גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סכסוך בין מודן לסטימצקי הוביל להורדת ספרי ההוצאה מהחנויות

הוצאת מודן-כתר במכתב לסופרים: "לאור עליית מחירי הנייר, פנינו לסטימצקי בבקשה להקטין במעט את אחוזי הרווח שנשארים אצלם. הגענו להבנות עם כלל לקוחותינו – למעט סטימצקי; הורדת הספרים מהחנויות היא בריונות בלתי נתפסת" ● סטימצקי לסופרים: "מודן מנסים להסיט את הקוראים אל רשת הספרים המתחרה שבבעלותם - על גבכם"

חנות ספרים של רשת סטימצקי בדיזנגוף סנטר בתל אביב / צילום: סיון פרג'
חנות ספרים של רשת סטימצקי בדיזנגוף סנטר בתל אביב / צילום: סיון פרג'

סכסוך בענף הספרים הוביל להורדת מאות אלפי ספרים מהמדפים בחנויות סטימצקי: הוצאת מודן-כתר שלחה מכתב לסופרים ולסופרות בו היא מעדכנת כי סטימצקי, רשת הספרים הגדולה בישראל, פינתה ספרים של מודן וכתר מהמדפים והחזירה אותם להוצאה.

"חשוב לי לעדכן אתכם לגבי הסיטואציה שאנחנו נתונים בה כעת ביחס לרשת סטימצקי", נכתב בפנייה לסופרים. "בשנתיים וחצי האחרונות, כתוצאה ממגפת הקורונה והמשבר הגלובלי שבא בעקבותיה, עלו מחירי הנייר בשיעור של למעלה מ-100%. נוסף על כך, אנחנו סופגים עליות כבדות במחירי הדפוס, הכריכה, הלוגיסטיקה ועוד. התוצאה היא שעלות הפקת הספרים הוכפלה.

"המצב בענף הספרים עד כה היה שכמעט כל הכסף ממכירת הספרים (60% -80% מההכנסות) נשאר ברשתות, ורק החלק הקטן (20%-40% מההכנסות) חוזר להוצאות הספרים ולתשלום התמלוגים לסופרים. לתנאים הכספיים של סטימצקי אין אח ורע בעולם. בעולם של פוסט-קורונה, המשמעות מבחינתנו היא מכירת הספרים במחירי הפסד.

"לאחר תקופה ארוכה שבה ספגנו וספגנו, פנינו לסטימצקי - כמו גם לשאר לקוחותינו - בבקשה להקטין במעט את אחוזי הרווח שנשארים אצלם. הגענו להבנות עם כלל לקוחותינו - למעט סטימצקי.

"לו סטימצקי היו נענים לבקשה, הסופרות והסופרים היו נהנים מכך באופן ישיר. מאחר שהתמלוגים נגזרים מהתקבולים (הכנסות) של ההוצאה, המשמעות של מה שאנחנו מבקשים להשיג היא עלייה לא מבוטלת בהכנסות הסופרים מתמלוגים.

"לא זו בלבד שסטימצקי דחו את הבקשה על הסף, למרות שלדבריהם הם מכירים בצדקת טענותינו - הם אף הורו בצעד בריוני וחד-צדדי לכל החנויות של הרשת ברחבי הארץ להוריד מאות אלפי ספרים של מודן וכתר מהמדפים. מדובר, כידוע לכם, בכותרים ידועים ואהובים של מיטב הסופרים בארץ ובעולם, בהם רבי-מכר ונכסי צאן ברזל של הספרות. הצעד של הורדת מאות אלפי ספרים מהמדפים תוך פגיעה בציבור הקוראים ובסופרים - אסור שיעבור בשקט.

"בימים הקרובים נצא בקמפיין פרסומי שמטרתו להעלות את מודעות הצרכנים למצב, על-מנת למנוע פגיעה במכירות ספרינו, ולהפנותם לרכישה בצומת ספרים, בחנויות הספרים העצמאיות ובאתרי הספרים השונים.

"בעיניי, זה המאבק של כולנו. למען חלוקה הוגנת של ההכנסות בין סטימצקי לבין ההוצאה והסופרים, למען מו"לות איכותית ומוקפדת וזכותם של סופרים להתפרנס בכבוד".

"פגיעה ישירה בסופרים, פשוט זרקו אותם מהחנויות"

צומת ספרים וסטימצקי מחזיקות בכ-70% משוק חנויות הספרים בארץ. חנויות פרטיות מחזיקות ב-30% הנותרים. מודן מחזיקה בשליש מהבעלות של צומת ספרים, שלה 96 סניפים ברחבי הארץ, והבעלים הנוספים הם כנרת זמורה ביתן דביר ואבי שומר, מנכ"ל הרשת.

במודן נשמעים מופתעים מההחלטה של סטימצקי להפסיק ולמכור את הספרים של ההוצאה, ומבהירים כי בכוונתם להגן על תגמולי הסופרים ולא להעלות מחירים לצרכן הסופי.

רוני מודן, מנכ"לית מודן-כתר, מסבירה כי "בקורונה מחירי הספרים יותר מהכפילו את עצמם. מחיר הנייר עלה ביותר מ-100%, ועלו גם עלויות הדפוס והכריכה. הגענו למצב שאנחנו מוכרים במחירי הפסד. החלוקה בינינו לבין סטימצקי זה 70% שהולך אליהם ורק 30% אלינו - מהם אנחנו אמורים לממן הכול: תמלוגים לסופרים, משכורות, עבודה.

"פנינו אליהם, כמו ללקוחות אחרים שלנו, במטרה לדבר על חלוקה אחרת של ההכנסות. על ההתחלה הם אמרו שהם מכירים את המספרים, ושהם יודעים שאנחנו צודקים. אין דבר כזה שהוצאה יכולה להתקיים עם 30% שנשארים בידיה. אבל ברגע האמת הם אמרו שלמרות שהם יודעים שאנחנו צודקים, הם לא מוכנים לקיים משא-ומתן, ושהם לא מוכנים לשלם 10 אגורות יותר.

"באותו היום הוציאו מכתב לכל הסניפים שלהם להסיר את הספרים שלנו ולהחזיר אותם אלינו חד-צדדית. יש לנו יותר מ-10,000 כותרים, מדובר במאות אלפי ספרים. זו פגיעה ישירה בסופרים שמדירים אותם, ומדובר על סופרים בולטים מכל הז'אנרים, פשוט זרקו אותם מהחנויות". 

מדובר בלא מעט ספרים וסופרים מוכרים, כמו ספרי הבישול של קרן אגם או לייזה פאנלים, ספרי הילדים של אמי רובינגר ודתיה בן דור, ספרים של סופרים כמו עמוס עוז, צרויה שלו, ג'ון גרישם סטיבן קינג, ג'פרי ארצ'ר, קן פולט, רובין שארמה, שרית ישי-לוי ומאות נוספים. 

"בריונות בלתי נתפסת" 

במודן ביקשו מסטימצקי לשנות את הסדר ההנחות על ספריה - שעמד עד כה על סך של 60%-80% - כך שמעתה יעמוד על 50-60%. בסטימצקי סירבו. "כולם רועדים מהם ומפחדים מהמשמעויות הכלכליות", אומרת מודן. "בשנים האחרונות יש תופעה חזקה של ספרים במימון המחבר. אנחנו לא עושים את זה בכלל. אנחנו מו"לות במלוא מובן המילה - אם אנחנו מאמינים בספר, אנחנו לוקחים הכול עלינו. כל ההכנסות שלנו הן אך ורק ממכירת ספרים. ומה שביקשנו לא היה הזוי".

"הכי קל להעלות מחיר לצרכן. אסור לעשות כזה דבר, לא כשכל הכסף נמצא בסטימצקי. יש הרבה הוצאות שהעלו מחירים, כי הן לא יכולות אחרת. עוד דבר שחשוב להגיד הוא שאם היו מקבלים את הבקשה שלנו, המשמעות היא שהסופרים היו יכולים לקבל עלייה יפה מאוד של 20%-30% בתמלוגים. לכן הסופרים מביעים תמיכה בצעד הזה. בצומת ספרים ובכל החנויות העצמאיות הגענו להסכמות, כולם הבינו את המצב.

"אנחנו לא מחפשים להתעשר, אלא לא להפסיד ולהמשיך לקיים מו"לות עצמאית ואיכותית. אנחנו לא מתכוונים להישבר. אנחנו מבינים את ההשלכות ואין לנו ברירה. אני לא חושבת שחנות ספרים יכולה להתקיים לאורך זמן בלי כל הספרים האלה. זו בריונות שהיא בלתי נתפסת להחזיר את כל הספרים. אז אנחנו יוצאים בקמפיין פרסומי השבוע שמטרתו ליידע את הציבור ולעדכן איפה ניתן לקנות את הספרים שלנו - בכל מקום שאינו סטימצקי". 

לא הסכסוך הראשון 

לא מדובר בסכסוך ראשון בין מודן לסטימצקי. גם ב-2018 וב-2015, בעקבות סכסוכים בין השתיים, הורידה סטימצקי את הספרים מהמדפים, אולם בסופו של דבר הצדדים הגיעו להסכמות.

הוצאת מודן נוסדה ב-1970 על-ידי עודד ושולה מודן, וב-2016 רכשה את הוצאת כתר ספרים. מודן נחשבת לאחת מהוצאות הספרים הגדולות בישראל, ובאמתחתה שורה של רבי-מכר לצד יותר מ-10 אלף ספרים. הוצאת מודן שותפה בהוצאות אריה ניר, עגור, חרגול, אוקיינוס (סדרת הרפתקה), הכורסה וקרפד (גיל חובב) וכן מפיקה ומשווקת את ספרי משרד הביטחון-ההוצאה לאור (בהם גם ספרי האוניברסיטה המשודרת). מודן מפעילה מערך שיווק והפצה עצמאי, וספריה נמכרים ברשתות הספרים (בהן שולטות סטימצקי וצומת ספרים), חנויות הספרים העצמאיות ובאתרים שונים באינטרנט.

סטימצקי היא אחת מרשתות הספרים הגדולות בישראל. נכון להיום מוחזקת הבעלות בסטימצקי, אשר מפעילה 150 סניפים, בידי קבוצת משקיעים בראשות אייל גרינברג, בנה של יפית גרינברג (ג. יפית) ז"ל, המחזיק ב-37.5% מחברת אבן החכמים, שלה 90% ממניות סטימצקי. 10% הנותרים מוחזקים בידי הוצאת משכל ידיעות ספרים. אייל גרינברג הוא דירקטור באבן החכמים ובסטימצקי, שבה הוא גם משמש כמנכ"ל. בעלי מניות נוספים הם אשת העסקים עפרה מיתר, המוציא לאור אבנר פחימה ורו"ח גידי הירש. 

סטימצקי: "מופת של צביעות והיתממות" 

שעות ספורות לאחר שנשלח מכתבה של מודן, נשלח מכתב נוסף לסופרים ולסופרות, והפעם ממנכ"ל סטימצקי אייל גרינברג. "בשבועיים האחרונים אתם מצויים בלבה של 'מחלוקת מסחרית', הפוגעת - קודם כל ולפני הכול - בכם. הדבר מצער אותי מאוד, ועל כן בחרתי לפנות אליכם במכתב אישי", כותב גרינברג.

"כפי שאתם ודאי יודעים, גם רשת סטימצקי נתונה במקביל תחת מתקפה צינית של רוני ועודד מודן, הבעלים של הוצאת מודן, בה בחרתם לפרסם את ספריכם. רוני ועודד מודן הם מו"לים חזקים ומבוססים, שרכשו אך לפני שנים ספורות בסכום עתק ובמזומן - 26 מיליון שקל, סכום שאף גוף אחר בתעשייה לא יכול היה לשלם - את הוצאת כתר (שנבלעה מאז בתוך מודן), מו"ל המחזיק בבעלותו כ-33% מרשת צומת ספרים המתחרה. רוני ועודד מודן הם גם הבעלים של רשת באג המצליחה, אך כל אלה אינם מספיקים להם: עתה הם מנהלים מלחמה אגרסיבית, מניפולטיבית ומתחסדת כדי לחזק את ערוצי ההפצה המצויים בבעלותם, תוך שהם מחזיקים בכם - סופרי המקור - כבני-ערובה. 

אייל גרינברג / צילום: יוסי כהן

"טובת הסופרים לא עומדת לנגד עיניהם של עודד ורוני מודן. יצוין כי בנושא זה הם לפחות עקביים. מודן הובילה את המאבק נגד חוק הספרים, שתכליתו הייתה שיפור תקבולי היוצרים. עתה, במכתב שהוא מופת של צביעות והיתממות, שוב מתחבאים המודנים מאחורי גבם של הסופרים, הפעם כדי להטות את קוראי הספרים אל רשת הספרים המתחרה המצויה בבעלותם.

"יצוין כי הוצאת מודן עושה משך שנים כל שביכולתה כדי לפגוע ברשת סטימצקי: עם רכישת סטימצקי מידי קרן מרקסטון ניסו עודד ורוני מודן לקחת את רשת סטימצקי לפירוק. ניסיון נוסף ארע לפני שלוש שנים, אז נקטה מודן מהלך דומה לזה הנוכחי, אספה את ספריה מחנויות סטימצקי (שוב, על גבכם), על אף שהוצעו לה התנאים המקובלים בשוק, הזהים לתנאי הרשת שבבעלותם - צומת ספרים.

"בכל פעולות אלה מציגים מודן נרטיב כוזב, לפיו סטימצקי היא הענק החזק, בעוד מודן היא החלש. האמת מורכבת בהרבה: אחוזי הרווח של סטימצקי ממכירת הספרים נמוכים, וההיענות לדרישותיה של מודן הייתה מעבירה את הרשת להפסד מיידי, זאת משום שמרבית ההנחות שניתנות לרשת על-ידי המו"לים מתגלגלות אל הצרכן, ולא אל הרשת עצמה.

"חשוב שתדעו: גם בעת המחלוקת הנוכחית הוצע למודן להשאיר את ספריה ברשת ולנהל משא-ומתן במקביל. אלא שמודן לא רצו לנהל משא-ומתן, אלא הציבו אולטימטום וסירבו לכל הידברות. כתוצאה מכך נאספו ספרי ההוצאה מכל חנויות סטימצקי.

"סטימצקי הייתה ותמשיך להיות בית לספרות מקור ולסופרים, והפסקת הפעילות בכל חנויות סטימצקי היא לטעמנו הפרה של החוזה העומד בבסיסו של כל הסכם התקשרות בין הסופר לבין המו"ל שלו. הדבר מכוון גם לגבי ספרי מודן בחו"ל, כמובן, המופתעים לגלות כי ספריהם אינם מוצגים ביותר מ-140 חנויות בישראל, לרבות חנויות הנתב"ג.

"אני מנצל מכתב זה כדי לפנות אליכם ולהתחייב כי כל סופר של מודן שירצה להפיץ את ספריו ישירות או באמצעות צד שלישי לסטימצקי, יתקבל בזרועות פתוחות.

"ועניין אחרון: עליית מחירי הנייר אכן אמיתית, ולכן סטימצקי מיוזמתה נתנה כתף והורידה את אחוזי ההנחה לכלל המו"לים בישראל. הקשיים של המו"לים הם גם הקשיים שלנו, אך זה אינו המקרה של רוני ועודד מודן. הם משתמשים בעניין התייקרות הנייר כמנוף לשיפור עמדות - ניסיון ציני לחזק את רשת הספרים שבבעלותם. מה מאכזב לגלות שהניסיון הזה פוגע בכם ונעשה על גבכם. שום מחלוקת בין מול לבין רשת חנויות ספרים אינה צריכה להתנהל על גבם של הסופרים".

עוד כתבות

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

וול סטריט סגרה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז 2019; מדד S&P 500 שבר שיא חדש

שיא חדש גם לדאו ג'ונס ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" אין מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים