גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הירידות בבורסה החריפו בסיום: מדד ת"א 90 צנח ב-2.7% בנעילה

המסחר בבורסה הושפע מהירידות החדות בוול סטריט ומדד ת"א 35 ננעל בירידה של 1.9%, מדד הנפט והגז נפל ב-3.8% ומדד מניות הביטוח ירד ב-3.6% ● מחזור המסחר הסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל

ירידות בבורסה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
ירידות בבורסה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:27

המסחר בבורסה הושפע בשעה האחרונה מהירידות החדות בוול סטריט ומדד ת"א 35 ננעל בירידה של 1.9%, מדד ת"א 90 צנח ב-2.6%, מדד הנפט והגז נפל ב-3.8% ומדד מניות הביטוח ירד ב-3.6%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.4 מיליארד שקל.

מדד ת"א 35 עלה השבוע ב-0.4%, ומתחילת השנה ירד ב-7.5%. מדד ת"א 90 ירד השבוע ב-0.3%, ומתחילת השנה ירד ב-9.6%.

אלביט מערכות בלטה בעלייה של כ-7%. עוד בלטו בעליות ווישור , אינרום וג'נסל.

מנגד, ירידות חדות נרשמו באזורים , אקרו, מיטרוניקס, פתאל החזקות , שיכון ובינוי, מבנה, כלל ביטוח והפניקס.

15:45

הירידות בבורסה נמשכות, כאשר מדד ת"א 90 נופל ב-1.7% ות"א 35 יורד ב-1.6%. מדד הנפט וגז צונח ב-3%, מדד הבנקים יורד ב-2.4%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

ירידות חדות רושמות שיכון ובינוי , ראדא, אלקטרה צריכה , מבנה ומיטרוניקס.

13:50

הירידות בבורסה ממשיכות להחריף, כאשר מדד ת"א 90 נופל כבר ב-2% ות"א 35 יורד ב-1.6%. המדד הענפי היחידי ששומר על מומנטום חיובי הוא הביומד, שעולה ב-0.7% הודות לעליות חזקות של ליניאג, ביומיקס, אינטליקנה וקנבוטק. מדד הנפט וגז צונח ב-2.5%, מדד הבנקים ב-2%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

בשוק המט"ח הדולר מזנק ב-1.2% לשער של 3.49 שקלים, האירו יציב סביב 3.63 שקלים והפאונד קופץ ב-0.9% לשער של 4.23 שקלים.

ירידות חדות במיוחד רושמות אלקטרה נדלן  שמאבדת 6.7%, וגם שיכון ובינוי , חנן מור ומבנה יורדות מהותית. גם שותפות הפודטק מילניום  צונחת היום בכ-11% במחזור גבוה מהרגיל, ישראייר מאבדת 6%, ריטיילורס ומיטרוניקס עם ירידות של כ-5.7% כל אחת. בקרב הבנקים, לאומי נסוג ב-2.6%, דיסקונט ב-2.3% והפועלים ב-1.9%.

תדיראן  הודיעה שהיא משלימה את רכישת יתרת המניות בחברה הבת תדיראן סולאר תמורת כ-85 מיליון שקל, שנה וחצי לאחר שרכשה 75% ממניותיה. הראל השקעות  הודיעה כי חגית ציטיאט-לוין מונתה למנכ"לית הראל פיננסים, בית ההשקעות של הקבוצה. ציטיאט-לוין מכהנת היום כמנכ"לית בססח (החברה הישראלית לביטוח אשראי) ותיכנס לתפקידה החדש בנובמבר הקרוב. היא תחליף את טל קדם, שהודיע לאחרונה על רצונו לסיים את תפקידו לאחר 5.5 שנים.

12:15

המגמה השלילית בבורסה ממשיכה להעמיק, כאשר מדד ת"א 35 מאבד 1.3%, ת"א 125 יורד ב-1.4% ות"א 90 ב-1.7%. מדד הנפט וגז צונח כבר ב-2.3%, כאשר קבוצת דלק  גוררת מטה בעודה יורדת ב-3.3%. מדד הבנקים נסוג ב-1.1%, מדדי הביומד והקנאביס צמצמו את העליות ל-0.2% ו-0.6% בהתאמה.

שתי מניות בלבד במדד ת"א 35 נסחרות בירוק, אלביט שעולה ב-3.7% וטאואר  שמוסיפה 0.2%. בתחתית המדד מבנה  שנחתכת ביותר מ-4%.

בשוק האג"ח, מדדי תל בונד הקונצרניים עולים ב-0.3%-0.4%. תשואת האג"ח הממשלתית השקלית ל-10 שנים נחלשת ב-5 נקודות, ל-2.75%.

הבורסה הודיעה שבעקבות תקלה טכנית בוטלו את כל העסקאות בני"ע גיבוי אחזקות אג"ח א'  וגיבוי אחזקות אג"ח ב' . החברה, כאמור בעדכון קודם, נכנסה הבוקר להפסקת מסחר מלאה בשל חשש להתנהלות לקויה של סניף החברה בצפון.

11:00

הירידות בבורסה מתחזקות. מדד ת"א 35 יורד ב-0.8% ות"א 90 נחתך כבר ב-1.2%. מדד הבנקים נסוג ב-1% כאשר את הירידות מובילים לאומי  ודיסקונט הבינלאומי  דווקא רושם עלייה קלה), מדד הנפט וגז מוחק 1.8% - הירידה הגבוהה ביותר בקרב המדדים הענפיים. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-415 מיליון שקל.

נובה  מאבדת 2% לאחר שחזרה עם ארביטראז' שלילי. בבנק אוף אמריקה הותירו המלצת קנייה אך חתכו את מחיר היעד של המניה מ-140 דולר ל-115 דולר (כאשר אמש ננעלה בשער של 89.3 דולר). עוד בולטות בירידות איי.סי.אל , מיטרוניקס , מבנה, החברה לישראל, אנרג'יקס  ואורמת. עשות מזנקת ב-8% לאחר שהושלמה מכירת השליטה לקרן פימי (מידי אלביט, שמככבת בתורה הודות לחוזים חדשים).

שני המדדים הענפיים היחידים שלא מצטרפים למומנטום השלילי בשוק הם מדדי הקנאביס והביומד, שעולים ב-1.5% ו-1.1% בהתאמה. בראש מדד הביומד ליניאג  ואינטליקנה  (שכלולה גם במדד קנאביס) שמזנקות ביותר מ-12% כל אחת, שתיהן בלי דיווחים ברקע. גם ביומיקס , קנבוטק  (גם היא במדד קנאביס) פלוריסטם, אפיטומי ואייסקיור  מתחזקות. 

10:35

חברת האשראי החוץ בנקאי גיבוי אחזקות  נכנסה להפסקת מסחר מלאה, לאחר שהדירקטוריון החליט על מינוי בודק חיצוני בשל חשש להתנהלות לקויה שנתגלתה על ידי קצין ציות שמונה לאחרונה בחברה. בין השאר ציינו שזאת בשל האטה בקצב פירעון הצ'קים בסניף הצפוני וגידול בבקשות לפריסות תשלומים בסניף זה. "החברה החלה לנקוט פעולות גבייה משמעותיות בתיק, הידוק בטחונות ובקרה על עסקאות חדשות, וכן פועלת להעברת פעילות הסניף למשרדיה בת"א תוך ניהול מגעים עם חברי הנהלת הסניף לסיום ההתקשרות עמם".

בחודש יוני אשתקד חתם ההנפקות יונתן כהן רכש את השליטה בגיבוי מידי האחים אריאל ואביטל פרדו (מיזמי חברת הפינטק שקורסת בימים אלה בוול סטריט, פאגאיה), תמורת קצת יותר מ-40 מיליון שקל.

קרן פימי השלימה רכישת 85% ממניות עשות אשקלון  מידי אלביט מערכות בתמורה ל-291 מיליון שקל. ישי דוידי ולילך אשר טופילסקי הם בין הדירקטורים החדשים בעשות.

10:01

הבורסה בת"א נפתחה במגמה שלילית, בעוד שברקע הירידות של החוזים העתידיים בוול סטריט הולכות ומתחזקות. מדד ת"א 35 יורד ב-0.6% וכך גם ת"א 125, ות"א 90 נסוג ב-0.4%. בקרב המדדים הענפיים, מדד ביומד בולט בניגוד למגמה עם עלייה של 0.8% ואילו מדד הבנקים יורד בשיעור דומה. אחרי ירידת מחירי הנפט הגולמי, מדד הנפט מאבד יותר מ-1%.

בראש מדד ת"א 35 אלביט עם עלייה של 3.8% לאחר דיווח על שני חוזים גדולים, בתחתית אורמת  שיורדת ב-3% בשל ארביטראז' שלילי.

או.פי.סי אנרגיה  השלימה את השלב המוסדי של הנפקת מניות, במסגרתו תגייס כ-330 מיליון שקל (מתוך ביקושים בהיקף של 531 מיליון שקל). ההנפקה בוצעה לפי מחיר של 35 שקל, בדומה למחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. טוגדר  קיבלה היתר ייבוא נוסף של 850 ק"ג קנאביס רפואי מהחווה של החברה באוגנדה לישראל. רובוגרופ  הודיעה שהיא משהה את הפעולות לרישום מניותיה בנאסד"ק, "בין היתר, בשל המצב בשוקי ההון".

09:25

עוד עסקת ענק לאלביט : לאחר הדיווח על חוזה בהיקף של 220 מיליון דולר (ראו עדכון מהבוקר), החברה מדווחת הבוקר על חוזה גדול אף יותר, בהיקף של יותר מחצי מיליארד דולר. החברה תספק יכולות לוחמה רשתית רב ממדית למדינה באסיה פסיפיק.

מודיעין אנרגיה  חתמה על מכתב כוונות לרכישת זכויות (עד 30%) בנכס גז טבעי יבשתי בקנדה ביחד עם קרן פרייבט אקוויטי מניו יורק, בתמורה ל-30 מיליון דולר (חלק השותפות). בפרויקט נקדחו אלפי קידוחים מפיקים והוא מחובר לתשתית הולכה למכירת גז טבעי למזרח קנדה וצפון ארה"ב.

קבוצת הנדל"ן אקרו  דיווחה שחברה בת (80%) רכשה פרוייקט התחדשות עירונית בת"א בתמורה ל-266 מיליון שקל, שלו צפי הכנסות כוללות של 338 מיליון שקל. הפרויקט צפוי לצאת לדרך רק בעוד 5 שנים.

08:50

הירידות בחוזים העתידיים בוול סטריט מתחזקות בשעה זו, ועומדות על 0.6% עד 0.9%. לצד זאת בשוק המט"ח הדולר מתחזק ב-0.4% מול השקל ושערו עומד על 3.46 שקלים. האירו לעומתו נסוג ב-0.3%, לשער של 3.62 שקלים.

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר

1. צפי למגמה מעורבת

סוגרים חודש ורבעון בבורסה: יום המסחר בתל אביב ייפתח ככל הנראה במגמה מעורבת, במקביל למגמה באסיה וברקע ירידות קלות בחוזים. במט"ח, הדולר מתחזק ב-0.3% לשער של 3.46 שקלים.

אתמול הירידות בבורסה הצטמצמו לקראת צלצול הנעילה, ומדד ת"א 35  ננעל בסופו של יום בדומה לרמת הפתיחה. ת"א 125  השיל 0.1%, ת"א 90  נחלש ב-0.5%. בקרב המדדים הענפיים, מדד הנפט וגז עלה ב-1%, מדד הבנקים ננעל ביציבות ומדדי הביטוח, הקנאביס ותשתיות האנרגיה התחזקו. מחזור המסחר הסתכם ב-1.98 מיליארד שקל.

מליאת הכנסת תתכנס הבוקר לדיון בחוק פיזור הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. לאחר אישור החוק תתפזר הכנסת ה-24 ובחצות יתבצעו החילופים בלשכת ראש הממשלה בין נפתלי בנט (שהודיע אתמול שלא ירוץ בבחירות הבאות) ליאיר לפיד באופן רשמי.

2. ירידות קלות בחוזים

החוזים העתידיים יורדים הבוקר בעד 0.3%, בהמשך לנעילה יציבה יחסית אמש בתום יום הפכפך ותנודתי במיוחד. מדד דאו ג'ונס  הצליח לשמור על עלייה קלה וטיפס ב-0.3%, ואילו נאסד"ק  ו-S&P 500  רשמו ירידות מזעריות.

תשואת האג"ח של ממשל ארה"ב ל-10 שנים נפלה אמש ב-11 נקודות וננעלה על 3.09% (הבוקר עומדת על 3.10%), ותשואת האג"ח לשנתיים השילה 7 נקודות והגיעה לרמה של 3.05% והיא עודנה ברמה זו.

היום ב-15:30 שעון ישראל יפורסם מדד המחירים של הוצאות הצרכנים (PCE), מדד המחירים המועדף על הפד. הצפי הוא לעלייה של 6.4% באינפלציה, לאחר עלייה של 6.3% בחודש הקודם. בנוסף יפורסמו מדד המחירים בצרפת ובגרמניה ונתוני הצמיחה בבריטניה לרבעון הראשון.

3. פערים מעורבים לדואליות, חוזה גדול לאלביט

המניות הדואליות הבכירות של הבורסה שבו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' מעורבים. ההשפעה המשוקללת על מדד ת''א 35 לא מהותית ועומדת על מינוס 0.2%.

אורמת  שזינקה אתמול בבורסה המקומית לא הלהיבה את המשקיעים הזרים באותה מידה וחזרה עם פער שלילי של 2.7% וגם איי.סי.אל , נייס  וטאואר  צפויות לאבד גובה.

אלביט מערכות  פתחה פער חיובי, אחרי שהודיעה בערב על חוזה חדש בהיקף של 220 מיליון שקל לספק פיתרון חימוש מונחה מדויק אווירי למדינה באסיה פסיפיק. החוזה יבוצע במהלך תקופה של 15 חודשים ובמסגרתו אלביט תספק את ערכות הליזרד (Lizard) להנחיה מדויקת עבור ראשי קרב אוויריים כלליים. ערכת הליזרד כוללת ראש ביות לייזר, מחשב וכנפי היגוי וכן זנב מייצב. הנשיא והמנכ"ל בצלאל (בוצי) מכליס ציין כי "יש ביקוש גובר ליכולות האש המדויקות שלנו על רקע הפיכתו של הדיוק להכרח מבצעי בכל ממדי הלחימה. צבאות ברחבי העולם דורשים פתרונות שמאפשרים להמיר ביעילות מלאים של תחמושת ליכולת הרלוונטית לשדה הקרב המודרני, בייחוד על רקע הלקחים הנלמדים מהעימותים הצבאיים האחרונים".

4. מגמה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה מתקיים הבוקר במגמה מעורבת, כאשר בטוקיו נרשמת ירידה של יותר מ-1.5% למדד ניקיי , בהונג קונג מדד הדגל  ללא שינוי ובסין המדדים עולים ב-1.3% עד 2%.

בין הנתונים שמעיבים על המסחר בטוקיו אפשר לציין ירידה חדה של 7.2% בייצור התעשייתי בחודש מאי, כשהצפי היה לירידה פעוטה של 0.3% בלבד. באפריל ירד הייצור ב-1.5%. בסין, מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני גם לא עמד בתחזיות בשוק והגיע ביוני ל-50.2 נקודות (התחזיות היו ל-50.5), אך זוהי בכל זאת רמתו הגבוהה מאז פברואר כך שמדובר בשיפור. בחודש שעבר עמדה הקריאה על 49.6 נקודות.

5. יציבות בשוק הנפט,ירידות קלות בקריפטו

מחירי הנפט הגולמי נסחרים הבוקר ביציבות, לאחר שירדו אתמול בכ-2%. מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומד על 116 דולר והחוזים על הנפט האמריקאי נעים סביב 110 דולר לחבית.

בשוק הקריפטו, הביטקוין יורד ב-1% לרמה של 20.4 אלף דולר. האת'ריום יורד בכמעט 5% ושערו נע סביב 1,090 דולר.

עוד כתבות

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב