תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לאחר תנופת הבנייה למגורים - בקעת אונו מתחדשת בנדל"ן מניב

בקעת אונו נמצאת כבר זמן לא מבוטל בתנופת בנייה וכעת היא מגיעה אל עולם המשרדים והנדל"ן המניב • פרויקט "Ono business center", קומפלקס העסקים החדש שיוקם באזור, מציע נגישות לת"א ממערב ולצפון ולדרום דרך כביש 6 המתכונן ממזרח, לצד תכנון אדריכלי חכם ומודולרי • "בקעת אונו הפכה עם השנים לאזור מבוקש, אך חסרים בה משרדים לרכישה", אומרים היזמים

פרויקט "Ono business center". חמש קומות של משרדים מעוצבים בשטח של 28 אלף מ"ר / הדמיה: סטודיו לומו
פרויקט "Ono business center". חמש קומות של משרדים מעוצבים בשטח של 28 אלף מ"ר / הדמיה: סטודיו לומו

הכתבה בשיתוף גשם החזקות

"תנופת בנייה מאסיבית" - כך אפשר להגדיר את מתיחת הפנים אותה עוברת בקעת אונו בשני העשורים האחרונים. האזור, שנחשב בעבר לעורף פרברי לתל אביב, הפך עם השנים למבוקש עם רבבות משפחות העוברות לשכונות החדשות של קריית אונו, אור יהודה, גני תקווה ויהוד-מונוסון. שלא לדבר כמובן על העיר גבעת שמואל, שעברה מהפך של ממש והפכה לאבן שואבת לציבור דתי לאומי אמיד ומבוסס. גולת הכותרת של האזור היא היישוב הקטן סביון, מהיישובים העשירים ביותר בישראל, הזוכה לדירוג 10 במדד הסוציו אקונומי של הרשויות המקומיות בישראל. נכון להיום מתגוררים באזור הגיאוגרפי הרחב (שמרבית יישוביו מדורגים 8 במדד דירוג הרשויות הארצי) כ-200 אלף איש ועל פי התוכניות ב-20 השנים הקרובות צפויים להתווסף לבקעת אונו למעלה מ-100 אלף איש, כאשר כ-20 אלף יחידות דיור מאושרות כבר ע"י ועדות התכנון.

על מגמת הפיתוח של האזור והצבת הזרקור עליו על ידי היזמים תעיד העובדה כי פרויקט הפינוי בינוי הראשון בישראל נעשה בבקעת אונו, ליתר דיוק בקריית אונו. היום לצורך העניין נבנים או מתוכננים בעיר פרויקטים רבים ומגוונים של התחדשות עירונית, בין השאר בציר לוי אשכול, ברחוב שי עגנון, ברחוב יאיר שטרן ולאחרונה אושר מתחם של 800 יחידות דיור במתכונת התחדשות עירונית באור יהודה ועוד.

וזה לא מסתכם כמובן רק בהתחדשות עירונית שכן שכונות חדשות נבנו מאפס ביישובי האזור, ביניהן שכונות פסגת אונו, רייספלד ועבר הירדן בקרית אונו, שכונת גנים בגני תקווה, שכונת קרית רבין באור יהודה, שכונת נווה עוז הירוקה בגבעת שמואל ועוד. תנופת הפיתוח הביאה איתה גם להקמתם של מרכזי מסחר, מבני ציבור ומוסדות חינוך גבוהים שלא היו קיימים באזור לפני כן כמו למשל הקריה האקדמית אונו, קניון גבעת שמואל, קניון קרית אונו וקניון "לב גני תקווה" שצפוי להיפתח בדצמבר השנה.

האזור כולו מתאפיין בנגישות גבוהה לצירי תחבורה ראשיים וערי בקעת אונו מחוברות לכביש הרוחב 461 לכיוון תל אביב ונתב"ג מצד שני, וכן לכביש 471 בצפון המחבר בין כביש 4 לכביש 6. כמו כן, במסגרת תוכנית הרכבת הקלה של גוש דן, מתוכנן לקום בשנת 2023 לכל המוקדם הקו הסגול של הרכבת הקלה, בסמוך לצומת סביון.

פרויקט "Ono business center". נגישות מחוץ לעיר ולתושבי האזור / הדמיה: סטודיו לומו
 פרויקט "Ono business center". נגישות מחוץ לעיר ולתושבי האזור / הדמיה: סטודיו לומו

לשרת כחצי מיליון תושבים

בשל העובדה שלבקעת אונו מתווספים עוד ועוד תושבים חדשים - הרי שלאורך השנים התמקדו היזמים שבה בעיקר בבנייה למגורים תוך שהם זונחים את הנדל"ן המניב, כלומר בניית מתחמי משרדים אשר ישרתו את האוכלוסייה המתרחבת. אחת החברות שזיהו את החיסרון הבולט ועומדת כעת להקים את אחד ממרכזי המשרדים והסחר המסקרנים של האזור היא "גשם החזקות", יזמית פרויקט "Ono business center".

"בקעת אונו הפכה עם השנים לאזור מבוקש ומחוזר אך חסרים בה משרדים לרכישה", אומר מתן פרלמן, מנהל מכירות בפרויקט. הפרויקט שלנו יכלול ארבעה בנייני משרדים מעוצבים ומפוארים בגובה 7 קומות כל אחד בשטח כולל של כ-28,000 מ"ר. 2 הקומות הראשונות בכל בניין ייבנו בסגנון של STREET MALL בשטח כולל של 18,000 מ"ר על טיילת המשתרעת לאורך 250 מ"ר והן יאופיינו בעסקים מתחום הלייף סטייל; את 5 הקומות העליונות יאיישו משרדים. כל זאת כחלק ממתחם עירוב שימושים היחיד באיזור - הכולל גם מגורים".

Ono business center - משרדים מעוצבים בקומפלקס עסקים מתקדם בבקעת אונו. לפרטים הקליקו כאן>>

- היכן הבנייה עומדת?

"אנו נמצאים בעיצומן של עבודות החפירה והדיפון באתר".

- מהם היתרונות של הפרויקט?

"היתרון הראשון במעלה הוא כמובן המיקום המנצח. הפרויקט נבנה בצמוד לכביש ולתחנת הרכבת "בן גוריון" של הרכבת הקלה ולכביש 461 המרכזי שבמערבו נמצאת תל אביב ובמזרחו נתב"ג; מצפון לפרויקט מוקם מערך בנייני ציבור במגרש של 35 דונם שיכלול בתי ספר על-יסודיים, אולם ספורט, מרכז קהילתי, מועדון ותנועת נוער, ספרייה, תיאטרון, מגרשים לצד גינות אקולוגיות ועוד. המתחם צפוי להתחבר לכביש 6 ולקשר את האזור עם חלקי הארץ בצורה מהירה ונוחה. יתרה מכך, הקו הסגול של הרכבת הקלה מתוכנן לעבור ממש במתחם הפרויקט ויהיה אפילו גשר מעל כביש 461 שיחבר בין דרום אור יהודה למתחם הפרויקט ולשכונה החדשה שתוקם בסמוך אליו. המשמעות של כל אלו היא שהמתחם, החולש על פני כ-17 דונמים, ייהנה מנגישות יוצאת דופן ועתיד להוות מרכז עסקים ומסחר עבור למעלה מ-500,000 תושבים המגיעים מכלל יישובי בקעת אונו, גוש דן והסביבה.

"יתרון נוסף הוא שהפרויקט הינו פרויקט יזמי ולטובת הרוכשים יעמדו ביטחונות בהתאם לחוק המכר והם מקבלים פיצוי במקרה של איחור במסירת המשרד. כמו כן, המתחם ייחודי בכך שניתן לרכוש בו יחידות חניה ולהצמידן בטאבו והמעוניינים בכך יהיו רשאים אף להשכירן".

עירוב שימושים בבקעת אונו / הדמיה: סטודיו לומו
 עירוב שימושים בבקעת אונו / הדמיה: סטודיו לומו

גשם החזקות הינה חברת ייזום נדל"ן בבעלות יוסי מזרחי ושמגר ואקנין, יזמים בעלי ניסיון רב בניהול עסקאות נדל"ן בהיקף של אלפי יח"ד, המצויים בימים אלו בשלבי תכנון וביצוע שונים. בין הפרויקטים הנמצאים היום בהקמה תחת החברה: "שכונת הארנונה" בירושלים הכולל 452 דירות חדשות ושטח מסחר שנפרס ל-1,180 מ"ר, פרויקט "המחצבה" - קומלפקס העסקים בנשר הכולל משרדים ומסחר בהיקף של כ150,000 מ"ר ,"מגדל התחנה" בעכו הכולל 20,000 מ״ר מסחר ומשרדים, ״מגדלי הנשיא" בנהריה, פרויקט "אשכול" בעיר היין - אשקלון, צל אורנים בטבעון, MAX TOWERS בעכו, הר כרמי בכרמיאל ועוד.

יוסי מזרחי, בעלי חברת גשם החזקות, מאמין באזור המתפתח של בקעת אונו ובפרויקט הדגל של החברה Ono business center בפרט: "מדובר בפרויקט הגדול והמשמעותי ביותר באור יהודה. Ono business center הוא פרויקט של עירוב שימושים במובן הרחב ביותר של המושג. מטרת העל שהיא לשלב בין מגורים, עסקים ומסחר באותו המתחם - מאפשרת את הקלת העומס בכבישים ההולך ומחריף עם הזמן. כאשר אדם יכול לגור ליד העסק או מקום העבודה שלו, הוא חוסך לעצמו את הפקקים והנסיעות, יש לו יותר זמן להשקיע במשפחה, או בכל דבר אחר. בערים שצומחות וגדלות כמו אור יהודה, בה יש ביקושים למגורים, גם הביקוש למשרדים גבוה. אור יהודה הינה עיר בצמיחה והתפתחות ולכן חייבת אזור תעסוקה".

עוד הוא מוסיף כי "התשואה של משרדים גדולה ביחס לדירות, ואם בדירות אנו מדברים על תשואה שנתית של בין 2.5-3 אחוז הרי שבמשרדים, בטח בפרויקט שלנו, אפשר להגיע ל-7-8 אחוז. לדבריו, "משבר הקורונה הביא להזדמנות עבור המשקיעים בנדל"ן משרדי, היכולים לרכוש כעת משרדים במחירים נוחים. מחירים אלו עשויים לעלות עם סיום המשבר ועל כן הפרויקט מהווה גם הזדמנות עבור יזמים וחברות אשר צמצמו פעילות בעקבות הקורונה ומחפשים כעת חללים קטנים יותר במחירים מוזלים", מסכם מזרחי.

Ono business center - משרדים, מסחר, פנאי ומגורים במתחם נגיש אחד. לפרטים הקליקו כאן>>