x

שיתוף

סגירה
מייסדי Pecan / צילום: איל יצהר
10

Pecan

מודלים מבוססים AI לחיזוי לא צורך בתכנות

מייסדים: זוהר ברונפמן ונועם ברזיס

משקיעים: Capital S, דל, GGV

שנת הקמה: 2018 עובדים: 130 גיוסי הון: 116 מיליון דולר

לנתח נתונים בלי אנליסט: החברה שמלמדת מכונות לדעת מה חושב כל לקוח
בשוק אפשר למצוא לא מעט כלים שמספקים מודלים מוכנים מראש של למידת מכונה שמאפשרים ליצור בקלות תחזיות עסקיות. אולם מייסדי פקאן מצהירים כי התוכנה שלהם מאפשר גם לצוותים עסקיים עם אפס ידע בתכנות לתעל את חוכמת המחשב להבנת התנהגות לקוחות
אופיר דור

סטארט-אפים ישראלים רבים עוסקים בפיתוח כלים שאמורים לסייע לארגונים להשתמש בלמידת מכונה (Machine learning: ML) ולתעל את המידע שצברו לאורך השנים ליצירת תחזיות שישפרו מכירות, ישמרו לקוחות ויגבירו יעילות. הרוב המכריע של הסטארט-אפים הישראלים האלו מציעים פתרון נקודתי לשלב אחד בתהליך, כמו ארגון המידע לפני שהוא נכנס למודל, אימון המודל או ניטור שלו לאורך זמן. אלא שפקאן (Pecan AI) מספקת פתרון מקצה לקצה לכל השלבים הללו בחבילה אחת. ולא רק זה: פקאן מבטיחה גם לאפשר לאנליסטים בצוותים העסקיים להתמודד לבד עם התהליך כולו, ללא צורך לגייס מדעני נתונים יקרים לטובת העניין.

התוכנה של פקאן, ששייכת לקטגוריה שנקראת Auto ML, מפשטת את השימוש בלמידת מכונה באמצעות ספרייה של מודלים מוכנים מראש שנמצאים בה. המודלים מאפשרים לחזות התנהגות לקוחות, כמו איזה לקוח עומד לנטוש וכדאי לנסות ליזום איתו אינטרקציה מונעת, או לחלופין למי כדאי להציע מבצע כי יש סיכוי שיקנה. כל מה שהמשתמש של פקאן צריך, זה לבחור את השאלה שמעניינת אותו מתוך הספרייה ולעקוב אחרי הוראות המערכת.

פקאן הוקמה ב-2018 על ידי זוהר ברונפמן (מנכ"ל) ונועם ברזיס (סמנכ"ל טכנולוגיות), שניהם דוקטורים לקוגניציה חישובית באוניברסיטת תל אביב שנטשו יחד את האקדמיה לטובת היזמות. מאז הקמתה, גייסה פקאן 116 מיליון דולר והיא מעסיקה כיום 130 עובדים. בין לקוחותיה נמנים תאגיד הפארמה ג'ונסון אנד ג'ונסון, חברת הביטוח הקנדית CAA והפניקס הישראלית. "בשנתיים החולפות צמחנו פי שלושה בהכנסות מדי שנה והשנה צמחנו פי שניים, מה שהביא אותנו להכנסות משמעותיות של מיליוני דולרים", אומר ברונפמן, אך לא מפרט מעבר.

האנליסטים העסקיים, קהל היעד שאליו פונה פקאן, כבר משתמשים בתוכנות בינה עסקית כמו QlikSense ו-Tableau, בעזרתן אפשר לקבל פילוח של הלקוחות שנטשו לפי מין או אזור מגורים לדוגמה. השימוש בלמידת מכונה מאפשר להם לעלות מדרגה ולא רק לפלח מי הלקוחות שנטשו, אלא גם לנבא מי עומד לנטוש בעתיד. "בינה עסקית היא תהליך לבחינת היפותזות שמעלה האנליסט ביחס לעבר. התשובות שהבינה העסקית נותנת הן תמיד ברמת הקבוצה, כמו האם גברים לבנים מצטרפים יותר או פחות לשירות", מחדד ברונפמן. "לעומת זאת, למידת מכונה נותנת תחזית עתידית ברמת הלקוח הבודד כאשר הלוגיקה שהנחתה את התחזית לא שקופה וקשה להסבר".

קראו עוד

צלם הפרויקט: איל יצהר

© כל הזכויות שמורות לגלובס