תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

חוויית ענן מלאה - כך תנהלו Data Center וירטואלי מלא בתוך הארגון

עבודה ב-Data Centers דורשת סנכרון בין כל חלקי המערכת בארגון: תקשורת, איחסון ושרתים • פתרונות של תשתית אחודה שהולכים ומשתדרגים כיום, נותנים מענה לכלל התשתיות ומקלים את הניהול והתחזוקה השוטפים של מערכות המידע

ספקי תשתיות נדרשים להיות היום one stop shop / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
ספקי תשתיות נדרשים להיות היום one stop shop / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף הראל טכנולוגיות מידע

גם כשנדמה שהטכנולוגיה כבר הגיעה לשיא, ונראה כי אין לאן להתקדם ממנו - תמיד אפשר לעשות עוד צעד, לשפר עוד היבט, לחדד ולחזק את דרך ההתנהלות של עוד תהליך ואת הביצועים של עוד מערכת. צעד כזה בדיוק נעשה בפתרונות התשתית האחודה, (HCI (Hyper-Converged Infrastructure.

ספקי התשתיות נדרשים כיום לתת דגש על שני דברים מרכזיים כדי להציע את השירותים המתקדמים ביותר בתחום: להיות one stop shop הנותנת מענה לכלל התשתיות של החברות ולספק פתרונות שיקלו על ניהול ה-IT בחברות עצמן.

אבינועם צפלאווי, מנהל מחלקת הפריסייל בחברת הראל טכנולוגיות מידע, ספקית תשתיות IT הפועלת כבר 30 שנים בתחום בישראל, אומר כי "סנכרון יעיל של מערכות המחשוב בארגון מתבצע באמצעות פתרונות HCI, המאגדים תחת ניהול משותף את כלל מרכיבי ה-Data Center - בכל הקשור למשאבי המחשוב, האחסון, התקשורת והניהול. כך מתאפשר ללקוחות למקסם את ניצול המשאבים הקיימים בארגון ולהשתמש בהם בצורה אופטימלית. זאת בהתאם לדרישות של הארגון".

לדבריו, הלקוחות מבקשים כיום לחוות את חוויית הענן. כלומר, את ניהול המידע הארגוני במעין Data Center פנימי של הארגון. דרישה זו מקבלת מענה בצורה מיטבית באמצעות יישום פתרונות HCI בארגון, אשר היתרון המובהק שלהם הוא צורת הניהול של כלל המערך. הדבר מתבטא בחיסכון בזמני הלימוד של המערכת, ביכולות יישום והקמה וביצועי המכונות הוירטואליות, בגמישות ובקלות המעבר של המערכת לסביבה טכנולוגית חדשה, ביכולת לספק מענה גם לצרכים עתידיים בארגון ועוד.

מערכות תשתית אחודה מאפשרות ללקוחות גם גמישות בהגדלת נפח האחסון ופתרונות מודולריים לשינוי ולהוספת "שטחים" ל-Data Center ללא צורך ברכישה מראש; היא חוסכת זמן וכסף לארגון המשתמש בה.

גם משבר הקורונה הדגיש בפני ארגונים רבים את הגמישות של פתרונות התשתית האחודה. צפלאווי מסביר: "בעקבות הקורונה וההגבלות שהביאה עימה, לקוחות רבים מצאו עצמם נדרשים לספק מענה למשתמשים בתשתיות הארגוניות בעזרת חיבור מרחוק. מגמה זו מקבלת מענה בצורה מיטבית בעזרת פתרונות HCI, בזכות היכולת להקצות משאבי מידע ונתונים לפי צורכי הלקוח, וניטור 'צווארי בקבוק' מבחינת עומס המידע העובר ב'צנרת' הארגון - כך מתאפשר ללקוחות לעמוד בדרישות ההולכות וגוברות למשאבי מידע מנוהלים מרחוק".

אבינועם צפלאווי, מנהל מחלקת הפריסייל בחברת הראל טכנולוגיות / צילום: הראל טכנולוגיות
 אבינועם צפלאווי, מנהל מחלקת הפריסייל בחברת הראל טכנולוגיות / צילום: הראל טכנולוגיות

שתיים מהיצרניות המובילות כיום בעולם בפתרונות HCI הן VMware ו-Lenovo. החברות מציעות חבילות רישוי VMware על גבי פלטפורמת שרתי Rack סטנדרטיים או לחילופין סדרה ייעודית ממשפחת VX מבית Lenovo שמקטינות את בעיות התאימות בין המערכות השונות ומאפשרות את ניהול התשתית האחודה. במקרה של Lenovo מערכות הניהול של התשתית האחודה מורחבות באמצעות המערכת המתקדמת של Lenovo XClarity.

תשתית ה-HCI של הראל, VMware ו-Lenovo במחיר מבצע לרגל 15 שנות שיתוף פעולה. לפרטים הקליקו כאן>>

"בעיניי, העוצמה העיקרית של השתיים הוא שיתוף הפעולה החזק ביניהן בתחום, המתבטא בהעמדת מערכות ייעודיות עבור תשתיות HCI. הן מציעות יחד פלטפורמה המאפשרת גמישות מיטבית, הן בשלבי ההקמה והן ביכולות הגדילה המודולריות וביכולות הניהול המתקדמות", אומר צפלאווי.

VMware ו-Lenovo עובדות בשיתוף פעולה עם חברות תוכנה ואינטגרציה מובילות בעולם כדי להעניק פתרונות HCI שניתנים לפריסה מלאה בארגון, לצורך ניהול מלא של סביבת המידע. לכן בהראל טכנולוגיות חברו אליהן. "הראל טכנולוגיות היא אינטגרטור מוביל בעולם התשתיות, וביכולתה לספק ללקוחותיה את המענה המיטבי לצרכים הנדרשים", מציין צפלאווי. לדבריו, החברה מבצעת עבור הלקוחות, לפני רכישת פתרון ה־HCI, מיפוי מלא של התשתיות ותהליך להבנת צווארי הבקבוק הקיימים בתשתית. על סמך אלו החברה מספקת המלצה מלאה על פתרונות לשדרוג התשתיות. בנוסף על כך, מוצעת ללקוחות POC (בדיקת היתכנות) עבור הסביבה הנדרשת באתר הלקוח, ללא כל התחייבות ומתוך הבנה שמדובר בתשתיות ליבה חשובות עבור הארגון.

כדי להמחיש את השילוב המשולש הזה, הראל-VMware-Lenovo, משתף צפלאווי בסיפור לקוח מהעת האחרונה. "מדובר במוסד אקדמי, שביקש להקים סביבה שתספק מענה לפקולטות בארגון, וכן לתשתיות ליבה פנימיות. כלומר סביבת HCI שתאפשר להם לנהל את משאבי המידע בצורה קלה. בארגונים גדולים מסוג זה לרוב יש לכל פונקציה בתחום המחשוב מנהל נפרד וכך, לדוגמא במידה ורוצים להקים מכונה וירטואלית חדשה, למשל, הם צריכים לפנות למנהל אחד שיקצה להם 'פורטים' לטובת העברת הנתונים, למנהל שני שיקצה להם נפח אחסון ועוד. כאן ביקשו מערכת אחת שתנוהל בצורה אחודה, ושתהיה שלהם בשליטה מלאה עליה".

על מנת להתמודד עם הדרישה הזאת החברה ביצעה בדיקה של כלל הדרישות - הן בהיבט של האפליקציות הנדרשות לאותה סביבה טכנולוגית, הן בהיבט של סוג ה-Hypervisor לניהול המכונות הווירטואליות שאיתו הלקוח רוצה לעבוד, והן ביחס לביצועי המערכת הנדרשים והתממשקות המובנית של הפתרון למערכות הקיימות. "בתום הבדיקה המקיפה החלטנו עם הלקוח שהדרך הנכונה היא ליישם אשכול של מחשבים מסוג VMware HCI על גבי שרתי Lenovo. כך בנינו עבורם פתרון ייעודי שענה בדיוק על הצרכים שהגדירו", מסביר צפלאווי.

המערכות שמציעות VMware ו-Lenovo מבוססות SDDC - Software define data Center. כלומר, Data Center המוגדר על ידי תוכנות. אלו מערכות המעניקות ללקוחות את היכולת לבחור וליהנות מסל פתרונות רחב ביותר - אשר מציע יכולות אבטחת מידע, יכולות התממשקות עם הענן, יכולת יצירת סביבה דמוית ענן בתצורות האופייניות לשרתי הארגון ועוד.

"לאחר התהליך שבצענו", אומר צפלאווי, "נרשמה דרישה הולכת וגדלה של משתמשי קצה, הלקוחות של אותו ארגון, לעבור ולהשתמש בסביבה זו גם ביישומים נוספים שלא תוכננו במקור". גם הדרישה הזו קיבלה מענה מלא בזכות היכולות המודולריות המובנות של פתרונות HCI מבית Lenovo & VMware. בשורה התחתונה, ניתן ללמוד מסיפור הלקוח כי הוא ביקש מערכת אחודה הן בהיבט הניהול, הן בהיבט ההקמה והן בהיבט התמיכה - וזכה למענה המיטבי הודות למקצועיות, נסיון ולשירותיות של הראל טכנולוגיות ולשיתוף הפעולה ההדוק של שלוש החברות.

תשתית ה-HCI של הראל, VMware ו-Lenovo במחיר מבצע לרגל 15 שנות שיתוף פעולה. לפרטים הקליקו כאן>>