גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הדור הבא של הסמארטפונים המתקפלים של סמסונג נחשף: מה יהיה המחיר ומתי הם יגיעו לארץ?

סמסונג חושפת את הסמארטפונים המתקפלים החדשים שלה ● יצרנית הסמארטפונים טוענת כי הביקוש למכשירים המתקפלים עולה, ועדיין מדובר בשוק בתחילתו ● מהם השינויים מהדור הקודם, כמה המכשירים צפויים לעלות, ומהי ההתרשמות הראשונה מהמתקפלים?

הסמארטפונים המתקפלים החדשים של סמסונג / צילום: נבו טרבלסי
הסמארטפונים המתקפלים החדשים של סמסונג / צילום: נבו טרבלסי

ענקית הטכנולוגיה סמסונג משיקה בשעה זו (ד') את הדור הבא של המכשירים המתקפלים שלה, Galaxy Z Flip4 ו-Galaxy Z Fold4. החברה חשפה בשנה שעברה את הדור השלישי שלה למכשירים מתקפלים, זאת לאחר שרשמה כמה כישלונות בעברה. בדומה לשנה שעברה, סמסונג טוענת השנה ששוב איכות החומר השתפרה ובכך גם עמידות המכשיר.

חשוב לעמוד על ההבדלים בין שני המכשירים: ה-Fold נפתח כמו ספר ויכול להכפיל את הרוחב שלו, בעוד שה-Flip יכול להיפתח לאורך כמו הטלפונים הישנים. כלומר, המסך עצמו מתקפל בעזרת ציר וטכנולוגיה שמאפשרת לכופף אותו. סמסונג לא חושפת מספרים לגבי כמה מכשירים מתקפלים נמכרו עד כה בישראל, אך טוענת שיש גידול בביקוש.

במקביל להשקה, סמסונג קיימה מסיבת עיתונאים ואפשרה לעיתונאים להתרשם מהמכשירים - אלו הרשמים הראשונים מהמתקפלים החדשים של סמסונג.

מסך ותצוגה: הפולד גדל למיני טאבלט והפליפ קטן לארנק

הפולד נפתח לספר, כך שהוא גדול יותר ממסך סמארטפון רגיל. מסך המכשיר הוא Infinity Flex בגודל 7.6 אינץ' כשהוא פתוח (בדומה לדור הקודם), ברזולוציית QXGA+ (2176 פיקסלים על 1812 פיקסלים). כשהמכשיר סגור, מדובר על מסך Dynamic AMOLED 2X בגודל 6.2 אינץ' ברזולוציית HD+, ובתמיכה ב-120 הרץ ריענון אדפטיבי.

סמסונג מתגאה במכשיר הזה מכיוון שהוא מאפשר יכולות מולטיטסקינג רחבות: ראשית, סרגל משימות חדש - כשפותחים אפליקציות מסוימות, באמצעות הלשונית התחתונה ניתן לבצע פתיחה מהירה של אפליקציות במקום לצאת מאפליקציה אחת כדי לעבור לאחרת. בנוסף, המכשיר מאפשר לפתוח כמה אפליקציות בו זמנית בפיצול המסך. מה שמיוחד, הוא שניתן גם פשוט לגרור את האפליקציה ו"לזרוק" באזור המסך בו מעוניינים שהאפליקציה תפתח, וכך המסך יחולק.

Galaxy Z Fold4 / צילום: נבו טרבלסי

בניגוד לפולד, הפליפ נפתח לאורך כמו הטלפונים הישנים - ואז הוא מגיע לגודל של סמארטפון סטנדרטי. כשהוא סגור, ישנו מסך Super AMOLED של 1.9 אינץ', אך כשפותחים את המכשיר והוא מגיע לגודל של מכשיר רגיל, המסך Infinity Flex בגודל 6.7 אינץ' (גדול יותר מהדור הקודם), ברזולוציית FHD+ ובתמיכה בקצב ריענון אדפטיבי של עד 120 הרץ. לפי החברה, יהיו מצבים שבהם המכשיר ידע לעמוד על קצב ריענון של 1 הרץ.

עיצוב: שום פריצת דרך חדשה

לדברי סמסונג, מאמצי הפיתוח והחדשנות שלהם הובילו אותם לכך שהפולד החדש הוא "אחד הטלפונים החזקים ביותר שלנו עד כה". סמסונג אומרת שהפולד כולל ציר דק יותר, מסגרות צרות יותר ומשקל קל יותר (263 גרם, לעומת 271 גרם מהדור הקודם), מה שמאפשר לדבריהם להשתמש במכשיר הסגור ביחד אחת.

סמסונג ציידה את המכשיר במכסים למסגרות ולציר שעשויים Armor Aluminum, לצד זכוכית של גורילה גלאס ויקטוס פלוס. לדברי החברה, עמידות המסך הראשי עברה "מקצה שיפורים" שיעזור לצמצם את הנזק במקרה של מכה חיצונית.

מסגרת Galaxy Z Flip4 / צילום: נבו טרבלסי

הפליפ נסגר והופך למכשיר קומפקטי במיוחד, דבר שיכול להוות יתרון עבור מי שמעוניין לפנות מקום בכיסים או בידיים. הסמארטפון בעל עיצוב אלגנטי ומלוטש, מסגרתו עשויה ממתכת, והגב מורכב מזכוכית חלבית והציר דק - כך שהתחושה הכללית מהמכשיר אינה זולה. בנוסף, הפליפ שוקל 187, כמה גרמים יותר מהדור הקודם.

שני המכשירים תומכים בתו תקן IPX8 - משמע הוא יחזיר בעומק של 1.5 מטר במים רגיל, ועד חצי שעה. אין הגנה מאבק.

מסגרת Galaxy Z Fold4 / צילום: נבו טרבלסי

ביצועים: המעבד החדש של קוולאקום בשני המכשירים

שני המכשירים כוללים בתוכם את המעבד החדש של קוואלקום, Snapdragon 8+ Gen 1 Mobile Platform, מה שמציב אותם מבחינת הביצועים בצמרת המכשירים הקיימים כיום. לא בחנו את הביצועים של המכשירים, מכיוון שלא היה מספיק זמן לבדוק אותם.

בפולד, זיכרון ההרצה שמוצע הוא 12GB RAM, וישנן שלוש אפשרויות לשטח האחסון: 256/512GB או 1T - יותר אפשרויות מהדור הקודם. לפי סמסונג, מכשיר הפולד הוא הראשון בשוק עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 12L, גרסה מיוחדת של אנדרואיד שנוצרה על ידי גוגל עבור מסכים גדולים, כולל מכשירים מתקפלים. לדברי סמסונג, אפשר להשתמש ב-S Pen בפולד אך ורק במסך הראשי שלו עם תאימות ל-S Pen Fold Edition ו-S Pen Pro בלבד. כך שאם הצרכן ינסה להשתמש בעט אחר שאינו מיועד לפולד, זה לא יעבוד ואף עלול לגרום לנזק במסך. סמסונג מוכרת את העט בנפרד מהמכשיר.

שני המכשירים כוללים בתוכם את המעבד החדש של קוואלקום / צילום: נבו טרבלסי

במכשיר הפליפ לעומת זאת, זיכרון ההרצה ושטח האחסון נמוכים יותר ממה שמוצע בפולד - סמסונג מציעה זיכרון הרצה של 8GB RAM בכל הדגמים, ושלוש אפשרויות לשטח האחסון: 128/256/512GB.

מצלמה: מערך הצילום שופר בפולד, אך הפליפ נשאר אותו דבר

חווית המצלמה במכשירים האלו מקבלת הזדמנויות חדשות, דווקא בגלל אפשרויות העמדה של המכשיר. כשהמסך מתקפל, ניתן לצלם בכל מיני דרכים חדשות. שני המכשירים מאפשרים לצלם תמונות בזוויות שונות ובאמצעות קיפל חלקי של המכשיר.

בפולד, מערך הצילום האחורי הוא משולש וקיבל שדרוג: חיישן ראשי של 50 מגה פיקסל, חיישן אולטרה רחב של 12 מגה פיקסל וחיישן טלפוטו של 10 מגה פיקסל. המצלמה תומכת בזום אופטי של פי 3 וזום דיגיטלי פי שלושים, בשילוב בינה מלאכותית. חיישן הסלפי החיצוני עומד על 4 מגה פיקסל, וחיישן הסלפי הפנימי הוא 10 מגה פיקסל. לדברי החברה, החיישן בהיר ב-23% מהדור הקודם, עם כוח עיבוד תמונה משופר.

חווית המצלמה במכשירים האלו מקבלת הזדמנויות חדשות / צילום: נבו טרבלסי

במקרה של הפליפ, המצלמות נשארו דומות לדור הקודם. מערך הצילום מורכב משתי מצלמות: חיישן של 12 מגה פיקסל, וחיישן אולטרה רחב של 12 מגה פיקסל. המצלמה הקדמית היא 10 מגה פיקסל. אחד הפיצ'רים שחוזרים במכשיר הזה מהדור הקודם הוא ה-FlexCam, אפשרות לצלם תמונות וסרטונים מזוויות שונות בלי להשתמש בידיים - תכונה שנתמכת בזווית של בין 75-115 מעלות. פיצ'ר נוסף שהחברה מזכירה, זה השימוש במצב Quick Shot - צילום תמונות כשהמכשיר עצמו סגור, ובלי לעצור את ההקלטה לעבור למצב Flex המוצע. לדברי סמסונג זה יסייע ליוצרי תוכן.

שני המכשירים מאפשרים לצלם תמונות בזוויות שונות / צילום: נבו טרבלסי

סוללה: הפולד נשארה דומה, הפליפ קיבל שדרוג

הסוללה של הפולד בעלת קיבולת של 4,400 מיליאמפר לשעה. לפי החברה, בטעינה מהירה של 25 וואט, הוא מגיע תוך שעה לטעינה מלאה. חשוב לציין, מתאם של 25 וואט לא מגיע במארז לפי סמסונג, אלא תאלצו לרכוש בנפרד. לטענת החברה, הסוללה של שני המכשירים תיטען במלואה לאחר שעה.

הסוללה של הפולד נותרה דומה לדור הקודם, אבל במקרה של הפליפ נרשם שיפור מהדור הקודם: הסוללה הייתה בעלת קיבולת של 3,300 מיליאמפר לשעה, ועם טעינה מהירה של 15 וואט.

מחיר: יקרים, אך לא מפתיע

כיאה למכשירי דגל המשלבים טכנולוגיה של מסכים מתקפלים, המחירים יהיו גבוהים. ה-Galaxy Z Flip4 יעלה החל מ-3,599 שקלים לדגם הבסיס (שטח אחסון של 128GB) ועד 4,299 שקלים לדגם הפרימיום (שטח אחסון של 512GB). דגם ה-Galaxy Z Fold4 יהיה אף יקר יותר, ויתחיל מ-6,499 שקלים לדגם הבסיס (שטח אחסון של 256GB) ועד 7,699 שקלים עבור הדגם הפרימיום (שטח אחסון של 1T).

לדברי סמסונג, המכשירים יהיו זמינים להזמנה מוקדמת במדינות נבחרות החל מהיום. לקוחות שיזמינו את המכשירים בהזמנה מוקדמת, יקבלו שנה חינם בשירות של סמסונג Care+ - המספק הגנה מפני נפילות ושברים במסך. המכשירים צפויים להגיע לישראל ב-28 באוגוסט, בסמוך להשקה העולמית.

התרשמות ראשונית: דרך ארוכה עד שיהפוך למתחרה אמיתי

מכשירים מתקפלים עדיין אינם בשיח של רוכשי סמארטפונים. סמסונג מנסה להוביל את השוק, אבל התחרות שיש לה עם חברות אחרות מאיימת עליה. בתחושה ראשונית, המכשירים נראים טובים יותר. כיאה לדור חדש למכשירים קיימים, החברה חייבת להציג יכולות טובות יותר ותחושת אחיזה נוחה, ואין ספק שהיא מצליחה להציג שיפורי תוכנה וחומרה מורגשים. חשוב לומר כי הציר מורגש בחלקו הפנימי, כך שהכפל נוכח גם כשהמכשירים פתוחים לגמרי.

ולמרות שזה פיצ'ר מגניב, עדיין יש עוד דרך עד שנראה יותר סמארטפונים מתקפלים בשוק. עבור רבים עדיין מדובר בגימיק, חביב ברובו, אבל עדיין לא מהווה סיבה אמיתית לרכישה. מי שבאמת מוצא שימושים ביומיום למכשיר שיכול לשנות את גודלו (לשני הצדדים), ייהנה ממכשיר יעיל ונוח, אבל כרגע לא יותר מזה. א מומלץ לרכוש מכשיר כה יקר לשם ההתלהבות, בטח עוד כשהשוק הזה ממש בתחילתו. רבים עדיין חוששים ובצדק להתנסות בקטגוריה חדשה שכזו.

מה עוד משיקה סמסונג הערב?

סמסונג השיקה גם זוג אוזניות שנכנסות לתוך האוזן, Galaxy Buds2 Pro. לדברי החברה, הטווח הדינמי של האוזניות הגבוה הופך את איכות הסאונד לחדה וצלולה. האוזניות תומכות בביטול רעשים אקטיבי, ובכך חוסמות רעשים חיצוניים. סמסונג אומרת שהעיצוב הארגונומי החדש שלהן קטן ב-15% מהגרסה הקודמת.

קיבולת הסוללה של האוזניות היא כ-31 מיליאמפר לשעה, ובקייס הטעינה יש 515 מיליאמפר לשעה - החברה אומרת שיהיו לכם חמש שעות שמיעה במצב בו ביטול הרעשים פעיל ושמונה שעות אם הוא כבוי. בעזרת הקייס, תוכלו ליהנות מעד 18 שעות שמיעה ו-29 שעות שמיעה במקרה שביטול הרעשים כבוי. האוזניות עמידות בתו תקן של IPX7, האוזניות עמידות בנתזי מים ומתאימות לספורט. אוזנייה אחת שוקל 5.5 גרם, וקייס הטעינה שוקל 43.4 גרם. על פי סמסונג, האוזניות יעלו 799 שקלים.

עוד חשפה סמסונג שני שעונים חדשים, ה-Galaxy Watch5 וה-Galaxy Watch5 Pro. השעון מצויד בחיישן BioActive של סמסונג שמאפשר ניטור אחר נתוני בריאות שלכם. זו הפעם השנייה שהחברה מכניסה את החיישן לשעון, הדור הקודם היה הראשון, והוא משתמש בשבב ייחודי שמשלב שלושה חיישני בריאות: מד דופק אופטי, חיישן אלקטרוני לקצב לב וחיישן למדידת רכיבי הגוף (אחוזי שומן ו-BMI). כך השעון קורא דופק, רמת חמצן בדם ועוד. המשתמשים יוכלו לנטר את לחץ הדם שלהם, להבחין בפעימות לב חריגות ועוד.

מעבד Exynos W920 עם ליבה כפולה, רזולוציית המסך שונה בין הדגמים: הפרו ודגם ה-44 מ"מ ברגיל יהיו ברזולוציית 450X450 ובדגם ה-40 מ"מ הרזולוציה היא 396X396. זיכרון ההרצה הוא 1.5GB, ושטח האחסון בגודל 16GB, בדומה לדור הקודם. הסוללה בשעונים השתפרה מהדור הקודם: בדגם הרגיל, 40 מ"מ, קיבולת הסוללה היא 284 מיליאמפר לשעה, בדגם ה-44 מ"מ 410 מיליאמפר לשעה, ובדגם הפרו הסוללה עומדת על 590 מיליאמפר לשעה.

המחירים של השעונים מתחלקים לפי הדגמים השונים. שעון ה-Galaxy Watch5 בגודל ה-40 מ"מ יעלה 1,149 שקלים לאפשרות הבלוטות' ו-1,349 עבור דגם ה-LTE.
לגודל ה-44 מ"מ דגם הבלוטות' יעלה 1,249 שקלים, ודגם ה-LTE יעלה 1,449 שקלים. במקרה של דגם הפרו, גרסת הבלוטות' תעלה 1,779 שקלים וגרסת ה-LTE תעלה 1,999 שקלים.

עוד כתבות

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; בשוק ממתינים לפרסום התחזיות להמשך

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● המשקיעים ממתינים לפרסום התחזיות להמשך שיתפרסמו היום בשעה 16:00 ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים