תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

איך נראה שוק דירות היוקרה בתל אביב בצל הקורונה?

לדברי שי פולונסקי, מנכ"ל יזמית הנדל"ן בולווארד טרה, השוק חוזר כיום להתנהלות המוכרת טרום המשבר, אולם בהיבט התכנוני נדרשות התאמות שונות בפרויקטים • "אנו שוקלים לבצע עיבוי טכנולוגי של מערכות הבית, להתייחס בתכנון האדריכלי לאפשרויות עבודה מהדירה וכמו כן לספק שירותי קונסיירז' מתקדמים"

פרויקט היוקרה ברח' דובנוב 19, ת"א / הדמיה: 3DIVISION
פרויקט היוקרה ברח' דובנוב 19, ת"א / הדמיה: 3DIVISION

הכתבה מטעם בולווארד טרה

דירות יוקרה בתל אביב מוגדרות במחיר של 55,000 שקל למ"ר ומעלה. מה משפיע על מחירן? המיקום והגודל, כמובן. וכן פרמטרים נוספים: האם מדובר בדירה חדשה הממוקמת במגדל יוקרה, או בבניין בן 4 קומות לאורך קו החוף, האם זו דירה ישנה המיועדת לשיפוץ, או כזו הנמצאת בבניין שעבר התחדשות עירונית ב"צפון הישן" או במרכז תל אביב, או לחלופין בפנטהאוז ביפו - לכול סוג דירה יש ביטוי במחיר. בשדרות רוטשילד, למשל, בבניין אשר חלקו לשימור, נמכרה דירה לפי למעלה מ-100,000 שקל למ"ר, כך מדווחים אנשי בולווארד טרה, יזמית הנדל"ן האחראית לפרויקט.

מי מתגורר בדירות הללו? נמצא כאן לרוב משפחות בהן "הקן התרוקן" - הילדים כבר עזבו את הבית, וכעת אין להורים צורך בבית הפרטי או בדירה הגדולה, בה הם חיים ברדיוס הגיאוגרפי מחוץ לתל אביב: סביון בדרום, הרצליה פיתוח וכפר שמריהו בצפון, אבל גם ירושלים, קיסריה ושכונות היוקרה של חיפה. ניתן גם למצוא תל אביבים שידם משגת בין רוכשי הדירות ואף את בני הדור הצעיר: הייטקיסטים ובוגרי אקזיטים למיניהם.

מה משותף לכל אלה? חלקם הגדול עבדו או עדיין עובדים בתל אביב, רבים מהם אמרו לעצמם אינספור פעמים את המשפט הקלישאתי לכאורה: "יום אחד אני ואשתי/בעלי נעבור לתל אביב". לרובם ככולם חסר ההיצע התרבותי, הקולינרי וגם החברתי הקיים בעיר הגדולה. בהכללה, מדובר באוכלוסיה אשר מעוניינת בנוחות ובזמינות, היא איננה רוצה "להזיע" מידי יום בפקקים בכניסה לעיר לצורך עסקים או בילוי, אלא לחיות בה וליהנות ממנה, למצות את החיים הטובים בתל אביב, כאן ועכשיו.

לפרטים על פרויקטי היוקרה בת"א של קבוצת בולווארד טרה הקליקו כאן>>

האם הקורונה השפיעה על שוק היוקרה והעדפות הרוכשים? לדברי שי פולונסקי מנכ"ל בולווארד טרה והמייסד של מותג המגורים "ערך עיר", בו נעסוק בהמשך, אפשר לחלק את התשובה לשניים - אחד: ההתייחסות להתנהגות הצרכנית בעקבות החיים בצל המגיפה; שניים: האם יהיו שינויים בהיבטים התכנוניים והאדריכליים בעטיה.

פרויקט פינוי בינוי ברח' בארי 9, ת"א / הדמיה: בולווארד טרה
 פרויקט פינוי בינוי ברח' בארי 9, ת"א / הדמיה: בולווארד טרה

פולונסקי סבור כי "מוקדם מדי לדעת או לנבא, אך על פי התנועה אצלנו בחברה, נראה כי נגמרה 'ההפסקה' ואנו חוזרים להתנהלות המוכרת בקרב הלקוחות שלנו: מתינות ואורך רוח, המתבטאים בכך שעסקאות אינן נופלות בגלל המחיר, ודיסקרטיות תמיד היו בשוק היוקרה, דרישות למפרט משובח ומעודכן או לליווי צמוד של אדריכלית או מעצבת פנים מטעם הלקוח או מטעמינו - גם את זה אנו מכירים. עם זאת, מחלקת המחקר שלנו, אוספת ובודקת מחקרים ומאמרים הנכתבים ומתייחסים להתפתחויות והמגמות הצפויות בסגמנט במדינות דומות. בעקבות זאת, אנו שוקלים לבצע עיבוי טכנולוגי של מערכות הבית, ובתכנון האדריכלי להתייחס לאפשרויות עבודה מהבית. נושאים נוספים אשר בחרנו לבחון בעקבות המגפה קשורים להיבטי הבטיחות והבריאות, אנו בודקים את משמעותם של שירותי ניקוי וחיטוי שוטפים.

"בהיבט הצרכני של התנהגות הלקוחות: הסטנו כוחות בחברה לטובת שירות לקוחות פנימי, מוטה דיגיטציה ושירות מובנה מרחוק על פי מתודולוגיה שפיתחנו בשנים האחרונות", הוא מוסיף.

חושבים ירוק

"בנוסף לאלה אנו מוצאים משמעות בכול הקשור לסביבה הירוקה של הבית בהתאם למגמה העולמית כיום", ממשיך ואומר פולונסקי, "שכרנו שירותי אגרונום השוקד כעת על תכנון תוכנית של נראות החזיתות כשפה אחידה לכול הפרויקטים שלנו הכלולים תחת מותג 'ערך עיר'. אנו מדברים על 11 פרויקטי התחדשות עירונית שונים בתל אביב. 4 מתוכם כבר בתהליכי בנייה בפועל, או כמספר חודשים לפני קבלת היתר ברחובות בארי, דובנוב, פרופ' שור ובודנהיימר. כולם ב'צפון הישן' של העיר. אנו בוחנים גם את האפשרות לפתח בהם גינות הידרופוניות על הגגות, כך למשל, ניתן יהיה לספק ירקות אורגניים לדיירים, באמצעות גידול עצמי.

"כמו כן, הקורונה והחשש שהביאה עימה ממגיפות נוספות, שנקווה כי לא יתממש - עוררה מחדש את הפיתוח של שירותי קונסיירז' מתקדמים מתוך הדירה - כלומר בלחיצת כפתור נזמין ארוחות, שירותי גאראז' או תיקונים לבית, טיול לכלב, כרטיסים לאירוע (מוגבל משתתפים), הזמנה של שף לאירוח חברים בעניינים חברתיים או עסקיים וכדומה.

"בשורה התחתונה", מסכם פולונסקי, "אכן לא רציני לנסות ולהתנבא, אבל אני מנסה לקרוא את המפה, לנתח ובעיקר להיערך לבאות; אנו מתכוננים לתרחישים שונים, חלקם ודאי יהיו ברמה כזו או אחרת מציאותיים".

לפרטים על פרויקטי היוקרה בת"א של קבוצת בולווארד טרה הקליקו כאן>>