גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משפחת הביטקוין הפסידה השנה מיליון דולר ובכל זאת לא נוטשת את המטבע

מאז שמטבע הקריפטו הפופולרי ביותר בעולם הגיע לשיא, "משפחת הביטקוין" הפסידה יותר ממיליון דולר ● אב המשפחה, דידי טאיהוטו, מאמין שהביטקוין ימשיך לרדת, אבל בכל זאת רוכש אותו: "כשכל העולם משתגע וכשכולם חושבים שהביטקוין יתרסק, אני עושה 'זום אאוט' ורוכש את המטבע"

דידי טאיהוטו ממשפחת הביטקוין / צילום: Reuters
דידי טאיהוטו ממשפחת הביטקוין / צילום: Reuters

"משפחת הביטקוין" הפסידה יותר ממיליון דולר מאז שהמטבע הדיגיטלי הפופולרי ביותר בעולם הגיע לשיא של כ-69 אלף דולר בנובמבר אשתקד - אבל אב המשפחה, דידי טאיהוטו (Taihuttu), אופטימי כתמיד.

●  הם מכרו הכול ויצאו למסע ב-40 מדינות. משפחת הביטקוין נחשפת 
לאן הולך הביטקוין? התחזית של כלכלני דויטשה בנק 

"אני רוכש ביטקוין מדי יום", אמר בריאיון טלפוני ל-CNBC מהחוף בלאגוס, פורטוגל. "עבורי, הלקח שלמדתי בשני המחזורים האחרונים הוא - כשכל העולם משתגע וכשכולם חושבים שהביטקוין יתרסק, אני עושה 'זום אאוט' לאט ורוכש את המטבע".

בשנת 2017, טאיהוטו, אישתו ושלוש בנותיו מכרו את כל מה שהיה בבעלותם, כולל ביתם הפרטי, תמורת מטבעות ביטקוין. זה היה עוד כשערך ביטקוין אחד עמד על כ-900 דולר. כעת, המטבע נסחר בפחות מ-20 אלף דולר.

לאורך הדרך, טאיהוטו מכר את המטבעות שלו ולאחר מכן רכש ביטקוין שוב, סוחר ברגעים המתאימים. "אלה חיי הביטקוין", אמר. לדבריו, הוא מכר כ-15% מהאחזקות הכוללות של המשפחה בביטקוין כשהמחיר ירד לרמה של 55 אלף דולר בסוף נובמבר. "55 אלף דולר היה עבורי האישור שנרד נמוך יותר", הסביר.

תנודתיות קיצונית היא המחיר שגובה שוק נכסי הקריפטו. בעשור האחרון, הביטקוין חווה שתי תקופות ממושכות של ירידת ערך לפני שהתאושש. ב"חורף הקריפטו" הקודם, בשנת 2018, המטבע איבד יותר מ-80% מערכו לפני שחזר לעלות, ובסופו של דבר קפץ לשיא כל הזמנים בשנה שעברה.

מאט הוגן, מנהל השקעות ראשי ב"Bitwise Asset Management", אמר בריאיון ל-CNBC כי "יש עדיין היבט בקריפטו לפיו אנחנו מחכים לבלתי נמנע, לראות אם ישות נוספת תיכשל, אם מפלת האשראי תימשך". לדבריו, "אם מסגרת הזמן היא שבוע, חודש או אפילו רבעון, אני חושב שעדיין יש תנודתיות משמעותית. אם יש אופק זמן שנמדד בשנים, אז כן - זו הזדמנות מצוינת לחשוב על כניסה לשוק".

יש לאן לרדת

בשש השנים האחרונות טיילה המשפחה ההולנדית ברחבי העולם. אחרי שביקרה ב-40 מדינות, במרץ השנה קיבלה המשפחה מעמד תושבות בפורטוגל - מקלט המס האחרון לנכסים קריפטוגרפיים באירופה, כלומר המקום היחיד שבו יחידים פטורים מכל מס שהוא על מטבעות דיגיטליים.

המיזם האחרון של טאיהוטו הוא הפעלת "בר ביטקוין" באחד מהחופים הפופולריים ביותר בלאגוס, כדי "להוביל באמצעות מתן דוגמה". הוא גם מתכנן להפיץ את בשורת הביטקוין על ידי העברת העסקים באזור לפלטפורמת "Lightning Network" (רשת ברק), המאפשרת ביצוע עסקאות בביטקוין באופן מהיר וזול. "אני חושב שזה ייקח בערך שישה חודשים, וכל החוף הזה יקבל ביטקוין", ציין.

דרך החיים של משפחת טאיהוטו עמדה במבחן בשנה האחרונה. על שוק הקריפטו עברו כמה חודשים קשים - מחירי המטבעות צנחו וכמה מהחברות הפופולריות ביותר בתעשייה, כמו צלזיוס, קרסו. לפי אתר "coinmarketcap", מטבע ביטקוין אחד שווה כעת כ-19,110 דולר, מטבע את'ריום שווה 1,062 דולר ומטבע ריפל (XRP) שווה כ-0.31 דולר.

הכאוס הרתיע את המשקיעים ומחק ערך של יותר משני טריליון דולר תוך חודשים ספורים, מה שמחה חסכונות של סוחרים פרטיים שהימרו בגדול על מיזמי קריפטו שנחשבו ל"השקעות בטוחות". ביום חמישי האחרון סגר הביטקוין את הרבעון הגרוע ביותר מאז 2011.

הכלל המשפחתי שנועד לשמור על ההון

כדי להישאר "מקורקעת רגשית" כשהיא מתמודדת עם רמה כזו של תנודתיות, המשפחה ההולנדית פועלת לפי מה שהם מכנים "כלל ה-70/30". בכל זמן נתון, משפחת טאיהוטו מחזיקה 70% מנכסי הקריפטו שלה בארנק קר (ארנק דיגיטלי שלא מחובר באופן קבוע לאינטרנט, ויש לחבר אותו פיזית לרשת על מנת לבצע עסקאות, נקרא גם "ארנק חומרה"), ואת ה-30% הנותרים בארנק חם, המאפשר מסחר רציף ושליחה וקבלה של מטבעות בכל עת.

 

לא רק מטבעות ביטקוין נשמרים בארנק החם - משפחת טאיהוטו מחזיקה גם בשילוב של מטבעות יציבים צמודים לדולר כמו USDC, טתר ו-Dai.

"בכל פעם שההון שלנו גדל, אני מוודא ש-70% יהיו בארנק הקר, כך שלא אוכל לגעת בהם משם", הסביר אב המשפחה.

טאיהוטו יצא מגדרו על מנת להפוך את הארנקים הקרים המשפחתיים לקשים במיוחד לגישה: רוב הון הקריפטו של המשפחה מפוזר בכספות סודיות בארבע יבשות שונות, כולל שני מקומות מסתור באירופה, שניים נוספים באסיה, אחד בדרום אמריקה ועוד אחד באוסטרליה. אף אחד מהאתרים האלה לא נמצא מתחת לפני הקרקע או על אי מרוחק, אבל המשפחה אמרה ל-CNBC שמאגרי הקריפטו שלה מוסתרים בדרכים שונות ובמגוון מיקומים, החל מדירות להשכרה ובתי חברים ועד למחסנים להשכרה.

"מכיוון שאנחנו נוסעים כל הזמן, אני לא רוצה לנסוע עם הביטקוינים שלי בכיס", הסביר טאיהוטו בריאיון לגלובס באפריל. "הדרך הבטוחה ביותר לאחסן ביטקוינים היא בארנק חומרה. אבל בדרכים עלולים לשדוד אותי, אז בחרתי לא לשאת את הארנקים עליי, אלא לפזר אותם במקומות שונים בעולם.

"אנשים צריכים להבין שכשאתה בוחר שהונך יהיה בביטקוין, אתה בוחר שליטה מלאה בכסף שלך, אבל גם מוטלת עליך האחריות להגן עליו".

המשפחה גם מסתירה את משפטי הסיד שלה ("seed phrases" - קבוצה ייחודית של 12 עד 24 מילים המשמשות לגישה לנכסי קריפטו, ח"א) באותה היבשת כמו הארנק הקר המתאים להם - אך במדינות שונות. מעבר ליתרונות של הגנת סייבר בסיסית, טאיהוטו גם יצא מגדרו כדי להגן על האחזקות שלו מפניו. "אני חושב שאם היו לי את הארנקים האלה איתי, אולי הייתי מעורב יותר רגשית, ואולי כשהייתי רואה את הביטקוין צונח, הייתי תופס את הארנק הדיגיטלי ומתחיל למכור או לקנות", הסביר.

"רגע הרכישה האולטימטיבי"

טאיהוטו מעריך שבמחזור המחירים הנוכחי, הביטקוין יגיע לתחתית של כ-15-20 אלף דולר, ובסופו של דבר יזנק ליותר מ-140 אלף דולר עד 2025. לטענתו, עכשיו זה "רגע הרכישה האולטימטיבי".

עד כה, האסטרטגיה של משפחת הביטקוין עבדה. לדברי טאיהוטו, בשש השנים האחרונות הפורטפוליו של המשפחה צבר יותר מ-2,000%. "לאט לאט, אנשים יבינו שלהיות בביטקוין ו-HODL (אסטרטגיית HODL, שמשמעותה להחזיק ולא למכור. ראשי תיבות של "Hold on For Dear Life", ח"א) זה רווחי יותר מאשר תמיד לנסות לתפוס את המטבע המבוזר ההוא שיגיע לאלפים", אמר.

עוד כתבות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים