גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המערכת שתנבא אם קאסמירו מתאים ליונייטד

סטארט-אפ ישראלי מאפשר לבחון ולשפר התאמה של שחקנים לקבוצות כדורגל ● רשימת הסטארט-אפים הזוכים באירוע ה-Demo Day של האקסלרטור "סטארט-אפ נגב" המעודד יזמות בדואית ● וגם: מי נותן החסות של הג'ודוקא ענבר לניר לאולימפיאדת פריז 2024 ● אירועים ומינויים

קאסמירו מתאים ליונייטד? לאלגוריתם המייצר לכל שחקן ''ניתוח אופי'' על המגרש יש תשובה / צילום: Shutterstock
קאסמירו מתאים ליונייטד? לאלגוריתם המייצר לכל שחקן ''ניתוח אופי'' על המגרש יש תשובה / צילום: Shutterstock

בשנים האחרונות יותר ויותר טכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית נכנסות לעולם הכדורגל, וכעת מצטרפת אליהן הטכנולוגיה שפיתח הסטארט-אפ הישראלי Rankset, המאפשרת לבחון ולשפר התאמה של שחקנים לקבוצות כדורגל. או במילים אחרות: האם לבנדובסקי באמת מתאים לברצלונה, והאם יש טעם שקאסמירו יעבור למנצ'סטר יונייטד תמורת 60 מיליון אירו?

החברה בנתה מאגר שכולל 220 אלף שחקני כדורגל ברחבי העולם, על פי פילוחים וחתכים שונים. האלגוריתם מייצר לכל שחקן "ניתוח אופי" על המגרש, המבוסס על אירועים וסיטואציות שרלבנטיים לו ולקבוצה שבה הוא משחק, בשילוב נתונים סטטיסטים, משוואות מתמטיות, סטטיסטיקות של חברות הימורי ספורט ואנליסטים בכירים מעולם הכדורגל.

המערכת מציעה פירוט מנומק לרמת ההתאמה של שחקן למועדון, ושל מועדון לשחקן - כך ששני הצדדים אמורים להרוויח. המועדונים יוכלו לבצע רכש שחקנים שייצר הרכב אופטימלי, שעמו יגיעו להישגים; והשחקנים יוכלו למנף את ערך כרטיס השחקן שלהם בטווח הקצר והארוך.

אריאל סמואל / צילום: ליה יפה

רנקסט הוקם לפני כשנה על ידי אריאל סמואל, אנליסט ומאמן כדורגל בהכשרתו, והמנכ"ל הוא כפיר סטוקול, בעברו מנתח בחברת איסוף נתוני כדורגל. המערכת של החברה משמשת מועדוני ספורט וסוכני שחקנים בישראל, אנגליה, בלגיה, סרביה, רומניה, סיירה לאון, ניגריה, גינאה וסנגל. עד כה גייסה החברה 250 אלף דולר, ובימים אלה היא מבצעת גיוס מימון המונים באמצעות פלטפורמת פיפלביז, שבו היא מתכננת לגייס 1-1.5 מיליון דולר.

לדברי סמואל, שוק הבינה המלאכותית העולמית בתחום הספורט הוערך ב-1.4 מיליארד דולר בשנת 2020, ועתיד לזנק עד ל-19.2 מיליארד דולר בשנת 2030. "כיום מועדונים משלמים אלפי אירו בשנה עבור איסוף נתונים יבשים, שאין בהם אינטגרציה או ניתוח אנליטי שמניע לפעולה", אומר סמואל.

"היתרון בשימוש במערכת מבוססת בינה מלאכותית הוא עיבוד הנתונים הרבים ואובייקטיביות הניתוח, שנטול הטיות אנושיות. היא יכולה להיות כלי עזר דומיננטי, ואף מכריע, בקבלת החלטות - ולקצר משמעותית את התהליכים".

גמילה מסמים עם אפליקציה

אפליקציה לנגמלים מסמים, פיתוח שיאפשר לכל אחד להרוויח כסף מהמלצות על מוצרים לחברים ואפליקציה למציאת עבודה זמנית - אלה הרעיונות של הסטארט-אפים הזוכים באירוע ה-Demo Day של האקסלרטור (מאיץ טכנולוגי) "סטארט-אפ נגב". האקסלרטור מעודד יזמות בדואית ושיתופי פעולה בין יהודים לבדואים, וזהו המחזור השלישי של התוכנית.

במסגרת האירוע, שהתקיים במרכז לאודר לקידום תעסוקה בנגב, הציגו 9 יזמיות ו-11 יזמים בדואים את שמונה הסטארט-אפים שהקימו, בפני חבר שופטים המורכב ממשקיעים ובכירים בתעשייה. הקבוצה שזכתה במקום הראשון קיבלה מענק של 50 אלף שקל, והזוכים במקומות השני והשלישי זכו ב-40 ו-30 אלף שקל בהתאמה.

צוות היזמיות של הסטארט אפ adimpact / צילום: סנאפ

הסטארט-אפ adimpact, שזכה במקום הראשון, פיתח כאמור אפליקציה שתומכת בהליך השיקום של נגמלים מסמים ואלכוהול. האפליקציה מאפשרת לנגמל לייצר שגרות בריאות, ומתגמלת אותו בפרסים על צעדים קטנים בדרך להצלחה ארוכת הטווח של תהליך הגמילה. מייסדות הסטארט-אפ הן אסיל אבו עג'מי, ושירין חמד ומיאר טללקה מהמכללה האקדמית ספיר.

ראש צוות השופטים הוא ד"ר מוחמד אל נבארי, יו"ר קרן יאנביע. עוד היו בצוות ורדה שוהם, מנהלת קרן השקעות Seed ב-IVN, עות'מאן אלשיך, מנכ"ל עמותת סיראג', גבי גולן, מנהל חטיבת המוצרים ב-ICL לשעבר, עומרי דאי, סמנכ"ל Tech7, וחנה רדו, מובילת מיזמי תשעשרה בפריפריה.

לדברי ישראל בן שטרית, מנהל האקסלרטור, "אנחנו עושים את זה כבר שלוש שנים, ומתרגשים כל שנה לראות את מספר היזמים והמיזמים גדל. ההוכחה הטובה ביותר להצלחתנו היא שמונת המיזמים שהגיעו השנה לקו הסיום, שהם ברמה גלובאלית ויהיו משני שוק בארץ ובעולם".

לאן מעדיפים הישראלים לטוס?

היעד המועדף על משפחות ישראליות לחופשה בקיץ הנוכחי הוא יוון, כך עולה מסקר שערכה ענקית התיירות באונליין, Booking.com. במקום השני והשלישי נמצאות קפריסין וארה"ב. באשר לסוג מקום האירוח המועדף, רוב הישראלים (55%) מעדיפים להתאכסן במלונות, במקום השני דירות או בתי נופש (16%), במקום השלישי בתי הארחה (10%) ובמקום הרביעי כפרי נופש (ריזורטים. 8%).

יוון, היעד המועדף על משפחות ישראליות / צילום: Shutterstock, New Africa

כאשר התבקשו המשיבים להצביע על מרכיבי החופשה החשובים ביותר עבורם, שני נושאים התגלו כמהותיים במידה שווה: אטרקציות ייעודיות לילדים (47%), ועלות זולה יחסית (47%). הקריטריון השלישי הוא להתארח במקום שיוכל לתת מענה לצרכים של כל בני המשפחה (38%). תכנון החופשה נעשה בעיקר באמצעות חיפוש מידע באינטרנט (74%), התייעצות עם חברים (57%) והסתמכות על חוות דעות של מטיילים אחרים (42%).

ומה באשר לתיירות המקומית? 51% ציינו כי הם מתכננים לצאת לחופשה משפחתית בארץ בלבד בישראל בחצי השנה הקרובה. 34% ציינו כי ייצאו לחופשה גם בישראל וגם בחו"ל, 11% ייצאו לחופשה בחו"ל בלבד ו-4% אינם מתכננים לצאת לחופשה משפחתית.

מהו משך הזמן האידיאלי לחופשה משפחתית? 71% סבורים כי מדובר בשבוע לכל היותר. 24% מעדיפים חופשה קצרה יותר, בת 3-4 ימים. 2% אמרו שמשך הזמן האידיאלי הוא יותר משבועיים, והיתר השיבו שאינם יודעים. אגב, רק 10% מהישראלים הודו שנגיף הקורונה מהווה מכשול שמונע מהם לצאת לחופשה.

הסקר בוצע על ידי מכון מדגם בשיתוף ipanel, הוא כלל מדגם מייצג של האוכלוסיה הישראלית שמנה 500 משיבים יהודים וערבים, שהינם הורים לילדים עד גיל 18.

חדשות טובות

העסקת לקויי ראייה ועיוורים. חברת הלן דורון משתפת פעולה עם מגדל אור, מרכז לקידום אנשים עם לקות ראייה או עיוורון: תספק עבודה לאנשי המרכז, שבמהלך אוגוסט-ספטמבר יכינו כ-100 אלף ערכות לשנת הלימודים הקרובה. הערכות כוללות תיק גב ובו חוברות לימוד, מחברות, ספרים, דפי הדרכה ועוד.

מאמצים את הג'ודוקא ענבר לניר. חברת קשרי המשקיעים והייעוץ התקשורתי אייזנברג-אליאש תעניק חסות בהיקף של עשרות אלפי שקלים בשנה לג'ודוקא האולימפית ענבר לניר, 22 - עד לאולימפיאדת פריז 2024.

שי אליאש, אמיר אייזנברג וענבר לניר / צילום: יח''צ

הסכם החסות יאפשר תמיכה באימוניה השוטפים של לניר, ובצרכיה השונים במסגרת ההכנות לתחרויות מרכזיות, החל מאליפות העולם שתתקיים באוקטובר הקרוב באוזבקיסטאן, ועד לאולימפיאדה.

עוד כתבות

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

מגמה מעורבת בוול סטריט; רשת הרהיטים RH מזנקת ב-16%, שיאומי ב-12%

נאסד"ק יורד ב-0.2% ● סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר באנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא