גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות הטק הישראליות זינקו, פאגאיה צנחה 15%

לאחר יום תנודתי, נאסד"ק קפץ ב-1.6%, S&P500 הוסיף כ-1% לערכו ודאו ג'ונס התקדם ב-0.6% ● נעילה שלילית באירופה; דויטשה בנק הגרמני צנח ב-12% ● התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים נפלה ל-3.08% ● הנפט נסוג ב-2%, שוק הקריפטו יציב

בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock
בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:03

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית, לאחר מסחר תנודתי שבמהלכו המדדים אף עברו לירידות לזמן מה. נאסד"ק קפץ בסופו של ערב ב-1.6%, S&P500 הוסיף כ-1% לערכו ודאו ג'ונס התקדם ב-0.6%. לצד העליות בשוקי המניות, תשואות האג"ח ירדו בחדות. תשואת האיגרת של ממשל ארה"ב ל-10 שנים ננעלה לבסוף על 3.08%.

את העליות הוביל סקטור התשתיות, וגם מניות הנדל"ן והבריאות עלו. סקטור האנרגיה נחתך ב-3.7% ברקע ירידת מחירי הנפט הגולמי, ואקסון מוביל  ושברון  ירדו במחזורי מסחר גבוהים. אוקסידנטל פטרוליום  חמקה מהירידות בענף ועלתה ב-0.5%, לאחר שברקשייר האת'וויי של המיליארדר וורן באפט הגדילה את החזקתה בחברה.

כ-60% מהמניות בנאסד"ק סיימו את הערב בעלייה. מניות הטכנולוגיה הגדולות סיימו במגמה מעורבת, כשאנבידיה , AMD  וטסלה  איבדו גובה ואילו אפל , אמזון , מטא , מיקרוסופט  ואלפאבית (גוגל)  עלו.

חברת הפינטק הישראלית פאגאיה  זכתה לקבלת פנים חמוצה בבכורה שלה בנאסד"ק והיא סיימה בירידה חדה של 15%, כשמוקדם יותר התרסקה ב-25%. עוד ירידות בולטות נוספות נרשמו במניות דלק US , איי.סי.אל , ולנס , אבוג'ן  וראדא .

בצד החיובי, מרבית מניות הטכנולוגיה הישראליות נהנו מהאווירה בשוק. עליות בולטות רשמו ביונד אייר , פורסייט, סנטינל וואן , גלובל-אי, קוגנייט, וויקס , ג'יי פרוג, סלברייט, פייבר ועוד. בביומד, אורמד  נסקה ב-27%. ברקע אין דיווח משמעותי, אך החברה צוינה לטובה בסקירה על שוק האינסולין של Data Bridge Market Research, שצופה שהשוק יצמח להיקף של 55 מיליארד דולר עד שנת 2027.

בשוק הסחורות נרשמו ירידות גם כן. החוזים על הנפט ירדו בכ-2% הן בברנט והן בנפט האמריקאי (WTI), הזהב השיל 0.5% והכסף נחתך ב-2%. בקריפטו, הביטקוין עלה קלות ל-20.7 אלף דולר, האת'ר עלה ל-1,120 דולר.

21:50

גם דאו ג'ונס הצטרף לעליות והוא מטפס כעת ב-0.1%. נאסד"ק עולה כבר ב-1%, S&P500 ב-0.4%.

בראש הדאו ג'ונס סיילספורס, מרק, וולמרט ופרוקטר אנד גמבל ואילו בתחתית קטרפילר, שברון ובואינג.

21:30

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת, וגם מדד S&P500 עבר לצד החיובי והוא מטפס כעת ב-0.3% בעוד שהנאסד"ק עולה ב-0.8% ודאו ג'ונס עדיין בירידה קלה.

תשואות האג"ח של ממשל ארה"ב ממשיכות לרדת בחדות. התשואה על האג"ח ל-10 שנים נופלת ב-9 נקודות בסיס ל-3.06% ותשואת האג"ח לשנתיים יורדת ל-2.99%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של כ-1.5% בחוזים של הנפט הגולמי. הברנט יורד ל-110 דולר לחבית והנפט האמריקאי ל-104.3 דולר. הזהב נחלש ב-0.8% ומחיר אונקיה יורד ל-1,823 דולר.

