר מימון.

"כמו כן בהמשך, ייתכנו שיערוכים שליליים שיכולים לפגוע ברווחיות החברות, בטח בנדל"ן המניב ובמיוחד בחו"ל. עם זאת, ייתכן שיש הזדמנויות בחברות טובות, חזקות ולא ממונפות, שהמניות שלהן נפגעו, כמו עזריאלי ומליסרון, שהציגו תוצאות טובות לאורך שנים, ופתאום מתממשות 15% או 20%. להערכתנו זו השקעה טובה לטווח הבינוני והארוך".

ההמלצות העיקריות של מנהלי ההשקעות

> לא לנסות לתזמן את סוף המפולת - גם אם השוק יירד עוד בתקופה הקרובה, בטווח הארוך אורך רוח משתלם
> להשקיע במנות קצובות ולא בבת אחת
> להיות ערים להתעניינות גוברת בשווקים - מסמנת שהמחירים נוחים
> לחפש חברות שלאורך שנים הציגו ביצועים טובים ולא חברות חלום
> להתמקד בחברות שייהנו מביקושים עם התגברות האינפלציה

עוד כתבות

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"