גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק נפל ב-1.2%, טוויטר וטסלה צנחו

תשואת האג"ח ל-10 שנים בארה"ב ירדה ל-2.88% ● נעילה מעורבת באירופה: דאקס וקאק ירדו, הפוטסי טיפס ● המכירות הקמעונאיות בסין צנחו ב-11.1% באפריל, כמעט כפול מצפי הכלכלנים ● החוזים על הנפט מטפסים, הביטקוין יורד ל-29 אלף דולר

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה מעורבת. הירידה של נאסד"ק העמיקה לקראת הנעילה והוא ירד ב-1.2%, S&P500 השיל 0.4% ודאו ג'ונס מחק כמעט את כל העלייה שרשם, שהגיעה לכ-1%, וסיים בעלייה של 0.1% בלבד. תשואת האג"ח לעשור ירדה ל-2.88%.

בקרב ענקיות הטק המגמה הייתה מעורבת אף היא, כאשר טסלה  וטוויטר  נחתכו בחדות ב-5.8% ו-8.2% בהתאמה (בין השאר, לאחר דיווח של בלומברג שאילון מאסק אמר ש"עסקת טוויטר באה בחשבון במחיר נמוך יותר"), ומנגד מיקרוסופט  ומטא  התחזקו. קרן ארק  של קת'י ווד צנחה היום ביותר מ-6%.

מניות ישראליות רבות ירדו בחדות הערב. טאבולה  וסלברייט  מחקו כ-10%, וויקס  נפלה מעל ל-6% אחרי הדוחות ועוד ירידות חדות רשמו למונייד , סנטינל וואן, לייבפרסון , אנלייבקס, מאנדיי  (שגם פרסמה דוחות), סולאראדג'  ואאוטבריין. לעומתן, דריו הלת', ביומיקס, REE, קלטורה, אורמד , צים , קנון ומיטק רשמו עליות יפות.

ריביאן  נחתכה ביותר מ-7% אחרי שפורד מוטורס דיווחה ל-SEC שמכרה עוד 7 מיליון מניות של יצרנית הרכב החשמלי. בשבוע שעבר מכרה 8 מיליון מניות, כך שכעת פורד נותרה עם 9.7% ממניות החברה.

22:25

בלומברג דיווח כי אילון מאסק החזיר את עסקת טוויטר לשולחן - אך במחיר נמוך יותר. "זה יכול לבוא בחשבון", הוא צוטט באתר החדשות. כפי הנראה, מאסק אמר את הדברים בוועידת טכנולוגיה שמתקיימת במיאמי, במסגרתה גם העריך שמשתמשים מזויפים מהווים לפחות 20% מכלל חשבונות הטוויטר. 

מניית טוויטר , שכפי שעידכנו לאורך היום נסחרה בירידה חדה בין כה וכה, מאבדת כעת 7.4%.

21:40

האווירה בוול סטריט ממשיכה להתבהר, כאשר נאסד"ק מחק את הירידה ונסחר בדומה לרמת הפתיחה, דאו ג'ונס עולה ב-1% ו-S&P500 ב-0.5%.

אוקסידנטל פטרוליום בולטת עם עלייה של 7%, וגם אקסון מוביל , NRG אנרג'י , מרתון אויל ושברון עולות בגזרת מניות האנרגיה. גם חברות הטכנולוגיה הסיניות מטפסות, בהן פינדואודו , באידו  וניאו . עליבאבא  לעומתן נחלשת קלות.

בשוק הסחורות מתחזקות עליות מחירי הנפט, והחוזים על הברנט מטפסים ב-2.1% לרמה של 113.9 דולר לחבית. הנפט האמריקאי מזנק ב-3% ל-113.8 דולר לחבית. גם מחיר הזהב נסחר בעלייה, אך מתונה, והוא מתקדם ל-1,815 דולר לאונקיה.

20:35

שינוי כיוון בניו יורק: דאו ג'ונס עבר לעלייה של 0.6%, S&P500 עולה ב-0.2% ונאסד"ק עדיין בטריטוריה השלילית, אך הירידה צומצמה ל-0.5%.

מטא, AMD, מיקרוסופט ונטפליקס שוב עברו לעליות קלות, טסלה וטוויטר ממשיכות לרשום ירידות חדות. 

בשוק הקריפטו הביטקוין מאבד מעט גובה ונסחר סביב 29.7 אלף דולר.

20:00

המגמה השלילית בוול סטריט נמשכת, ומדד נאסד"ק יורד ב-1.3%, S&P500 משיל 0.5% ודאו ג'ונס - שמוקדם יותר עבר לעלייה קלה - יורד ב-0.1%.

טוויטר ממשיכה לבלוט לרעה עם ירידה של כמעט 7%, טסלה מוחקת 5% וגם אנבידיה , אמזון, אפל ואלפאבית (גוגל)  יורדות ב-1% עד 2%.

בקרב המניות הישראליות נרשמות ירידות חדות למיי סייז , סלברייט , טאבולה , וויקס , למונייד , אנלייבקס, סנטינל וואן ועוד. לעומתן, ביומיקס, קלטורה, מיטק , REE, אורמד, פורסייט ופרוטליקס מטפסות. באשר לדואליות הגדולות, טבע  ואיי.סי.אל  עולות ב-1%, לייבפרסון  צונחת ב-5%.

18:45

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת. מדד דאקס הגרמני ירד ב-0.4%, קאק השיל כ-0.2% ואילו פוטסי עלה ב-0.6%.

במקביל, מתחזקות הירידות בוול סטריט ונאסד"ק נחתך כבר ביותר מ-1%, S&P500 יורד ב-0.6% ודאו ב-0.3%. תשואת האג"ח ל-10 שנים נופלת כבר ב-7 נקודות ל-2.86%.

בעוד ענקיות הטכנולוגיה מאבדות גובה, ובראשן טוויטר וטסלה , חברות הדלקים והנפט מטפסות: אוקסידנטל פטרוליום  עולה ב-4.2% וגם מרתון אויל , דבון אנרג'י  ושברון  מתחזקות.

ברקע נרשמות עליות בחוזים על הנפט הגולמי. הברנט עולה ב-1.1%% למחיר של 112.7 דולר לחבית והנפט האמריקאי מוסיף 1.8% לרמה של 112.4 דולר לחבית, כך שהמחירים כמעט הדביקו את הפער.

17:35

כשעה לפתיחת המסחר והמדדים בוול סטריט ממשיכים לאבד גובה, הירידה הגבוהה ביותר במדד נאסד"ק שנחלש ב-0.7%. הנסיגה בתשואות האג"ח של ממשל ארה"ב נמשכת, ותשואת האיגרת לעשור יורדת ל-2.88%.

טוויטר  בולטת לרעה עם ירידה של יותר מ-5%, טסלה  יורדת ב-1.5%, אפל  משילה 0.8%, אמזון  יורדת ב-0.7% ואילו מטא (פייסבוק) , AMD  ונטפליקס  נסחרות בעלייה.

בקרב הישראליות, טאבולה  בולטת עם ירידה של מעל 7% וגם אינטרקיור, סנטינל וואן , אנלייבקס ומאנדיי מאבדות גובה. מנגד, REE  מזנקת ב-13% וגם ביומיקס, דריו הלת', אינוביד, קלטורה וקומפיוג'ן עולות.

16:31

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח במגמה שלילית, כאשר נאסד"ק משיל 0.6%, דאו ג'ונס נסוג ב-0.2% ו-S&P500 יורד ב-0.3%. בגזרת המסחר באג"ח התשואות נחלשות, כאשר תשואת האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-4 נקודות ל-2.89%.

סטארבקס  הודיעה שתכסה את הוצאות הנסיעה לעובדות שיבקשו לבצע הפלה או לעובדים.ות שירצו לעבור הליכים להתאמה מגדרית.

באירופה המסחר מתקיים במגמה מעורבת. מדד דאקס  הגרמני יורד ב-0.7% וקאק  הצרפתי משיל 0.4%, ואילו פוטסי  הבריטי עולה ב-0.2% וגם במדריד, מילאנו, ציריך, וינה וליסבון נרשמות עליות.

בשוק הקריפטו ושוק הסחורות נרשמת יציבות.

16:05

מאנדיי , שפיתחה מערכת הפעלה לעבודה, עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון של השנה כשהציגה הכנסות גבוהות מהתחזיות - כ-109 מיליון דולר - והפסד נקי Non-GAAP מצומצם ביחס לתחזיות, 96 סנט למניה. גם תחזית ההכנסות לרבעון הבא גבוהה מתחזיות האנליסטים, והיא ל-117-119 מיליון דולר, צמיחה של 66%-69% ביחס לרבעון המקביל.

14:17

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות של 0.5%-0.1%. באירופה נרשמות ירידות קלות.

חברת מאנדיי עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון הראשון של השנה כשהציגה הכנסות גבוהות מהתחזיות - כ-109 מיליון דולר - והפסד נקי Non-GAAP מצומצם ביחס לתחזיות, 96 סנט למניה. האנליסטים ציפו בממוצע להכנסות של כ-101 מיליון דולר והפסד של 1.02 דולר למניה. גם תחזית ההכנסות לרבעון הבא גבוהה מתחזיות האנליסטים, והיא ל-117-119 מיליון דולר, צמיחה של 66%-69% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

ענקית המזון המהיר מקדונלד'ס  הודיעה היום (ב') על כוונתה למכור את עסקיה ברוסיה, קצת יותר מחודשיים לאחר שעצרה את פעילותה במדינה בעקבות הפלישה לאוקראינה. 

12:00

מגמה מעורבת באירופה כעת. מדד הפוטסי בלונדון עבר לעלייה קלה ואילו הדאקס יורד בכ-0.2%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות של 0.5%-0.1%.

מניית וויקס  צונחת בכ-10% במסחר המוקדם בניו יורק לאחר שהחברה  הציגה ברבעון הראשון הכנסות של כ-342 מיליון דולר, גבוה מעט מתחזיות האנליסטים, קרוב לרף העליון של התחזית שמסרה בעבר ונתון המשקף צמיחה של 14% לעומת הרבעון המקביל. לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד הנקי גדל משמעותית - מ-62.1 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-227 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2022. על בסיס Non-GAAP נרשם הפסד נקי של 41.4 מיליון דולר, שהם 72 סנט למניה, לעומת תחזית האנליסטים להפסד של 64 סנט למניה. 

מניית מאנדיי  רושמת ירידה של 5% לקראת פרסום תוצאות החברה היום.

10:15

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה שלילית. מדדי המניות המובילים נסוגים בשיעורים של עד 1%. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות של 0.5%-0.9%.

בטוקיו ננעל המסחר בעלייה של 0.45% במדד הניקיי. הביטקוין מאבד גובה ויורד מתחת ל-30 אלף דולר.

לאחר חודשים של רמיזות ואיומים הדדים, מדווחים היום (ב') כלי התקשורת בבריטניה כי ראש הממשלה בוריס ג'ונסון מתכוון לקדם חקיקה שתבטל למעשה חלקים מהסכם ה"ברקזיט". הצעד יפתח עימות חריף עם האיחוד האירופי, דווקא בתקופה הנוכחית שמתאפיינת בשיתוף פעולה ביטחוני נגד רוסיה, ועלול לגרור "מלחמת סחר" קטנה אך משמעותית בין האיחוד לבריטניה, שתרע את המצב הכלכלי שלהם. מדובר בפרוטוקול צפון-אירלנד, חלק מסובך משפטית שנוסח במשך חודשים רבים מול בריסל במגעים על פרישת בריטניה מהאיחוד, שנועד מצד אחד למנוע גבול קשיח בין צפון-אירלנד (חלק מהממלכה המאוחדת) לבין אירלנד (חלק מהאיחוד האירופי) אך מצד שני לאפשר כנדרש פיקוח על סחורות, יבוא ויצוא ושמירת ריבונות הדדית. הפרוטוקול למעשה קובע איך יתנהל הסחר מול צפון אירלנד אחרי הסכם הברקזיט, שנכנס לתוקף מלא לפני יותר משנה.

לויד בלנקפיין, מי שהיה בעבר מנכ"ל גולדמן זאקס וכיום משמש בכיר בדירקטוריון החברה, אמר אתמול כי "יש סיכון גבוה מאוד שארצות הברית בדרך למיתון". את הדברים אמר בלנקפיין בראיון לתוכנית "Face the Nation" של חדשות CBS. הוא המשיך ואמר שעל עסקים וצרכנים להתכונן למיתון: "אם הייתי בראש חברה גדולה, הייתי מתכונן. אם הייתי צרכן, הייתי מתכונן". 

08:10

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת, כשהבורסות בסין מאבדות גובה ורושמות ירידות קלות לאחר פרסום נתוני מאקרו חלשים ואילו מדד הניקיי בטוקיו מטפס בכ-0.5%.

בסין פורסם היום שהמכירות הקמעונאיות צנחו ב-11.1% באפריל, לעומת צפי כלכלנים לירידה של כ-6%. התפוקה התעשייתית במדינה רשמה ירידה של 2.9% בחודש שעבר, לעומת אפריל 2021 ולעומת צפי כלכלנים לעלייה קלה. זאת, על רקע סגרים רבים שהוטלו במדינה עקב התפרצות מחודשת של הקורונה.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות של 0.5%-0.7%.

במסחר בחוזים על הנפט נרשמות ירידות של כ-1.7% והביטקוין נסחר ביציבות סביב 30 אלף דולר. הזהב רושם ירידה קלה.

בסקירתו השבועית, שפורסמה לאחר שבוע נוסף של ירידות שערים בוול סטריט, בוחן האסטרטג הטכני של אופנהיימר את האינדיקטורים שאמורים לסמן את נקודת התחתית בשוק המניות. למרות שמרבית האינדיקטורים טרם הגיעו לנקודות קיצון, הם נמצאים קרוב מאוד לרמות שאמורים להעיד על השגת תחתית נוכח הסנטימנט השלילי במיוחד. בכך, סבור ארי ואלד כי הרמה הנוכחית של שוק המניות האמריקאי קרובה יותר לתחתית, אם כי בשלב זה הוא ממשיך להמתין לסימנים ברורים של היפוך מגמה שלילית.

ואלד מציין כי חלק מהסקטורים, כמו סקטור האנרגיה, נסחרים ברמות שיא רב-שנתיות, כאשר תרחיש המפולת לשפל חדש מתאפיין בדרך כלל בירידות בכלל הסקטורים בשוק. בכך, ממתין ואלד לסימני שבירת מגמה חיובית בסקטורים חזקים בטרם מעבר להמלצה חיובית גורפת על שוק המניות הכללי. בנוגע להתנהגות תשואות אג"ח, מעריך ארי ואלד כי הנסיגה בציפיות האינפלציה ל-5 שנים אמורה להוביל להתמתנות מגמת עליה בתשואות אג"ח ממשלת ארה"ב, ובכך לספק תמיכה לאפיק המנייתי.

עוד כתבות

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

עליות קלות באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול