נתניהו: "אנחנו לא מדינת עולם שלישי בכל הקשור לאישורי בנייה, אלא עולם חמישי"

ראש הממשלה בנאום בכנסת: "אנחנו מקום ראשון בעולם בחדירה של מחשבים אישיים אבל רק במקום 021 באישורי בנייה"

"הצמיחה היא קודם כל צורך ביטחוני-אסטרטגי של מדינת ישראל"- כך אמר היום (ד') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנאום שנשא במליאת הכנסת. "כדי לתת מענה בעשור הקרוב לבעיות האסטרטגיות של ישראל אנחנו חייבים הרבה מאוד כסף. אין דרך לממן את צורכי הביטחון הקיומיים של ישראל בלי שתהיה צמיחה עקבית שנה אחר שנה", אמר ראש הממשלה.

לדבריו, "אם תעשו את המתמטיקה הפשוטה תבינו שצמיחה של %4 בשנה נותנת לנו את כל הדרוש קודם כל בביטחון. אנחנו מדברים על עשרות רבות של מיליארדים, ואני לא קובע את זה רק במטבע של שקלים".

ראש הממשלה הוסיף כי "הוא אינו מתפלפל אלא אומר שהצמיחה הכלכלית המתמשכת היא צורך ביטחוני-אסטרטגי של ישראל ולכן הממשלה בראשותו מתכוונת להביא קודם כל לצמיחה". את הדברים אמר ראש הממשלה במהלך דיון שיזמה קדימה במליאת הכנסת תחת הכותרת "הממשלה עסוקה בהישרדות ואינה דואגת לצרכי הציבור", שבמסגרתו הטיחו חברי סיעת קדימה אשמה בראש הממשלה כי ממשלתו תקועה.

"ישראל תקועה באינספור בעיות"

"מדינת ישראל תקועה בבעיות אינספור ואתה תקוע בין בגין לבין ברק, בין הבטן לבין הראש שלך. מדינת ישראל בראשותך היא מדינה תקועה", אמרה יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, לנתניהו. "יש לי אליך יותר שאלות מביקורת פוליטית, יותר ערפל ועכירות מאשר בהירות וצלילות: מה אתה רוצה? האם אדוני יודע לאן אתה מנווט את המדינה שלנו? האם אתה משלה את עצמך ואותנו שאי עשייה היא עשייה זהירה? האם היעדר תהליך מדיני משרת את ישראל? הרי אתה יודע שהסטטוס קוו והשקט המדומה הוא הונאה עצמית", הוסיפה איציק.

נתניהו התייחס לטענות ובחר לציין את פועלה של הממשלה עד כה. הוא ציין שהעברת התקציב הדו-שנתי נעשתה מבלי לפרוץ את המסגרת ואמר ש"כל הצמיחה שהיתה בישראל נעשתה ללא שוק הנדל"ן והבנייה". לדבריו, ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בחדירה של מחשבים אישיים ובמקום ה-021 בכל הנוגע לאישורי בנייה. "אנחנו לא מדינת עולם שלישי בכל הקשור לאישורי בנייה, אלא מדינת עולם חמישי", אמר. הוא הוסיף כי כל הצמיחה שנעשתה מ-3002 ועד 8002 התבצעה ללא תרומה של שוק הבנייה, "ששם יש אחוזי צמיחה זמינים", אמר. *