x

שיתוף

סגירה
מייסדי Retrain.ai / צילום: איל יצהר
06

Retrain.ai

פלטפורמת בינה מלאכותית לגיוס ושימור עובדים

מייסדים: ד"ר שי דוד, אבי סימון ואיזבל ביכלר-אליאסף

משקיעים: סקוור פג, חץ ונצ'רס, רדיקל ונצ'רס

שנת הקמה: 2020 עובדים: 75 גיוסי הון: 34 מיליון דולר

לגייס ולקדם עובדים מתאימים: החברה שפותרת את בעיות ההשמה בתאגידי ענק
בעוד תהליך הגיוס והמיון של עובדים נעשה עדיין ידנית ברוב המקרים תוך הסתמכות על אינטואיציה אנושית, הסטארט-אפ ריטריין מזריק פנימה בינה מלאכותית. התוכנה של הסטארט-אפ משווה אוטומטית בין המיומנויות הדרושות לתפקיד לקורות החיים שנשלחו אליו ומוציאה את רשימת המועמדים המתאימים ביותר
אופיר דור

מועמד מגיש קורות חיים לעבודה כהנדסאי בתאגיד ענק. קורות החיים שלו אינם עומדים בדרישות הסף, והוא נדחה אוטומטית, אפילו שהניסיון שלו מתאים בדיוק למשרת טכנאי שפתחה חטיבה שונה בארגון. במקביל, מחלקת הכספים בתאגיד מחליטה לפרסם מודעה לגיוס אנליסט, בלי לדעת שבמחלקת השיווק מסתתרת רפרנטית שמחפשת קידום ותוכל לאייש את התפקיד לאחר הכשרה קצרצרה.

התוכנה של הסטארט-אפ ריטריין (Retrain.ai) מנסה להתמודד עם אזורי חוסר יעילות כאלה בתהליכי הגיוס ולשפר את מהירות איוש המשרות על-ידי מועמדים מתאימים מבחוץ או בניוד פנימי. בעוד תהליך הגיוס והמיון של עובדים בארגונים ממשיך גם כיום להתבסס על עבודה ידנית ואינטואיציה אנושית, על כל פגמיה הרבים - ריטריין מכניסה לתהליך ביג דאטה ובינה מלאכותית.

התוכנה של ריטריין מפרקת תחילה את המשרות שהארגון מחפש לאייש לרשימת המשימות הכלולות בהן, ואחר-כך למיומנויות הדרושות כדי לבצע משימות אלה. המאגר של ריטריין כולל לא פחות מ-50 אלף מיומנויות, שנעות בין דרישות קשות (שליטה גבוהה באקסל או תואר בכלכלה) לרכות (יכולת עבודה בצוות).

"לתפקיד כמו מנהל פרויקטים יכולות להיות הגדרות אחרות אפילו במחלקות שונות של אותו ארגון", מסביר ד"ר שי דוד, מנכ"ל ושותף-מייסד של ריטריין. "לכן התוכנה מסתכלת על רשימת המשימות שכלולות בתפקידים השונים של מנהלי פרויקטים, ומחלצת מכל אחד מהם את המיומנויות הדרושות לתפקיד".

קראו עוד

צלם הפרויקט: איל יצהר

© כל הזכויות שמורות לגלובס