וואלה רוכשת את השליטה באתר יד2 בכ-117 מיליון שקל

פורטל וואלה מסתער על הרשת: רוכש גם 42.5% מאתר השוואות המחירים "kama" ■ מנכ"ל וואלה, אילן ישועה: "יד2 היא חברה צומחת עם שיעורי רווח גבוהים ואחד האתרים היעילים והממוקדים ביותר עבור מפרסמים"

עסקת האינטרנט של השנה יוצאת לדרך. פורטל וואלה הודיע היום (א') לבורסה כי הוא ירכוש 75% מחברת "קורל תל", המחזיקה באתר יד2, תמורת סכום של 117.5 מיליון שקל. עסקה זו מעניקה ליד2 שווי של כ-156 מיליון שקל.

על-פי הסכם הרכישה, וואלה תרכוש את השליטה באתר הלוחות המוביל בישראל - יד2, כמו גם 42.5% מאתר Kama, המפתח מנוע להשוואת מחירים באינטרנט.

במסגרת המהלך תמכור חברת טייגר הולדינגס את חלקה (49%) בחברת "קורל תל" לוואלה, וכמו כן שון תל, מייסד ויו"ר יד2, וחברת Waldemar, אשר להם 51% ממניות החברה, ימכרו לוואלה 26% מהמניות שלהם ויירדו לאחזקה של 25% ב"קורל תל".

הסכם הרכישה כולל גם את מחירון הרכב של יד2 ולוח הדרושים JobCity, אותו הקימו במשותף וואלה ויד2 בשנה האחרונה.

על-פי ההודעה לבורסה, ההכנסות של אתר יד2 ב-2009 הסתכמו ב-37.4 מיליון שקל, והרווח הנקי עמד על 9.4 מיליון שקל.

עם הרכישה תמשיך יד2 להתנהל כעסק עצמאי, כאשר תל ימשיך לכהן כיו"ר פעיל של החברה למשך 3 שנים לפחות, בשיתוף-פעולה עם יבין גיל-מור, שמונה לאחרונה לתפקיד מנכ"ל יד2.

השלמת העסקה כפופה לקיום מספר תנאים, ביניהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

העסקה מגיעה לאחר תקופה ארוכה מאוד שבה וואלה ויד2 נמצאות בשיתוף-פעולה אסטרטגי ונרחב. כך, בשנה האחרונה הקימו השתיים את לוח הדרושים JobCity, בבעלות משותפת, והפעילו שיתוף-פעולה לקידום האתרים, כאשר לוח יד2 קודם מעמוד הבית של וואלה, וממשק החיפוש של יד2 שולב במגוון ערוצי תוכן, ואילו תכני וואלה שולבו באתר יד2, ופלטפורמת הקניות וואלה שופס שולבה אף היא באתר יד2 כאלטרנטיבה לרכישת מוצרים חדשים.

ישועה: "ליד2 שיעורי רווחיות גבוהים"

לדברי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, "מדובר במהלך אחד בסדרה של מהלכים אסטרטגיים ממוקדי צמיחה, אשר נועדו להבטיח את מעמדה של קבוצת וואלה כמובילת האינטרנט הישראלי".

לדבריו, "יד2 היא חברה צומחת הפועלת בתחום צומח עם שיעורי רווח גבוהים. לצד התועלת והערך שמביא האתר לגולשים, הוא נחשב לאחד האתרים היעילים והממוקדים ביותר עבור מפרסמים. הסינרגיה בין קבוצת וואלה לקבוצת אתרי יד2 רבה ונוגעת לכל הרבדים: מכירות, טראפיק ויעילות תפעולית".

יד2 הוא אתר הלוחות המוביל בישראל, כאשר על-פי סקר TIM לחודש מאי הוא מדורג במקום ה-7, עם שיעור חשיפה שבועי של 34.6%.

לדברי יד2, למעלה מ-2.5 מיליון גולשים מבקרים באתר מדי חודש, ולאתר יד כ-250 מיליון דפים נצפים מדי חודש. יד2 כולל לוחות בתחום הנדל"ן, רכב, מוצרי יד2 ובתחומים נוספים, לצד מחירון רכב.

שון תל, יו"ר ומייסד יד2, הוסיף כי "כשם שוואלה הוא אתר העם - יד2 הוא אתר הלוחות של העם, וכך גם יישאר. במהלך השנים החולפות הצלחנו לבסס את מעמדו של יד2 כמוביל בתחומו בפער ניכר על מתחריו, כאשר המנוע האדיר של וואלה והסינרגיה עם מכלול פעילויות הקבוצה יאפשרו לאתר להמשיך ולהאיץ את קצב צמיחתו ולהיכנס לתחומים חדשים".

תל הוסיף כי "שורה ארוכה של מיזמים המשלימים את פעילותו של אתר יד2 בכל החזיתות עומדת עכשיו על הפרק, ואנו מבטיחים כי הפתעות רבות ונעימות עוד מחכות לציבור הגולשים מחד ולקהל המפרסמים מאידך. החיבור הבין-אישי והחיבור המקצועי עם וואלה הוכח כיעיל כבר בשיתופי-הפעולה הקיימים בין הגופים. אני בטוח שעתיד גדול של צמיחה עוד לפנינו".