גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

זכויות בנייה ל־250 אלף מ"ר: היזמים שמייצרים קרקעות לבנייה בתל אביב

אבי רומנו וזיו פופלבסקי, בעלי RAY TLV, מוצאים קרקעות בתל אביב עם פוטנציאל השבחה גבוה, ומכינים אותן לייזום פרויקטים, לאחר שהם רוכשים את חלקם של בעלי הנכסים • קשיים בהייטק? הם בטוחים שהביקוש למשרדים בתל אביב לא ייעלם

זיו פופלבסקי ואבי רומנו, חברת ray tlv / צילום: איל יצהר
זיו פופלבסקי ואבי רומנו, חברת ray tlv / צילום: איל יצהר

את אבי רומנו וזיו פופלבסקי, בעלי RAY TLV אפשר להגדיר כ"פיקסרים" של קרקעות בתל אביב. במילים אחרות, הם מאתרים קרקעות עם פוטנציאל השבחה גבוה, ולאחר שהם "מנקים" אותן מבעיות שונות, הם מוכרים אותן או יוזמים בנייה עליהן. כך למשל, הם אחראיים ל"ניקוי" הקרקע שמכרה באחרונה ישראל קנדה, לאפי קפיטל ושובל נחשון, בפינת הרחובות הרכבת והגר"א, תמורת כחצי מיליארד שקל. לפני שלוש שנים נמכרה הקרקע הזו לישראל קנדה תמורת 217 מיליון שקל. הם עצמם רכשו בזמנו דונם וחצי במתחם מקרן ריאליטי, ובהמשך רכשו חלקה צמודה של 500 מ"ר, שעליה ניצבו 13 דירות ומתפרה. את רוב הנכסים הם רכשו, ולגבי השאר, הם הגיעו להסכמות עם הבעלים, על קבלת דירות בתמורה.

לפני כשנה הם רכשו יחד עם חברת דמרי, שטח של 1.2 דונם באותו מתחם, ברחוב הגר"א 23־25, תמורת 50 מיליון שקל, ויחד עם קרקע צמודה בבעלותם וקרקע נוספת צמודה של דמרי, הם מחזיקים בשטח של 4 דונם (70% בבעלות דמרי, ו־30% בבעלותם). על פי ההסכם עם דמרי, הם אחראים לקדם בקרקע תוכנית למגורים, למשרדים ולמסחר.

ה"תנ"ך" שלהם היא תוכנית המתאר 5000 של עיריית תל אביב, המאפשרת בניית עוד 16 מיליון מ"ר, של מגורים, משרדים ומסחר בעיר. מאז התוכנית התעדכנה, ובזו החדשה - תל אביב 5500 - היקף הזכויות צפוי לגדול. כך או כך, קרקעות זמינות לכל הבנייה המתוכננת הזו, וכאן פופלבסקי ורומנו נכנסים לתמונה.

"התפקיד שלנו", הם מתארים, "זה לפנות לבעלי הנכסים שברוב המקרים אין להם שום כוונה למכור את הנכס, ולשכנע אותם לקדם איתנו תוכניות או למכור את הנכס. אנחנו עוברים ממגרש למגרש, מבניין לבניין, ומשכנעים את בעלי הנכסים למכור. כדי שבסופו של דבר נוכל לייצר רצף של קרקעות, ולהציע את השטח ליזם גדול".

איך זה נעשה בפועל?
"אחרי שאנחנו מבצעים את הרכישה הראשונה במתחם", הם אומרים, "כבר קל יותר לרכוש את חלקם של שאר בעלי הזכויות במתחם". במסגרת הניסיון הזה, הם נתקלים בכל הווריאציות האפשריות של בעלויות: "ריבוי בעלים לצד רישום מוזנח של הנכסים על שמם של חברות או אנשים שכבר לא קיימים, מסמכי רישום בשפה הטורקית ומתחמים שעברו ארבעה־חמישה דורות בירושה ועדיין רשומים כאגודה עותומנית, נכסים שכפופים לחוק הגרמני בבעלות חברות שרשומות מעבר לים, ובניינים שלמים ללא היתר בנייה שמשלמים מסים עירוניים ומחוברים לחשמל כבניינים 'כשרים'".

"מי ששם כסף רוצה ערך מוסף"

רומנו הוא יזם ומשקיע בתחום נדל"ן כבר 30 שנה; פופלבסקי בכלל הגיע מתחום הפרסום והשיווק. הוא שותף במשרד הפרסום "לעומק התודעה", מקבוצת TBWA, ובשנים האחרונות הוא מתמקד בפיתוח ובהשבחת קרקעות בתל אביב.

פופלבסקי ורומנו פועלים רק בתל אביב, וכיום הם מקדמים תוכניות בהיקף של 250 אלף מ"ר זכויות בנייה של משרדים ומגורים, בשישה פרויקטים: הרכבת־הגר"א, רחוב מטלון, יד אליהו, נווה חן, נחלת יצחק ורמת החייל, שעליה נדבר בהמשך.

למתחם הרכבת־הגר"א, יש להם תוכניות מרחיקות לכת. הקרקע שרכשו עם דמרי בזמנו, הייתה החלקה האחרונה במתחם, ופופלבסקי ורומנו מפנטזים להקים שם מתחם הייטק. "יהיו שם 30% מגורים ו־70% תעסוקה. אנחנו מתכננים לעשות שם שיתוף פעולה בין כל היזמים בכל הפרויקטים, ויחד נמתג את האזור כמתחם הייטק, וניצוק בו תוכן אמיתי".

למשל?
"נבין את הצרכים של הקהילה הזו ובהתאם לזה ניצוק תוכן, ונקדם שת"פים וחיבורים. מי ששם כל כך הרבה כסף כדי לגור במקום כזה, רוצה ערך מוסף. עובדי ההייטק מפונקים, הם רוצים שכל מה שהם צריכים יהיה קרוב אליהם".

ברחוב מטלון יש ברשותם חטיבת קרקע של 700 מ"ר, הסמוכה לתחנה המרכזית החדשה. עליה הם מתכוונים ליזום הקמת מגדל עם עירוב שימושים בפינת מטלון־לוינסקי. "חלק מזה יתפנה בשנה הבאה", הם אומרים, "ועד שנת 2026 התחנה המרכזית החדשה צפויה להתפנות לחלוטין, ואז תהיה תוכנית סדורה עם היקפי בנייה גדולים. זה עומד להיות אחד האזורים הכי נחשקים בתל אביב כי הוא ייבנה מחדש, עם היקף מגורים של 40%. מלבד זה יהיו 20% שטחי ציבור, 6% מסחר, והשאר משרדים. בימים אלה אנחנו מתחילים לאתר את בעלי הקרקעות הסמוכות כדי לייצר מתחם של 2.5 דונם. הדרך עוד ארוכה, לא ברורה ותלויה בהמון משתנים, אבל אנחנו מאמינים באזור וביכולת שלנו להשתלב במגה פרויקט שמשנה פני עיר".

התפוצצות בועת ההייטק, כמו גם עליית הריבית, שמצננת את ענף הנדל"ן, לא מדאיגה אותם. "זה נכון שבשנים האחרונות ההייטק התנפח לממדים גדולים מדי, אבל אי אפשר לקחת את המעמד של ההייטק הישראלי בהייטק העולמי. יש כיום 120 מרכזי פיתוח של חברות הייטק בישראל, שהגיעו לכאן בעשור האחרון, כך שאם יוצאים מהמיני פאניקה, יש כאן תעשייה מאוד חזקה, וזה כבר בפך להיות חלק מה־DNA הישראלי. כך שחברות ההייטק לא ייעלמו, הכל ייכנס פשוט לפרופורציה.

"בצד ההתפכחות של ההייטק ועליית הריבית, יש עוד גורמים, שישמרו את הביקוש לנדל"ן: הגידול באוכלוסייה, ותופעת העיור, שמתרחשת בכל העולם".

מה לגבי מחירי השכירות במשרדים?
"פרסומים על עסקאות שכירות של 200 שקל למ"ר באמת נראים מבהילים ומופרכים. אין ספק שהייתה תחושה של חגיגה מוגזמת. להערכתנו, המחיר הריאלי הוא 120־130 שקל למ"ר במשרדים החדשים".

אתם לא חושבים שיזמים ששילמו מחירי עתק על קרקעות "יאכלו את הכובע"?
"היזם לא לבד. מאחוריו יש את הבנק שנותן לו מימון, ואת שוק ההון, כך שההחלטה של יזם לקנות נכס כזה או אחר במחיר לא הגיוני היא לא לא הגיונית. מצד שני עובדה שהשוק משלם את זה. שווי הקרקע הוא נגזרת מאוד מדויקת של תנאי השוק, זה לא עובד בוואקום".

איך אתם רואים את החשיבה השנייה של ישראל קנדה על עסקת גזית גלוב, ימים ספורים אחרי שהיו להוטים להשתלט עליה, ובפרמיה גבוהה? נראה שהשינוי כבר כאן.
"נעשית חשיבה מחדש בגלל שתנאי השוק משתנים. זה דווקא מעיד על בגרות. אם הם היו רצים עם הראש בקיר וקונים בכל מחיר, היה מקום לבקר אותם, אבל הם לא קופצים ראש מבלי לבדוק את עומק המים, והם קיבלו החלטה נכונה".

למה אתם פועלים רק בתל אביב?
"זו הייתה החלטה אסטרטגית. אין היצע בתל אביב, כך שאף פעם לא יהיה כאן היצף. מעבר לזה, אנחנו לא עובדים בחלל ריק. לעירייה יש תוכניות לגבי 16 מיליון מ"ר, ואם היה אפשר לבנות אותם היום, הן היו מגיעות למיצוי מיידי. לא תהיה בתל אביב בעיה של משרדים שעומדים ריקים.

"ראינו כבר כמה עליות ומורדות. אם נסתכל שנתיים אחורה, למרץ 2020, השוק קפא אז בעולם, ובארץ הוא הרים ראש. ב־2008 השוק קפא ובארץ כאילו כלום, ואם את שואלת אותי, אנו נמצאים באותה פאניקה רגעית, ובספטמבר כבר נמצא עצמנו עם תוצאות דומות לתוצאות הנוכחיות. זה משהו רגעי, אלא אם כן העולם ייכנס לסוג של שיתוק כלכלי שאנו לא רואים אותו מגיע. יש איזה גל בים וכולם רוצים לנשום. אבל לא בונים בית כנסת לפי מספר האנשים שמגיעים אליו ביום כיפור".

"רמת החייל תעלה כשהקו הירוק ייפתח"

כדי לממש את תוכניותיהם לייצר עוד קרקעות זמינות, הם מקיימים משא ומתן עם גופים מוסדיים, שרבים מהם כבר משולבים בענף הנדל"ן, ואפילו לא פוסלים על הסף הנפקה בשנה הבאה, שתיתן להם בוסט שיאפשר להם להוציא לפועל דברים בקנה. "יש עוד הרבה מה לעשות", הם אומרים, "כדי להתחיל לדגדג את ה־16 מיליון מ"ר".

עד אז, מלבד איתור שטחים חבויים במרכז תל אביב ובדרומה, השניים יוזמים בנייה גם על שטח ברמת החייל, שבשנתיים האחרונות קרנה ירדה מאוד בענף המשרדים, וניתן היום לשכור שם בשליש ואף רבע המחיר, בהשוואה למשרדים ב"מעגל הקורקינט".

באפריל האחרון הם רכשו שני בניינים צמודים ברחוב ראול ולנברג 14, תמורת 86 מיליון שקל. שני המבנים יושבים על מגרש של 3.5 דונם. בכוונתם להרוס את המבנים, לבנות במקומם בניין בשטח של 23 אלף מ"ר ואז למכור אותו.

למרות הפיחות במעמדה של רמת החייל, הצמד מאמין בפוטנציאל שלה. "רמת החייל חלתה במחלה שנקראת פקקים והיעדר תחבורה ראויה. הייתה שם תחבורה מאוד בעייתית, לכן התחילו לצאת משם כל מיני שוכרים, ובמידה מסוימת זה משך גורמים בענף הרפואה לשם. בעתיד קווי הרכבת הקלה ייתנו מענה מאוד מדויק, ואנחנו מהמרים שזה יביא את הפתרון לאזור. העניין התנועתי הוא הדבר היחיד שגורם לאזור להיות פחות נחשק, ולדעתנו ברגע שהקו של הרכבת הקלה יעבוד, המחירים שם ישתוו לאלו במרכז העיר. אין סיבה שלא, כי זה בצפון תל אביב, באזור מפותח. ההייטק צריך משרדים מפנקים בתל אביב, וקרבה לרכבת. ברגע שתהיה רכבת ברמת החייל, הכל ישתנה, ולא בטוח שזה לא יהיה המרכז".

אתם מאמינים בהמשך הביקושים בתל אביב במחירים הקיימים?
"בשונה ממדינות מערביות, קצב גידול האוכלוסייה לפחות על פי הלמ"ס, גדל. מספר התושבים במדינה יגדל, ובתוך 25 שנים נגיע ל־15 מיליון תושבים ול־20 מיליון תושבים בעוד 40 שנים. תל אביב כעיר המובילה בישראל תמשיך לייצר ביקושים ולכן אין כל סיבה הנראית לעין לפיה גידול האוכלוסייה או ביקושים בעיר ייעצרו או ידללו.

"יש סיבות רבות לגדילה ולהתרחבות של העיר מעבר לגידול הטבעי של האוכלוסייה: התרחבות תופעת העיור העולמית והצפי לצמצום הגישה לתחבורה פרטית מערי הלוויין. מגזרים שעד כה נחשבו כחלשים, ולא השתלבו בשוק התעסוקה הקלאסי, מתפתחים כעת בקצב מהיר ולא ירחק היום והם גם יבקשו להשתלב כתושבי העיר. כל הדברים האלה יחד יגרמו לעליית ביקושים בתל אביב, כך שלהערכתנו היא תצמח לגובה ותהפוך לעוד יותר נחשקת ויקרה". 

אבי רומנו

אישי: בן 51, נשוי + 3, גר בלב תל אביב, השכלה תיכונית
מקצועי: יזם ומשקיע שהחל את פעילותו בתחום הנדל"ן לפני 30 שנה
עוד משהו: חובב שיט

זיו פופלבסקי

אישי: בן 42, נשוי + 3, גר בהוד השרון, השכלה תיכונית
מקצועי: מבעלי משרד הפרסום "לעומק התודעה" (מקבוצת TBWA). בשנים האחרונות מתמקד בפיתוח והשבחת קרקע בתל אביב
עוד משהו: חובב ריצה וטיולי שטח

עוד כתבות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס