גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ב.מ.וו X3 פלאג-אין: המחיר מתחיל ב-400 אלף שקל, אבל לפחות תחסכו בדלק

ב.מ.וו X3 30e פלאג-אין המחודש מעניק לנהג תחושה יוקרתית על הכביש ונסיעה נעימה ● אמנם המחיר לא נמוך, אך החיסכון בדלק הוא משמעותי

ב.מ.וו X3 30e פלאג-אין / צילום: יח''צ
ב.מ.וו X3 30e פלאג-אין / צילום: יח''צ

הרוחות במדינה סערו לאחרונה סביב הכוונה להעלות בינואר 2023 את מס הקנייה על רכב חשמלי. אולם, מתחת לרדאר, בשקט בשקט, כבר בינואר הקרוב יעלה מס הקנייה על רכבי פלאג-אין - ובשיעור משמעותי. הפלח, שנהנה עד לפני שלוש שנים ממס קנייה של 20% בלבד, "ייענש" החל מינואר הקרוב לאחר שגובה המס יעלה ל-55% - קפיצה של עוד 15% במקביל להפחתה של תקרת הטבת המס.

אם מוסיפים לכך את היחלשות השקל ואת העלאות המחיר של היצרנים, המשמעות תהיה כרסום נוסף באטרקטיביות של אחד הפלחים "הירוקים" והחסכוניים ביותר, דווקא בתקופה שבה מחירי הדלק מזנקים לשמיים.

המכה לא תפסח גם על רכבי הפלאג-אין היוקרתיים, שבשנים האחרונות זכו לאהדה רבה בפלח הפרמיום. המשמעות היא שמי שירכוש בעתיד רכב מהקטגוריה הזו, לא יעשה זאת בשל הטבת מס אלא בגלל היתרונות שמובנים בטכנולוגיית הפלאג-אין: ביצועים, חיסכון משמעותי בדלק ופטור מתלות בחסדי תשתית הטעינה. לקהל הזה מיועד הדור החדש של ב.מ.וו X3 פלאג-אין, שנחת השנה בישראל.

מראה ספורטיבי ויוקרתי

מבחינה חיצונית, הרכב דומה בעיצובו לכל סדרת ה-X3, שעברה לאחרונה עדכון מקיף. החרטום כולל כעת גריל מודגש יותר, פנסי חזית עם תאורת LED מפוסלת ופגוש קדמי אגרסיבי. פרופיל הצד שומר על המראה המוכר ואילו הזנב נראה יוקרתי יותר הודות לפנסים אחוריים גדולים עם גופי תאורה נאים וסט חדש של פגושים, מפלטים וספוילר אחורי.

לכל אלה ניתן להוסיף את החבילה הקוסמטית של מחלקת הספורט המוטורי של ב.מ.וו, שנכללה ברכב המבחן, והוסיפה לו בין השאר חישוקי 19 אינץ’ ספורטיביים. אמנם קשה למצוא בעיצוב רמז לאופי "הירוק" של הגרסה הזו, אך הוא נראה ספורטיבי, יוקרתי ומזוהה מיידית עם המותג - וזה בדיוק מה שהלקוחות בפלח מחפשים.

סף הכניסה לתא הנוסעים ממוקם בגובה אידיאלי ומאפשר כניסה ויציאה בתנוחה טבעית גם לנוסעים בגובה 1.8 מ’ ויותר. בנוסף, מושבי הספורט הקדמיים חובקים את הגוף וניתנים לכיוון מדויק, ותנוחת הישיבה הגבוהה מאפשרת להסתכל מלמעלה על השכנים לכביש, תרתי משמע. מרחב הראש מלפנים ומאחור נדיב ומרווח הרגליים מאחור מצוין, אם כי המושב עצמו מיועד בעיקר לשני מבוגרים בשל משענת הגב הצרה שבמרכז. תא המטען של גרסת הפלאג-אין די רדוד ומסתפק ב-450 ליטר, כ-100 ליטר פחות מגרסת הבנזין, בעיקר בשל בליטת החיפוי של הסוללה. לא אידיאלי למי "שלוקח את הבית לדרך".

עיצוב הפנים עבר עדכון מקיף וכולל כעת לוח מחוונים דיגיטלי נאה, ש"מתחפש" ללוח אנלוגי מקובל, ומסך מולטימדיה רחב ש"צף" במרכז הקונסול. פתחי האוורור הקדמיים הוגדלו ועוצבו מחדש, מערכת האקלים שודרגה עם מסך LCD וכל פינה גלויה לעין עטויה במשטחי דיפון רכים ובחיפויים מחומרים נאים לעין ולמגע.

הנדסת האנוש המהודקת והמדוקדקת של ב.מ.וו עברה הידוק נוסף וכמעט כל פונקציה חיונית ברכב ניתנת להפעלה באמצעות שלושה ממשקים שונים - תפריטי מגע, מתגים פיזיים ושליטה קולית - בהתאם להעדפתו (וגילו) של המשתמש. מוט ההילוכים של ב.מ.וו מזכיר סטיק של מטוס קרב ונעים לאחיזה. כל זאת בנוסף לאבזור תקני ומקיף מאוד, הכולל מערכת סיוע אקטיבית (ADAS) מהדור האחרון שחוסכת לנהג הרבה טרדות על כבישי ישראל. כל העסק עטוי באיכות הגימור המוכרת של ב.מ.וו, שהיא תענוג לחושים.

המשקל לא מהווה בעיה

מתחת למכסה המנוע נמצאת יחידת הפלאג-אין המוכרת של ב.מ.וו ללא הרבה שינויים. היא כוללת מנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח שני ליטר, שמניע את כל ארבעת הגלגלים בסיוע מנוע חשמלי נמרץ וסוללת ליתיום צנועה יחסית של 12 קילוואט-שעה. ההספק הכולל הוא 245 כ"ס, אם כי למערכת יש טריק אלקטרוני, שמאפשר לה לרתום לפרקי זמן קצרים את מלוא הכוח של המנוע החשמלי ולהגדיל את ההספק ל-291 כ"ס.

עם זאת, גם בלי לסחוט את הרזרבות, למערכת ההנעה לא חסר כוח. לחיצה נמרצת על הדוושה במצב התכנות הספורטיבי הודפת את הנהג והנוסעים לאחור, ומאיצה את הרכב מ-100 קמ"ש ב-6.4 שניות - נתון מכובד לכלי ששוקל קצת מעלה משני טון. הרכב צובר מהירות בקצב רציני בכל סוגי השיפועים ושומר על רזרבות תאוצה גם מעבר ל-170 קמ"ש. אולם, יחסית לרכב שנושא עליו את הסמל המחייב "M", צליל המנוע לא ספורטיבי במיוחד.

 

הייחוד של גרסת הפלאג-אין הוא הצד החסכוני והירוק שלה. מי שיבחר בתכנות ברירת המחדל ויקפיד לטעון את הסוללה במטען הביתי, ייהנה משיוט חשמלי חרישי וחלק לטווח ריאלי של כ-30 ק"מ כל עוד הוא יקפיד לשמור על רגל קלה על דוושת התאוצה - ולא "יעיר" את מנוע הבנזין. אמנם יש בפלח כלים עם טווח חשמלי גדול יותר, ועדיין מי שלא יתערב בעבודת המחשב יפקוד את תחנת הדלק לעיתים רחוקות מאוד.

כמו בכל רכב פלאג-אין, הצריכה הריאלית תלויה בסדרי העדיפויות של הנהג, שלפעמים רק רוצה ליהנות. האצות תכופות יביאו את הצריכה הריאלית לאזור ה-17 ק"מ לליטר, רחוק מאוד מהממוצע המשוקלל. כך או כך, העברת הכוח בין בנזין לחשמל ולהפך היא אחת המעודנות בפלח, לא מעט בזכות התיבה האוטומטית של ב.מ.וו.

שילוב של הנאה והיגיון

כבר מזמן למדנו להפחית ציפיות מהיכולות הדינמיות של רכבי פלאג-אין, ששוקלים כמה מאות ק"ג יותר מגרסאות הבנזין המקבילות. אבל ה-X3 הצליח להפתיע אותנו עם התנהגות ספורטיבית מהנה ומאוזנת שמשלבת היגוי מהיר ומדויק, אחיזת כביש מרשימה ומעט מאוד תנודות מיותרות בעת העברות משקל בפניות. קפיצת מדרגה משמעותית לא פחות התרחשה גם בכיול המתלים, שמצליחים לנטרל בצורה מרשימה את שיבושי האספלט הישראלי ולהעניק נסיעה חלקה.

ב.מ.וו X3 בגרסת הפלאג־אין 30E עולה כ-400 אלף שקל וחבילת M ספורט מוסיפה עד כ-30 אלף. זה לא מחיר יוצא דופן לפלח ובמקרה הזה מקבלים תמורתו חבילה מרשימה של שימושיות, הנאה, נוחות סטטוס ואפילו חיסכון בדלק. בשורה התחתונה, הנאה והיגיון באותו מארז. נצטער מאוד לראות את הפלח הזה נעלם תחת מכבש המיסוי.

חלק מהמתחרות

אאודי Q5 פלאג-אין
מחיר הרכב מתחיל מ־434 אלף שקל. הוא כולל מנוע שני ליטר טורבו, מנוע חשמלי וסוללה נטענת עם בחירה בין הספק של 299 כ"ס ותאוצה ל־100 ב־6.1 שניות לבין 367 כ"ס ותאוצה ב־5.2 שניות. תא הנוסעים מפואר והטווח החשמלי הוא עד 59 ק"מ.

אאודי Q5 פלאג-אין / צילום: יח''צ

לקסוס NX450 פלאג-אין
325 אלף שקל הוא מחיר הבסיס של הרכב, שמעט קטן מה־X3 ומסתפק בבסיס גלגלים של 2.69 מ'. תא הנוסעים איכותי ונוח מאוד. להנעה אחראי מנוע 2.5 ליטר בנזין ושני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 309 כ"ס וטווח חשמלי של עד 74 ק"מ.

לקסוס NX450 פלאג-אין / צילום: יח''צ

וולבו XC60 פלאג-אין
כ־400 אלף שקל עולה גרסת הבסיס. הרכב כולל מנוע שני ליטר טורבו וצמד מנועים חשמליים המייצרים 455 כ"ס, שמאיצים את הרכב מאפס ל־100 ב־4.9 שניות ומשיגים טווח חשמלי של עד 77 ק"מ. תא הנוסעים מרווח וכלל מערכות בטיחות מתקדמות.

וולבו XC60 פלאג-אין / צילום: יח''צ

עוד כתבות

שיגורים מרצועת עזה הערב (ש') לעבר ישראל / צילום: Associated Press, Adel Hana

בצה"ל מעריכים כי בכיר נוסף בג'יהאד חוסל בעזה

לראשונה מאז התחיל מבצע "עלות השחר" נשמעו אזעקות בתל אביב ● הפלסטינים מדווחים עד כה על 12 הרוגים ו-84 פצועים כתוצאה מתקיפות צה"ל ברצועה ● בתום הערכת מצב, שר הביטחון גנץ הנחה את צה"ל להמשיך בתקיפות ובפעולות סיכול הירי על ישראל ● יו"ר האופוזיציה נתניהו יגיע לקבל עדכון ביטחוני מראש הממשלה יאיר לפיד

irobot / צילום: Shutterstock

רכישת iRobot מספקת לאמזון מפה של איך הבית שלכם נראה

כבר ב-2017 התפאר מנכ"ל iRobot כי שואב האבק הרובוטי של החברה רומבה יכול לייצר מפה עשירה של הבתים בהם הוא פועל ● מפה כזאת תקדם את חזון הבית החכם של אמזון וגם תסייע לקמעונאית הענק לשפר את המלצותיה ללקוחות

 

דירת גן עם חצר ענקית בהרצליה הייתה חצי שנה על המדף. בכמה היא נמכרה?

אחרי חצי שנת שיווק, דירת גן עם שישה חדרים בהרצליה נמכרה ב-4.5 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

בניין היוקרה Murano at Portofino במיאמי ביץ' / צילום: Shutterstock

שנה לאחר קריסת הבניין במיאמי: מחירי הדירות באזור בירידה

הירידה במחירים משקפת את חששותיהם של הקונים בנוגע לבטיחות וצפי להוצאות של מאות אלפי דולרים על תיקונים

מסכי הטלוויזיה הסינית ביום חמישי. מראים את ניסויי הטילים של סין בעקבות ביקור פלוסי בטייוואן / צילום: Associated Press

מלחמת סין בטייוואן: שנת 1938 דופקת בדלת

סין חושבת שהיא הגיעה, או עומדת להגיע, לשוויון צבאי עם ארה״ב וגם שטייוואן רוצה לברוח ממנה ● התנהגותה בשבוע האחרון היא יותר מהוצאת קיטור ונראה שהיא מוכנה לקחת סיכונים שלא עלו עד כה על הדעת ● מנבכי ההיסטוריה חוזרים ובוקעים הקולות של שנות ה־30 של המאה הקודמת

נפילת טיל באזור אשקלון, יום שבת / צילום: דוברות המשטרה

עלות הקמת ממ"ד ממוצע היא 140 אלף שקל, וזו ההשפעה שלו על ערך הדירה

מבקר המדינה התריע כבר לפני שנתיים כי 231,650 איש ברדיוס 40 ק"מ מרצועת עזה חיים ללא אמצעי המיגון הנדרשים ● עלות ממ"ד היא כ־140 אלף שקל, אך בנייתו יכולה לתרום להעלאת ערך הדירה ● וגם להתחדשות העירונית יש כאן תפקיד חשוב

דני מזרחי, מנכ''ל אופל בלאנס / צילום: אייל פישר

"איך אף אחד לא יודע איפה הצ'קים?": מנכ"ל חברת האשראי החוץ-בנקאי אופל בלאנס יוצא להגנה על התחום

דני מזרחי, מנכ"ל אופל בלאנס, חושש שאי-הסדרים ביונט קרדיט ובגיבוי אחזקות יפגעו במוניטין החברות החוץ-בנקאיות וישאירו את התחום כמונופול בנקאי ● הוא מתייחס למורכבות התחום ("לא מספיק לקחת שמות מפוצצים"), חושב שהנהירה לבורסה תיעצר ("כשכל דכפין יכול לגייס, מישהו עוד יסב נזק”), ויוצא להגנת הריבית הדו-ספרתית שגובים בענף

זיאד נח'אלה, מנהיג הג'יאהד האיסלמי הפלסטיני / צילום: Reuters, Marwan Naamani

טילי נ"ט, ידע טכנולוגי ועשרות מיליוני דולרים: הזווית האיראנית במבצע עלות השחר

לג'יהאד האיסלמי יש תקציב שנתי של כ-100 מיליון דולר, שאת רובו מספקת איראן בתשלומים המועברים בעיקר דרך חלפני כספים ואגודות חברתיות כביכול ● טהראן מספקת בנוסף גם אמצעי לחימה, ובהם טילי נ"ט מתקדמים ● איך המשבר הכלכלי באיראן משפיע על תמיכתה בארגון הטרור, והאם ההסלמה הנוכחית תשנה את התמונה?

ישיבת הממשלה השבועית, 31.7 / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

רה"מ יאיר לפיד: "המבצע יימשך ככל שיידרש"

גורמי מערכת הביטחון תמימי-דעים כי המבצע השיג את מטרותיו, ויש לשמר את ההישגים לקראת סיום הלחימה, אך בשלב הזה לג'יהאד יהיה קשה להסכים להפסקת אש כשאין בידיו שום הישג ממשי ● רה"מ יאיר לפיד: "אנחנו פועלים בצורה ממוקדת ואחראית על מנת לצמצם למינימום פגיעה בבלתי מעורבים"

מחקר אחד בשבוע. איך מקשיבים לעובדים ממדינות שונות / צילום: Shutterstock

הפעולה הפשוטה והיומיומית שכל מנהל חייב לזכור לעשות

בשנים האחרונות גוברת המודעות לחשיבותה של ההקשבה, וארגונים גלובליים כמו פייזר, IBM ופורד מעבירים לעובדים ולמנהלים הכשרות בנושא ● אבל מתברר שבתרבויות שונות צריך להקשיב בצורות שונות

עודד קבקוב / צילום: איל יצהר

הצעיר שעד גיל 23 הספיק לקנות שתי דירות בדימונה: "מאמין שהמחירים עוד יעלו"

קורס ללימודי ייעוץ משכנתאות פתח לעודד קבקוב את הראש והוביל אותו לרכוש עד גיל 23 שתי דירות בדימונה • חמוש בידע ובביטחון שצבר מהעסקה הראשונה, הוא המשיך לרכישת דירת שתי חדרים שלדבריו מאוד מבוקשות בעיר ● האזינו

התחדשות עירונית  ברחוב בצלאל 9 תל אביב / הדמיה: AA STUDIO

התחדשות עירונית בת"א: "הבניין התחיל להתפורר. העירייה המליצה לחזק אבל לא חייבה אותנו"

הבניין ברחוב בצלאל 9 בתל אביב נהרס לאחרונה ● לשמונה הדירות שהיו בבניין יתווספו עוד 15 דירות בתמהיל משתנה ● דירות בשטח 108 מ"ר נמכרות בכ-7.8 מיליון שקל

תושב עזה בין ההריסות / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

הסחורות, הפועלים והחשמל: מנופי הלחץ ששומרים את חמאס מחוץ לתמונת הלחימה

שנה לאחר מבצע "שומר החומות", תושבי עזה מצאו עצמם שוב בין הפטיש לסדן, והמצב הכלכלי ברצועה מחריף ● במקביל, צעדים כלכליים מצד ישראל למען תושבי הרצועה הפכו למנופי לחץ "חיוביים" על חמאס, שלא ממהר להצטרף למערכה

נעם וימן, מנכ''ל דיפלומט / צילום: קרן בן ציון גפני

מחאות הצרכנים מול בית המנכ"ל והלחץ מהמשקיעים: המלכוד של דיפלומט

מצד אחד, יבואנית אגרסיבית של מוצרי צריכה הנהנית משיעור רווחיות גבוה; מצד שני, חברה ציבורית שכבולה למחירים של יצרניות גלובליות ומחויבת לרווחיות עבור בעלי המניות ● כיצד הפכה דיפלומט, שהונפקה רק לפני כשנה וחצי, לסמל המאבק ביוקר המחיה בישראל, עד כמה יש לה אחריות לכך, ולמה המנכ"ל נועם וימן מרגיש שעיר לעזאזל

מכירת כרטיסי לוטו בקליפורניה, בשבוע שעבר / צילום: Associated Press, Godofredo A. Vásquez

מה אפשר ללמוד מהגרלת המיליארדרים בארה"ב על הכלכלה האמריקאית?

בהגרלת הלוטו האחרונה בארה"ב זכה אדם אחד ב-1.3 מיליארד דולר ● האם ניתן להתייחס לעלייה במכירת כרטיסי לוטו כאינדיקטור בכלכלה?

מנכ''לים מקשיחים עמדות בזמן שהכלכלה מראה סימני התקררות / אילוסטרציה: Shutterstock, fizkes

מנכ"לים זונחים את הגישה החברמנית עם הופעת סימנים להתקררות הכלכלה

כשהתחזיות מתקדרות, מנהלי חברות מחזירים דרישות ברורות, בדיקה של רמת הביצועים ומקצצים בפינוקים כמו ספלים וחולצות

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

וויקס ומאנדיי יציגו הפסדים, דיסני בונה על הסטרימינג: 5 דוחות שכדאי לשים לב אליהם השבוע בוול סטריט

מבול הדוחות בוול סטריט נמשך, והשבוע יצטרפו גם חברות ישראליות בולטות כאשר תחזיות האנליסטים הן להפסדים נוספים ● איך התרסקות שוק הקריפטו תשפיע על הכנסות בורסת הקריפטו קוינבייס, והאם יצרנית הרכב החשמלי ריביאן סוף סוף תדווח על מכירות משמעותיות?

כוחות הביטחון בזירת האירוע / צילום: דוברות המשטרה

רקטה פגעה בסמוך למפעל שטראוס בדרום

מהמשטרה נמסר: "כוחות המשטרה, הפועלים כעת בעיר שדרות, איתרו זירה ובה פגיעת פריט רקטי בסמוך למבנה" ● לפי הדיווח אין נפגעים

מגדלי טיילת דוד. השוכרים שילמו שנה מראש / צילום: יהונתן הונינג באדיבות נאות שירן תיווך

ארבע חניות, בריכה וחדר יין: כמה יעלה לשכור דירת יוקרה ומה תקבלו בתמורה

חדר שינה עם ריהוט בשווי של חצי מיליון שקל, רהיטים ביבוא אישי מצרפת תוצרת Roche bobois וחפצי אמנות מיוחדים • דירות היוקרה מושכרות בעשרות אלפי שקלים לחודש ומציעות מעבר למיקום גם סטנדרט אבזור גבוה במיוחד ● פרויקט מיוחד

ניתוח טכני

ניתוח טכני: המהלך שיוביל את האירו למחיר של פחות מדולר יצא לדרך

רמת התמיכה של 1.09 דולר לאירו נפרצה מטה, וההיסטוריה מלמדת שכשדשדוש נפרץ, השוק יבצע מהלך זהה באורכו לעומק הדשדוש ● במילים פשוטות: האירו אמור להיחלש עד ל-0.945 דולר לפחות