וויוורק  מטפסת לאחר סיקור חיובי של המניה על ידי קרדיט סוויס, שם מניחים שחברת המשרדים השיתופיים תהנה מהגידול בעבודה ההיברידית. חברת שירותי הענן סנואופלייק  מזנקת הודות להמלצה חיובית של ג'יי.פי מורגן.

מניות התיירות והחזרה לשגרה עדיין בולטות בירידות, בראשן אייר בי.אן.בי שיורדת ב-5%, וגם בוקינג, רשת המלונות מריוט, בואינג וחברות התעופה הגדולות נסוגות.

20:00

הנדנדה חזרה לוול סטריט: העליות של דאו ג'ונס ו-S&P500 נמחקו ושני המדדים עברו לירידה של 0.5% ו-0.2% בהתאמה, בעוד שנאסד"ק ממשיך לשמור על עלייה קלה של 0.4%.

על הדאו מעיקה בין השאר שברון  שמאבדת כמעט 5%, בין השאר בשל ירידות של כ-2% שנרשמות עתה במחירי החוזים על הנפט הגולמי. גם בואינג  מאבדת גובה בהתאם למגמה השוררת בשוק התעופה והתיירות (ראו עדכון מוקדם יותר). 

בקרב מניות הטכנולוגיה, טסלה יורדת ב-2%, אנבידיה משילה 2.3% ו-AMD נסוגה ב-3.7%. גוגל עברה לירידה קלה של 0.3% ואילו אפל , אמזון , מיקרוסופט  ומטא (פייסבוק)  עדיין בצד החיובי של המפה.

באשר למניות הישראליות, פאגאיה  שרק היום החלה להיסחר בנאסד"ק נחתכת ומאבדת יותר מרבע משוויה. איי.סי.אל  יורדת ביותר מ-7%, ראדא  נסוגה ב-6.5%. בצד החיובי אורמד  ופורסייט  שמזנקות ביותר מ-13%.

באנרגיה, אוקסידנטל פטרוליום  מחקה את העלייה שרשמה וגם היא נסחרת בירידה קלה. ברקשייר האת'וויי  ניצלה את הירידות האחרונות במניה ודיווחה על רכישת 9.6 מיליון מניות של החברה. בהנחה שמדובר במחיר רכישה של כ-55 דולר, שבו המניה נסחרת עכשיו, זו השקעה של יותר מחצי מיליארד דולר.

שוק הקריפטו מתנהל ביציבות יחסית היום, והביטקוין  נסחר סביב 20.3 אלף דולר.

18:50

המסחר בבורסות אירופה הסתיים בירידות, שהלכו והתחזקו לקראת צלצול הנעילה על אף המגמה החיובית בוול סטריט. מדד דאקס ירד ב-1.7%, פוטסי השיל 1% וקאק ירד ב-0.6%, יורו סטוקס 50 וסטוקס 600 הכלל אירופיים ירדו בכ-0.7% כל אחד.

בין המניות במרכז, דויטשה בנק  הגרמני צנח בכ-12% ללא סיבה נראית לעין או דיווח. בימים האחרונים צנחה התשואה על האג"ח הממשלתית הגרמנית ל-10 שנים מ-1.74% ל-1.4%. עוד פורסם כי המנכ"ל כריסטיאן סווינג והצוות הבכיר שלו מוותרים על חלק קטן מהבונוסים שלהם לשנת 2021, בצעד נדיר שנועד להראות שההנהלה נושאת אשמה מסוימת על השימוש ביישומי הודעות לא מאושרים (ווטסאפ) בבנק.

גם בשוק האג"ח האמריקאי התשואות נופלות בשיעורים חדים בשעה זו. תשואת האיגרת ל-10 שנים מוחקת 11 נקודות ויורדת ל-3.04%, תשואת האג"ח לשנתיים צונחת ב-8 נקודות ומחליפה קידומת, ל-2.97%.

18:00

העליות בוול סטריט מתחזקות, ומדד נאסד"ק מטפס ב-1.2%, S&P500 עולה ב-0.8% והדאו מוסיף 0.6%. 

בקרב מניות הטכנולוגיה המגמה מעורבת. טסלה, אפל, אמזון, מטא, מיקרוסופט ואלפאבית מטפסות, ואילו חברות השבבים אנבידיה  ו-AMD  נסוגות במעט. גם עליבאבא הסינית מצטרפת לעליות ומזנקת ב-5.8%. חברת מחשוב הענן Snowflake  מזנקת לאחר שג'יי.פי מורגן שידרג את ההמלצה על המניה מניטרלי למשקל יתר. בבית ההשקעות הצביעו על הערכת שווי אטרקטיבית וכן על רמות שביעות רצון גבוהות במיוחד בקרב לקוחות החברה.

בולטות בירידות מניות התיירות והחזרה לשגרה, בין השאר מתוך חשש שמגפת הקורונה שבה להתפשט ועשויה שוב לשבש את השגרה ברחבי העולם. אייר בי.אן.בי  מאבדת 2.5% וגם בוקינג , רשת המלונות מריוט , וחברות התעופה יונייטד , דלתא , אלסקה אייר  ואמריקן איירליינס  מאבדות גובה במהירות.

בינתיים באירופה נמשכת המגמה השלילית. מדד דאקס הגרמני מאבד 1.2%, קאק הצרפתי נסוג ב-0.2% ופוטסי הבריטי ב-0.6%. יורו סטוקס 50 הכלל אירופי יורד ב-0.4%. ירידה חדה של יותר מ-2% נרשמת במדד הדגל הווינאי ATX.

17:00

מניית פאגאיה  החלה להיסחר בנאסד"ק תחת הסימול PGY, לאחר שחברת הפינטק הישראלית השלימה את המיזוג שלה לחברת ה-SPAC האמריקאית EJF Acquisition Corp. שווי החברה בעסקה (EV, שווי פעילות) נקבע על 8.5 מיליארד דולר - מיזוג ה-SPAC השני בגודלו של חברה מישראל - ולא הופחת למרות הטלטלות האחרונות בשווקים. החברה זוכה לקבלת פנים חמוצה במיוחד וצונחת בשעה זו בכ-18%.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית. הנאסד"ק מטפס ב-0.9%, S&P500 עולה ב-0.7% ודאו ג'ונס מוסיף 0.5%.

יצרנית בגדי הספורט האמריקאית נייקי  החליטה לצאת באופן מלא מרוסיה, כשלושה חודשים לאחר שהשעתה את פעילותה שם בעקבות הפלישה לאוקראינה. יש לציין כי פחות מ-1% מכלל הכנסותיה של נייקי מגיע מהשווקים הרוסי והאוקראיני ביחד, כך שמדובר במהלך סמלי בעיקרו שלא צפוי להשפיע על תוצאותיה. 

ברקשייר האת'ווי  מנצלת את הירידות של חברות הנפט בימים האחרונים: רכשה 9.6 מיליון מניות נוספות של יצרנית האנרגיה אוקסידנטל פטרוליום , ובכך העלתה את החזקתה בחברה ל-16.3%. מניית אוקסידנטל מזנקת בתגובה.

עיכוב בהשלמת מכירת חברת תופין  לקרן הפרייבט אקוויטי Turn/River מארה"ב: העסקה הייתה אמורה להיסגר עד סוף החודש, אך החברה הודיעה שהיא תיסגר ברבעון השלישי של השנה. החברה מצפה עדיין לאישור רגולטורי ברומניה, ומעדכנת שהתקבלו אישורים בגרמניה ובצרפת. תופין, בניהולו של המייסד המשותף רובי כיטוב, עוסקת במדיניות של אבטחת מידע והיא הודיעה לפני חודשיים וחצי על מכירתה ל-Turn/River תמורת 570 מיליון דולר. 

15:33

מאקרו ארה"ב: מספר תביעות האבטלה הראשוניות בשבוע החולף הסתכם ב-229 אלף, כאשר התחזיות היו ל-227 אלף בקשות. מדובר בירידה קלה בהשוואה לשבוע הקודם, אז נרשמו 231 אלף תביעות ראשוניות. מספר התביעות החוזרות לדמי אבטלה הסתכמו ב-1.31 מיליון, בדומה לתחזיות.

14:00

מגמה מעורבת באירופה. מדד הדאקס יורד בכ-0.5% ומנגד הפוטסי והקאק עולים בשיעורים קלים. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות של עד 1%.

במסחר המוקדם בניו יורק נרשמו עליות של יותר מ-1% במניות טסלה , טבע, ניאו , ריביאן, עליבאבא , אנבידיה ואמזון .

ממשלת גרמניה הודיעה היום (ה') על העלאת רמת הכוננות למשבר אנרגיה כללי לשתיים (מתוך שלוש), ושר הכלכלה אמר כי "אנחנו נמצאים כעת במשבר גז". הרקע להכרזה הוא הצמצום הדרסטי בכמויות הגז הטבעי שמסופקות בשבוע האחרון על ידי החברה הממשלתית הרוסית "גזפרום" לגרמניה וליתר מדינות אירופה. הנפח ירד ביותר ממחצית בהשוואה לכמויות הרגילות בכל שלושת צינורות הגז שמגיעים לגרמניה. "גזפרום" נימקה את ההפחתה ב"קשיים טכניים", הנובעים בין היתר מהסנקציות הבינלאומיות עליה, אך גרמניה והאיחוד האירופי אמרו כי מדובר ב"סחיטה" וב"שימוש בגז כבנשק". 

12:00

מגמה שלילית בבורסות אירופה. מדדי המניות המרכזיים יורדים ב-0.8%-1.3%. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת מגמה מעורבת.

כלכלני בנק UBS בחנו 17 מיתונים שאירעו בארה"ב ב 100 השנים האחרונות וחילקו את זה ל-2 קבוצות - מיתון חריף (ירידה של 3% ויותר ב-GDP ) עם ירידה ממוצעת של 34% במחירי המניות ומיתון לא חריף/מתון (ירידה של פחות מ-3% בתמ"ג) עם ירידה של 11% בממוצע במחירי המניות. "אנחנו עדיין לא מאמינים שיהיה מיתון עולמי או מיתון בארה"ב השנה או ב-2023 אך עדיין הסיכון של נחיתה קשה עולה. לדעתם של האסטרטגים שלנו אפילו אם נכנס למיתון הוא כנראה יהיה מתון ולא חריף בגלל הכח הצרכני והמאזנים היציבים של הבנקים. הירידות במניות ב-2 המצבים נמשכו כ-12 חודשים בממוצע עם ירידה ממוצעת של 34% במיתון חריף וירידה של 11% במיתון לא חריף", הם מציינים. 

חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת טכנולוגיות  השלימה גיוס גדול מהמתוכנן, כשהנפיקה איגרות חוב ירוקות להמרה בסך 375 מיליון דולר. האג"ח נושאות ריבית של 2.5% לשנה ומיועדות לפירעון ב-2027. לרוכשי האג"ח ישנה אפשרות לרכוש עוד אג"ח תמורת 56.3 מיליון דולר.

בתנאים מסוימים יוכלו מחזיקי האג"ח להמיר אותן למניות אורמת, כאשר מחיר ההמרה נקבע על כ-90.27 דולר, לעומת מחיר מניה של כ-70 דולר היום. החברה מייעדת את הכסף שגויס למיחזור חוב קודם וכן לצרכים כלליים ובהם פרויקטים ירוקים. החברה בניהולו של דורון בלשר מקימה תחנות גיאותרמיות, מפעילה חלק מהן בעצמה וכן פועלת בתחום אגירת האנרגיה.

10:20

יום המסחר באירופה נפתח במגמה שלילית. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים יורדת ב-2 נקודות בסיס ל-3.13%.

במסחר בחוזים על הנפט נרשמות ירידות של 1.7%-2%.

בטוקיו ננעל המסחר בעלייה של 0.1% במדד הניקיי.

07:50

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת. מדד ניקיי בטוקיו רושם ירידה מתונה של כ-0.3% ואילו מדד הנג סנג מטפס ב-1%.

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות קלות.

זאת לאחר שבוול סטריט יום תנודתי ננעל אמש במגמה מעורבת עם נטייה לירידות במדדי המניות המרכזיים. מדדי הנאסד"ק, S&P 500 והדאו ג'ונס ירדו בסיום ב-0.1%-0.2%.

התשואה על אג"ח הממשל האמריקאי ל-10 שנים צנחה אתמול ב-16 נקודות בסיס ל-3.14% והיום נסחרת ביציבות.

מחירי הנפט ממשיכים לאבד גובה. החוזים על נפט מסוג ברנט יורדים ב-2.5% לרמה של כ-109 דולר לחבית, ה-WTI צונח ב-2.8% ל-103.2 דולר לחבית. בזירת הקריפטו, הביטקוין נסחר בעלייה קלה סביב 20,260 דולר.

היום תימשך עדותו של  יו"ר הפד, ג'רום פאוול, בפני ועדת הבנקאות של הסנאט. אתמול אמר פאוול, בין השאר, כי הפד מחויב להוריד את האינפלציה לרמות נמוכות יותר. "אנחנו בפד מבינים את הקשיים שהאינפלציה הגבוהה גורמת לעסקים ולאזרחים. אנחנו מאוד מחוייבים להחזיר את האינפלציה לתוך רמת היעד שלנו ויש לנו את הכלים לעשות זאת". 

"במהלך החודשים הקרובים נעקוב מקרוב אחרי הנתונים שיתפרסמו, ונעשה מה שצריך כדי להוריד את גובה האינפלציה לכ-2%. אנחנו מאמינים שהעלאות הריבית הרצופות ישפיעו על גובה האינפלציה, כשהיקפן תלוי בנתונים שיתפרסמו", הוא הוסיף. 

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

איך לשמור על תחושת הפליאה שהרגשנו בטיול בחו''ל / צילום: Shutterstock

איך לשמור על תחושת הפליאה שהרגשנו בטיול בחו"ל

אנו עומדים בקצה מכתש, צופים בשמש זורחת מעל הר, מבקרים ביערות הגשם, צופים בגלים המתנפצים - ומשהו עמוק מתרחש בקרבנו ● ואז אנחנו חוזרים הביתה, לשגרה, והכול מתפוגג ● אבל זה לא חייב להיות ככה ● ארבעה דברים שאפשר לעשות כדי לשמור על הניצוץ

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

חברת TRULLION / צילום: TRULLION

"כמו מערב פרוע": חרדי אמריקאי וחילוני יוצא 8200 הקימו חברה מבטיחה

מאחורי חברת טרוליון עומדים חרדי אמריקאי וחילוני יוצא 8200 שחולקים חזון משותף: ייעול עבודה חשבונאית בארגונים באמצעות בינה מלאכותית • נגד מה הם מתחרים? "הלקוחות שדבקים באקסל" ● הסטארט-אפים המבטיחים

 

אחרי שבוע על המדף: בכמה נמכרה וילת יוקרה בהוד השרון?

בשכונת הדר בהוד השרון נמכרה וילת יוקרה בשטח בנוי של 280 מ"ר לאחר שעמדה כשבוע בלבד על המדף, תמורת 11 מיליון שקל ● "שוק היוקרה במצב קשה כרגע - הקונים מאוד בררנים כי יש להם היצע גדול" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

שינוי במאזן הכוחות: איראן תקבל השבוע מטוסי קרב מדגם סוחוי 35

לפי סוכנות הידיעות האיראנית הממלכתית, איראן תקבל כבר בשבוע הבא אספקת מטוסי קרב מדגם סוחוי 35 ● כיום חיל האוויר של משטר האייתוללות מתבסס על מטוסים מיושנים מאוד כמו פנטום - כך שמאזן הכוחות האווירי הנוכחי צפוי להשתנות, אך ישראל עדיין מתקדמת יותר