x

שיתוף

סגירה
מייסדי Qlassiq / צילום: אייל טואג
09

Classiq

תוכנה למחשוב קוונטי

מייסדים: ניר מינרבי, אמיר נוה ויהודה נוה

משקיעים: אנטרי קפיטל, Team8, HSBC

שנת הקמה: 2020 עובדים: 60 גיוסי הון: 63 מיליון דולר

פלטפורמה למחשב שעוד לא קיים: החברה שמאפשרת לתכנת במחשב קוונטי
ניר מינרבי ואמיר נוה, יוצאי תלפיות, חיפשו תחום להקים בו סטארט-אפ. מהר מאוד הם הבינו שהתשובה נמצאת מול עיניהם כי אביו של אמיר, ד"ר יהודה נוה, הוא מומחה למחשוב קוונטי. אז הם שכנעו אותו לעזוב את IBM ולהצטרף לקלאסיק, שמתחמקת מתחרות ישירה עם ענקיות הטק דרך עיסוק בתחום הבתולי היחסית של תוכנה למחשב קוונטי
אופיר דור

לקראת סיום שירות הקבע שלהם, החלו ניר מינרבי ואמיר נוה, שניהם יוצאי תוכנית תלפיות היוקרתית, להיפגש כדי לתכנן את העתיד. לשניהם היה ברור שהם מתכוונים להקים יחד סטארט-אפ, אבל התחום עדיין היה פתוח, אולי מדעי המוח ואולי יישום כלשהו של ראיית מכונה. "אני התעסקתי בסייבר בצבא, ודווקא בגלל זה לא רציתי להמשיך במסלול הזה", מודה מינרבי.

מהר מאוד השניים הבינו שהתשובה נמצאת ממש מול עיניהם: אביו של אמיר, ד"ר יהודה נוה, הוא מומחה למחשוב קוונטי, עם ניסיון של שנים במחקר בתחום בטכניון וב-IBM. "על מחשוב קוונטי מדברים כבר 40 שנה, אבל בחמש השנים האחרונות התרחשה בו מהפכה אמיתית", מספר מינרבי. "כעת כבר לא שואלים כמו בעבר האם מחשוב קוונטי יקרה או לא, אלא מתי זה יקרה בדיוק, והתשובה היא שכנראה בקרוב. אז הבנו שאפשר לבנות משהו גדול בתחום".

השניים לא רק שאבו מנוה האב השראה, אלא גם צירפו אותו כמייסד לסטארט-אפ המחשוב הקוונטי שהקימו ב-2020 - קלאסיק (Classiq). נוה האב הוא הטכנולוג הראשי בחברה, שגייסה עד היום 63 מיליון דולר ומעסיקה כ-60 עובדים. "אפשר להגיד שהוא לקח את הסיכון הכי גדול משלושתנו כשעזב את IBM אחרי עשרים שנה", אומר מינרבי. נוה הבן מכהן כסמנכ"ל מוצר בחברה ומינרבי הוא המנכ"ל.

מחשב קוונטי מנצל את עקרונות מכניקת הקוונטים כדי ליצור מכונת חישוב חזקה ויעילה יותר מהמחשב הרגיל. בעוד מחשב רגיל עובד בצורה טורית, המחשב הקוונטי מריץ במקביל שורת פעולות, מה שיכול להגדיל לאין ערוך את עוצמתו.

קראו עוד

צלם הפרויקט: איל יצהר

© כל הזכויות שמורות לגלובס