גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

למה כל כך יקר לצאת לחופשה ואיפה המחירים עדיין לא טיפסו: מנכ"ל אימפריית התיירות בוקינג בראיון

בענקית הזמנות התיירות הבינלאומית בוקינג מצביעים על עלייה במחירי הלינות בעיקר באירופה ובארה"ב, ופחות מזה באסיה, שעדיין לא התאוששה מהקורונה ● בראיון מיוחד לגלובס מספר המנכ"ל והנשיא גלן פוגל על מגמת החזרה ליעדים בינלאומיים לצד הנטייה לא להזמין חופשות מראש, ומציג את המודל העכשווי של בוקינג: להגדיל הכנסות דרך כרטיסי טיסה, השכרת רכב ומסעדות

גלן פוגל, מנכ''ל ונשיא בוקינג / צילום: Booking.com
גלן פוגל, מנכ''ל ונשיא בוקינג / צילום: Booking.com

עם הכנסות של יותר מ-4.3 מיליארד דולר ברבעון השני של 2022 - כפול מהרבעון המקביל ב-2021 - בבוקינג.קום מתחילים לדבר על התאוששות. ההכנסה נטו טיפסה ל-857 מיליון דולר, לעומת הפסד של 167 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ואילו מספר הלילות שהוזמנו דרך ענקית ההזמנות העולמית ברבעון השני זינק ב-56% ל-246 מיליון לינות, לעומת 198 מיליון לינות ברבעון הראשון של השנה. "כל זה קורה מבלי שהשוק באסיה פתח מחדש את שעריו לתיירות", מזכיר גלן פוגל, מנכ"ל ונשיא קבוצת בוקינג העולמית, בראיון מיוחד לגלובס.

● הכלים שיעזרו לכם לחסוך כסף בטיסות ובמלונות 
עובדים גויסו ולשכות חדשות נפתחו, אז למה עדיין צריך לחכות חודשים לדרכון חדש? 

הביקוש העולמי לנפוש ולטייל אמנם מוביל לעומסי ענק בנמלי תעופה ולביטולי טיסות - אך הוא מיטיב בהחלט עם הסוכנים המקוונים (OTA), שמעמדם הולך ומתחזק. למעשה, נראה כי המספרים של בוקינג עשויים להכתיר את שנת 2022 כשנת השיא שלה, אבל פוגל מבקש לשמור על זהירות. "אנחנו עדיין לפני הרבעון הרביעי, וראינו כבר איך דברים משתנים בן לילה.

"בנובמבר שנה שעברה עוד פרסמנו אזהרת רווח, ובפברואר דברים התחילו להשתפר, וההזמנות זינקו. בלילה שבו רוסיה פלשה לאוקראינה ראינו שוב תנודות. למדנו לחיות באי ודאות, ולכן אני לא יכול להגיד בוודאות שזו תהיה שנת השיא".

אפשר כבר לדבר על התאוששות מלאה בענף?
"המספרים בהחלט משמחים אותנו: מספר הלינות שהוזמנו ברבעון השני של השנה לעומת 2019 צמח ב-16%. הרבעון הזה מצביע על שיפור משמעותי גם לעומת טרום המגפה. ההזמנות הגיעו להיקף של 45 מיליארד דולר, צמיחה של 38% לעומת הרבעון המקביל ב-2019.

"למעשה הצמיחה הריאלית אמורה הייתה להגיע ל-48%. מה שגרע ממנה הם שערי המטבעות הנשחקים - הדולר שהתחזק לעומת האירו. מעל לכול, חייבים לזכור שחלקים שלמים בעולם עדיין לא התאוששו מהקורונה בהיבט התיירות. הנתונים בשוק אסיה לעומת 2019 עדיין שליליים".

השפעת מחירי הדלק

בוקינג הוקמה ב-1996 בהולנד, וב-2005 עברה לארה"ב כשנרכשה על ידי קבוצת פרייסליין. היא כוללת מספר חברות בנות, ובהן קייאק ואגודה. פוגל, בוגר תואר במשפטים מהרווארד, הצטרף לחברה בפברואר 2000 אחרי שלוש שנים כסגן נשיא במורגן סטנלי. הוא מכהן כמנכ"ל ונשיא בוקינג מאז ינואר 2017.

מול המטבעות הנשחקים - מחירי מוצרי התיירות בכל העולם התייקרו, ואתם הרווחתם.
"נכון, ההתייקרות במחירים מצמצמת את הפער את מול השפעות המטבעות. כשבוחנים את המספרים הגלובליים, העלות הממוצעת לחדר התייקרה מאז 2019 ב-25%. זה בגלל הדלק שהתייקר ומושך את המחירים למעלה, וגם בגלל שכר הדירה והשכר לעובדים, שעלה משמעותית בכל התעשיות.

"בתעשיית התיירות יש קושי לגייס עובדים בגלל המגפה ששחררה רבים מהם - ועכשיו כדי למשוך אותם חזרה, צריך לשלם להם יותר. עליית המחירים בולטת באירופה ובארה"ב יותר מאשר באסיה, שעדיין לא ייצבה את הנתונים ונמצאת מתחת להתאוששות.

"קשה לחזות מה יהיה בהיבט המחירים כשההגבלות באסיה ירדו, אבל אני משער שגם שם הם יעלו כפועל יוצא ממחירי האנרגיה, שעלו מאז המלחמה באוקראינה. מחירי הדלק משפיעים מאוד על התעשייה שלנו, וזה נושא שמדאיג אותנו, אבל אנחנו מקווים שממשלות ימצאו את הדרך לאפשר לאזרחים לנסוע ולנפוש".

עד כמה המלחמה באוקראינה משבשת את תעשיית התיירות העולמית?
"כשהחלה המלחמה ראינו השפעה מיידית, ולא רק בתיירות באוקראינה או ברוסיה, אלא במזרח אירופה כולה. הצניחה בהזמנות התרחשה בן רגע. כיום אנחנו רואים התאוששות מסוימת באזור. מלחמה זה דבר נורא, וזה כמובן משפיע על הבחירה של היעדים בהם אנשים רוצים לנפוש. אני גאה מאוד במהלך של בוקינג לתמוך בפליטים מאוקראינה, באמצעות שיתופי פעולה עם מלונות ועם ה-UN שאירחו 50 אלף פליטים, בחינם או בתשלום סמלי".

חברות אמריקאיות גדולות החרימו את רוסיה ועצרו את פעילותן שם. האם גם בוקינג בתמונה?
"השהינו את הפעילות ברוסיה ובבלרוס. זה היה מהלך לא פשוט, כי מדובר פה בסיטואציה מדינית ופוליטית".

לא רק בתי מלון

מגפת הקורונה שינתה את הרגלי הצריכה גם בכל הנוגע להעדפות חופשה: הנופשים חיפשו יותר אפשרויות לינה כפרית, והעדיפו דירות על פני מלונות.

האם ההרגלים האלה נזנחו או נשמרו?
"כש-Airbnb יצאו לדרך, ראינו שיש התעניינות באלטרנטיבות לינה שהן לא בתי מלון, והטרנד הזה נותר יציב עד היום. בתקופת הקורונה אנשים חיפשו פתרונות לינה בבתים או בווילות יותר מאשר במלונות, בגלל החשש מהתקהלות וממפגש עם אורחים בלובי או במעלית.

"ברבעון השני של השנה, 32% מההזמנות של לינות נעשו בפתרונות שאינם בתי מלון, כלומר בתים פרטיים או וילות, וזה טרנד שיוסיף לצמוח. מצד שני, אנחנו רואים שגם המלונות הגדולים של רשתות כמו מריוט, אקור או אינטרקונטיננטל חזרו לפעילות מלאה, כך שהיום החשש מהתקהלות נזנח.

"זו הסיבה שלנו חשוב להציע את כל פתרונות הלינה האפשריים, שהביקוש אליהם גדל כיום - לא בגלל חשש מהתקהלות, אלא משום שלאנשים יש צרכים שונים בכל חופשה. לאותו אדם יכולה להיות נסיעה עסקית שבה הוא צריך לילה אחד במלון במרכז עיר, חופשה משפחתית שבה הוא יעדיף וילה עם מטבח, ונסיעה זוגית שבה יחפש מלון בוטיק רומנטי. הכול פוגש את הצורך הנקודתי".

האם מגמת הצמיחה ממשיכה ברבעון השלישי?
"כבר עכשיו ההזמנות ברבעון הזה גבוהות ב-15% לעומת הרבעון השלישי של 2019, וגם זה בשקלול שערי המטבעות, שמורידים את סכומי ההזמנות לנוכח חוזקו של הדולר. מצד שני, אנשים עדיין לא חזרו להזמין חופשה לטווח ארוך, הם לא מזמינים חודשים מראש כמו שהיה לפני המגפה.

"בשיא המגפה, ההזמנות נעשו שבוע או מקסימום שבועיים לפני החופשה בגלל חוסר הוודאות, וככל שהמצב השתפר חלון ההזמנות התארך. עוד לא הגענו למספרים של 2019, אבל אנחנו קרובים לשם".

מצד שני, מדינות מתחילות להחזיר הגבלות קורונה. גרמניה, למשל, הודיעה שתאריך את חובת עטיית המסכות בטיסות ובנמלי תעופה. ארה"ב עדיין מאפשרת כניסה רק למחוסנים. איך זה משפיע על קצב ההזמנות?
"זה עשוי לגרום לרגרסיה, כי אנשים יגידו לעצמם: אם יש הגבלות ביעד מסוים, אולי לא אסע אליו או שאחכה. אבל זה בשוליים. במאסה הגדולה אנחנו לא רואים השפעה. אנשים כבר מבינים שהסיכון לחלות קיים, ואם אתה מחוסן, אתה בטח יותר רגוע.

"כשארה"ב הסירה את חובת הבדיקות בכניסה אליה, ראינו זינוק בהזמנות. זה מלמד שאנשים מעדיפים לנסוע למדינות שהכניסה אליהן חופשית ובלי הגבלות. עכשיו התחזקות הדולר קצת מקשה על אירופאים ששוקלים לנפוש בארה"ב, ומצד שני לתייר האמריקאי זול יותר לנפוש באירופה".

כלומר שגם המגמה של לנפוש קרוב לבית כבר נעלמה?
"הרבעון השני של 2022 היה הראשון שבו ראינו שהיקף הנסיעות ליעדים בינלאומיים היה גדול מ-2019. 45% מההזמנות שנעשות בבוקינג הן ליעדים בינלאומיים. ברבעון הראשון של השנה היינו על 40%. העניין המרכזי הוא שאסיה עדיין לא בתמונה כיעד ארוך טווח, למשל לנופשים מאירופה".

"אנחנו לא מונופול"

אחת התופעות הבולטות במהלך הקורונה הייתה הגידול בפעילות האונליין של צרכנים. חברות שונות, גם בתחום התעופה והתיירות, ניסו למשוך את הצרכנים להזמין מהן ישירות - ולדלג על מתווכים כמו בוקינג.

איך התמודדתם עם המגמה הזו?
"אני כבר 22 שנים בחברה, ותמיד כל עסק רצה שהצרכנים ירכשו ישירות מולו כדי לא לבזבז כסף על הפצה או שיווק. אם עסק מספק ערך לצרכנים, הוא יצליח למשוך אותם אליו ישירות. אבל כנראה שאנחנו מצליחים לספק ערך לנוסעים ולפרטנרים שלנו (בתי המלון, מר"ח).

"צרכנים משתמשים בנו כי אנחנו מציעים את המבחר הכי גדול, כי האתר והאפליקציה שלנו נוחים לשימוש, וכי יש לנו שירות 24/7 ב-40 שפות. אין עסק שאוהב לשלם עמלות, אבל אנחנו רק גדלים. זה אומר משהו, לא?".

הגודל שלכם הוביל ממשלות, גם בישראל, להתערב - בעיקר לנוכח התנאים שבוקינג הציבה למלונות, כשאסרה עליהם להציע מחירים זולים יותר באתרים שלהם, למשל.
"אני מאמין גדול בשוק החופשי, שהוא הכי טוב לחברה ולצרכנים. מצער שלפעמים עסקים לא מצליחים להתחרות, ואז הם הולכים לממשלות לבקש עזרה דרך רגולציה. לכל אורך שנותינו אנחנו רואים איך רגולציה משתנה, ואנחנו ממשיכים לאמץ את כל החוקים המקומיים. התפקיד שלי הוא לשפר את השירות ללקוחות".

בוקינג היא מונופול בתחומה בהרבה שווקים, זה נותן לכם כוח אדיר.
"כשאת מחפשת חופשה בגוגל תקבלי הרבה אפשרויות, ובוקינג ביניהן. ב-2019 מכרנו מוצרי תיירות בהיקף של 100 מיליארד דולר, מתוך שוק שמגלגל 7 טריליון דולר בשנה. אז אני מונופול או אחוז די קטן מהשוק?".

אתה עסק שיכול להרשות לעצמו לגבות עמלות גבוהות ממלונות שאין להם ברירה אלא להופיע בבוקינג.
"העמלות הן פונקציה של שוק חופשי. בסוף אנחנו עסק שרוצה להרוויח כסף. כמו בכל תחום, אם נגבה יותר מדי, לא ישתמשו בשירותים שלנו. כשאני ממלא דלק במכונית שלי אני יכול לחפש את התחנה הכי זולה באזור, וגם בתעשייה שלנו זה ככה.

"אנשים תמיד יחפשו אחר המחירים הטובים, מלונות שיציעו אותם יקחו את הלקוחות מאיתנו, אבל גם מהמתחרים שלנו, כמו אקספדיה ו-Airbnb או סוכני נסיעות ומפעילי תיירות. יש כל כך הרבה דרכים להזמין היום חדרי לינה, ואף עסק לא חייב להופיע אצלנו.

"לפעמים, כשמלון מגיע לתפוסה מלאה, הוא יקצה לנו פחות חדרים, ולהפך - יש להם את החופש לבחור כמה הם משקיעים במכירות ובשיווק בעצמם, או כמה הם יעדיפו לתת למתחרים או לספקים אחרים".

להרחיב את החיפוש

בוקינג הפכה להיות גוגל עבור מי שמחפש בתי מלון.
"אני לא מסכים עם זה. אירופה היא השוק הכי חזק שלנו, וכשבוחנים אותו, 80% מההזמנות ביבשת נעשות בכל מיני ערוצים אחרים. מצד שני, 90% מהחיפושים באירופה נעשים דרך גוגל. להשוות אותנו לגוגל זה לשקף מציאות הפוכה, וזה מדאיג אותי, משום שממשלות עשויות לקבל מזה פרספקטיבה שגויה. להבדיל מגוגל שאין לה מתחרים בחיפוש באינטרנט, לעסקים בתיירות יש המון מתחרים. זה שוק מאוד תחרותי".

זו הסיבה שבוקינג מנסה לקדם הזמנות של מוצרים נוספים לחופשה, כמו השכרת רכב וכרטיסי טיסה? הנתונים מראים שהמאזן בין כלל רכיבי החופשה עוד רחוק.
"המוצרים המשלימים שבוקינג מציעה חשובים בראייה לטווח הארוך. זה משהו שאני מכנה Connective Trip. לנוסע יש לו"ז לנסיעה, וכשהוא בונה את כל החלקים שלו בנפרד, זה מבלבל וזה בעיקר גוזל זמן. את לא חושבת שצרכן יעדיף לעשות את הכול במקום אחד, שיכול להציע את הכול?

"בימים האלה יש הרבה טיסות שמתבטלות. כשקורה דבר כזה, את צריכה לחפש את חברת ההשכרה, להזיז את מועד איסוף הרכב ולשנות את מועד ההגעה למלון. לו כל זה היה נעשה במקום אחד, זה היה יעיל - וזה מה שאנחנו מנסים לעשות. בדרך הזו נביא לשותפים שלנו עוד לקוחות.

"יש לנו גם את אפליקציית אופן טייבל, להזמנת מקומות במסעדות. אם את נופשת בלונדון בשכונה מסוימת, לא יהיה נחמד אם מנהל מסעדה יידע שאת שם וישלח לך תמריץ שיווקי להגיע אליו? כיום, כשאת מגיעה לשכונה, מנהל המסעדה בכלל לא יודע מהעניין. זה מצב שאנחנו רוצים לשנות. כשנגיע לזה גם, המספרים של השירותים המקיפים יגדלו".

ת"ז: גלן פוגל

אישי: בן 60, נשוי ואב לבת ולבן. מתגורר בניו יורק.
מקצועי: בוגר בית הספר למשפטים בהארוורד, ובעל תואר בכלכלה מאוניברסיטת פסנסילבניה. עסק בהשקעות בנקאיות בתחום התעופה, וכיהן כסגן נשיא במורגן סטנלי. לבוקינג הצטרף בשנת 2000, ובינואר 2017 מונה לנשיא ומנכ"ל.
עוד משהו: בתו התגוררה בישראל במשך חצי שנה במסגרת לימודיה, ובנו מתעתד לעשות זאת בקרוב.

עוד כתבות

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

הדולר היה השנה מקלט בטוח ופתאום איבד גובה / אילוסטרציה: Shutterstock, Africa Studio

שני המטבעות האלו נחשבים למקלט בטוח, אז למה אחד צונח והשני ממריא?

הין היפני בשפל של 34 שנים והדולר מתחזק מול כל המטבעות ● קובי לוי ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי: "הין במגמת פיחות חדה, במקביל להחלטת הבנק המרכזי להעלות את הריבית לטריטוריה חיובית, הדולר התחזק על רקע נתוני מאקרו טובים"

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שביטלה עסקת רכישת דירות ב־97 מיליון שקל והשיא של רפאל

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: רפאל מסכמת שנה עם שיא בהכנסות ובצבר ההזמנות, הרווח של מיטרוניקס בירידה ומשק אנרגיה עברה לרווח של 1.6 מיליון שקל בזכות פרויקט יכיני, אזורים Living ביטלה רכישת 48 דירות בפרויקט בבני ברק וחברת הביטוח איילון עברה לרווח ● מדור חדש

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

השופט עוזי פוגלמן. דחה בקשה לדיון נוסף שהגישה המדינה / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

המדינה התנגדה לפצות אדם שקנה דירה ממתחזה - ונדחתה פעמיים בעליון

המדינה הגישה באופן חריג בקשה לדיון נוסף, בטענה כי הדרישה להציג צו ירושה מקורי תשפיע באופן שלילי על שוק הנדל"ן ● בשבוע שעבר בית המשפט העליון דחה את בקשתה

שאול גולדשטיין מנכ''ל חברת נגה - ניהול מערכת החשמל / צילום: ענבל מרמרי

הקץ להפסקות חשמל? זה הפתרון של המדינה

חברת נגה העבירה את תוכניתה לאגירת כ-2,500 מגה־וואט במתקנים ברחבי הארץ ● המהלך מאפשר לשמור הספק שלא נצרך ולהזרימו בעת הצורך

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

ארגון הטרור שהצטרף לחזית נגד ישראל, והדרישה של גרמניה מאזרחים חדשים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארגון הטרור הסוני "הקבוצה האסלאמית" מצטרף לחיזבאללה בשל המלחמה בעזה, הקואליציה נגד החות'ים לא עומדת במשימה ובגרמניה דורשים מאזרחים חדשים לענות על שאלות על ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים שהטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

אחרי שהפסידה 1.6 מיליארד שקל בשלוש שנים - פתאל חזרה לרווח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין