תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

המסע של המעסיקים לצמיחה מחודשת עובר בקהילות היהודיות בעולם

ארגון מסע מעניק הזדמנות לחברות מקומיות לצאת מהקופסא ולהעסיק מתמחים מכל העולם בתקופה של חוסר יציבות

מתמחי מסע תורמים לצוותי העבודה מהיום הראשון / צילום: ארגון מסע
מתמחי מסע תורמים לצוותי העבודה מהיום הראשון / צילום: ארגון מסע

הכתבה בשיתוף מסע

המצב הכלכלי הנוכחי מייצר אי וודאות משמעותית בכל הנוגע למדיניות גיוס כוח אדם בכלל, וגיוס מתמחים בפרט. בעוד שכל המנהלים יודעים היטב כי זוהי העת לפתח את העסק, להמשיך לשרת את הלקוחות הקיימים בסטנדרטים שהם הורגלו אליהם, ולהרחיב את הפעילות בארץ ובחו"ל, הרי שאי הוודאות במשק וצמצום הפעילות בחודשים האחרונים, מחייבים חשיבה יצירתית ומציאת דרכים אפקטיביות לגיוס כח אדם מיומן בעל יכולות מוכחות ומוטיבציה.

ארגון מסע, מייסודן של הסוכנות היהודית וממשלת ישראל, מציע פתרון יצירתי ממנו כולם מרוויחים: המעסיקים נהנים מכוח אדם מוכשר, צעיר ואיכותי מרחבי העולם, המתמחים מקבלים דריסת רגל בשוק הישראלי האיכותי, ומדינת ישראל מרוויחה מוחות מכל העולם, מלאי מוטיבציה ותחושת שייכות.

אז איך זה עובד?

ארגון מסע מביא לישראל מידי שנה כ-12 אלף צעירים יהודים מן התפוצות לתקופה משמעותית של 4-10 חודשים, במגוון מסלולים דוגמת תכנית לשילוב בחברות וארגונים ישראלים כמתמחים, תכנית ייעודית למורים בפריפריה ועוד.

בתוכנית להתמחות בשוק הישראלי משתתפים צעירים המגיעים עם תואר אקדמי אחד לפחות ועם ניסיון קודם בהתמחות או בעבודה במדינות האם או במדינות אחרות. המתמחים מגיעים לישראל במחזורים קבועים מראש, משתתפים במסגרת ייחודית בה הם מכירים את ישראל, את החברה הישראלית ואת המשק המקומי, ולאחר מכן משתלבים במקומות העבודה הייעודיים, לתקופה של 4, 6, או 7 חודשים. הם מועסקים 4 ימים בשבוע וביום החמישי הם משתתפים במערך תוכן של מסע, הכולל תכנים חינוכיים, היכרות עם החברה הישראלית, התנדבות, טיולים, מפגשים חברתיים ועוד.

גיוסים חוצי גבולות

חברות ישראליות המבקשות להשתתף בתוכנית המתמחים של מסע, צריכות להיכנס לדף הייעודי באתר מסע, ולציין את התפקיד המוגדר למתמחה, את הצוות אליו יצטרף ואת הרכבה של תכנית ההתמחות שלו.

התוכנית פתוחה לכל המעסיקים בישראל, בין אם הם חברה רשומה, מוסד ממשלתי או מוניציפלי, עמותות או מלכ"רים. כמו כן אין הגבלה על מספר המועסקים בהם מעוניין הארגון או על הוותק הספציפי שלו.

קראו על המסע של המתמחים לישראל>>

לאחר קבלת ואישור הפניה של המעסיק, משרת המתמחה מתפרסמת ברחבי העולם באמצעות רכזי מסע והמדיות הדיגיטליות שלה, עם פנייה למתמחים פוטנציאליים. הרכזים מבצעים מיון ראשוני של המועמדים ומעבירים למנכ"ל או למנהל הגיוס בארגון בישראל את פרטי המתמחים המתאימים, לקיום ראיון ראשוני המתקיים בטלפון או בשיחת וידאו. במידה ומתמחה והמעסיק אמרו "רוצה אני", נקבע מועד ההתחלה של ההתמחות, אורכה ואופיו של התפקיד המוצע.

ארגון מסע דואג לכל הצרכים הייחודיים של המתמחים בארץ, לרבות ביטוח, אשרות כניסה, ויזה מיוחדת למשתתפי מסע וויזת עבודה עבור המתמחים הבוחרים להישאר בארץ לאחר תקופת ההתמחות.

במהלך השהות של המתמחים בארץ, הם מקבלים מענק המחושב לפי גיל, מדינת המוצא ותוכנית ההתמחות. מטרת המענק היא למשוך לישראל את המתחמים הטובים ביותר ולאפשר לכל צעיר יהודי שמעוניין להגיע לישראל ולהעשיר את הקריירה שלו לעשות כן.

עופר גוטמן, מ"מ מנכ"ל מסע / צילום: רן בירן
 עופר גוטמן, מ"מ מנכ"ל מסע / צילום: רן בירן

המתמחים כאן בשביל להישאר

בארגון מסע שמחים לספר כי שליש מכלל המתמחים המגיעים לישראל במסגרת זו בחרים להישאר כאן ומשלימים את הקליטה שלהם בארץ. רוב המתמחים מציינים כי לא הייתה להם כוונה ראשונית להישאר כאן אך סביבת העבודה בישראל, האווירה הבלתי אמצעית וקבלת הפנים החמה של המעסיקים הביאה אותם להחלטה להישאר.

גם המעסיקים מרוצים במיוחד מהתוכנית ולא מעט מהם בוחרים להמשיך את ההתקשרות עם מסע ולאמץ מתמחים נוספים. חלק מהחברות המשתתפות בתוכנית משלבות מתמחים לעיתים תכופות, שחלקם נשארים כעובדים בחברה. בין החברות שהפכו לשותפות אסטרטגיות של מסע ניתן למנות את: IBM , X-CO , RoboTeam , The floor ורבות אחרות.

רוצים לשמוע מה המעסיקים מספרים? לחצו כאן>>

המילניאלז מרגישים בבית בישראל

עופר גוטמן, מ"מ מנכ"ל ארגון מסע, מספר על המתמחים שמגיעים לפרויקט מסע: "בעידן בו המילניאלז מביעים אי שייכות למקום ולזמן בו הם חיים, החוויה של המתמחים מייצרת עבורם התחברות נדירה להיסטוריה של העם היהודי ולחוויית החיים והעבודה בישראל של היום. רבים מהם מציינים כי ההחלטה להגיע לישראל נבעה מהרצון ליצור מקפצה לקריירה אולם ההתנסות שלהם כאן, ההיכרות שלהם עם המשק הישראלי, ולצד החיבוק החם של המעסיקים, גרמו להם להרגיש שייכות.

גם אלה שבוחרים לחזור למדינות היעד שלהם נותרים שגרירים של רצון טוב למדינה ולא ירחק היום שיהפכו לרשת קשרים מסועפת שתסייע לעסקים ישראלים בשוק הגלובלי.

בעידן הקורונה אנו עדים לעלייה משמעותית בפנייה של מתמחים להגיע לישראל. התוכנית שלנו מייצרת מצב בו כולם מרוויחים: מדינת ישראל מרוויחה צעירים מוכשרים המעוניינים להגיע ולהתחבר לישראל ולפעילות העסקית שבה, דבר המגולם בתרומה של שני מילארד שקלים בשנה למשק הישראלי. המעסיקים מרוויחים כוח אדם מוכשר המביא עימו אפשרויות להרחיב את הפעילות ברחבי העולם ולהכיר מקרוב פרקטיקות שונות, והמתמחים מקבלים הזדמנות לחוויה שאין שניה לה".